Μια εντελώς καινούργια διοργάνωση θα δει το φως από τη σεζόν 2021-22, όπως ανακοίνωσε η ΟΥΕΦΑ. Το Γιουρόπα Λιγκ 2 θα αποτελέσει το μικρό αδερφάκι των δύο έτερων ευρωπαϊκών διοργανώσεων, του υπέρλαμπρου Τσάμπιονς Λιγκ και του απλώς λαμπρού Γιουρόπα Λιγκ, προκειμένου να προστεθεί ακόμη λίγη χρυσόσκονη.
Τα κέρδη από τις διοργανώσεις για την ΟΥΕΦΑ είναι τεράστια, κάτι που μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό από το γεγονός πως τα χρήματα που θα μοιράσει στο Τσάμπιονς Λιγκ, αλλά και στο ευρωπαϊκό Σούπερ Καπ της φετινής σεζόν θα ανέρχονται στο αστρονομικό ποσό των 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ, μαζί με τα λεφτά που θα διατεθούν στο Γιουρόπα Λιγκ, αυτό το ποσό εκτοξεύεται στα 3,25 δισεκατομμύρια. Τα 1,91 εκατομμύρια ευρώ θα είναι τα σταθερά, ενώ θα υπάρχει και ένα επιπρόσθετο μπόνους 528 εκατομμυρίων ευρώ, που θα διανέμεται ανάλογα με την ιστορική πορεία του κάθε συλλόγου.
Αφαιρώντας από το αρχικό ιλιγγιώδες ποσό τα 295 εκατομμύρια προς κάλυψη των οργανωτικών δαπανών και άλλα 227,5 για πληρωμές αλληλεγγύης, μένουν... όχι ακριβώς ψίχουλα, καθώς τα καθαρά έσοδα που προκύπτουν είναι 2,73 δισεκατομμύρια. Από αυτά, το 6,5% θα παραμείνει στα ταμεία της ΟΥΕΦΑ και το υπόλοιπο 93,5% θα διανεμηθεί στις συμμετέχουσες ομάδες.
Αυτή η καταγραφή αριθμών είναι πιθανό να ζαλίζει ή να μπερδεύει, ωστόσο είναι απαραίτητη, προκειμένου να γίνουν κατανοητά τα οικονομικά μεγέθη που κυκλοφορούν γύρω από τις εκθαμβωτικές διοργανώσεις της ΟΥΕΦΑ, που όπως προαναφέρθηκε, προχώρησε στην σύσταση μιας ολοκαίνουργιας διοργάνωσης με την αιτιολογία πως επιθυμεί να δώσει την ευκαιρία και σε άλλες χώρες και ομάδες, κατώτερου ποδοσφαιρικού επιπέδου, να προβληθούν και να διεκδικήσουν μια διάκριση στην ευρωπαϊκή σκηνή και ας είναι στο πλαίσιο του νεοφερμένου -από το 2021- φτωχού συγγενή των διασυλλογικών διοργανώσεων της Γηραιάς Ηπείρου.
Ωστόσο, το κίνητρο που βρίσκεται πίσω από αυτή την κίνηση είναι μάλλον οικονομικό. Προφάσεις εν αμαρτίαις η αλληλεγγύη και η δυνατότητα για παροχή ευκαιριών στους ποδοσφαιρικούς Δαυίδ αυτού του κόσμου, με την υποβόσκουσα πρόθεση της ΟΥΕΦΑ να θεωρείται ότι είναι περισσότερο να ενισχύσει τον ανταγωνισμό και ως εκ τούτου, το προφίλ των δύο μεγαλύτερων διοργανώσεών της και κυριότερα του Γιουρόπα Λιγκ, καθώς το Τσάμπιονς Λιγκ μάλλον δεν έχει τέτοιες ανάγκες, την ίδια ώρα που θα κάνει «άνοιγμα» και σε άλλες μικρότερες χώρες-αγορές της Ευρώπης.
Έτσι, η ΟΥΕΦΑ τελικά μάλλον ενέδωσε στις απαιτήσεις των ισχυρών κλαμπ της Ευρώπης, που, λόγω της αύξησης της ανταγωνιστικότητας των δύο βασικών διασυλλογικών διοργανώσεων, θα δουν αύξηση και στα έσοδά τους από τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις και όλα τα παρελκόμενα, με τη λαχτάρα για όλο και μεγαλύτερα κέρδη να είναι άσβεστη και με αποτέλεσμα την άκρατη και συνεχιζόμενη εμπορευματοποίηση του αθλήματος. Στο τέλος, δεν θα μείνει καμία γωνιά για τους ρομαντικούς του ποδοσφαίρου.
Μακεδονία της Κυριακής