Στα ύψη παραμένουν οι τιμές των καυσίμων στη χώρα μας παρά τη σημαντική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Τι κι αν το πετρέλαιο Brent υποχώρησε στα 83 δολάρια το βαρέλι από τα 92 δολάρια στις αρχές Απριλίου, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης πέφτει… με ρυθμούς χελώνας αφού παραμένει καρφωμένη στα υψηλά επίπεδα του €1,91.
Αρχές Ιανουαρίου 2022 μάλιστα που το Brent κινούνταν σε παρόμοια με τα σημερινά επίπεδα, η τιμή της βενζίνης ήταν σημαντικά χαμηλότερη και συγκεκριμένα στα €1,76.
Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, δήλωσε πως «ο ένας λόγος είναι το ότι τα προϊόντα διαπραγματεύονται ανεξάρτητα στα διεθνή χρηματιστήρια, δηλαδή οι βενζίνες και το πετρέλαιο ανάλογα με τη ζήτηση που υπάρχει ανεβάζουν ή κατεβάζουν τιμή. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι υπάρχουν κρυφές χρεώσεις οι οποίες έρχονται προ ή κατά τη διύλιση. Στην ελληνική αγορά έχει επιβληθεί πλαφόν οπότε εταιρίες χονδρικής και πρατήρια καυσίμων δεν μπορούν να ανεβάσουν το περιθώριο κέρδους τους».
Η διαφορά στις τιμές ανά περιοχή είναι αξιοσημείωτη. Την ώρα που στην Αττική η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται στα €1,87, στις Κυκλάδες αγγίζει τα €2,16 και στα Δωδεκάνησα τα €2 ευρώ/λίτρο.
Η Ελλάδα άλλωστε συνεχίζει να κάνει πρωταθλητισμό ακρίβειας στα καύσιμα αφού οι τιμές ξεπερνούν σταθερά τόσο τον μέσο όρο της Ευρωζώνης όσο και της Ευρώπης των 27 κρατών-μελών.
Είναι μάλιστα η τρίτη ακριβότερη χώρα στην ΕΕ μετά την Ολλανδία και τη Δανία.
Οι υπερβολικοί έμμεσοι φόροι είναι ένας λόγος που καθιστά την βενζίνη ακριβότερη στη χώρα μας, αφού στα €20 βενζίνης τα €11 πάνε… υπέρ πίστεως και πατρίδας.
Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι και η προ φόρων τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα… παραμένει στα ύψη μιας και διαμορφώνεται στα €0,86/λίτρο, τιμή που συνιστά την έβδομη ακριβότερη στην Ευρώπη.