Στα όρια της ασφάλειας κινούνται πολλές φορές τα τρένα εξαιτίας της βλάστησης στο δίκτυο, η οποία όχι μόνο στερεί ορατότητα από τους μηχανοδηγούς σε αρκετά σημεία ακόμα και στο βασικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, αλλά συχνά δημιουργεί και προϋποθέσεις σοβαρού ατυχήματος.
Το ζήτημα, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του ethnos.gr επανήλθε στην επικαιρότητα το πρωί της Τετάρτης όταν εμπορική αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε μέσα στην Αττική καθώς τα ξερά χόρτα, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που ανάρτησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, είχαν εισχωρήσει ανάμεσα στους τροχούς.
Γεμάτο καύσιμα το τρένο
Όπως φαίνεται ξεκάθαρα, η γραμμή είναι γεμάτη ξερά χόρτα και σχεδόν δε φαίνεται η χάραξή της, κάτι που σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών μπορεί να αποβεί πολύ επικίνδυνο.
Το συμβάν της Τετάρτης μάλιστα γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο καθώς το συγκεκριμένο τρένο μετέφερε καύσιμα από τον Ασπρόπυργο μέσω της ειδικής σιδηροδρομικής γραμμής σε ένα δρομολόγιο, το οποίο εκτελείται μία φορά την εβδομάδα.
Η αμαξοστοιχία παρέμεινε ακινητοποιημένη για περίπου τρεις ώρες μέχρι να απομακρυνθεί από τη γραμμή. Η έντονη βλάστηση σε αρκετά σημεία του δικτύου και ο μη καθαρισμός της υποδομής αποτελούν θέματα, τα οποία θίγουν συχνά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.
Μακρύς ο κατάλογος των προβλημάτων
Μόλις χθες σε ανακοίνωσή τους παρουσίασαν ένα μακρύ κατάλογο με τα προβλήματα που εντοπίστηκαν μόνο τις τελευταίες ημέρες, ενώ όπως αποκάλυψε το «Έθνος» σε ρεπορτάζ του και ο Προαστιακός της Αθήνας κοντεύει να ξεμείνει από συρμούς καθώς η έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ έχει μειώσει μέχρι εξαφάνισης τη διαδικασία λίπανσης των σιδηροτροχιών με αποτέλεσμα να καταστρέφονται με ραγδαίο ρυθμό οι τροχοί των συρμών και να χρειάζονται αντικατάσταση και κατά συνέπεια απόσυρσή τους από την κυκλοφορία.