ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το πήρε απόφαση ο Καραμανλής, αλλάζει το δ.σ. του ΟΑΣΘ - Ποιοι φεύγουν, ποιοι μπαίνουν

Νίκος Ηλιάδης09 Δεκεμβρίου 2022

Συνεδριάζει σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ με αρκετά θέματα στην ημερήσια διάταξη. Η είδηση δεν είναι βεβαίως σε αυτήν καθ' αυτήν τη συνεδρίαση, αλλά στο γεγονός ότι πιθανότατα θα είναι η τελευταία υπό την παρούσα σύνθεση.

Όπως εγκαίρως είχε αποκαλύψει το makthes.gr στις 30 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης έχει ζητήσει από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να προχωρήσει στην αντικατάσταση τεσσάρων εκ των πέντε μελών του δ.σ. τα οποία διορίζει ο υπουργός.

Υπενθυμίζεται ότι τρία μέλη είναι εκπρόσωποι φορέων της πόλης και του σωματείου και συγκεκριμένα, του δήμου Θεσσαλονίκης (ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Παντελής Καζαντζίδης ως εκπρόσωπος του περιφερειάρχη) και του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ (Μάκης Άγγος).

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή κοντά στο υπουργείο, ο κ. Καραμανλής, παρά τις επιφυλάξεις του για την αναγκαιότητα αυτών των αλλαγών και μάλιστα στον συγκεκριμένο χρόνο, φέρεται τελικά να πήρε την απόφαση να τις προχωρήσει. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν λίαν συντόμως, ίσως και μέσα στην ημέρα. 

Όπως είχε γράψει σχετικά το makthes.gr, ο βασικός λόγος για τον οποίο ο κ. Ταγγίρης ζήτησε την αντικατάσταση των τεσσάρων μελών είναι η αδυναμία του να περάσει από το δ.σ. με την παρούσα σύνθεση, το “μνημόνιο κατανόησης” μεταξύ ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και “Κοινωνία της Πληροφορίας” το οποίο θα ξετυλίξει υποτίθεται, το κουβάρι του πολύπαθου έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ, το οποίο είναι κολλημένο εδώ και περίπου 22 μήνες. 

Σύμφωνα με τους αρμόδιους, το μνημόνιο θεωρείται αναγκαίο προκειμένου, όπως λένε, να ξεπεραστούν τα εγγενή σοβαρά προβλήματα, πολιτικά, νομικά και τεχνικά, τα οποία είχε εξ αρχής ο διαγωνισμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ και για τα οποία δεν έχουν βρεθεί ακόμα λύσεις, παρά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις οι οποίες έγιναν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το σοβαρότερο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει το έργο είναι ότι ορισμένα απ' όσα προβλέπονται στη σύμβαση προς υλοποίηση, υπάρχουν ήδη και λειτουργούν στον ΟΑΣΘ, συνεπώς δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν εκ νέου.

Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό το ζήτημα αποφασίστηκε να εκπονηθεί ένα μνημόνιο κατανόησης στο οποίο να περιγράφεται, μεταξύ άλλων, ποια τμήματα του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης δεν θα εκτελεστούν μιας και τα έχει ήδη ο ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, το προτεινόμενο μνημόνιο περιέχει εν τέλει το σύνολο όσων προέβλεπε η σύμβαση, προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, χωρίς να αφαιρεί τίποτε, εξ ου και ορισμένα μέλη του δ.σ. αρνούνται να το εγκρίνουν.

Προκειμένου να αρθεί αυτό το αδιέξοδο, καθώς στο μεταξύ τα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του έργου έχουν προ πολλού ξεπεραστεί (το έργο έπρεπε να παραδοθεί ως τις 7 Μαρτίου του 2022, αλλά ακόμη δεν έχει καν ξεκινήσει, ενώ στο μεταξύ έχουν δοθεί περί τις επτά διαδοχικές παρατάσεις), ο κ. Καραμανλής φέρεται έτοιμος να αναδιατάξει το δ.σ. του ΟΑΣΘ, προκειμένου να διευκολύνει την έγκριση του μνημονίου.

Όπως είχε αποκαλύψει το makthes.gr ο κ. Ταγγίρης έχει ζητήσει να αντικατασταθούν από το δ.σ. οι Γιάννης Ρεντζεπέρης, Γιώργος Ηλιάδης, Θεόδωρος Τζιαμπάζης και Ιωσήφ Κιοσέογλου. Μάλιστα, ο τελευταίος, καθηγητής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ έχει παραιτηθεί εδώ και μήνες, χωρίς ωστόσο να έχει αντικατασταθεί.

Ως αντικαταστάτες προτείνονται οι: Χρήστος Κοπατσάρης, πρώην διοικητής στο νοσοκομείο Καβάλας επί κυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά και πρώην γενικός γραμματέας στο δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, Κλεόβουλος Θεοτόκης, στέλεχος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Ευτυχία Κιβρακίδου, στέλεχος της αναπτυξιακής εταιρείας “Ανατολική Α.Ε.” και ο πολιτικός μηχανικός Μανώλης Μπελιμπασάκης.

Άλλες οκτώ γραμμές στα ΚΤΕΛ

Ένα από τα θέματα της σημερινής ημερήσιας διάταξης είναι η έγκριση από το δ.σ. του ΟΑΣΘ της σύμβασης που προβλέπει την παραχώρηση για ένα ακόμη έτος των 31 λεωφορειακών γραμμών που έχουν δοθεί στα ΚΤΕΛ, συν την παραχώρηση επιπλέον οκτώ νέων γραμμών.

Οι νέες γραμμές είναι οι Νο 1, 45, 57, 58, 59, 64, 70 και 71. Οι δύο τελευταίες λειτουργούν μόνον δύο μήνες το καλοκαίρι καθώς συνδέουν τον σταθμό μετεπιβίβασης στο ΙΚΕΑ με τις παραλίες της Νέας Μηχανιώνας και της Επανομής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση προτείνεται να έχει διάρκεια ενός χρόνου. Η έγκριση του ΟΑΣΘ είναι αναγκαία προκειμένου να περιληφθεί στον σχετικό φάκελο ο οποίος θα σταλεί από τον ΟΣΕΘ προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Όπως πάντως, δήλωσε στο makthes.gr ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο εκπρόσωπος του σωματείου θα καταψηφίσει αυτήν τη σύμβαση. Σύμφωνα, επίσης, με πληροφορίες, διαφωνίες με τη σύμβαση αυτή εκφράζουν και άλλα μέλη του δ.σ. τα οποία ενδέχεται να μην παραστούν τελικά στη συνεδρίαση. Σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει το ενδεχόμενο ματαίωσης της συνεδρίασης λόγω έλλειψης απαρτίας.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.