ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το μονοθέσιο ART24 του ΑΠΘ θα τρέξει σε Τσεχία και Κροατία

Έλενα Καραβασίλη05 Αυγούστου 2024

Η ομάδα της Aristotle Racing Team του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έφυγε για την Τσεχία όπου θα συμμετάσχει στο Formula Student Czech Republic από τις 5 μέχρι και τις 10 Αυγούστου και στη συνέχεια θα πάρει μέρος στο Formula Student Alpe Adria, στην Κροατία, από τις 20 μέχρι και τις 25 Αυγούστου. 

Το μονοθέσιο ART24 ξεκίνησε να σχεδιάζεται πέρσι και κατασκευάστηκε φέτος, με τις προκλήσεις, τις δυσκολίες και φυσικά τις καινοτομίες, να μην λείπουν αφού το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ότι πιο προηγμένο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η ομάδα.


H ART ιδρύθηκε το 2006 από εννιά φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2007 κατασκευάστηκε το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο, ART7 το οποίο «έβγαλε ασπροπρόσωπη» την ομάδα στο πρώτο αγώνισμα Enduranse. Έκτοτε έχουν κατασκευαστεί οκτώ αγωνιστικά μονοθέσια, με το ART24 να αποτελεί το τελευταίο μοντέλο που θα τρέξει στην Τσεχία.

Δοκιμές μέχρι την τελευταία στιγμή

Η ομάδα της ART τον Ιούλιο του ’23 «σάρωσε» τα βραβεία και κατέλαβε την 2η θέση γενικής κατάταξης στον διαγωνισμό της Ολλανδίας (Formula Student Netherlands). 

«Μετά από αυτήν τη μεγάλη επιτυχία επιστρέψαμε στην Ελλάδα κι αρχίσαμε να κατασκευάζουμε το νέο αγωνιστικό μονοθέσιο, όπου μέχρι κι αυτήν τη στιγμή που μιλάμε γίνονται δοκιμές ώστε να έχει το δυνατόν καλύτερες επιδόσεις, για να λάβουμε την καλύτερη δυνατή θέση στους διαγωνισμούς της Τσεχίας και της Κροατίας», λέει στη «ΜτΚ» η Σοφία Παπαδοπούλου, υπεύθυνη Marketing και επικοινωνίας της Aristotle Racing Team. 

Το φετινό μονοθέσιο έχει πάρα πολλές καινοτομίες και όπως λένε χαρακτηριστικά τα μέλη της ομάδας, χρειάστηκε πάρα πολύ δουλειά. «Η φετινή ομάδα αποτελείται από 31 φοιτητές και φοιτήτριες, οι οποίοι δεν είναι μόνον από το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ αλλά προέρχονται και από άλλα τμήματα όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών, Φυσικής, Πληροφορικής. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να λάβουμε τις υψηλότερες θέσεις στους διαγωνισμούς της Τσεχίας και της Κροατίας. Στη συνέχεια, σκοπός μας είναι να προβάλουμε στον μέγιστο βαθμό το νέο αγωνιστικό μονοθέσιο και σε αυτό το πλαίσιο θα παρουσιάσουμε και το ART24 στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο», περιγράφει. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αγωνιστικά μονοθέσια της ART «βαφτίζονται» από τη χρονιά κατά την οποία κατασκευάζονται. «Κάθε δύο χρόνια κατασκευάζεται ένα νέο αγωνιστικό μονοθέσιο, τον πρώτο χρόνο γίνεται ο σχεδιασμός και τον δεύτερο η κατασκευή. Η ομάδα μας είναι αυτοχρηματοδοτούμενη κι όλα μας τα έξοδα καλύπτονται από τις χορηγίες που βρίσκουμε, από τα μηχανουργεία και την εύρεση υλικών μέχρι και την χρηματοδότηση αυτή καθ’ αυτή. Τα μονοθέσια που κατασκευάζουμε είναι πρότυπα και φτιάχνονται αποκλειστικά για αυτούς τους αγώνες», λέει η κ. Παπαδοπούλου. Το επόμενο μονοθέσιο θα ξεκινήσει να σχεδιάζεται μόλις επιστρέψει η ομάδα από τους αγώνες στις 25 Αυγούστου και το ’26 θα είναι έτοιμο το ART26.


«Κυνηγάμε την πρωτιά»

«Είμαστε μία ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πέραν δηλαδή από το επιστημονικό επίτευγμα που αφορά στην κατασκευή του μονοθεσίου, έχουμε τον ανταγωνισμό με τις άλλες ομάδες, το κυνήγι των πόντων και τελικά του βάθρου του νικητή, δεν είμαστε μόνον μία επιστημονική ομάδα», λέει χαρακτηριστικά στη «ΜτΚ» ο Φίλιππος Οριανός, μέλος της ART του ΑΠΘ, πεμπτοετής από τον Σεπτέμβριο φοιτητής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. 

Μεταφέρει πως οι προκλήσεις για την κατασκευή του ART24 ήταν αρκετές, από το ποια μηχανουργεία - χορηγοί θα κόψουν τα κομμάτια του μονοθεσίου και την εύρεση χρηματικών χορηγιών μέχρι την συναρμολόγηση του μονοθεσίου και φυσικά τις τελικές «πινελιές» και διορθώσεις ώστε να μπορεί το ART 24 να αντεπεξέλθει στην αγωνιστική πίστα. 

Μιλώντας για τις καινοτομίες του φετινού αγωνιστικού μονοθεσίου περιγράφει πως «αλλάξαμε το σασί του αυτοκινήτου, από χαλύβδινο σωληνωτό σε carbon monocoque. Επίσης αλλάξαμε το σύστημα λίπανσης του κινητήρα, από υγρό κάρτερ σε ξηρό κι έτσι μειώσαμε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και φέραμε τη μάζα του κινητήρα πιο κοντά στον οδηγό και στη συνέχεια κάναμε αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο , κυρίως στην ψύξη που ήταν διαχρονικό ζήτημα της ομάδας». Λέει πως μετά την κατάκτηση της 2ης θέσης στον αγώνα της Ολλανδίας, «στόχος μας είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και φυσικά το βάθρο». 

Ερωτώμενος για τον «μεγαλύτερο ανταγωνιστή» λέει πως υπάρχει ευγενής άμιλλα μεταξύ των ομάδων. «Ο “Κένταυρος”, η ομάδα του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας είναι παιδιά με τα οποία έχουμε πολύ καλές σχέσεις και… θεμιτό ανταγωνισμό γιατί είναι η μόνη ομάδα στη χώρα με βενζινοκίνητο όχημα αντίστοιχων δυνατοτήτων με το δικό μας και πήγαν πολύ καλά στο διαγωνισμό της Αυστρίας. 

Καλή ομάδα είναι και η BME Motorsport του πανεπιστημίου της Βουδαπέστης (Budapest University of Technology and Economics) και η Arrabona Racing Team του πανεπιστημίου του Γκιόρ στην Ουγγαρία (Széchenyi István University), όπως και η More Modena Racing του Πανεπιστημίου της Μόντενα στην Ιταλία (University of Modena and Reggio Emilia). Σίγουρα λοιπόν κυνηγάμε την πρωτιά για την ομάδα, το Πανεπιστήμιο και την πόλη μας».

«Καθοριστική η δική τους προσπάθεια»

Ο Νίκος Μιχαηλίδης, Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ κάνει λόγο για μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά καθώς όπως λέει «Είχαμε να υλοποιήσουμε ένα project που ήταν αρκετά διαφορετικό από τις προηγούμενες χρονιές. Κατασκευάσαμε ένα monocoque, που φτιάχνεται εξολοκλήρου από ανθρακονήματα που έχει τη δυσκολία του τόσο από άποψη κόστους όσο και από άποψη κατασκευής. Πρόκειται για το υλικό με το οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα της Formula 1».

Συμπληρώνει πως στόχος της ομάδας είναι να καταφέρει να έχει με αυτόν τον καινοτόμο τρόπο, αρκετά καλύτερες επιδώσεις από ένα μονοθέσιο που φτιάχνεται με συμβατικό τρόπο. «Τα παιδιά όλη τη χρονιά δούλευαν ασταμάτητα κι ευτυχώς δεν μας επηρέασαν οι καταλήψεις που κράτησαν σχεδόν δύο μήνες. Από την πλευρά μας ως καθηγητές, οι ώρες που δουλεύουμε μαζί τους είναι ώρες πολύ ευχάριστες, για να κάνουν κάτι διαφορετικό κι έτσι το κάνω με μεγάλη χαρά. Η προσπάθεια η δική τους είναι αυτή που είναι καθοριστική. Έχουν αφιερώσει χιλιάδες ώρες εργασίας πάνω στο αυτοκίνητο».

*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 4/8/24

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.