Το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου “1st DRAMA FEST” Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι γεγονός!
Από τη Δευτέρα 15 Απριλίου έως την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, 21 σχολεία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης καθώς και ένα Ιταλικό σχολείο, το Liceo Statale di Altamura "Cagnazzi", θα παρουσιάσουν θεατρικά έργα της επιλογής τους, παράλληλα, στο Πολυλειτουργικό Κέντρο - Θέατρο "Μίκης Θεοδωράκης" του Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου και στο Κέντρο Πολιτισμού "Χρήστος Τσακίρης" του Δήμου Παύλου Μελά.
To πρόγραμμα
Ημέρα |
Ώρα |
Πολυλειτουργικό Κέντρο-Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου Δ/νση: Παρατσικόγλου & Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσοστόμου, Ελευθέριο Κορδελιό |
Ώρα |
Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» Δήμου Παύλου Μελά Δ/νση: Λαγκαδά 221, Σταυρούπολη |
Δευτέρα, 15/4 |
9:30- 14:00 |
-Τελετή έναρξης (χαιρετισμοί) -2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, Η Φάρμα των Ζώων του Τζωρτζ Όργουελ -Liceo Cagnazzi, Ifigenia in Aulide, Euripide (με μετάφραση) |
11:00- 14:00 |
-3ο ΓΕΛ Ευόσμου, Διάλειμμα των "Anonyma", τα παιδιά του Ομίλου Θεάτρου, με αφετηρία την "Αλφαβήτα της εφηβείας" της Δεληβοριά Μάγιας -ΓΕΛ Ευκαρπίας, Το φιόρο του Λεβάντε του Γρηγόριου Ξενόπουλου |
Τρίτη, 16/4 |
10:00- 14:00 |
- Ιδιωτικό Γυμνάσιο ΔΕΛΑΣΑΛ, Ados sur TikTok, Parents qui déblok των Franck Duarte, Pierre Léandri, Enver Recepovic (με υπέρτιτλους) -Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου, Η Οδύσσεια του σήμερα της Βερονίκης Τσουγκράνη |
10:00- 14:00 |
-4ο Γυμνάσιο Νεάπολης, Η αλφαβήτα της εφηβείας της Μάγιας Δεληβοριά -3ο Γυμνάσιο Συκεών, Νόμος της Παγκόσμιας έλξης. Μήλα και Πλανήτες των Παναγιώτη Δεληβοριά και Βασιλικής Μαυρογιάννη -3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, Απαραίτητο της Κικής Κριμιτζά |
Τετάρτη, 17/4 |
10:00- 14:00 |
- Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αμπελοκήπων, Οι Ηλίθιοι του Νηλ Σάιμον -2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη |
10:00- 14:00 |
-ΕΝΕΕΓΥΛ Πεύκων, Σ’ αγαπώ, μην αλλάξεις ποτέ της Μερόπης Μάττα -2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, Νεανικές "ατασθαλίες" της Λουκίας Ραπτοπούλου |
Πέμπτη, 18/4 |
10:00- 14:00 |
-Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αμπελοκήπων, Απώλειες - Εφηβεία - Παρηγοριά: αυτοσχεδιασμοί των μαθητών Β΄ Λυκείου με έμπνευση την ποίηση της Χλόης Κουτσουμπέλη και τον μύθο της Αντιγόνης -1ο Γυμνάσιο Κουφαλίων, Η κόμισσα της φάμπρικας των Ασημάκη Γιαλαμά & Κώστα Πρετεντέρη |
10:00- 14:00 |
-2ο ΓΕΛ Νεάπολης, Ο βουβός άγγελος της Μαρίας Παστουρματζή -1ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας, Οι 300όσιες της Μαρίας Ν. Κίτρα |
Παρασκευή, 19/4 |
10:00- 14:00 |
-4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, Όρνιθες του Αριστοφάνη (Διασκευή) -2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων, Blackout του Jack Sharkey |
10:00- 14:00 |
-4ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, Επιστροφή της Μαρίας Παστουρματζή -1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, Η κιβωτός του μέλλοντος των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης του 1ου ΕΠΑΛ -Γυμνάσιο Ρεντίνας, Μακεδονικός Αγώνας- Επετειακό, σκηνές από τα έργα «Στα μυστικά του Βάλτου» της Πηνελόπης Δέλτα και «Η σκιά της πεταλούδας» του Ισίδωρου Ζουργού |
Λίγα λόγια για τις θεατρικές παραστάσεις…
Δευτέρα 15/4/2024
-2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, Η Φάρμα των Ζώων του Τζωρτζ Όργουελ
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Κατσιούλη Ευφροσύνη, Μασαούτη Ανδρονίκη, Γκαγκοπούλου Ανατολή)
Η κεντρική πλοκή της αφήγησης στρέφεται γύρω από ένα αγρόκτημα και την εξέγερση των ζώων εναντίον του ιδιοκτήτη του, του αυταρχικού κυρίου Τζόουνς. Κάποια από τα γουρούνια της φάρμας είναι αυτά που ηγούνται της ανατροπής, ιδίως το ανταγωνιστικό δίδυμο του Σνόουμπολ (Χιονάτου) και του Ναπολέοντα. Η επανάσταση θα οδηγήσει σε θετικές αλλαγές στη ζωή της φάρμας έως ότου ο Ναπολέων, έχοντας τάσεις μονοπώλησης της εξουσίας, θα αρχίσει να υπονομεύει τις ελευθερίες και τα δικαιώματα των ζώων. Με τη βοήθεια του Σκουίλερ, ενός άλλου πιστού γουρουνιού, ο Ναπολέων θα ενορχηστρώσει μια προπαγανδιστική εκστρατεία, ενώ την ίδια στιγμή τα σκυλιά της φάρμας θα παίξουν τον ρόλο των «δυνάμεων καταστολής» στην πορεία που φέρει την ανατροπή των κατακτήσεων της επανάστασης.
-Liceo Cagnazzi, Ifigenia in Aulide, Euripide
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: MARIAGRAZIA BERLOCO, ANNALISA DIVINCENZO, GIOVANNA AMOROSO)
Ο μύθος της θυσίας της Ιφιγένειας στην Αυλίδα, όπου τα ελληνικά καράβια περιμένουν ούριο άνεμο, για να πλεύσουν προς την Τροία, βρίσκεται στη βάση της γνωστής τραγωδίας του Ευριπίδη. Θα είναι θυσία ή προστασία; Η θεά Άρτεμις προστατεύει την Ιφιγένεια, τη νεαρή κόρη του Αγαμέμνονα, αντί να παίξει έναν αυστηρό ρόλο ως δήμιός της: η ελληνική θρησκευτική συνείδηση δεν μπορεί να ανεχτεί ένα αθώο κορίτσι να πεθαίνει κατ' εντολή μιας σεβάσμιας και φιλεύσπλαχνης θεάς.
-3ο ΓΕΛ Ευόσμου, Διάλειμμα των "Anonyma", τα παιδιά του Ομίλου Θεάτρου, με αφετηρία την "Αλφαβήτα της εφηβείας" της Δεληβοριά Μάγιας
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Μπάρτζου Ευαγγελία, Σεβαστιάδου Ανατολή)
Παρέες μαθητριών και μαθητών στη διάρκεια των σχολικών διαλειμμάτων συζητούν, διαφωνούν, εκμυστηρεύονται, αναλύουν όσα τις/τους απασχολούν στη σχολική αλλά και στην ιδιωτική τους ζωή. Φιλικές και ερωτικές σχέσεις, ζητήματα αυτογνωσίας και αυτοκριτικής, κοινωνικά θέματα, προσωπικές απόψεις. Κάθε γράμμα της αλφαβήτας και μία έννοια που ταλαιπωρεί τα παιδιά, τα χαροποιεί, τα εξοργίζει, τα λυπεί, τα κάνει να ονειρεύονται.
-ΓΕΛ Ευκαρπίας, Το φιόρο του Λεβάντε του Γρηγόριου Ξενόπουλου
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Σπυροπούλου Σοφία, Νικολαΐδου Θεανώ, Παππά Ολυμπία)
Τρίπρακτη κωμωδία του Γρ. Ξενόπουλου. Μέσα από τη ζωή και τις σχέσεις μιας αστικής αθηναϊκής οικογένειας με καταγωγή από τη Ζάκυνθο, η οποία ζει στην Αθήνα στις αρχές του εικοστού αιώνα, ο συγγραφέας προβάλλει τον εφηβικό έρωτα και την ερωτική απιστία που διαπράττει ένας άνθρωπος ώριμος, δίχως όμως φρονιμάδα. Η κρίση αποκαλύπτεται με την άφιξη του Νιόνιου, ενός Ζακυνθινού, η ηθική του οποίου αντιτίθεται στην κατάσταση που επικρατεί. Αυτός θα δώσει και τη λύση του έργου
Τρίτη 16/4/2024
- Ιδιωτικό Γυμνάσιο ΔΕΛΑΣΑΛ, Ados sur TikTok, Parents qui déblok των Franck Duarte, Pierre Léandri, Enver Recepovic (ΜΕ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ)
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Κυριάκος Δανιήλ Πηνελόπη Σταυρίδου)
Μία… “φυσιολογική” οικογένεια; Μέσα από τη συγγραφική πένα των Franck Duarte, Pierre Léandri και Enver Recepovic ξετυλίγεται η καθημερινότητα μιας σύγχρονης γαλλικής οικογένειας. Μία μητέρα-ήρωας, η οποία έχει αναλάβει μόνη της τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και την εύρυθμη λειτουργία του σπιτιού, ένας “σύγχρονος” πατέρας, ο οποίος δεν γνωρίζει καν πού βρίσκεται η κουζίνα, μία εκρηκτική κόρη tiktoker και ένας γιος επίδοξος rapper, συνθέτουν μια “φυσιολογική” σύγχρονη οικογένεια. Όλα κυλούν “φυσιολογικά” στο σπίτι, μέχρις ότου η μητέρα αποφασίζει να κάνει την επανάστασή της και να φύγει για ένα Σαββατοκύριακο αναζητώντας την προσωπική της γαλήνη, αφήνοντας στον πατέρα όλες τις δουλειές του σπιτιού. Η απροσδόκητη επίσκεψη της σχολικής συμβούλου, ένα κινητό που πλύθηκε στο πλυντήριο, καθώς και η παντελής άγνοια για τα απαραίτητα στοιχεία καθημερινής επιβίωσης, συνθέτουν έναν χείμαρρο κωμικών παρεξηγήσεων που οδηγούν τους χαρακτήρες στα όρια της κατάρρευσης. Θα καταφέρουν να επανέλθουν και να επιστρέψουν στην κανονικότητα; Η συνέχεια επί σκηνής.
-Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου, Η Οδύσσεια του σήμερα της Βερονίκης Τσουγκράνη
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Βερονίκη Τσουγκράνη, Σοφία Αναστασιάδου, Άννα Ρογδάκη)
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα στο ταξίδι της επιστροφής του προς την πατρίδα , μεταφέρονται στο σήμερα με χιουμοριστική διάθεση και ματιά.
-4ο Γυμνάσιο Νεάπολης, Η αλφαβήτα της εφηβείας της Μάγιας Δεληβοριά
(Υπεύθυνη εκπ/κός: Ξανθίππη Βασιλειάδου)
Η αλφαβήτα της εφηβείας είναι ένα μυθιστόρημα βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο της Μάγιας Δεληβοριά, που τιμήθηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου 2008 και με εύφημη μνεία Θεατρικού Έργου 2008 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. Πρόκειται για έναν ύμνο στην εφηβική ηλικία. Οι έφηβοι θέτουν ερωτήματα, μοιράζονται τους προβληματισμούς τους και αναζητούν απαντήσεις βουτώντας στη θάλασσα της ψυχής τους και επιχειρώντας να ισορροπήσουν ανάμεσα στη λογική, τη φαντασία και το συναίσθημα. 24 λέξεις, όσα τα γράμματα της αλφαβήτας, συνθέτουν το παζλ της προσωπικότητάς τους και όσων τους απασχολούν: Άγχος, Βαρεμάρα, Γονείς, Δίαιτα, Έρωτας, Ζήλεια, Ήρωες, Θάνατος, Ίντερνετ, Καθηγητές, Λύπη, Μοναξιά, Νεύρα, Ξύρισμα, Όνειρα, Πολιτική, Ρούχα, Σεξισμός, Ταυτότητα, Ύψος, Φιλία, Χρόνος, Ψέματα, Ωριμότητα. Τα μέλη της θεατρικής ομάδας διασκεύασαν κάποια κείμενα, ενώ, παράλληλα, έγραψαν και δικά τους. Τα δρώμενα συνοδεύει παρουσίαση ppt με μουσική επένδυση που δημιούργησε η υπεύθυνη καθηγήτρια φιλόλογος Ξανθίππη Βασιλειάδου, η οποία επιμελήθηκε και των κειμένων.
-3ο Γυμνάσιο Συκεών, Νόμος της Παγκόσμιας έλξης. Μήλα και Πλανήτες των Παναγιώτη Δεληβοριά και Βασιλικής Μαυρογιάννη
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Τζελαλή Αικατερίνη, Βλάχου Ασημίνα)
Το έργο προέρχεται από το υλικό της κοινότητας "Μαθαίνοντας ΕΠΙΣΤΗΜΗ μέσα από ΘΕΑΤΡΟ στη σελίδα https://lstt.eu/ όπου στη κοινότητα αυτή μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους και να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα ώστε να μάθουν θετικές επιστήμες με δημιουργικό τρόπο. Στο θεατρικό έργο, δύο μαθητές θέλουν να γράψουν ένα θεατρικό για τον τρόπο που ο Νεύτωνας ανακάλυψε τον Νόμο της Παγκόσμιας έλξης, όταν ένα μήλο έπεσε στο κεφάλι του. Κάνουν διάφορες υποθέσεις για το πώς συνέβη αυτό και στη σκηνή θα παρουσιάσουν διαφορετικές εκδοχές για το πώς ο Νεύτωνας σκέφτηκε τον νόμο αυτό. Μέσα από τις σκηνές αυτές εκφράζεται και εξηγείται συχνά ο νόμος της παγκόσμιας έλξης που είναι και ο σκοπός του σεναρίου. Στόχος είναι οι μαθητές μέσα από το έργο να εμπεδώσουν αυτή την επιστημονική έννοια.
-3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, Απαραίτητο της Κικής Κριμιτζά
(Υπεύθυνη εκπ/κός: Κική Κριμιτζά)
Πόσο μας είναι χρήσιμο το ψέμα στη ζωή; Ούτε το ίδιο το ψέμα δεν το φαντάζεται... έχοντας βαρεθεί να βγαίνει πάντα ο κακός και όλοι να το μισούν, το Ψέμα αποφασίζει να φύγει. Πολλοί όμως θα σπεύσουν να το σταματήσουν και να του υπενθυμίσουν πόσο "απαραίτητο" είναι.
Τετάρτη 17/4/2024
- Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αμπελοκήπων, Οι Ηλίθιοι του Νηλ Σάιμον
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Συμεωνίδου Κυπαρησία, Μυρτώ Περτσινίδου, Άννα Πορτίκα)
Οι κάτοικοι ενός μικρού χωριού, του Κουλιέτσνικοφ ,είναι πεπεισμένοι ότι στερούνται της ικανότητας να μορφωθούν, να σκεφτούν και να πράξουν λογικά, λόγω μιας παλιάς κατάρας που δεν τους το επιτρέπει. Ζουν και μεγαλώνουν σαν ηλίθιοι και κάθε προσπάθεια που κάνουν κατά καιρούς οι δάσκαλοι που το επισκέπτονται να τους μορφώσουν πέφτει στο κενό. Ένας νεοφερμένος δάσκαλος κάνει την εμφάνισή του στο χωριό πεπεισμένος ότι θα καταφέρει το ακατόρθωτο. Θα μπορέσει μέσα σε 24 ώρες να εκπαιδεύσει την Σοφία Ζουμπρίνσκι έτσι ώστε να σπάσει η περιβόητη κατάρα ή θα παρασυρθεί κι αυτός στην δίνη της ηλιθιότητας;
-2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων (σύμπραξη με το 2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων), Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Σύρπας Ιωάνης, Τυρπένου Ζωή, Πούλης Κωνσταντίνος και Τρυφωνίδου Μαρία, Ποιμενίδου Μαργαρίτα)
Οι Αχαιοί συγκεντρώθηκαν στην Αυλίδα με το στόλο τους για να κυριεύσουν την Τροία και να τη φέρουν πίσω την Ελένη. Όμως άπνοια τους εμποδίζει. Προφητεία του Κάλχα θέλει την άπνοια να σταματά, όταν θυσιαστεί στην Άρτεμη η κόρη του Αγαμέμνονα. Με το πρόσχημα πως θα την παντρέψει με τον Αχιλλέα, έστειλε να φέρουν την Ιφιγένεια με τη γυναίκα του και το γιο του στην Αυλίδα. Έχει όμως μετανιώσει και αποφασίζει να στείλει γράμμα με κάποιον (πρεσβύτης) στους δικούς του για να τους ζητήσει να μην έρθουν. Στη σκηνή εμφανίζεται ο Μενέλαος που έχει συλλάβει και ανακρίνει τον ταχυδρόμο του Αγαμέμνονα. Έρχεται και ο Αγαμέμνονας και ακολουθεί έντονη λογομαχία ανάμεσα στα δυο αδέλφια.
Ο Αγαμέμνονας ζητά από την Κλυταιμνήστρα ν' αποχωρήσει για να επιβλέπει το παλάτι και της υπόσχεται να κάνει ο ίδιος όλα τα απαραίτητα για το γάμο. Ακολουθεί μια σκηνή εντελώς αντίστροφη με την αρχική. Ο Μενέλαος δεν θέλει πια να σώσει τη γυναίκα του, ενώ ο Αγαμέμνονας φοβάται μήπως ο Κάλχας ή κάποιος άλλος του αποδώσει μομφή και επαναστατήσουν οι Αχαιοί. Μητέρα και κόρη αποχαιρετιούνται. Φεύγοντας η Κλυταιμνήστρα συναντιέται τυχαία με τον Αχιλλέα που κι αυτός είναι θύμα απάτης. Μαθαίνει και η Ιφιγένεια το σκοπό της άφιξης της. Η μητέρα κατηγορεί με δριμύτητα το σύζυγό της. Η Ιφιγένεια παρακαλεί να την αφήσουν να ζήσει. Ο Αχιλλέας ετοιμάζεται να προστατεύσει την τιμή του και την Ιφιγένεια, που τώρα όμως έχει πειστεί πως πρέπει να θυσιαστεί για το κοινό καλό, και αποκρούει τις κατηγόριες του Αχιλλέα και της μητέρας της, την οποία και παρηγορεί λίγο πριν ψάλλει ένα τραγούδι στην Άρτεμη καθώς παίρνει τον βαρύ και δυσβάστακτο δρόμο της θυσίας.
-ΕΝΕΕΓΥΛ Πεύκων, Σ’ αγαπώ, μην αλλάξεις ποτέ της Μερόπης Μάττα
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Σκρέτα Ελένη, Βόλνα Δάφνη, Γιαννιτσοπούλου Διαμαντούλα)
Το έργο-παραμύθι- εκτυλίσσεται σε μία φανταστική χώρα στην Ομορφοχώρα. Εκεί υπάρχουν μόνο νέοι και όμορφοι άνθρωποι. Ο βασιλιάς και η βασίλισσα γεννούν ένα αγοράκι που δεν είναι όμορφο, ούτε πολύ έξυπνο. Παρακαλούν τον Θεό να αλλάξει το παιδί τους. Άγγελος κατεβαίνει στη γη και τους υπόσχεται ότι στην ηλικία των 10 ετών θα αλλάξει. Όμως το παιδί φέρνει χαρά και αγάπη στην ψυχή τους και μαλακώνει την δίψα τους για ομορφιά και εξυπνάδα. Όταν έρχεται η ώρα και αλλάζει σε όμορφο αλλά ψυχρό παιδί ζητούν από το άγγελο να τους δώσει πίσω το παιδί τους.
-2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, Νεανικές "ατασθαλίες" της Λουκίας Ραπτοπούλου
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Φλοριάνα Ηλιοπούλου, Λουκία Ραπτοπούλου)
Η Μαργαρίτα και η Ευγενία είναι δύο σύγχρονα κορίτσια , μαθήτριες γυμνασίου. Η συνεχής ενασχόλησή τους με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις ωθεί να κάνουν σφάλματα το ένα μετά το άλλο τα οποία προσπαθούν να καλύψουν με ψέματα. Η μητέρα τους, σε απόγνωση, καταφεύγει στη βοήθεια ενός πολλά υποσχόμενου μηχανήματος. Όμως η δύστυχη θα πιαστεί στην παγίδα που έστησε για τους άλλους...
Πέμπτη 18/4/2024
-Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αμπελοκήπων, Απώλειες-Εφηβεία-Παρηγοριά: αυτοσχεδιασμοί των μαθητών Β΄ Λυκείου με έμπνευση την ποίηση της Χλόης Κουτσουμπέλη και τον μύθο της Αντιγόνης
(Υπεύθυνη εκπ/κός: Τσιαουσίδου Χαρίκλεια)
Περφόρμανς με θέμα τις (όποιας μορφής) απώλειες -προσωπικών συναισθημάτων-προσώπων-ονείρων αφηγούμενοι και δραματοποιώντας ποίηση, κείμενα της υπεύθυνης καθηγήτριας,κ.α.
-1ο Γυμνάσιο Κουφαλίων, Η κόμισσα της φάμπρικας των Ασημάκη Γιαλαμά & Κώστα Πρετεντέρη
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Αγοραστίδου Αθανασία, Φιλίππου Δημήτριος, Μηντζαρίδου Ιωάννα)
Σε μια μεγάλη αυλή κατοικούν τρία εξαδέλφια που έχουν το ίδιο ονοματεπώνυμο: Χρήστος Δελημάνης. Ο πρώτος είναι αστυφύλακας, ο δεύτερος κομμουνιστής και μόνιμα άνεργος, και ο τρίτος είναι ένας σεσημασμένος ψιλοαπατεώνας. Μια μέρα, ο αστυφύλακας Δελημάνης συλλαμβάνει μια όμορφη κοπέλα, την Έφη, επειδή είχε μπει κρυφά στο σπίτι του εραστή της αδελφής της, για να κλέψει κάποια ερωτικά γράμματα. Η Έφη ξεφουρνίζει ένα σωρό ψέματα ως προς το ποια είναι, αλλά στην πραγματικότητα είναι η κόρη του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως, κι έτσι ο τυχερός αστυφύλακας Δελημάνης μετατίθεται στη Γενική Ασφάλεια, γίνεται δεκτός στη Σχολή Υπαστυνόμων και τέλος κερδίζει και την καρδιά της κοπέλας.
-2ο ΓΕΛ Νεάπολης, Ο βουβός άγγελος της Μαρίας Παστουρματζή
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Σοφία Μπάτσαρη, Αλεξάνδρα Λιούκρα, Θεοδώρα Κοντού)
Μια μητέρα, ακαδημαϊκός και ιατρός, ένας πατέρας εισαγγελέας, μια έφηβη κόρη που διψά για μια αγκαλιά και λίγη προσοχή........................................................................................................................................................................................ Και ξαφνικά, εμφανίζεται η
Ελπίδα.. κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η ιστορία εξελίσσεται ραγδαία, δοκιμάζεται η συνοχή της οικογένειας αλλά και η δύναμη της αγάπης. Ο κίνδυνος στο
διαδίκτυο ελοχεύει και απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά. Στο τέλος, όλα μπαίνουν στην θέση που τους ταιριάζει....
-1ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας, Οι 300όσιες της Μαρίας Ν. Κίτρα
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Γκορίδης Χαράλαμπος, Κωνσταντινίδου Ελένη, Ταρασίδου Μαρία)
Μια παρωδία της ιστορίας του Λεωνίδα από την πλευρά των γυναικών
Παρασκευή 19/4/2024
-4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, Όρνιθες του Αριστοφάνη (Διασκευή)
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Αδαμάκη Αθανασία, Μιτιντζή Ευανθία, Βαβαλιού Αρχοντή) Διασκευή της ομώνυμης κωμωδίας του Αριστοφάνη από τον Δημήτρη Αδάμη.
-2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων, Blackout του Jack Sharkey
(Υπεύθυνες εκπ/κοί: Τρυφωνίδου Μαρία, Ποιμενίδου Μαργαρίτα) Αστυνομική κωμωδία με πολλά απρόοπτα και ανατροπές.
-4ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, Επιστροφή της Μαρίας Παστουρματζή
(Υπεύθυνη εκπ/κός: Μαρία Παστουρματζή)
Η δεκαεφτάχρονη Στεφανία επηρεασμένη από την συμμαθήτριά της Όλια θα εγκαταλείψει το σπίτι της διεκδικώντας όπως η ίδια πιστεύει την ελευθερία της. Θα συγκατοικήσει με την Όλια, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά οικογενειακά προβλήματα και μεγαλώνει χωρίς ιδιαίτερη επίβλεψη. Σύντομα τα δύο κορίτσια θα βρεθούν μπροστά σε οδυνηρές εκπλήξεις, αδιέξοδες και επικίνδυνες καταστάσεις. Με την βοήθεια της 23χρονης Λουίζας, της φοιτήτριας Ειδικής Αγωγής και ιδιαίτερης δασκάλας της μικρής αδελφής της Στεφανίας, η οποία έχει μεγαλώσει σε ίδρυμα και έχει περάσει πολλές περιπέτειες ώσπου να βρει τον δρόμο της στην ζωή, οι δύο έφηβες θα συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους, θα ξεπεράσουν τα εμπόδια και θα επιστρέψουν στη ζωή που πραγματικά μέσα τους επιθυμούν: στην πρόοδο και στην δημιουργία. Δύο χρόνια αργότερα τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα για όλους...
-1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, Η κιβωτός του μέλλοντος των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης του 1ου ΕΠΑΛ
(Υπεύθυνος εκπ/κός: ΜΑΛΑΜΑΣ ΚΑΡΥΔΑΣ)
Στο σπίτι της Μαρίας συγκεντρώνονται κάποιοι μαθητές και μαθήτριες για την εργασία που τους ανέθεσε η καθηγήτρια των θρησκευτικών. Το θέμα είναι «ο κατακλυσμός του Νώε και η σχέση της διήγησης της Παλαιάς Διαθήκης με την εποχή μας και συγκεκριμένα με την κλιματική αλλαγή». Οι μαθητές καθώς διαβάζουν για την εργασία τους βιώνουν ένα πλημμυρικό φαινόμενο και εντοπίζουν την αναλογία που υπάρχει με τον κατακλυσμό του Νώε.
-Γυμνάσιο Ρεντίνας, Μακεδονικός Αγώνας-Επετειακό, σκηνές από τα έργα «Στα μυστικά του Βάλτου» της Πηνελόπης Δέλτα και «Η σκιά πεταλούδας» του Ισίδωρου Ζουργού
(Υπεύθυνοι/ες εκπ/κοί: Σκέκλιου Αλεξάνδρα, Ρούσσου Σοφία)
Α΄ μέρος: στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα μια δασκάλα σε ένα χωριό της Μακεδονίας στηρίζει τον αγώνα κατά των Βούλγαρων κομιτατζήδων και κρύβει στο σχολείο της όπλα και Πατριαρχικούς ιερείς. Στο συγκεκριμένο κομμάτι οι κομιτατζήδες εισβάλλουν στο σχολείο -σπίτι της και κάνουν έρευνα.
Β΄ μέρος: η δασκάλα καταφεύγει στο σπίτι μιας ελληνικής οικογένειας που την φυγαδεύει στα βουνά με στόχο να περάσει στην ελεύθερη Ελλάδα. Την συνοδεύει η κόρη της οικογένειας και μαθήτρια της. Την έχει σαν κόρη της.