ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Xenios Gate»: Στα σκαριά επένδυση στο Alexandra Golden στη Θάσο

Άννη Καρολίδου13 Φεβρουαρίου 2023

Με επενδύσεις επέκτασης του 5άστερου «Alexandra Golden» στη Θάσο, μπαίνει στο 2023 η «Χenios Gate», η αλυσίδα ξενοδοχείων της οικογενείας Κοθάλη, η οποία έρχεται από ένα πολύ δυναμικό 2022, καθώς όχι μόνο έπιασε σε επίπεδο τζίρου την επίδοση του προ covid 2019, αλλά την ξεπέρασε κατά +19%, φτάνοντας τα 8,8 εκατ. ευρώ.

H «Ξενοδοχεία Κοθάλη Α.Ε», με διακριτικό τίτλο «Χenios Gate», πραγματοποιεί στο πλαίσιο του αναπτυξιακό νόμου επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για την επέκταση του «Alexandra Golden» με τη δημιουργία νέων δωματίων , όπως επίσης ανακαινίσεις υφιστάμενων υποδομών και προσθήκες σε αυτές.

Ωστόσο, όπως είπε στο makthes.gr η πρόεδρος και δ/νουσα σύμβουλος κα. Δέσποινα Κοθάλη, το επενδυτικό πρόγραμμα της επιχείρησης για την τριετία 2021-2023 ξεπερνάει τα 2,1 εκατ. ευρώ καθώς το 2022 ανακαίνισε 33 δωμάτια ( εξ΄αυτών τα 14 μεζονέτες) στο «Alexandra Beach», επενδύοντας εξ ιδίων κεφαλαίων περί τις 500.000 ευρώ.

Κατά το τρέχον έτος, με κεφάλαια της εταιρείας ύψους περίπου 100.000 ευρώ, ανακαινίζει έξι (6) δωμάτια στο «Alexandra Golden», ενώ μέσω του αναπτυξιακού θα υλοποιηθούν τα έργα επέκτασης του ξενοδοχείου.

Ειδικότερα στο «Alexandra Golden» κατασκευάζονται 14 νέα δωμάτια, επτά (7) εξ αυτών με ιδιωτική πισίνα, νέα κουζίνα για όλη την ξενοδοχειακή μονάδα, ανακαίνιση έξι (6) δωματίων και κατασκευή μίας νέας πισίνας για την εξυπηρέτησή τους και, επέκταση εστιατορίου με ανακαίνιση.


Η «Xenios Gate» στη Θάσο

Η «Xenios Gate» έχει στη Θάσο τέσσερα ξενοδοχεία, συνολικής δυναμικότητας 373 δωματίων, που μετά την επέκταση στο «Alexandra Golden» θα αριθμούν 387 δωμάτια. Η οικογένεια Κοθάλη, ιδιοκτήτρια της βιομηχανίας «ΚΕΒΕ Α.Ε.» και με μακρά δραστηριότητα στον κλάδο της κεραμουργίας, έκανε το ξεκίνημά της στον τουριστικό κλάδο, αρχές της δεκαετίας του 1990, ρίχνοντας το αναπτυξιακό της βάρος στη Θάσο, στο καταπράσινο νησί του Βορείου Αιγαίου.

Η αρχή είχε γίνει το 1991 με το «Αlexandra Beach», ξενοδοχείο 4 αστέρων και δυναμικότητας 234 δωματίων, στον Ποτό.

Το 2008 δημιουργήθηκε το «Alexandra Golden» στην Σκάλα Παναγίας, κατηγορίας 5 αστέρων και δυναμικότητας 65 δωματίων, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 14, με την επένδυση επέκτασης που εγκρίθηκε.

Το 2016, σε διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο στο Λιμένα, δημιουργήθηκε το «Α for Art», ένα art design hotel δυναμικότητας 39 δωματίων, κατηγορίας 4 αστέρων.

Το 2022, μπήκε στην αγορά και το νεότερο ξενοδοχείο της «Xenios Gate», επίσης στον Ποτό, το «Alexandra Elegance», 5άστερο και δυναμικότητας 35 δωματίων.


Το νεότερο ξενοδοχείο της τετράδας της «Xenios Gate», το 5άστερο «Alexandra Elegance», το οποίο κτίστηκε το 2019 αλλά λόγω covid, λειτούργησε για πρώτη φορά το 2022, φέτος δείχνει να απελευθερώνει τη δυναμική του καθώς, σύμφωνα με τις προκρατήσεις, οι διανυκτερεύσεις είναι αυξημένες κατά 59,10%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τι «έγραψε» το 2022

To 2022 ήταν μία πολύ ικανοποιητική χρονιά για την «Xenios Gate». Η μέση πληρότητα και στις τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες, στην διάρκεια όλης τα σεζόν– που αρχίζει από το Πάσχα και ολοκληρώνεται στα μέσα Οκτωβρίου- διαμορφώθηκε στο 78%. Με το 5άστερο «Alexandra Golden» να έρχεται πρώτο με μέση πληρότητα 86,58%, ενώ τα άλλα τρία ξενοδοχεία της αλυσίδας είχαν πληρότητες μεταξύ 74%-76%.

Οι πελάτες προτιμούν τα 5άστερα

Η κ. Κοθάλη, απέδωσε τις υψηλότερες πληρότητες του «Αlexandra Golden», στο ότι οι τουρίστες που επιλέγουν να μείνουν σε ξενοδοχεία και όχι ενοικιαζόμενα δωμάτια, προτιμούν τα υψηλότερης κατηγορίας, παρότι αυτά είναι ακριβότερα. Το «Αlexandra Golden», ήταν πρώτο σε ζήτηση και στη διάρκεια της κρίσης, όπως και στη φάση ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Προκρατήσεις και πρόβλεψη για πληρότητες

Οι έως τώρα προκρατήσεις, γεννούν αισιοδοξία για τη σεζόν του 2023 καθώς σε όλα τα ξενοδοχεία καταγράφεται αύξηση σε σχέση με πέρυσι, τέτοια περίοδο. Πιο συγκεκριμένα οι προκρατήσεις καταγράφουν + 3,50% στο «Α for Art», το οποίο όμως είναι ξενοδοχείο πόλης σε έναν παραθεριστικό προορισμό, αυξάνονται κατά +9,7% για το «Alexandra Beach» και κατά +10,1% για το «Alexandra Golden», ενώ εκτινάσσονται οι προκρατήσεις με +59,10% στο 5άστερο «Alexandra Elegance».

«Εκτιμώ ότι με βάση τις έως τώρα προκρατήσεις, οι πληρότητες το 2023 θα αυξηθούν κατά +10%, δηλαδή ότι θα πλησιάσουν το 85% κατά μέσο όρο», δήλωσε η κ. Κοθάλη.

Oι συγκεκριμένες μεταβολές παρατηρούνται παρότι η εταιρεία, όπως άλλωστε όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου, αύξησε τις τιμές της, με μία μέση αύξηση της τάξης του 7,5% στο ADR , δηλαδή στο έσοδο ανά ημέρα, ανά διανυκτέρευση. Οι αυξήσεις στο ADR, έχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις που συνδέονται με την κατηγορία του κάθε ξενοδοχείου, τις προκρατήσεις και τα κόστη λειτουργίας και συντήρησης.

Το «Αlexandra Beach» ανοίγει για τις γιορτές του Πάσχα και τα υπόλοιπα ξενοδοχεία θα ανοίξουν στις 28 Απριλίου και θα μείνουν ανοικτά ως περίπου τις 20 Οκτωβρίου, καθώς μετά τις 30 Σεπτεμβρίου σταδιακά μειώνεται ο αριθμός των τουριστών λόγω και της διακοπής των εποχικών αεροπορικών συνδέσεων.

Βορειοευρωπαίοι το 65% των πελατών

Η Θάσος έχει ένα πολυεθνικό τουριστικό προφίλ, με τα ξενοδοχεία, τα τελευταία αρκετά χρόνια, σε ποσοστό έως και 65%, να έχουν πελάτες από την βόρεια και κεντρική Ευρώπη, Σκανδιναβούς, Γερμανούς και Άγγλους ως επί το πλείστον. Έχει δοθεί η εντύπωση ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των ξένων επισκεπτών του νησιού είναι Βαλκάνιοι και δη Ρουμάνοι, αλλά αυτοί, όπως και οι Έλληνες, κάνουν διακοπές στην καρδιά του καλοκαιριού, ενώ πολλοί προτιμούν να μένουν σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Οι Έλληνες αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των πελατών των ξενοδοχείων, εκτιμά η κ. Κοθάλη.

Συνήθως η θερινή σεζόν ανοίγει με Άγγλους τουρίστες και κλείνει με Γερμανούς.

Το 2022 καλύτερο και από το 2019

To 2022 o κύκλος εργασιών της «Ξενοδοχεία Κοθάλη Α.Ε.» ανήλθε στα 8,830 εκατ. ευρώ, έναντι 7,424 εκατ. ευρώ του 2019, καταγράφοντας αύξηση 19%. Όμως λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους λειτουργίας κατά περίπου 40%, τα αποτελέσματα έμειναν στα επίπεδα του 2019, με τα EBITDA να διαμορφώνονται κοντά στα 1,7 εκατ. ευρώ.

Η «Xenios Gate» το 2022 δούλεψε με τις τιμές του 2019, κάτι που αναπόφευκτα επηρέασε τα περιθώρια κέρδους και τα αποτελέσματα. Ωστόσο, η κερδοφορία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναμένεται να είναι βελτιωμένη φέτος καθώς, σε συνεννόηση και με τα διεθνή πρακτορεία, οι επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών αν και συγκρατημένες.

Η εταιρεία, στα ξενοδοχεία της «Xenios Gate», στη διάρκεια της θερινής σεζόν απασχολεί περί τα 250 άτομα, με τα 20 από αυτά να είναι 12μηνης απασχόλησης. Οι περισσότεροι από τους εποχικά εργαζόμενους στη «Xenios Gate», έχουν εργασιακή σχέση πολλών ετών με την εταιρεία και οι περισσότεροι είναι Έλληνες.

Ανοδική η πορεία και της «ΚΕΒΕ Α.Ε.»

Η «Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος Α.Ε.- ΚΕΒΕ», βιομηχανία συμφερόντων της οικογενείας Κοθάλη, είχε αύξηση τζίρου το 2022 κατά 5%, στα 47 εκατ. ευρώ, αλλά τα αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν σημαντικά από το υψηλό κόστος ενέργειας, με τα κέρδη να εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν κοντά στα 10 εκατ. ευρώ. Οι προοπτικές για τις πωλήσεις, το 2023, είναι ευοίωνες καθώς υπάρχει ζήτηση για τα προϊόντα της ΚΕΒΕ (σ.σ. τούβλα, κεραμίδια και άλλα στοιχεία δόμησης), η οποία πραγματοποιεί το 60% των πωλήσεών της στο εξωτερικό ενώ στην εγχώρια αγορά είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου και μία από τις μεγαλύτερες των Βαλκανίων σε όγκους πωλήσεων.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.