ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ανοιξαν οι προσφορές για το δρόμο Δράμα - Καβάλα - Η ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ τη μεγαλύτερη έκπτωση

Αν δεν υπάρξουν προσφυγές, το έργο να μπορέσει να υπογραφεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους

 01/07/2022 09:47

Ανοιξαν χτες οι προσφορές για το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από την διαδικασία ανοίγματος των φακέλων με τις προσφορές επικράτησε το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%.

Δεύτερη κατετάγη η ΤΕΡΝΑ με ποσοστό 12,01%, τρίτη η Μυτιληναίος με 9,33%, τέταρτη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 8,51%, πέμπτη η ΑΒΑΞ με 7,12% και έκτη η ΑΚΤΩΡ με 4,17%.

Τώρα θα πρέπει η επιτροπή διαγωνισμού με το δεύτερο πρακτικό να αναδείξει το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ προσωρινό ανάδοχο του έργου και αν δεν υπάρξουν προσφυγές, το έργο να μπορέσει να υπογραφεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Φορέας Υλοποίησης και Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Αυτή την εποχή σε επίπεδο διαγωνισμών μεγάλων έργων τρέχουν ακόμα τα έργα για τη Σήραγγα Κλεισούρας αλλά και οδικό τμήμα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα.

Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου ενώ εχθές 30 Ιουνίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών.

Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

-2gpV5.jpg

Τι θα κατασκευαστεί

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Πηγή: ypodomes.com

Ανοιξαν χτες οι προσφορές για το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από την διαδικασία ανοίγματος των φακέλων με τις προσφορές επικράτησε το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%.

Δεύτερη κατετάγη η ΤΕΡΝΑ με ποσοστό 12,01%, τρίτη η Μυτιληναίος με 9,33%, τέταρτη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 8,51%, πέμπτη η ΑΒΑΞ με 7,12% και έκτη η ΑΚΤΩΡ με 4,17%.

Τώρα θα πρέπει η επιτροπή διαγωνισμού με το δεύτερο πρακτικό να αναδείξει το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ προσωρινό ανάδοχο του έργου και αν δεν υπάρξουν προσφυγές, το έργο να μπορέσει να υπογραφεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Φορέας Υλοποίησης και Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Αυτή την εποχή σε επίπεδο διαγωνισμών μεγάλων έργων τρέχουν ακόμα τα έργα για τη Σήραγγα Κλεισούρας αλλά και οδικό τμήμα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα.

Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου ενώ εχθές 30 Ιουνίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών.

Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

-2gpV5.jpg

Τι θα κατασκευαστεί

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Πηγή: ypodomes.com

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία