Στο πλευρό των ογκολογικών ασθενών βρίσκεται το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών (Κ3) υποστηρίζοντας και καθοδηγώντας τους σε πρακτικά θέματα, που αφορούν γραφειοκρατικές διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό Κινητή Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Κ3 βρίσκεται από φέτος στο Θεαγένειο, αλλά και στη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας «Νίκος Κούρκουλος» του Θεαγενείου που βρίσκεται στην Πυλαία, και με 5 εργαζόμενους και 15 εθελοντές εξυπηρετεί καθημερινά τον ογκολογικό ασθενή σε ό,τι χρειάζεται σε διοικητικές υποχρεώσεις και υποθέσεις, στην έκδοση βεβαιώσεων, στην πιστοποίηση αναπηρίας από το ΚΕΠΑ, στους ηλεκτρονικούς τους φακέλους κλπ, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες υγείας και το ιατρικό προσωπικό του νοσοκομείου.
«Το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών υφίσταται από το 2020 και σκοπό έχει την υποστήριξη, την καθοδήγηση και τη βοήθεια με κάθε τρόπο στους ογκολογικούς ασθενείς. Από το 2022 βρισκόμαστε πλέον με Κινητή Μονάδα στο κεντρικό Θεαγένειο και στη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας στην Πυλαία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά από το Θεαγένειο και υπήρχε πολύ μεγάλη αποδοχή, τόσο από ασθενείς όσο και από το σύνολο των εργαζομένων. Βραβευτήκαμε ως το μεγαλύτερο έργο αυτή τη στιγμή, με τον μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο, είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό, καθώς στους τέσσερις μήνες εξυπηρετήθηκαν πάνω από 400 άτομα και κατάφεραν να διεκπεραιώσουν τα θέματά τους σε διάστημα έως 15 ημερών. Κι αυτό θα το συνεχίσουμε σιγά-σιγά και σε όλα τα νοσοκομεία που υποδέχονται ογκολογικούς ασθενείς .Το δεύτερο στάδιο θα είναι στη Θράκη, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης » ανέφερε η υπεύθυνη ανάπτυξης της λειτουργίας του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών, Ευαγγελή Μπίστα μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο ημερίδας που διοργανώθηκε με σκοπό την ενημέρωση για τα αποτελέσματα της δράσης που υλοποίησε το Κ3 σε συνεργασία με το Θεαγένειο και το Ερευνητικό Εργαστήριο «Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο» του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.
Η διοικήτρια του Θεαγενείου Ευαγγελία Κουρτέλη-Ξουρή αναφερόμενη στη συνεργασία με το Κ3 σημείωσε: «Το πιο σημαντικό είναι ότι θα συνεχίσουμε τις δράσεις, διότι όταν οι άνθρωποι που νοιάζονται συμπλέουν μαζί, τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. Οι ασθενείς βρίσκουν ανακούφιση, βρίσκουνε συμπαράσταση, γίνονται δράσεις που συμπληρώνουν ένα τελικό αποτέλεσμα. Ο ασθενής δεν πρέπει να ταλαιπωρείται για κανέναν λόγο, ούτε με μία ερώτηση. Έχει το δικό του θέμα, τη δική του ασθένεια και δεν πρέπει να ασχοληθεί με το πού θα πάει τώρα, πού θα καταθέσει τον φάκελο, τι θα γίνει με τη σύνταξη του, ή οτιδήποτε άλλο».
Στόχος και δράσεις της Κινητής Μονάδας Πρόληψης
Η Κινητή Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης, η οποία παρέχει στον ασθενή έναν δικό του άνθρωπο κατά την πορεία της νόσου, εντός και εκτός Νοσοκομείου, έχει ως μακροπρόθεσμο στόχο:
-Τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών
-Την ενδυνάμωση και ενεργή συμμετοχή των ασθενών με καρκίνο στην αυτοθεραπεία και ενεργή πρόληψη
-Τη μείωση των ανθρώπινων πόρων και του κόστους υγειονομικής περίθαλψης που απαιτούνται για τη μακροπρόθεσμη διαχείριση των ασθενών με καρκίνο και των επιζώντων
-Τη δημιουργία μιας ομάδας ειδικών και εξουσιοδοτημένων ασθενών που είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν ζητήματα που σχετίζονται με τον καρκίνο, καθώς και μια ευαισθητοποιημένη τοπική κοινωνία
Το 2022 η δράση «Κινητή Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης» (Mobile Response and Prevention Unit) ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά στο Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Το Κ3 με βάση το Πιλοτικό Έργο της Χαρτογράφησης όλης της ελληνικής επικράτειας, κατέγραψε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς με καρκίνο, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, και αναλαμβάνει δράσεις στοχεύοντας στον πυρήνα του προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτό σε διάστημα μόλις 4 μηνών εξυπηρετήθηκε ένας σημαντικός αριθμός ασθενών της Βόρειας Ελλάδας, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του έργου να αριθμούνται περίπου 500 αιτήσεις.
Η καινοτομία της Κινητής Μονάδας έγκειται στο ότι με ευέλικτο τρόπο μπορούν να προσεγγίζονται άτομα της ομάδας- στόχου, στον τόπο τους –μέσα στο Νοσοκομείο– σε αντίθεση με τις συνθήκες μεθόδους ενημέρωσης. Η ψηφιακή πλατφόρμα του ογκολογικού ασθενούς K3 αποτελεί το εργαλείο προσβασιμότητας, μιας και προσφέρει ολιστική, εξατομικευμένη καθοδήγηση γι’ αυτούς, καθώς περιηγούνται σε υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και κοινωνικής πρόνοιας.
Η Κινητή Μονάδα αποτελείται από μια κοινωνική λειτουργό, μια νοσηλεύτρια ειδικευμένη στον ογκολογικό ασθενή, καθώς και από πληθώρα εθελοντών του τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Ο ρόλος του κλιμακίου δεν περιορίζεται στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των ομάδων- στόχων σχετικά με τα θέματα που άμεσα τους αφορούν, αλλά προβλέπεται να παρέχει και συγκεκριμένες ολοκληρωτικές λύσεις και παρεμβάσεις για κάθε ογκολογικό ασθενή που ενδέχεται να ζητήσει βοήθεια. Έτσι, αναμένεται το έργο να συνδράμει θετικά στην ενσωμάτωση των ομάδων-στόχων στον γενικό πληθυσμό, αλλά και στην καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσής τους, τόσο πριν όσο και μετά την ασθένειά τους.