ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός: Oι Έλληνες προτιμούν να ξοδέψουν για οργανωμένα ταξίδια στο εξωτερικό

Άννη Καρολίδου19 Ιουλίου 2023

Η σεζόν των οργανωμένων ταξιδιών εσωτερικού, δεν πηγαίνει ιδιαίτερα πρίμα, σε σχέση τουλάχιστον με τις πολύ υψηλές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, καθώς o συνδυασμός των αυξήσεων στις τιμές στα πακέτα διακοπών, με τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων, περιορίζει κρατήσεις και κίνηση, όταν όμως από την άλλη πλευρά, φαίνεται να κινείται περισσότερο η αγορά των ταξιδιών εξωτερικού.

Όπως είπε στο makthes.gr o κ. Βύρων Θεολόγης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας και Θράκης, «το εξωτερικό πάει καλύτερα, σε σχέση με το εσωτερικό καθώς όπως φαίνεται, ο κόσμος δεν έχει δεχθεί τις αναπόφευκτες αυξήσεις στις τιμές , που είναι ένας συνδυασμός των αυξήσεων στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, των ακτοπλοϊκών αλλά και των χρεώσεων στα ξενοδοχεία. Εκτιμώ ότι σε μία οργανωμένη εκδρομή, εντός Ελλάδος, το κόστος του πακέτου έχει αυξηθεί κατά 20% και πλέον, σε σχέση με πέρυσι».

Γεγονός είναι ότι η σεζόν δεν εξελίσσεται τόσο καλά, όσο αναμενόταν, αλλά όπως επισήμανε ο κ. Θεολόγης, η τουριστική περίοδος δεν πηγαίνει κι’ άσκημα δεδομένων των συνθηκών, δηλαδή των πιέσεων στην ευρωπαϊκή οικονομία και των μειώσεων στα πραγματικά εισοδήματα. Η δε αρνητική εντύπωση που δημιουργείται στην κοινή γνώμη, για την πορεία της θερινής σεζόν, οφείλεται στην υπερβολική προβολή της κάμψης που έχει καταγραφεί στους διάσημους προορισμούς του εσωτερικού, στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, οι οποίοι κυριολεκτικώς πληρώνουν τις υπέρογκες τιμές που υϊοθέτησαν. Αλλά ο ελληνικός τουρισμός, δεν αφορά μόνο τους συγκεκριμένους προορισμούς.

Αυτή την περίοδο και βάσει των κρατήσεων που έχουν γίνει μέχρι τέλος Αυγούστου, έχουν εξαντληθεί τα πακέτα για Ρόδο, Κρήτη, Λευκάδα, Θάσο, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

«Κοντή» η φετινή σεζόν για τα τουριστικά γραφεία

«Για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, οι πωλήσεις είναι ικανοποιητικές , αλλά βλέπουμε ότι φέτος, σε αντίθεση με το τι ίσχυε πέρυσι, δεν έχουμε κρατήσεις για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Μας προβληματίζουν οι λιγοστές κρατήσεις για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο», είπε ο κ. Θεολόγης.

Το εξωτερικό πάει καλύτερα

Όμως για τις εκδρομές στο εξωτερικό, δείχνει να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Έχουν πουληθεί οι θέσεις – σε πτήσεις και ξενοδοχεία- που είχαν κλειστεί από πρακτορεία, για εκδρομές π.χ. σε Παρίσι, Λονδίνο, Ρώμη, Βιέννη, Πράγα κ.αλ. ακόμη και σε μακρινούς, ασιατικούς προορισμούς.

Το εξωτερικό πηγαίνει καλύτερα ίσως γιατί έχει δημιουργηθεί η εντύπωση σε πολλούς Έλληνες, ότι είναι φθηνότερο το να ταξιδέψουν εκτός Ελλάδος, απ’ ότι σε κάποιο ελληνικό προορισμό.

«Βλέπουμε αυτή την τάση να υπάρχει παρότι το Λονδίνο και το Παρίσι, πάντοτε ήταν αρκετά ακριβοί προορισμοί. Ένα πενθήμερο ταξίδι , με τέσσερις (4) διανυκτερεύσεις στο Παρίσι, σε ξενοδοχείο 3 ή 4 αστέρων, έχει κόστος 700-800 ευρώ ενώ υπάρχει και η σημαντική επιβάρυνση των φόρων αεροδρομίου, όταν π.χ. από την άλλη πλευρά, ένα πενθήμερο ταξίδι στη Ρόδο ή στην Κρήτη, με διαμονή σε ξενοδοχείο της ίδιας κατηγορίας, έχει κόστος 500-580 ευρώ».

Όπως επισήμανε ο κ. Θεολόγης, πέρυσι ο κόσμος ήθελε οπωσδήποτε να ταξιδέψει, να ξεσκάσει, μετά τη διετία της πανδημίας, στη διάρκεια της οποίας και λόγω του εγκλεισμού, είχαν περιοριστεί οι δαπάνες ψυχαγωγίας οπότε, είχε συγκεντρώσει αρκετές οικονομίες που έσπευσε να ξοδέψει. Φέτος, αυτό το χρηματικό απόθεμα δεν υπάρχει, επειδή έχει ήδη αναλωθεί, ενώ τα πράγματα επιδεινώθηκαν και λόγω των μεγάλων αυξήσεων στις τιμές

«Διακρίναμε μία διστακτικότητα σε πολλούς πελάτες, που δεν έσπευδαν να κάνουν κρατήσεις για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το αποτέλεσμα είναι, όσοι καθυστέρησαν, να μη βρίσκουν θέσεις σε αεροπορικά δρομολόγια παρά μόνο business class και σε τιμές, φυσικά, high season. Όσοι τηλεφωνούν αυτοί την περίοδο , για να κλείσουν θέσεις και δωμάτια, για την περίοδο από 1-2 Αυγούστου έως και 13-15, επόμενο είναι να μη βρίσκουν προσφερόμενες θέσεις ή, αν βρούνε, θα πληρώσουν τσουχτερές τιμές», πρόσθεσε ο κ. Θεολόγης.

Πάντως, η φετινή σεζόν βάσει της κίνησης που περνάει μέσα από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία της Μακεδονίας και Θράκης, ακόμη και για τις οδικές εκδρομές, δεν επαληθεύει τις πολύ αισιόδοξες προβλέψεις που γίνονταν στην αρχή της χρονιάς, όταν πολλοί, όπως αποδεικνύεται, δεν μετρούσαν καλά τις επιπτώσεις που θα έχει στις θερινές διακοπές του Έλληνα και της ελληνικής οικογένειας, η εκτίναξη των τιμών από το φθινόπωρο του 2022 ως και σήμερα.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.