ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δρόμοι-παγίδες και ανύπαρκτες διαγραμμίσεις στους δρόμους της Θεσσαλονίκης (φωτογραφίες)

Δημήτρης Λαζόπουλος09 Ιουνίου 2019

Σε κίνδυνο τίθεται η σωματική ακεραιότητα των αναβατών δίκυκλων οχημάτων και συνολικά η ασφαλής μετακίνηση όλων των τύπων οχημάτων, καθώς δρόμοι της Θεσσαλονίκης εμφανίζουν σημάδια διάλυσης από την, επί έτη, ελλιπή συντήρηση και τη διέλευση βαρέων οχημάτων κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του μετρό.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, κατόπιν διαγωνισμού, έχει προγραμματίσει την πλήρη ανακατασκευή της οδοστρωσίας σε δρόμους της πόλης καθώς και το βάψιμο των διαγραμμίσεων οι οποίες σήμερα είναι "φαντάσματα" σε πλείστες περιπτώσεις. Οι δρόμοι που θα γίνουν παρεμβάσεις έχουν υποδειχθεί από τα τεχνικά κλιμάκια του δήμου και αναφέρονται στην τεχνική περιγραφή της σύμβασης με τον εργολάβο (διαβάστε ΕΔΩ την τεχνική περιγραφή του έργου).

Όπως εξήγησε στο makthes.gr η Μαρία Ζουρνά, προϊστάμενη της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης, η σύμβαση με τον εργολάβο υπεγράφη στις 23 Μαΐου του 2019 και "μέσα σε ένα μήνα πρέπει να εγκατασταθεί το εργοτάξιο", σε διάφορα σημεία της πόλης. Μέχρι σήμερα πάντως, "δυστυχώς δεν έχει ξεκινήσει τίποτα ακόμα", αναφέρει η κα. Ζουρνά διευκρινίζοντας ότι σε αυτή τη φάση ο εργολάβος "δεν έχει υποβάλει αίτημα. Το ετοιμάζει" καθώς απαιτούνται κυκλοφοριακές μελέτες για την εκτροπή της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Στις μεγάλες οδούς που προγραμματίζεται ανακατασκευή του οδοστρώματος, όπως η Εγνατία, η Αγίου Δημητρίου, η Λαγκαδά, η Ίωνος Δραγούμη, η Αιγαίου κ.α., οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στην "καρδιά" του καλοκαιριού, προκειμένου να αμβλυνθεί η κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, "τον Ιούλιο θα ξεκινήσουν οι ασφαλτοστρώσεις στην Εγνατία" γνωστοποιεί στο makthes.gr η κα Ζουρνά, συμπληρώνοντας ότι για κάθε παρέμβαση είναι απαραίτητη η έγκριση της τροχαίας, η οποία ειδικά για την Εγνατία κρίνει τον επόμενο μήνα ως τον καταλληλότερο για την έναρξη των εργασιών.

Από εκεί και πέρα, "προσπαθούμε να ξεκινήσουμε κάτι που δεν είναι τόσο δύσκολο να το εγκρίνει η τροχαία. Στο 2ο διαμέρισμα ενδεχομένως θα πάμε, στην Ξηροκρήνη", περιγράφει η κα. Ζουρνά και προσθέτει πως "τους πιέζουμε να ξεκινήσουν την Αγάθωνος που έχει μεγάλο πρόβλημα και έχουμε παράπονα από τον ΟΑΣΘ, την Αγίων Πάντων που έχει πρόβλημα, στις επόμενες 10 ημέρες".

Συνολικά, οι Βασικοί Οδικοί Δρόμοι οι οποίοι εντάσσονται στη σύμβαση είναι οι εξής:

1) Λεωφόρος Στρατού
2) 26ης Οκτωβρίου
3) 25ης Μαρτίου
4) Αγίων Πάντων
5) Βενιζέλου
6) Ίωνος ∆ραγούµη
7) Λαγκαδά (από Ειρήνης έως Αγ.∆ηµητρίου ρεύµα εξόδου)
8) Αιγαίου
9) Κατσιµίδη
10) Εγνατία
11) Κόµβοι Παπανδρέου µε Γραβιάς,25ης Μαρτιου και Λασκαράτου
12) Κωνσταντινουπόλεως
13) Κόµβος Καραµανλή από Λαµπράκη έως ∆οϊράνης(προς το κέντρο). 

Επιπλέον, οι μη Β.Ο.Δ. οι οποίες περιλαμβάνονται και αυτές στο έργο είναι οι κάτωθι:

1. Κρήτης
2. Ολυµπιάδος
3. Αγάθωνος
4. Κύθνου
5. Παρασκευοπούλου
6. Μερκουρίου
7. Στρ. ∆ουµπιώτου 

Να σημειωθεί ότι η σύμβαση ορίζει πως παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν και σε άλλες οδούς εφόσον το κρίνει η αρμόδια υπηρεσία, η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, πάντοτε όμως εντός των ορίων του προϋπολογισμού.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά δεδομένα, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.995.000 ευρώ εκ των οποίων το 75% προέρχεται από πόρους που εξασφάλισε ο δήμος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το 25% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Παράλληλα, εντός της σύμβασης καταγράφεται ρητώς ότι "Στην περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο στόχος" για άψογες ασφαλτοστρώσεις, τότε "ο εργολάβος είναι υποχρεωµένος να επέµβει εκ νέου για την επιδιόρθωση των αστοχιών".

Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά τις διαγραμμίσεις, "η κατασκευή της διαγράµµισης θα έχει ελάχιστο χρόνο εγγύησης 12µήνες, ανεξάρτητα από το είδος του οδοστρώµατος και από το φόρτο κυκλοφορίας ή το είδος της γραµµής", ξεκαθαρίζεται στο κείμενο της σύμβασης.

Εξάλλου, η κα Ζουρνά υποστηρίζει ότι ο δήμος δεν μπορεί με τα τεχνικά μέσα που διαθέτει σήμερα να προβεί σε ανακατασκευές οδοστρωμάτων, τέτοιου εύρους, διότι "Δεν έχει τα κατάλληλα μηχανήματα ο δήμος. Παλιότερα γινόταν, αλλά τότε υπήρχανε. Αυτά γίνανε παλιοσίδερα γίνανε" και πλέον η αγορά καινούργιων "Κοστίζουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ", σπεύδει να συμπληρώσει η κα. Ζουρνά.

Στην ερώτηση πώς ο δήμος θα εξασφαλίσει τη σωστή αποπεράτωση του έργου, η προϊστάμενη της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι ο εργολάβος που θα εκτελέσει το έργο έχει μεγάλη εμπειρία σε τέτοια έργα, διότι "είναι ειδικός στα ασφαλτικά" και έχει πραγματοποιήσει παρόμοιες εργασίες στην Εγνατία Οδό και στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, ενώ τεχνικά έχει τη δυνατότητα "να κάνει ταυτόχρονα παρεμβάσεις" σε διάφορους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Κατόπιν των παραπάνω, η κα Ζουρνά καταθέτει την εκτίμησή της πως εντός του επόμενου 15θήμερου ο εργολάβος θα έχει λάβει τις απαραίτητες άδειες από την τροχαία για να ξεκινήσουν τα έργα. 

Πλέον, μένει να φανεί εάν ο δήμος θα είναι σε θέση να συντηρεί τα οδοστρώματα και τις διαγραμμίσεις, ή εάν θα οδηγείται και σε νέες εργολαβίες και με ενδεχόμενο επιπλέον οικονομικό κόστος για τους δημότες.

Δείτε το φωτορεπορτάζ του makthes.gr στο οποίο απεικονίζεται η κατάσταση του οδοστρώματος σε κεντρικές οδούς της Θεσσαλονίκης:

Συμβολή Ι. Δραγούμη και Εγνατία
Συμβολή Ι. Δραγούμη και Εγνατία
Συμβολή Ελ. Βενιζέλου με Εγνατία

Συμβολή Ελ. Βενιζέλου με Εγνατία

Συμβολή Ελ. Βενιζέλου με Εγνατία
Συμβολή Ελ. Βενιζέλου με Εγνατία
Ι. Δραγούμη μετά την Εγνατία
Εγνατία ρεύμα προς δυτικά ανάμεσα σε Ιασωνίδου και Αγ. Σοφίας
Εγνατία ρεύμα προς δυτικά ανάμεσα σε Ιασωνίδου και Αγ. Σοφίας
Εγνατία ρεύμα προς δυτικά ανάμεσα σε Ιασωνίδου και Αγ. Σοφίας
Εγνατία ρεύμα προς δυτικά ανάμεσα σε Ιασωνίδου και Αγ. Σοφίας
Εγνατία ρεύμα προς δυτικά ανάμεσα σε Ιασωνίδου και Αγ. Σοφίας
Ι. Δραγούμη μετά την Εγνατία

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.