Ανοιχτή πληγή το κυκλοφοριακό και σε περιοχές πέριξ του κέντρου
02/11/2021 07:00
02/11/2021 07:00
Σε αγώνα αντοχής για τους πολίτες έχουν μετατραπεί οι καθημερινές μετακινήσεις και σε περιοχές πέριξ του κέντρου της Θεσσαλονίκης, ενώ τις ώρες αιχμής βασικές οδικές αρτηρίες και δρόμοι θυμίζουν ατελείωτα πάρκινγκ, προκαλώντας νευρική κρίση στους οδηγούς. Οι κατά τόπους δήμοι αποδίδουν το κομφούζιο στην περιορισμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω της πανδημίας, κυρίως όμως στην έλλειψη χώρων στάθμευσης και την ανεπαρκή αστυνόμευση. Οι δήμαρχοι υποστηρίζουν ότι το κυκλοφοριακό είναι ανοιχτή πληγή και εξαιτίας πολλών έργων που εκτελούνται στην πόλη, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μετατοπίζεται ιδιαίτερα στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, όπου πολλοί δρόμοι διαδημοτικοί, όπως η Λαγκαδά να φορτώνονται καθημερινά.
«Το κυκλοφοριακό ζήτημα στο ΠΣΘ είναι ένα πρόβλημα εν ροή, όπως και η κυκλοφορία» λέει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, υποστηρίζοντας ότι ήρθε η ώρα να υπάρξει διαδημοτική συνεργασία, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί ολοκληρωτικά και αποτελεσματικά.
Σε ό,τι αφορά στο δήμο του, ιδιαίτερα στην περιοχή των Αμπελοκήπων το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πιο έντονο, διότι, όπως αναφέρει, η περιοχή βρίσκεται στο κέντρο των δυτικών συνοικιών και αποτελεί συλλεκτήριο της κυκλοφορίας. «Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού έχουμε προβεί σε μονοδρομήσεις και στη δημιουργία 10 χώρων στάθμευσης. Από τους Αμπελόκηπους διέρχονται πέντε γραμμές του ΟΑΣΘ. που εξυπηρετούν μεν τους πολίτες, ταυτόχρονα όμως δημιουργούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Επίσης, έχουμε τοποθετήσει ειδικές πινακίδες σήμανσης για τους οδηγούς, έτσι ώστε αυτοί που κινούνται από το Κορδελιό, τον Εύοσμο και τη Μενεμένη προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης να ακολουθούν την εσωτερική περιφερειακή οδό και να μην διέρχονται μέσα από τους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο» υπογραμμίζει ο κ. Κυρίζογλου. Σημειώνει ακόμη ότι δρόμοι που δέχονται καθημερινά μεγάλό κυκλοφοριακό φόρτο είναι η οδός Ακριτών, η Λαγκαδά, η λεωφόρος Δενδροποτάμου και η Βενιζέλου στους Αμπελόκηπους.
Στο δήμο Καλαμαριάς το κυκλοφοριακό αποτελεί πονοκέφαλο για τη δημοτική αρχή, καθώς άλλοι δρόμοι ταλαιπωρούν τους Καλαμαριώτες μέσα στην περιοχή τους και άλλοι όταν διέρχονται προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όπως η οδός Εθνικής Αντιστάσεως, η οποία φορτώνεται τόσο από τους οδηγούς της Καλαμαριάς που με χαμηλές ταχύτητες φτάνουν στην Βασιλίσσης Όλγας και τη Βασιλέως Γεωργίου για να προσεγγίσουν την οδό Τσιμισκή στο κέντρο της πόλης. «Στην Καλαμαριά το πρόβλημα είναι ελεγχόμενο ως ένα βαθμό, αλλά ασφαλώς χρειάζονται παρεμβάσεις για να αποσυμφορούνται ορισμένοι οδικοί άξονες» λέει ο δήμαρχος Γιάννης Δαρδαμανέλης.
Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή πηγή του κακού είναι η παράνομη στάθμευση, που οφείλεται στη νοοτροπία των πολιτών, η έλλειψη δημοτικής αστυνομίας στο δήμο Καλαμαριάς και η έλλειψη αστυνόμευσης, παρότι, όπως σημειώνει η τροχαία στο μέτρο των δυνατοτήτων της κάνει ότι μπορεί για να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. «Θεωρώ αναγκαία τη σύσταση δημοτικής αστυνομίας, καθώς με προσωπικό δέκα ατόμων πολλά προβλήματα θα αντιμετωπίζονταν αποτελεσματικά» αναφέρει, ενώ όσον αφορά στις παρεμβάσεις του δήμου επισημαίνει ότι αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τμήματα οδών της Πόντου και της Μεταμορφώσεως, σχεδιάζονται νέες θέσεις για ΑμεΑ και σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Δρόμοι για… γερά νεύρα
Εκρηκτική είναι η κατάσταση με το κυκλοφοριακό στο δήμο Κορδελιού-Ευόσμου, κυρίως στην περιοχή του Ευόσμου, όπου καθημερινά σε πολλούς κομβικούς δρόμους το μποτιλιάρισμα είναι εφιάλτης για τους οδηγούς. Δρόμοι όπως η Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Καραολή Δημητρίου, η Αντώνη Τρίτση στον Εύοσμο και η Ανδρέα Παπανδρέου στην δημοτική ενότητα Κορδελιού είναι… πηγμένοι από την κίνηση, καθώς δέχονται πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, δοκιμάζοντας τα νεύρα των οδηγών. «Οι δρόμοι αυτοί αλλά και κάποιοι άλλοι μικρότεροι στην κυριολεξία βουλιάζουν από την κίνηση καθημερινά. Η δημοτική αστυνομία δεν μπορεί να ελέγξει την κυκλοφορία, όπως πρέπει να κάνει η τροχαία» τονίζει μιλώντας στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, και Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Σωτηράκης. Εξηγεί ότι η παρουσία της τροχαίας δεν είναι επαρκής με αποτέλεσμα να επικρατεί μπάχαλο στους περισσότερους δρόμους από όπου διέρχονται οι οδηγοί. Επισημαίνει πάντως ότι η κατάσταση επιδεινώνεται και από το γεγονός της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε Εύοσμο και Κορδελιό, αλλά και από την παράνομη στάθμευση.
Η δημοτική αρχή σε μια προσπάθεια να συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού εκτός από κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόζει όπως π.χ στην οδό 25ης Μαρτίου, την Αντώνη Τρίτση στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου, σχεδιάζει και τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης 100 θέσεων στο Κορδελιό και στον Εύοσμο κοντά στην Α. Τρίτση.
Από δρόμους για γερά νεύρα διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες οδηγοί και σε στο δήμο Νεάπολης-Συκεών με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Στέλιο Γκατζέ να τονίζει πως η κατάσταση με το κυκλοφοριακό στην περιοχή είναι πολύ άσχημη, κυρίως στους δρόμους που βγάζουν στην περιφερειακή. «Η οδός Ανδρέα Παπανδρέου και σε κάποια σημεία η Επταπυργίου, ειδικά τις μεσημεριανές ώρες και πρωινές αλλά και οι κάθετοι δρόμοι προς το Ρετζίκι είναι απροσπέλαστες για τους διερχόμενους οδηγούς» λέει, ενώ προσθέτει ότι το πρόβλημα αποτελεί η περιοχή της Ευαγγελίστριας, λόγω του συστήματος στάθμευσης που έχει εφαρμόσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, αγανακτώντας τους κατοίκους.
Την ίδια ώρα όπως σημειώνει ο δήμος δεν διαθέτει ανοιχτούς χώρους για να δημιουργήσει πάρκινγκ, λόγω της μορφολογίας της περιοχής, κυρίως σε Συκιές και Άγιο Παύλο, αλλά και της πυκνής δόμησης και των στενών δρόμων. Ο κ. Γκατζές αναφέρει πάντως ότι απαιτούνται ουσιαστικές παρεμβάσεις σε αρκετούς δρόμους που δέχονται μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και σωστός σχεδιασμός στην πρόσβαση προς το Παιδιατρικό νοσοκομείο, καθώς, αν δεν γίνει αυτό, εκτιμά ότι η γύρω περιοχή θα πνιγεί από το κυκλοφοριακό που θα επιδεινωθεί.
Καλύτερη και πιο υποφερτή είναι το κυκλοφοριακό στο δήμο Παύλου Μελά, ωστόσο ανοιχτή πληγή παραμένει η οδός Λαγκαδά που είναι όμως ένας διαδημοτικός δρόμος. «Η κατάσταση είναι γενικά ελεγχόμενη στους εσωτερικούς δρόμους, ενώ πιο επιβαρυμένοι είναι οι οδοί Μακρυγιάννη προς το Ωραιόκαστρο και η Αττάλου στα Μετέωρα στο γνωστό τρίγωνο που βγαίνουν στον περιφερειακό» τονίζει ο δήμαρχος Δημήτρης Δεμουρτζίδης, ενώ για την Λαγκαδά επισημαίνει ότι μετά την τοποθέτηση των φαναριών η κυκλοφορία έχει ροή. Ωστόσο προσθέτει ότι ο φόρτος δεν μπορεί να αποφευχθεί, λόγω των έργων στην πόλη που μετατοπίζουν την κίνηση δυτικά με διέξοδο στην περιφερειακή.
«Κάνουμε παρεμβάσεις όπου χρειάζεται και έχουμε καλή συνεργασία με την Τροχαία, θεωρώ όμως ότι το πρόβλημα θα λυθεί με το μετρό, την επέκταση του οποίου πρέπει να επισπεύσει η πολιτεία. Ειδικά για την περιοχή μας που ετοιμάζουμε το Μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά. Εμείς ως δήμος θα φτιάξουμε πάρκινγκ, αλλά δεν θα επαρκούν, αφού το πάρκο τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει πόλη έλξης για χιλιάδες επισκέπτες» υπογραμμίζει ο δήμαρχος, ενώ προσθέτει ότι ο δήμος βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ προκειμένου να μπουν και νέες γραμμές σε κάποιες περιοχές για να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021Σε αγώνα αντοχής για τους πολίτες έχουν μετατραπεί οι καθημερινές μετακινήσεις και σε περιοχές πέριξ του κέντρου της Θεσσαλονίκης, ενώ τις ώρες αιχμής βασικές οδικές αρτηρίες και δρόμοι θυμίζουν ατελείωτα πάρκινγκ, προκαλώντας νευρική κρίση στους οδηγούς. Οι κατά τόπους δήμοι αποδίδουν το κομφούζιο στην περιορισμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω της πανδημίας, κυρίως όμως στην έλλειψη χώρων στάθμευσης και την ανεπαρκή αστυνόμευση. Οι δήμαρχοι υποστηρίζουν ότι το κυκλοφοριακό είναι ανοιχτή πληγή και εξαιτίας πολλών έργων που εκτελούνται στην πόλη, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μετατοπίζεται ιδιαίτερα στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, όπου πολλοί δρόμοι διαδημοτικοί, όπως η Λαγκαδά να φορτώνονται καθημερινά.
«Το κυκλοφοριακό ζήτημα στο ΠΣΘ είναι ένα πρόβλημα εν ροή, όπως και η κυκλοφορία» λέει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, υποστηρίζοντας ότι ήρθε η ώρα να υπάρξει διαδημοτική συνεργασία, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί ολοκληρωτικά και αποτελεσματικά.
Σε ό,τι αφορά στο δήμο του, ιδιαίτερα στην περιοχή των Αμπελοκήπων το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πιο έντονο, διότι, όπως αναφέρει, η περιοχή βρίσκεται στο κέντρο των δυτικών συνοικιών και αποτελεί συλλεκτήριο της κυκλοφορίας. «Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού έχουμε προβεί σε μονοδρομήσεις και στη δημιουργία 10 χώρων στάθμευσης. Από τους Αμπελόκηπους διέρχονται πέντε γραμμές του ΟΑΣΘ. που εξυπηρετούν μεν τους πολίτες, ταυτόχρονα όμως δημιουργούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Επίσης, έχουμε τοποθετήσει ειδικές πινακίδες σήμανσης για τους οδηγούς, έτσι ώστε αυτοί που κινούνται από το Κορδελιό, τον Εύοσμο και τη Μενεμένη προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης να ακολουθούν την εσωτερική περιφερειακή οδό και να μην διέρχονται μέσα από τους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο» υπογραμμίζει ο κ. Κυρίζογλου. Σημειώνει ακόμη ότι δρόμοι που δέχονται καθημερινά μεγάλό κυκλοφοριακό φόρτο είναι η οδός Ακριτών, η Λαγκαδά, η λεωφόρος Δενδροποτάμου και η Βενιζέλου στους Αμπελόκηπους.
Στο δήμο Καλαμαριάς το κυκλοφοριακό αποτελεί πονοκέφαλο για τη δημοτική αρχή, καθώς άλλοι δρόμοι ταλαιπωρούν τους Καλαμαριώτες μέσα στην περιοχή τους και άλλοι όταν διέρχονται προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όπως η οδός Εθνικής Αντιστάσεως, η οποία φορτώνεται τόσο από τους οδηγούς της Καλαμαριάς που με χαμηλές ταχύτητες φτάνουν στην Βασιλίσσης Όλγας και τη Βασιλέως Γεωργίου για να προσεγγίσουν την οδό Τσιμισκή στο κέντρο της πόλης. «Στην Καλαμαριά το πρόβλημα είναι ελεγχόμενο ως ένα βαθμό, αλλά ασφαλώς χρειάζονται παρεμβάσεις για να αποσυμφορούνται ορισμένοι οδικοί άξονες» λέει ο δήμαρχος Γιάννης Δαρδαμανέλης.
Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή πηγή του κακού είναι η παράνομη στάθμευση, που οφείλεται στη νοοτροπία των πολιτών, η έλλειψη δημοτικής αστυνομίας στο δήμο Καλαμαριάς και η έλλειψη αστυνόμευσης, παρότι, όπως σημειώνει η τροχαία στο μέτρο των δυνατοτήτων της κάνει ότι μπορεί για να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. «Θεωρώ αναγκαία τη σύσταση δημοτικής αστυνομίας, καθώς με προσωπικό δέκα ατόμων πολλά προβλήματα θα αντιμετωπίζονταν αποτελεσματικά» αναφέρει, ενώ όσον αφορά στις παρεμβάσεις του δήμου επισημαίνει ότι αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τμήματα οδών της Πόντου και της Μεταμορφώσεως, σχεδιάζονται νέες θέσεις για ΑμεΑ και σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Δρόμοι για… γερά νεύρα
Εκρηκτική είναι η κατάσταση με το κυκλοφοριακό στο δήμο Κορδελιού-Ευόσμου, κυρίως στην περιοχή του Ευόσμου, όπου καθημερινά σε πολλούς κομβικούς δρόμους το μποτιλιάρισμα είναι εφιάλτης για τους οδηγούς. Δρόμοι όπως η Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Καραολή Δημητρίου, η Αντώνη Τρίτση στον Εύοσμο και η Ανδρέα Παπανδρέου στην δημοτική ενότητα Κορδελιού είναι… πηγμένοι από την κίνηση, καθώς δέχονται πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, δοκιμάζοντας τα νεύρα των οδηγών. «Οι δρόμοι αυτοί αλλά και κάποιοι άλλοι μικρότεροι στην κυριολεξία βουλιάζουν από την κίνηση καθημερινά. Η δημοτική αστυνομία δεν μπορεί να ελέγξει την κυκλοφορία, όπως πρέπει να κάνει η τροχαία» τονίζει μιλώντας στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, και Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Σωτηράκης. Εξηγεί ότι η παρουσία της τροχαίας δεν είναι επαρκής με αποτέλεσμα να επικρατεί μπάχαλο στους περισσότερους δρόμους από όπου διέρχονται οι οδηγοί. Επισημαίνει πάντως ότι η κατάσταση επιδεινώνεται και από το γεγονός της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε Εύοσμο και Κορδελιό, αλλά και από την παράνομη στάθμευση.
Η δημοτική αρχή σε μια προσπάθεια να συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού εκτός από κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόζει όπως π.χ στην οδό 25ης Μαρτίου, την Αντώνη Τρίτση στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου, σχεδιάζει και τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης 100 θέσεων στο Κορδελιό και στον Εύοσμο κοντά στην Α. Τρίτση.
Από δρόμους για γερά νεύρα διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες οδηγοί και σε στο δήμο Νεάπολης-Συκεών με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Στέλιο Γκατζέ να τονίζει πως η κατάσταση με το κυκλοφοριακό στην περιοχή είναι πολύ άσχημη, κυρίως στους δρόμους που βγάζουν στην περιφερειακή. «Η οδός Ανδρέα Παπανδρέου και σε κάποια σημεία η Επταπυργίου, ειδικά τις μεσημεριανές ώρες και πρωινές αλλά και οι κάθετοι δρόμοι προς το Ρετζίκι είναι απροσπέλαστες για τους διερχόμενους οδηγούς» λέει, ενώ προσθέτει ότι το πρόβλημα αποτελεί η περιοχή της Ευαγγελίστριας, λόγω του συστήματος στάθμευσης που έχει εφαρμόσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, αγανακτώντας τους κατοίκους.
Την ίδια ώρα όπως σημειώνει ο δήμος δεν διαθέτει ανοιχτούς χώρους για να δημιουργήσει πάρκινγκ, λόγω της μορφολογίας της περιοχής, κυρίως σε Συκιές και Άγιο Παύλο, αλλά και της πυκνής δόμησης και των στενών δρόμων. Ο κ. Γκατζές αναφέρει πάντως ότι απαιτούνται ουσιαστικές παρεμβάσεις σε αρκετούς δρόμους που δέχονται μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και σωστός σχεδιασμός στην πρόσβαση προς το Παιδιατρικό νοσοκομείο, καθώς, αν δεν γίνει αυτό, εκτιμά ότι η γύρω περιοχή θα πνιγεί από το κυκλοφοριακό που θα επιδεινωθεί.
Καλύτερη και πιο υποφερτή είναι το κυκλοφοριακό στο δήμο Παύλου Μελά, ωστόσο ανοιχτή πληγή παραμένει η οδός Λαγκαδά που είναι όμως ένας διαδημοτικός δρόμος. «Η κατάσταση είναι γενικά ελεγχόμενη στους εσωτερικούς δρόμους, ενώ πιο επιβαρυμένοι είναι οι οδοί Μακρυγιάννη προς το Ωραιόκαστρο και η Αττάλου στα Μετέωρα στο γνωστό τρίγωνο που βγαίνουν στον περιφερειακό» τονίζει ο δήμαρχος Δημήτρης Δεμουρτζίδης, ενώ για την Λαγκαδά επισημαίνει ότι μετά την τοποθέτηση των φαναριών η κυκλοφορία έχει ροή. Ωστόσο προσθέτει ότι ο φόρτος δεν μπορεί να αποφευχθεί, λόγω των έργων στην πόλη που μετατοπίζουν την κίνηση δυτικά με διέξοδο στην περιφερειακή.
«Κάνουμε παρεμβάσεις όπου χρειάζεται και έχουμε καλή συνεργασία με την Τροχαία, θεωρώ όμως ότι το πρόβλημα θα λυθεί με το μετρό, την επέκταση του οποίου πρέπει να επισπεύσει η πολιτεία. Ειδικά για την περιοχή μας που ετοιμάζουμε το Μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά. Εμείς ως δήμος θα φτιάξουμε πάρκινγκ, αλλά δεν θα επαρκούν, αφού το πάρκο τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει πόλη έλξης για χιλιάδες επισκέπτες» υπογραμμίζει ο δήμαρχος, ενώ προσθέτει ότι ο δήμος βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ προκειμένου να μπουν και νέες γραμμές σε κάποιες περιοχές για να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021
ΣΧΟΛΙΑ