Φάμπρικα διακίνησης μεταναστών είχε στήσει εγκληματική οργάνωση που έπεσε στα δίχτυα της αστυνομίας, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ.
Ειδικότερα, τα μέλη του κυκλώματος νοίκιαζαν μεγάλα αυτοκίνητα στην Αθήνα και σε τουριστικά θέρετρα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για να μεταφέρουν τους μετανάστες από τον Έβρο.
Νοίκιαζαν αμάξια, δήλωναν κλοπή και μετέφεραν τους μετανάστες από τον Έβρο
Στην υπεξαίρεση οχημάτων από εταιρείες σε διάφορες πόλεις και νησιά, όπως την Αθήνα, την Πάτρα, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Ζάκυνθο, προχωρούσαν τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, με τα οποία διακινούσαν παράτυπους μετανάστες από τα Ελληνοτουρκικά Σύνορα στον Έβρο, για τα οποία στη συνέχεια δήλωναν την κλοπή τους.
«Ένα το 2021 και ένα το 2022. Την πρώτη φορά ήρθε ένας γυφτοβούλγαρος με μία οικογένεια, με ένα παιδάκι 2 χρονών. Τους έκανα εγώ το συμβόλαιο. Αυτή τη φορά 7-8 αυτοκίνητα, τα πέρασαν όλα με το πρώτο δρομολόγιο που είναι άδειο το καράβι», είπε αποκλειστικά ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικιάσεων αυτοκινήτων στη Ζάκυνθο.
Τα μέλη της οργάνωσης επέλεγαν κυρίως οχήματα τύπου τζιπ, για να έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα, αλλά και να είναι πιο εύκολο να διασχίσουν αγροτικούς και χωμάτινους δρόμους, ενώ στη συνέχεια τα εγκατέλειπαν.
Ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικιάσεων αυτοκινήτων στην Πάτρα, δήλωσε για τα αυτοκίνητα ότι «τα βρίσκανε παρατημένα. Το ένα ήταν σε καλή κατάσταση και το άλλο τα βρήκαν σε ένα χωράφι ήταν χτυπημένο, τρακαρισμένο».
Ο αρχηγός έκλεινε «ραντεβού» με συνεργάτες στην Τουρκία
Ο φερόμενος αρχηγός της οργάνωσης ήταν εκείνος που επικοινωνούσε με άλλα μέλη στην Τουρκία μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Έτσι ενημερωνόταν για τον τόπο, τον χρόνο αλλά και τον αριθμό των μεταναστών που θα διέσχιζαν τον Έβρο.
«Σε κάθε περίπτωση πρέπει να διαφοροποιείται η απόδοση κατηγοριών με βάση τα υπαρκτά στοιχεία της δικογραφίας. Νομίζω ότι η εκδίκαση της υπόθεσης είναι εκείνη η οποία θα ξεδιαλύνει σε κάθε περίπτωση τη συμμετοχή του καθενός», υποστήριξε ο κ. Ιωάννης Γλύκας, συνήγορος κατηγορούμενου μέλους της εγκληματικής οργάνωσης.
Όπως διαπιστώθηκε, ένας από τους τρόπους διακίνησης ήταν ο εξής:
Κάποιο από τα μέλη της οργάνωσης περνούσε με πλαστική βάρκα τους μετανάστες από την Τουρκία στην ελληνική όχθη του Έβρου.
Στη συνέχεια τους οδηγούσε πεζούς σε δασώδεις περιοχές στον ορεινό όγκο που ονομάζεται «Ραντάρ 22» κοντά στον οικισμό των Λουτρών και τους έκρυβε μέχρι που έφτανε άλλο μέλος της οργάνωσης με αυτοκίνητο το οποίο είχαν υπεξαιρέσει.
Τους παραλάμβανε, με σκοπό την μεταφορά τους στην ενδοχώρα.
Ένας μετανάστης επιβεβαίωσε τις κινήσεις της εγκληματικής οργάνωσης, λέγοντας: «Μπήκα στην Ελλάδα παράνομα 7 ημέρες πριν την σύλληψη μου, από την ελληνοτουρκική μεθόριο και κινήθηκα πεζός μέχρι την περιοχή της Κομοτηνής, όπου και με παρέλαβε το όχημα με προορισμό την Θεσσαλονίκη. Για την μεταφορά μου το ποσό ήταν 1.600 ευρώ».
Τα αυτοκίνητα πραγματοποιούσαν τουλάχιστον δύο δρομολόγια, μεταφέροντας από τρία έως δέκα άτομα, ενώ τα χρήματα που έπρεπε να δώσουν οι μετανάστες ανερχόταν από 1.500 έως 5.500 ευρώ έκαστος.
Στη Σαντορίνη, μία ιδιοκτήτρια επιχείρησης ενοικιάσεων αυτοκινήτων ανέφερε πως «στις δέκα ημέρες που περιμέναμε να επιστρέψει (το αμάξι) και δεν το επέστρεψε. Πήγαμε στο ξενοδοχείο που είχε δηλώσει και μας είπαν ότι δεν είχε μείνει εκεί. Το όχημα το βρήκαμε τελικά στον Έβρο, μετά από περίπου 20 μέρες».
Τα μέλη της οργάνωσης που βρίσκονταν στην Ελλάδα, τα είχε χωρίσει ο φερόμενος αρχηγός σε δύο υποομάδες με έδρες τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
Πηγή: ertnews.gr