Η βρετανική κυβέρνηση ελπίζει ότι θα φθάσει σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για τα θέματα που προέρχονται από τους κανόνες σχετικά με τις ρυθμίσεις προέλευσης για τις οποίες ανησυχούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ.
Η Stellantis, η τρίτη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία ως προς τις πωλήσεις ( Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat), κάλεσε την βρετανική κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευθεί αμέσως την συμφωνία του Brexit, διαφορετικά θα υποχρεωθεί να κλείσει βρετανικά εργοστάσια.
«Ο υφυπουργός Επιχειρήσεων έχει ήδη θέσει το θέμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει ήδη θέσει το θέμα σε επίσημο επίπεδο επίσης, και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να έρθουμε σε συμφωνία με την ΕΕ σχετικά με το θέμα», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος όταν ερωτήθηκε σχετικά με πιθανές συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Ενωση για τους κανόνες των ρυθμίσεων προέλευσης.
Stellantis: «Τα βρετανικά εργοστάσια θα αναγκαστούν να κλείσουν»
Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να κλείσουν και χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν, αν η κυβέρνηση δεν επαναδιαπραγματευθεί αμέσως την συμφωνία του Brexit, προειδοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat δήλωσε ενώπιον του κοινοβουλίου ότι βάσει της παρούσας συμφωνίας, δασμοί θα βαρύνουν τις εξαγωγές ηλεκτρικών βαν προς την Ευρώπη από τον επόμενο χρόνο, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι σκληρότερες ρυθμίσεις του Brexit.
Η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί με υπόμνημά της την κυβέρνηση να επιδιώξει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επέκταση των ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα για την προμήθεια ανταλλακτικών μέχρι το 2027, αντί, όπως προβλέπεται, του 2024.
«Αν το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο γίνει μη ανταγωνιστικό και μη βιώσιμο, οι δραστηριότητες θα κλείσουν», αναφέρει η Stellantis στο υπόμνημα που κατέθεσε στην επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων που εξετάζει τις προοπτικές της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι κατασκευαστές δεν θα συνεχίσουν να επενδύουν και αντίθετα θα μετεγκαταστήσουν τις δραστηριότητές τους εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως έχει γίνει με βρετανούς κατασκευαστές όπως οι Ford και Mini.
Η εμπορική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση προβλέπει ότι μετά το Brexit, το 45% της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να προέρχεται από την Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφύγει την επιβολή δασμών.
Για να περισώσει την αυτοκινητοβιομηχανία της, η Βρετανία χρειάζεται όχι μόνο να επεκτείνει το χρονοδιάγραμμα με την ΕΕ, αλλά και επειγόντως να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών και άλλους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων ώστε να εγκατασταθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ο Αντι Πάλμερ, πρώην επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan στο ραδιόφωνο του BBC.
«Το κόστος της αποτυχίας είναι ξεκάθαρο. Οι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο που συνδέονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Αντι Πάλμερ, πρόεδρος της ευρωπαϊκής εταιρείας κατασκευής μπαταριών InoBat.
«Αν δεν έχει ικανότητα κατασκευής μπαταριών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μετακινηθούν προς την ηπειρωτική Ευρώπη».
Η βρετανική εμπορική ένωση Society of Motor Manufacturers and Traders δηλώνει ότι στο υπόμνημά της ότι οι σημερινές παραγωγικές ικανότητες στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στην Βρετανία δεν θα επιτρέψουν στον τομέα να καλύψει τις απαιτήσεις για μπαταρίες και ανταλλακτικά μπαταριών.
Οι προειδοποιήσεις απηχούν ευρύτερους φόβους εντός της βιομηχανίας ότι ο βρετανικός τομέας αυτοκινήτων δεν έχει την αναγκαία εφοδιαστική γραμμή για την μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πράγμα που συνιστά τεράστιο κίνδυνο την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο επιλέγουν χώρους για να εγκαταστήσουν νέα γιγάντια εργοστάσια παραγωγής μπαταριών.
Η Βρετανία έχει προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις Nissan και Ford, ενώ άλλοι μεγάλοι παίκτες του τομέα ακόμη ζυγίζουν πού θα επενδύσουν.
Η Stellantis έχει ανακοινώσει επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην μονάδα του Ellesmere Port το 2021. Στο υπόμνημα υποστηρίζει ότι, όταν έκανε την ανακοίνωση, είχε την πεποίθηση ότι θα έχει την ικανότητα παραγωγής επαρκών ανταλλακτικών στην Βρετανία ή την Ευρώπη ώστε να καλύπτεται από την ρύθμιση της συμφωνίας περί εμπορικών συναλλαγών για την μετά το Brexit εποχή.
«Τώρα δεν είμαστε σε θέση να καλύψουμε αυτά τα κριτήρια προέλευσης», αναφέρει στο υπόμνημα επικαλούμενη παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας και το κόστος των πρώτων υλών.