Της Ανατολής Μαυρίδου
Στην αναζήτηση γερανοφόρων οχημάτων, στα οποία θα επιβαίνει αστυνομικός, προχωρούν η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ σε συνεργασία ώστε να εντατικοποιηθεί ο έλεγχος των παραβάσεων στα κόκκινα σημεία των λεωφορειολωρίδων.
«Μια πρόταση που έχουμε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ είναι η αγορά και η διάθεση από αυτόν γερανοφόρων οχημάτων και οδηγού στο οποίο θα επιβαίνει πάνω αστυνομικός για να υπάρχει πιο συστηματικά αστυνόμευση των επίμαχων σημείων. Είμαστε σε αναζήτηση των κατάλληλων οχημάτων και περιμένουμε ο ΟΑΣΘ να προβεί στην αγορά» τόνισε ο Διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θωμάς Γέρμανος, μιλώντας στο makthes.gr
Οι κάμερες στις λεωφορειολωρίδες ενεργοποιήθηκαν ξανά μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα με χαρακτηριστικά νέας τεχνολογίας, ραντάρ και δυνατότητα αποθήκευσης πάρα πολλών παραβάσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως επισήμανε ο κ. Γέρμανος «απευθείας αποθηκεύεται η παράβαση και εμείς κάνουμε την διαδικασία της εκτύπωσης. Υπάρχει στις συγκεκριμένες οδούς αλλά είναι μετακινούμενο – φορητό για το ποια κάμερα καταγράφει, κατά περίπτωση μετακινείται και ενεργοποιείται. Δεν είναι παλαιού τύπου τα ραντάρ, έχει τεράστιο αποθηκευτικό χώρο και αισθητήρα ιδιαίτερα αυξημένο».
153 παραβάσεις σε 3 μέρες
Οι οδηγοί των Ι.Χ το τελευταίο διάστημα μπορεί να είναι πιο προσεκτικοί αλλά συνεχίζουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες ή ακόμα και να σταθμεύουν προσωρινά σ’ αυτές προκαλώντας μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πόλης. Είναι χαρακτηριστικό πως σε διάστημα μόλις τριών ημερών βεβαιώθηκαν 153 παραβάσεις για διέλευση Ι.Χ σε λεωφορειλωρίδα.
Το «αγκάθι» της Εθνικής Αντιστάσεως
Έντονο είναι το πρόβλημα που προσπαθεί να θεραπεύσει η τροχαία στην Εθνικής Αντιστάσεως όπου κατά μήκος του λεωφορειόδρομου οι οδηγοί των οχημάτων σταθμεύουν προσωρινά για να πάρουν τον καφέ τους ή να μπουν σε κάποιο άλλο κατάστημα για να κάνουν τα ψώνια τους. Και στην Γεωργίου Παπανδρέου υπάρχει ασυδοσία από το μέρος των οδηγών καθώς μετά από το μεγάλο διάστημα με τις κάμερες να είναι ανενεργές δημιουργήθηκαν μόνιμες θέσεις πάρκινγκ γι’ αυτούς εντός της γραμμής των λεωφορείων.
«Εκεί που υπάρχει θέμα είναι η Εθνικής Αντιστάσεως και εκεί δεν έχουμε μόνο κίνηση στον λεωφορειόδρομο αλλά και στάθμευση και παρότι προσπαθούμε πολλά χρόνια τα αποτελέσματα είναι μηδαμινά. Εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα, όλα τα καφέ είναι από τη δεξιά πλευρά και όποιος οδηγός θέλει να πάρει καφέ σταματάει μέσα στον λεωφορειόδρομο. Αριστερά δεν υπάρχει τίποτα, όλα αυτά του είδους τα καταστήματα είναι από την δεξιά πλευρά και γι’ αυτό παρατηρείται αυτό το φαινόμενο εκεί πέρα, το οποίο δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το θεραπεύσουμε. Πάντως καταβάλουμε προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο, κάθε μέρα σηκώνουμε με γερανούς αυτοκίνητα» είπε στο makthes.gr ο κ. Γέρμανος.
Συντονισμός υπάρχει μεταξύ της τροχαίας και των τεχνικών συνεργείων του δήμου για τα σημεία όπου χρειάζονται συντήρηση όπως το κλάδεμα δέντρων και οι διαγραμμίσεις που είναι απαραίτητα να γίνουν.
Τα κόκκινα σημεία
Τα κόκκινα σημεία στην πόλη όσον αφορά το κυκλοφοριακό είναι άπειρα σύμφωνα με τον διευθυντή της τροχαίας: Λαμπράκη, Παπαναστασίου, Κασσάνδρου, Αγίου Δημητρίου είναι κάποιοι από τους μποτιλιαρισμένους δρόμους εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος , όμως το πρόβλημα δεν σταματάει εκεί καθώς υπάρχει και σε περιοχές εκτός κέντρου όπως στον Εύοσμο, στην λεωφόρο Παπανικολάου, σε δρόμους της Νεάπολης.
Θωμάς Γέρμανος: Κυκλικοί κόμβοι, αποκέντρωση, περπάτημα, ποδήλατο και... πατίνια
«Κάποια στιγμή πρέπει να δούμε τα πράγματα και να τα λύσουμε στην βάση τους με τεχνικές παρεμβάσεις. Χρόνια ολόκληρα υπάρχει το κυκλοφοριακό. Μάθαμε να γκρινιάζουμε. Με την γκρίνια δεν λύνονται τα προβλήματα, με προτάσεις λύνονται» τόνισε ο κ. Γέρμανος.
Η κατάργηση κάποιων φαναριών που αντί να ρυθμίζουν σωστά την κυκλοφορία των οχημάτων δημιουργούν καθυστερήσεις ή βρίσκονται σε κάποιο σημείο που δεν εξυπηρετούν. Στη θέση κάποιων φαναριών μπορούν να δημιουργηθούν κυκλικοί κόμβοι που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. «Έχω πει σε πολλές εισηγήσεις μου πως πρέπει να γίνει επαναξιολόγηση όλων των φαναριών, δεν χρειάζονται όλα αυτά τα φανάρια. Είμαι υπέρ της μείωσης των φωτεινών σηματοδοτών και φανατικά υπέρ των κυκλικών κόμβων γιατί πιστεύω πως θα μειωθεί το πρόβλημα καθώς όπου εφαρμόστηκαν σε επαρχίες όπως τα Τρίκαλα ή Ευρωπαϊκές πόλεις όχι μόνο βελτιώθηκε το κυκλοφοριακό, αλλά μειώθηκαν και τα τροχαία ατυχήματα. Τα φανάρια δημιουργούν καθυστερήσεις και καμιά φορά οι οδηγοί όταν βλέπουν ότι ένα φανάρι δεν χρειάζεται μπορεί να το παραβιάσουν κιόλας και να προκαλέσουν ατύχημα.» και επισημαίνει «Κυκλικοί κόμβοι μπορούν να υπάρξουν στην ΧΑΝΘ, στο Συντριβάνι, Κατσιμίδη – Αγίου Δημητρίου, Λαγκαδά – Μοναστηρίου», ανέφερε.
Η αποκέντρωση πολλών υπηρεσιών όπως το Δικαστικό Μέγαρο, πολεοδομίες, νοσοκομεία που έχουν έδρα στο κέντρο της πόλης είναι μια ακόμα λύση που προτείνει ο κ. Γέρμανος καθώς εκτός από τους πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά αυτές τις υπηρεσίες χρησιμοποιώντας Ι.Χ. υπάρχει και το προσωπικό σε κάθε αντίστοιχη υπηρεσία που θα κινηθεί προς το κέντρο τις ώρες αιχμής με το αυτοκίνητό του. «Όλα αυτά συνωστίζονται σε 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο, όσο είναι και το ιστορικό κέντρο δηλαδή» είπε ο κ. Γέρμανος.
Σαν επιπρόσθετη λύση πρότεινε ακόμα και το περπάτημα, τη χρήση ποδηλάτου και γιατί όχι και την χρήση πατινιού. «Στην Θεσσαλονίκη πρέπει να περπατούμε και να ποδηλατούμε. Ο χρήστης είναι επικίνδυνος, όχι το μέσο. Θα βοηθήσει αρκετά η χρήση του πατινιού σε χαμηλές ταχύτητες φυσικά. Επικίνδυνα σημεία δεν υπάρχουν, επικίνδυνοι οδηγοί και πεζοί υπάρχουν. Βλέπουμε βελτίωση καθώς τα τροχαία έχουν μειωθεί κατά πολύ, ιδιαίτερα των θανατηφόρων. Δεν φταίνε πάντα οι οδηγοί αλλά και οι πεζοί σε κάποιες περιπτώσεις. Στις δικογραφίες που κάνουμε για τους απρόσεκτους πεζούς προκύπτει ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν μειωμένα αντανακλαστικά ή είναι πολλές φορές άτομα εξαρτημένα. Απ όλους χρειάζεται μια προσοχή», τόνισε.