ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανοσία» στην κορονοκρίση δείχνει ο Εύοσμος, ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον

Αντιστέκεται σθεναρά στην πανδημία η τοπική αγορά – Πρωτοπορεί ο εμπορικός σύλλογος της περιοχής που ιδρύθηκε εν μέσω κορονοϊού - Τι λέει στο makthes.gr o πρόεδρός του

 29/01/2021 07:00

«Ανοσία» στην κορονοκρίση δείχνει ο Εύοσμος, ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον

Στέφανος Μαχτσίρας

Την δική τους μάχη επιβίωσης, μέσα στις δυσμενείς συνθήκες που διανύουμε, δίνουν οι επαγγελματίες του Ευόσμου. Με την κορονοκρίση να καθιστά απαγορευτικό οποιονδήποτε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, τις υποχρεώσεις να έχουν συσσωρευτεί την στιγμή που οι τζίροι καταβαραθρώνονται, προσδοκούν η επαναφορά της αγοράς στην κανονικότητα σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις να δώσουν ώθηση στo λιανεμπόριο, βοηθώντας τους παράλληλα να καλύψουν τις τρέχουσες οφειλές τους και να ξεστοκάρουν τα απούλητα εμπορεύματά τους.

«Η κίνηση στην αγορά ήταν εκρηκτική μόλις άνοιξαν τα μαγαζιά όπως αναμενόταν, στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε με τους καταναλωτές ωστόσο να δείχνουν διάθεση να ψωνίσουν», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου, Κώστας Βασιλειάδης. «Υπήρξαν λουκέτα λόγω της πανδημίας αλλά όχι τόσα όσα σε άλλες περιοχές», προσθέτει.

Αναφορικά με τις νέες μεθόδους αγορών που έχουν μπει στη ζωή μας, όπως το click away αλλά και η ραγδαία ανάπτυξη των e-shop, σημειώνει πως «λειτουργούν συμπληρωματικά με το διά ζώσης εμπόριο, δεν μπορούν να το υποκαταστήσουν, η επιχείρηση σήμερα πρέπει να είναι online και offline για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, πρέπει να προσαρμόζεται και να αλλάζει συνεχώς απευθυνόμενη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό». Τις μέρες των γιορτών «οι επιχειρήσεις δούλεψαν με το click away», συμπληρώνει.

Εκφράζει τα παράπονά του για την επιστρεπτέα προκαταβολή 5, από την οποία «η πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του λιανεμπορίου έμεινε εκτός». Εκτιμά πως «η έλλειψη ρευστότητας και η αβεβαιότητα που επικρατεί εξαιτίας της απρόβλεπτης εξέλιξης της Covid είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μικρομεσαίου επιχειρείν αυτή την περίοδο», προσθέτοντας ότι «το άνοιξε – κλείσε μας ταλαιπωρεί και είναι πολύ ψυχοφθόρο».

Συνεχίζοντας, υποστηρίζει πως «η στήριξη που έχει δοθεί μέχρι τώρα είναι σε θετική κατεύθυνση αλλά δεν αρκεί για να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα των μικρομεσαίων, το πρόγραμμα της ΠΚΜ έδωσε διέξοδο σε πολλές επιχειρήσεις αλλά άφησε και κάποιες εκτός».

Eύοσμος: H ανερχόμενη αγορά της Θεσσαλονίκης

Θεωρεί πως οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του Ευόσμου, του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου στη Βόρεια Ελλάδα μετά από αυτόν της Θεσσαλονίκης είναι πολλά υποσχόμενες και πολύ διαφορετικές σε σύγκριση με άλλες περιοχές της πόλης. «Δεν υπάρχει κατάστημα που να μην διαθέτει η περιοχή μας, πολλές πολυεθνικές προτιμούν τον Εύοσμο για να ανοίξουν μαγαζιά. Ο μέσος καταναλωτής στον Εύοσμο στηρίζει την περιοχή του ενώ διαθέτουμε και αρκετό νέο κόσμο, έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας σαν δήμος σε όλη την Ελλάδα, πολλοί καταναλωτές από άλλες περιοχές της πόλης έρχονται στην αγορά του Ευόσμου καθώς είναι η μεγαλύτερη αγορά του κεντροδυτικού τομέα της Θεσσαλονίκης», συμπληρώνει.

Eπικαλούμενος έρευνα της ΕΣΕΕ για το 2020, σημειώνει ότι «ενισχύθηκαν πολύ τα συνοικιακά μαγαζιά αν και ο τζίρος των επιχειρήσεων μειώθηκε».

evosmos.jpg


Ο «κορονοσύλλογος» που καινοτομεί

Παράλληλα, αναφέρθηκε στον ψηφιοποιημένο Εμπορικό Σύλλογο (ιδρύθηκε το 2020), ο οποίος «ανιχνεύοντας» τις τάσεις της εποχής μετασχηματίστηκε ψηφιακά ταχύτατα. «Μας λένε χιουμοριστικά κορονοσύλλογο, είμαστε πλήρως ψηφιοποιημένοι, τα πάντα γίνονται ψηφιακά, μπορεί όποιος θέλει να γίνει μέλος από τον υπολογιστή του, έχουμε αυτή τη στιγμή 235 μέλη, ο καθένας μπορεί να εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά και όλες οι υπηρεσίες διεκπεραιώνονται σε 24 ώρες», αναφέρει. O μέσος όρος ηλικίας στο δ.σ. του Συλλόγου είναι τα 35 έτη, όπως λέει, ενώ όποιος ασκεί διοίκηση στο σύλλογο δεν μπορεί να είναι υποψήφιος, βάσει καταστατικού, για οποιοδήποτε πολιτικό αξίωμα. «Θέλουμε να διαφοροποιηθούμε, δεν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τις πολιτικές φιλοδοξίες κανενός», τονίζει.  

«Το νεαρό της ηλικίας μας, ο επαγγελματικός μας βίος και η προσωπική μας ζωή που είναι digital μας έκανε να προσαρμοστούμε πολύ πιο εύκολα στις τάσεις της εποχής», επισημαίνει κάνοντας ειδικά μνεία στους συνεργάτες του, οι οποίοι «τρέχουν» το πρωτοπόρο εγχείρημα.


esk-vPfLW.jpg


Από αριστερά προς τα δεξιά: Γιάννης Σούλας-Υπεύθυνος Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Κώστας Βασιλειάδης-Πρόεδρος, Ζαχαρίας Κουϊμτζής-Αντιπρόεδρος Α, Νίκος Λεοντίδης-Υπεύθυνος Δήμου, Βλάσσης Νικολαΐδης-Γενικός Γραμματέας, Δημήτρης Γάκος-Ταμίας, Τάσος Τσιλιγγιρίδης-Αντιπρόεδρος Β.

Την δική τους μάχη επιβίωσης, μέσα στις δυσμενείς συνθήκες που διανύουμε, δίνουν οι επαγγελματίες του Ευόσμου. Με την κορονοκρίση να καθιστά απαγορευτικό οποιονδήποτε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, τις υποχρεώσεις να έχουν συσσωρευτεί την στιγμή που οι τζίροι καταβαραθρώνονται, προσδοκούν η επαναφορά της αγοράς στην κανονικότητα σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις να δώσουν ώθηση στo λιανεμπόριο, βοηθώντας τους παράλληλα να καλύψουν τις τρέχουσες οφειλές τους και να ξεστοκάρουν τα απούλητα εμπορεύματά τους.

«Η κίνηση στην αγορά ήταν εκρηκτική μόλις άνοιξαν τα μαγαζιά όπως αναμενόταν, στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε με τους καταναλωτές ωστόσο να δείχνουν διάθεση να ψωνίσουν», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου, Κώστας Βασιλειάδης. «Υπήρξαν λουκέτα λόγω της πανδημίας αλλά όχι τόσα όσα σε άλλες περιοχές», προσθέτει.

Αναφορικά με τις νέες μεθόδους αγορών που έχουν μπει στη ζωή μας, όπως το click away αλλά και η ραγδαία ανάπτυξη των e-shop, σημειώνει πως «λειτουργούν συμπληρωματικά με το διά ζώσης εμπόριο, δεν μπορούν να το υποκαταστήσουν, η επιχείρηση σήμερα πρέπει να είναι online και offline για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, πρέπει να προσαρμόζεται και να αλλάζει συνεχώς απευθυνόμενη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό». Τις μέρες των γιορτών «οι επιχειρήσεις δούλεψαν με το click away», συμπληρώνει.

Εκφράζει τα παράπονά του για την επιστρεπτέα προκαταβολή 5, από την οποία «η πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του λιανεμπορίου έμεινε εκτός». Εκτιμά πως «η έλλειψη ρευστότητας και η αβεβαιότητα που επικρατεί εξαιτίας της απρόβλεπτης εξέλιξης της Covid είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μικρομεσαίου επιχειρείν αυτή την περίοδο», προσθέτοντας ότι «το άνοιξε – κλείσε μας ταλαιπωρεί και είναι πολύ ψυχοφθόρο».

Συνεχίζοντας, υποστηρίζει πως «η στήριξη που έχει δοθεί μέχρι τώρα είναι σε θετική κατεύθυνση αλλά δεν αρκεί για να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα των μικρομεσαίων, το πρόγραμμα της ΠΚΜ έδωσε διέξοδο σε πολλές επιχειρήσεις αλλά άφησε και κάποιες εκτός».

Eύοσμος: H ανερχόμενη αγορά της Θεσσαλονίκης

Θεωρεί πως οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του Ευόσμου, του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου στη Βόρεια Ελλάδα μετά από αυτόν της Θεσσαλονίκης είναι πολλά υποσχόμενες και πολύ διαφορετικές σε σύγκριση με άλλες περιοχές της πόλης. «Δεν υπάρχει κατάστημα που να μην διαθέτει η περιοχή μας, πολλές πολυεθνικές προτιμούν τον Εύοσμο για να ανοίξουν μαγαζιά. Ο μέσος καταναλωτής στον Εύοσμο στηρίζει την περιοχή του ενώ διαθέτουμε και αρκετό νέο κόσμο, έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας σαν δήμος σε όλη την Ελλάδα, πολλοί καταναλωτές από άλλες περιοχές της πόλης έρχονται στην αγορά του Ευόσμου καθώς είναι η μεγαλύτερη αγορά του κεντροδυτικού τομέα της Θεσσαλονίκης», συμπληρώνει.

Eπικαλούμενος έρευνα της ΕΣΕΕ για το 2020, σημειώνει ότι «ενισχύθηκαν πολύ τα συνοικιακά μαγαζιά αν και ο τζίρος των επιχειρήσεων μειώθηκε».

evosmos.jpg


Ο «κορονοσύλλογος» που καινοτομεί

Παράλληλα, αναφέρθηκε στον ψηφιοποιημένο Εμπορικό Σύλλογο (ιδρύθηκε το 2020), ο οποίος «ανιχνεύοντας» τις τάσεις της εποχής μετασχηματίστηκε ψηφιακά ταχύτατα. «Μας λένε χιουμοριστικά κορονοσύλλογο, είμαστε πλήρως ψηφιοποιημένοι, τα πάντα γίνονται ψηφιακά, μπορεί όποιος θέλει να γίνει μέλος από τον υπολογιστή του, έχουμε αυτή τη στιγμή 235 μέλη, ο καθένας μπορεί να εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά και όλες οι υπηρεσίες διεκπεραιώνονται σε 24 ώρες», αναφέρει. O μέσος όρος ηλικίας στο δ.σ. του Συλλόγου είναι τα 35 έτη, όπως λέει, ενώ όποιος ασκεί διοίκηση στο σύλλογο δεν μπορεί να είναι υποψήφιος, βάσει καταστατικού, για οποιοδήποτε πολιτικό αξίωμα. «Θέλουμε να διαφοροποιηθούμε, δεν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τις πολιτικές φιλοδοξίες κανενός», τονίζει.  

«Το νεαρό της ηλικίας μας, ο επαγγελματικός μας βίος και η προσωπική μας ζωή που είναι digital μας έκανε να προσαρμοστούμε πολύ πιο εύκολα στις τάσεις της εποχής», επισημαίνει κάνοντας ειδικά μνεία στους συνεργάτες του, οι οποίοι «τρέχουν» το πρωτοπόρο εγχείρημα.


esk-vPfLW.jpg


Από αριστερά προς τα δεξιά: Γιάννης Σούλας-Υπεύθυνος Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Κώστας Βασιλειάδης-Πρόεδρος, Ζαχαρίας Κουϊμτζής-Αντιπρόεδρος Α, Νίκος Λεοντίδης-Υπεύθυνος Δήμου, Βλάσσης Νικολαΐδης-Γενικός Γραμματέας, Δημήτρης Γάκος-Ταμίας, Τάσος Τσιλιγγιρίδης-Αντιπρόεδρος Β.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία