ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τρία χρόνια κυβέρνηση Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη

Νίκος Οικονόμου03 Ιουλίου 2022

Ήταν Παρασκευή πριν από τις εκλογές του 2019, όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης περνούσε για τελευταία φορά ως απλός αρχηγός από τη Θεσσαλονίκη. Λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες ήταν καθ’ οδόν για μία εκδήλωση στη Βέροια, ενώ το βράδυ μίλησε σε ανοικτή εκδήλωση της ΝΔ στην πλατεία Αριστοτέλους. Στις συναντήσεις που έκανε εκείνη την ημέρα στην πόλη ένας από τους θεσμικούς συνομιλητές του τον είχε προειδοποιήσει ότι αν δεν έχει βρει λύση για τον ΟΑΣΘ να μην ανέβει στη Θεσσαλονίκη για την επερχόμενη Έκθεση. Τα ίδια περίπου άκουσε και για το Μετρό και την κατασκευή του που καθυστερούσε εκ νέου.

Την Πέμπτη που μας έρχεται συμπληρώνονται τρία χρόνια από τη νίκη της ΝΔ στις εκλογές του 2019 και η ατζέντα των έργων της Θεσσαλονίκης μπορεί να μην έχει αλλάξει δραματικά, όμως η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη κατάφερε να ξεφύγει από τα παλιά, προτάσσοντας μια σειρά νέων έργων που βρίσκονται στο επίκεντρο της κυβερνητικής προσοχής. Στο Μετρό έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός με αποτέλεσα το θέμα να μην αποτελεί πια όπως στο παρελθόν μόνιμο θέμα γκρίνιας σε κάθε κυβερνητική παρουσία στην πόλη και η εκκίνηση του έργου να προσδιορίζεται για τα τέλη του 2023. Ο ΟΑΣΘ αφού πέρασε μια δύσκολη αρχική φάση μάλλον βγήκε από το στόχαστρο της κριτικής εξαιτίας της μείωσης της κινητικότητας των πολιτών την περίοδο της πανδημίας. Παρόλα αυτά και παρά την σημαντική αύξηση του στόλου που παρατηρήθηκε παραμένει ένα αγκάθι. Νέο ζητούμενο είναι το FlyOver που μπήκε με φόρα στην ατζέντα των έργων της πόλης, ενώ δεν έλειψαν και οι θετικές ειδήσεις. Η ανάπλαση της ΔΕΘ προχωρά αργά αλλά σταθερά, το ορφανό χιλιόμετρο της Χαλκιδικής ύστερα από ένα γερό μπάσιμο που έκανε η κυβέρνηση τον τελευταίο χρόνο αποτελεί πλέον παρελθόν, ενώ και ένας άλλος οδικός άξονας όπως ο δρόμος Θέρμη-Γαλάτιστα έχει προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς.

Υπάρχει φυσικά η εκκίνηση του Μητροπολητικού Πάρκου του Παύλου Μελά, αλλά και τα σχετικά νέα πρότζεκτ, όπως το γήπεδο του ΠΑΟΚ και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, που άνοιξε με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αγκαλιάστηκε από την κυβέρνηση.

Θετικό το πρόσημα λοιπόν, όπως φαίνεται και από τις απαντήσεις των ανθρώπων της πόλης στο ερώτημα «ΜτΚ», που ήταν το εξής: «Αυτές τις ημέρες η κυβέρνηση κλείνει 3 χρόνια θητείας. Τι πέτυχε στη Θεσσαλονίκη; Τι μένει για το τελευταίο χιλιόμετρο;».

Αρκεί να υπάρξει συνέχεια και να μην παρατηρηθεί καμία ανακοπή λόγω προεκλογικών ή μετεκλογικών επιπλοκών...


Δημήτρης Βαρτζόπουλος

Βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Θεσσαλονίκης

Συνηθίζεται κάθε καλοκαίρι, ενόψει της Εκθέσεως, να γίνεται μία συνολική εκτίμηση των κυβερνητικών κατασκευαστικών έργων στην Θεσσαλονίκη, πάντοτε βεβαίως με την υποσυνείδητο αίσθηση της σύγκρισης με την πρωτεύουσα, όπου εμείς οι Βόρειοι υποπτευόμεθα πάντοτε, ότι συγκεντρώνεται διαχρονικώς και διακομματικώς το κύριο κρατικό ενδιαφέρον. Παρ’ ότι το σύνολο των ενασχολουμένων με την έννοια «έργα» αντιλαμβάνεται κυρίως πράγματα, όπως μεγάλοι δρόμοι, λιμάνια, Μετρό κ.ο.κ., επέλεξα σήμερα να αναφερθώ στην αθέατη δουλειά, που γίνεται σε αυτόν τον τομέα στα Νοσοκομεία της πόλεως. Η οποία είναι τόσο εκτεταμένη, που θα επιτρέψει την σημερινή παρουσίαση μόνον δύο εξ αυτών, με υπόσχεση συνέχειας πολύ σύντομα και για τα υπόλοιπα.

Στο «Ιπποκράτειο» έχουμε την δημιουργία 38 κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ (από 8 που υπήρχαν). Την επανεκκίνηση εργασιών για την ολοκλήρωση υπερσύγχρονου Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου. Την ίδρυση Ογκολογικού Κέντρου Καρκίνου του Δέρματος και Μελανώματος Βορείου Ελλάδος στην Αποκέντρωμένη Μονάδα του «Αφροδισίων». Την εγκατάσταση νέων υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος (αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ) για τα πολυόροφα κτίρια του Νοσοκομείου. Την προμελέτη νέου κτηρίου χειρουργείων. Την ίδρυση Πνευμονολογικού Τμήματος και ένταξη της Πνευμονολογικής Κλινικής στο Ταμείο Ανάκαμψης (έργο πιλότος για την 4η ΥΠΕ).

Την ενοποίηση χειρουργείων σε έναν όροφο και τη ριζική ανακαίνισή τους. Την μελέτη για Ένταξη 6 κτιρίων Ιπποκρατείου και Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων στο πρόγραμμα «Ηλέκτρα» με σκοπό την πλήρη ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου. Την ανακαίνιση Παιδοχειρουργικής Κλινικής. Την ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού αξίας περίπου 8.500.000 ευρώ.

Στον «Άγιο Παύλο»: Ανανέωση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού (2.350.000 ευρώ). Ανακαίνιση ΜΕΘ (400.000 ευρώ). Ενεργειακή αναβάθμιση στο στάδιο της προκήρυξης (από ΤΑΙΠΕΔ, 1.800.000 ευρώ). Ανακαίνιση κτιρίων σε εξέλιξη (1.900.000 ευρώ). Προμελέτη νέας πτέρυγος.

Και έπεται συνέχεια..


Αθανάσιος Σαββάκης

Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος

Το έργο της κυβέρνησης, τόσο σε επίπεδο χώρας, όσο και σε επίπεδο Θεσσαλονίκης, κρίνεται θετικά. Ειδικά μάλιστα αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η παρούσα κυβέρνηση κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας και το τελευταίο τετράμηνο τις επιπτώσεις από τη διατάραξη τη παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, μέσα σε πολύ στενά δημοσιονομικά πλαίσια.

Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, η δημιουργία φιλικού κλίματος για την υλοποίηση επενδύσεων έφερε παγκοσμίου φήμης πολυεθνικές επιχειρήσεις στην πόλη μας, γεγονός που σταδιακά την τοποθετεί στον διεθνή χάρτη των επενδυτικών προορισμών. Ταυτόχρονα, οι συγκεκριμένες επενδύσεις εισφέρουν θετικά στην ανάσχεση του brain drain και δημιουργούν νέα δεδομένα στην τοπική αγορά εργασίας η οποία γίνεται ελκυστικότερη για στελέχη απ’ όλο τον κόσμο.

Επίσης, την τριετία που πέρασε δρομολογήθηκε η υλοποίηση του τεχνολογικού πάρκου 4ης γενιάς ThessINTEC, μέσω της παραχώρησης του οικοπέδου και της μερικής του χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Παράλληλα, η δρομολόγηση υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομής, πράγματι ευελπιστούμε να αλλάξουν την όψη της Θεσσαλονίκης και να την καταστήσουν σε σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη.

- το Mετρό με βεβαιότητα θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

- η ολοκλήρωση της συνδετήριας οδού του 6ου προβλήτα του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, και η διασύνδεσή του με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ΟΛΘ, αφού θα αυξήσει κατά πολύ τις δυνατότητές του για συνδυασμένες μεταφορές.

Τέλος, η υλοποίηση του FlyOver της Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με βεβαιότητα θα επιλύσει το μεγαλύτερο μέρος του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης.

Σε κάθε περίπτωση, στη Θεσσαλονίκη έχει αποδοθεί μια ιδιαίτερη σημασία από την παρούσα κυβέρνηση, οι εξαγγελίες της οποίας σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα κονδύλια χρηματοδότησης μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στη Θεσσαλονίκη και να την καταστήσουν ορατό επενδυτικό προορισμό.


Γιώργος Τσακούμης

Πρόεδρος του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ

Κάθε αποτίμηση του έργου μιας κυβερνητικής περιόδου, αν θέλουμε να κάνουμε μια τεχνοκρατική και επιστημονική προσέγγιση που δεν θα εμφορείται από κομματικές παρωπίδες, πρέπει να έχει ως αφετηρία τρεις βασικούς αντικειμενικούς παράγοντες:

1) Τον ρυθμό εξέλιξης και ολοκλήρωσης των θεσμικών και γραφειοκρατικών βημάτων προς την έναρξη της υλοποίησης αναγγελθέντων έργων και δράσεων.

2)Το ρυθμό μετάβασης, από την ολοκλήρωση του προαναφερθέντος σταδίου, στο στάδιο της υλοποίησης.

3) Τη σταθερότητα του ρυθμού υλοποίησης σε σχέση με το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα και σε συνάρτηση με τον αποδεκτό βαθμό επιρροής αυτού από εξωγενείς παράγοντες (προσφυγές, κρίσεις τιμών, εθνικές κρίσεις, κ.λπ.).

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η τριετία που ολοκληρώνεται στις 10 Ιουλίου, αναμφίβολα έχει θετικό πρόσημο για τη Θεσσαλονίκη και η απαρίθμηση των θετικών στοιχείων είναι εύκολη:

-Το έργο του Μετρό απεγκλωβίστηκε από εξωγενείς παράγοντες και προχωρά με τον απαιτούμενο ρυθμό υλοποίησης.

-Το έργο του FlyOver πέρασε εντός χρονοδιαγραμμάτων τα μέχρι τώρα στάδια της γραφειοκρατικής διαδικασίας και αναμένεται να μπει σύντομα σε φάση υλοποίησης.

-Τα έργα σύνδεσης του Λιμένος με οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, ομολογουμένως με καθυστέρηση, μπήκαν και αυτά σε έναν ρυθμό υλοποίησης που περιμένουμε να επιταχυνθεί.

-Το Μητροπολιτικό Πάρκο του Παύλου Μελά μπήκε ήδη σε φάση υλοποίησης.

-Το εγχείρημα της ανάπλασης της ΔΕΘ, προχωρά με τους αναμενόμενους ρυθμούς χωρίς κάποια σημαντική παρέκκλιση από το χρονοδιάγραμμα.

-Το μεγάλο στοίχημα της ενοποίησης και αναμόρφωσης του Παραλιακού Μετώπου εξελίσσεται επίσης με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με το τμήμα του που αφορά στην εξυγίανση μέρους του δυτικού παραλιακού μετώπου να βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης.

-Η πόλη έχει ήδη ένα πολύ καλύτερο αεροδρόμιο σε σχέση με το παρελθόν.

-Οδικοί άξονες προς την περιφέρεια, όπως το «ορφανό» χιλιόμετρο προς Χαλκιδική, ο δρόμος Θέρμης-Γαλάτιστας, οδικοί άξονες όπως οι Μαυροβουνίου-Έδεσσας και Αμφίπολης-Δράμας, είτε ολοκληρώθηκαν, είτε κατασκευάζονται είτε προχωρά η σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

Θα μπορούσα να απαριθμήσω περισσότερα. Όμως για την οικονομία του χώρου, θα αρκεστώ σε μία φράση, για την προσδοκία του επόμενου διαστήματος, που δεν είναι άλλη από την υπέρβαση των εμποδίων που δημιουργούν διεθνείς και άλλοι εξωγενείς παράγοντες, ώστε να διατηρηθεί ο ρυθμός δράσης στα παραπάνω και να επιδειχθεί αποτελεσματικότητα στο σχεδιασμό των επόμενων στόχων, είτε μιλάμε για την αντιμετώπιση προκλήσεων που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή και η αποδεδειγμένη ανάγκη ενίσχυσης της ανθεκτικότητας της πόλης, είτε για το σχεδιασμό της επέκτασης του Μετρό προς δυσμάς, είτε για την υλοποίηση στόχων με άμεση επενδυτική διάσταση όπως το ThessINTEC.


Ανδρέας Παπαμιμίκος

Δικηγόρος, πρώην γραμματέας της ΝΔ

Τρία χρόνια συμπληρώνει η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, τρία χρόνια επάλληλων προκλήσεων και εξωγενών κρίσεων. Σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει, η χώρα ανέκτησε την αξιοπιστία της στην Ευρώπη και τον κόσμο, έχτισε ισχυρές στρατηγικές συμμαχίες, αποκατέστησε την εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Κυρίως στήριξε και στηρίζει την κοινωνία στα δύσκολα εξαντλώντας κάθε δυνατότητα του κράτους.

Τρία χρόνια η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του Κυριάκου Μητσοτάκη. Η αναπτυξιακή δυναμική που έχει αποκτήσει η πόλη, οφείλεται στο γεγονός πως ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επιβλέπει προσωπικά τα μεγάλα έργα, όπως το μετρό, τη σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού με την Εγνατία Οδό, τη μετατροπή του Στρατοπέδου Μελά σε μητροπολιτικό πάρκο, τη FlyOver και πολλά ακόμα.

Από την άλλη, επειδή ακριβώς τίποτα δεν γίνεται σε συνθήκες ομαλότητας, στο τελευταίο χιλιόμετρο δε χωρούν γραφειοκρατικές παθογένειες και αγκυλωμένες νοοτροπίες. Ο κόσμος της Θεσσαλονίκης είναι δύσπιστος και αυτό είναι κάτι λογικό. Έχουμε ακούσει πολλά που δεν έχουν γίνει πράξη για δεκαετίες.

Για να οικοδομήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών πρέπει να προσπεράσουμε διαχειριστικές λογικές και την «επινοητικότητα της δικαιολογίας» που μας καθυστερεί.

Για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών πρέπει να αισθανθούμε ότι τα έργα δεν γίνονται αποσπασματικά, αλλά εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο κάτω από ένα κοινό όραμα, μια ενιαία ταυτότητα.

Και για να πολλαπλασιάσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών πρέπει να νιώσουμε όλοι ότι συμμετέχουμε, ότι θα κερδίσουμε από αυτό το μέρισμα της ανάπτυξης.

Η μεγάλη πρόκληση είναι να διασυνδέσουμε το μέλλον αυτό, με το σήμερα των Θεσσαλονικιών. Από τις νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, μέχρι τη δυνατότητα να μετακινούμαστε πιο ανθρώπινα μέσα στην πόλη. Έτσι θα εμπνεύσουμε και θα κινητοποιήσουμε τους πολίτες, ώστε να κάνουμε μαζί αυτό το τελευταίο χιλιόμετρο. Και αυτό είναι στο χέρι μας να το πετύχουμε.


Θοδωρής Μητράκας

Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος της ΔΕΕΠ της ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης

Θέλω να πιστεύω ότι το πιο σημαντικό επίτευγμα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν ότι η Θεσσαλονίκη ανέκτησε όσον αφορά τις κυβερνητικές προτεραιότητες το ρόλο που δικαιούται να παίξει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη στις αγωνίες των πολιτών της περιοχής μας απάντησε με πράξεις και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες.

Αισθάνομαι πολύ ευχαριστημένος με τον τρόπο που η κυβέρνηση εργάστηκε για τη Θεσσαλονίκη σε όλα τα επίπεδα αυτά τα 3 χρόνια ειδικά εν μέσω της πανδημικής κρίσης. Εξάντλησε κάθε περιθώριο και δυνατότητα να στηρίξει τις δομές του συστήματος υγείας, συνεργάστηκε με αποτελεσματικότητα με την Περιφέρεια και τους Δήμους, προσέλκυσε επενδύσεις ιδιαίτερα στον τεχνολογικό τομέα ξένων ιδιωτικών εταιρειών και υποστήριξε project, όπως το ThessINTEC, στήριξε και αναβάθμισε ενεργειακά τις αθλητικές εγκαταστάσεις. Ακόμη αναμένουμε δεσμευτικές προσφορές το Σεπτέμβριο για 17 σχολικές μονάδες με έμφαση στη δυτική Θεσσαλονίκη και πολλά άλλα σε διάφορους τομείς δραστηριοτήτων.

Ειδικά όμως στον τομέα των υποδομών με μεθοδικότητα και ταχύτητα ολοκλήρωσε ή διασφάλισε και δρομολόγησε με αξιοπιστία σημαντικά έργα που θα επιτρέψουν τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή να πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια με τρόπο που θα βελτιώσει την ζωή όλων των πολιτών σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα το FlyOver συμβασιοποιείται εντός του φθινοπώρου, η σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ υπογράφηκε τον Ιούνιο και θα ολοκληρωθεί σε 30 μήνες, το Μετρό θα παραδοθεί και θα λειτουργεί στο τέλος της ερχόμενης χρονιάς, ενώ η γέφυρα του Αλιάκμονα θα παραδοθεί αρχές του 2023.Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα έργα στα οδικά δίκτυα και το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη-Τοξότες διασφαλίζουν όλες τις απαιτούμενες υποδομές για τη βελτίωση της καθημερινότητας άλλα και την ανάπτυξη επιχειρηματικών και εμπορικών δραστηριοτήτων που όμοιές τους δεν έχουμε βιώσει τα προηγούμενα χρόνια.

Από τα παραπάνω προκύπτει και το σημαντικότερο όλων, ότι ο πρωθυπουργός μετά από τρία χρόνια μπορεί να κοιτάζει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης στα μάτια και είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για αυτούς με την ίδια ένταση και θα διανύσει μαζί μας πολλά χιλιόμετρα ακόμα τα επόμενα χρόνια.



Γρηγόρης Τάσιος

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και των Ξενοδόχων Χαλκιδικής

Στο ρευστό περιβάλλον της σημερινής συγκυρίας απαιτούνται στρατηγικοί σχεδιασμοί με το βλέμμα στο μέλλον, που να απαντούν στις προκλήσεις. Είναι προφανής η γεωπολιτική υπεραξία της Βορείου Ελλάδος και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που μπορεί να παίξει η Θεσσαλονίκη. Μπορεί για πολλά χρόνια να μιλάμε για τη «Μητρόπολη των Βαλκανίων», όμως για πρώτη φορά σήμερα μπορούμε αυτό να το πετύχουμε, δίνοντας ουσιαστικό νόημα στην έννοια της συμπρωτεύουσας. Μια σειρά παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας αλλάζουν τα δεδομένα. Από τη ανάπλαση της ΔΕΘ και τις παρεμβάσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη μέχρι το νέο υπερσύγχρονο FlyOver αυτοκινητόδρομο και την έναρξη της λειτουργίας του μετρό μέσα στο 2023. Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζει τις υποδομές της, όπως συνέβη με την επένδυση της Fraport Greece για τον εκμοντερνισμό και την ανάπτυξη του αεροδρομίου «Μακεδονία», όπως και με τη δρομολόγηση της επέκτασης του 6ου Προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ώρα που ανεβαίνει εντυπωσιακά η κρουαζιέρα. Μεγάλη σημασία για το μέλλον έχει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη καθώς και οι απευθείας πτήσεις με τις ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, πρέπει να δούμε τη «μεγάλη εικόνα» αναγνωρίζοντας την τουριστική υπεραξία της Χαλκιδικής και τη μεγάλη συμβολή της στο ΑΕΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η οδική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη είναι κυρίαρχο ζήτημα, ειδικά για περιοχές όπως η Βορειοανατολική Χαλκιδική και η Σιθωνία. Αναμένεται επίσης με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το ΣΔΙΤ για το Φράγμα του Χαβρία, το οποίο θα δώσει λύση στα ζητήματα άρδευσης και ύδρευσης, μαζί με τα μικρότερα φράγματα για τα οποία έχουν γίνει μελέτες και πρέπει να μπουν σε τροχιά υλοποίησης. Παρά τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες και τις διασταυρούμενες κρίσεις της τελευταίας τριετίας αποδείχθηκε στην πράξη πως όταν υπάρχει έμπρακτο κυβερνητικό ενδιαφέρον όπως και καλή συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης και αυτοδιοίκησης, μπορούμε να βάζουμε στόχους, να τους πετυχαίνουμε και να προχωράμε μπροστά με αποφασιστικότητα και αισιοδοξία.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03.07.2022

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.