Αντιδράσεις φέρνει η έλευση Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη
17/04/2023 20:00
17/04/2023 20:00
Την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Θεσσαλονίκη αλλά και την πρόθεσή του να είναι η Α’ Θεσσαλονίκης μια από τις τρεις περιφέρειες στις οποίες θα είναι υποψήφιος βουλευτής σχολιάζουν στην «ΜτΚ» βουλευτές και υποψήφιοι των κομμάτων. Ασκούν κριτική στον Πρωθυπουργό «χρεώνοντάς» του «επικοινωνιακά τεχνάσματα» και κάνουν λόγο για... μεγάλα λόγια, υποσχέσεις και προσχηματικό ενδιαφέρον.
” Μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, αλλά έργο μηδέν
Κατερίνα Νοτοπούλου
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α’ Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βλάπτει σοβαρά τη Θεσσαλονίκη. Την καταδικάζει σε στασιμότητα. Μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, αλλά έργο μηδέν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είναι πολύ αργά, μετά από τέσσερα χρόνια εγκατάλειψης, απαξίωσης και έλλειψης προοπτικής για τις αναπτυξιακές και παραγωγικές δραστηριότητες της Θεσσαλονίκης, να τάζει τώρα ο πρωθυπουργός «έργα» πάνω από τις κάλπες.
Το όνομα του ταυτίζεται στην πόλη, με το σταμάτημα του έργου του Μετρό και άλλων μεγάλων αναπτυξιακών έργων που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αυτός σταμάτησε, ταυτίζεται με τη στασιμότητα και την οπισθοδρόμηση της πόλης. Πανικόβλητος μπροστά στην ετυμηγορία των Θεσσαλονικέων που γνωρίζει ότι θα είναι σκληρή, ήρθε λίγο πριν τις εκλογικές να τάξει για ακόμη μία φορά στο τέλος της θητείας του, όσα είχε την ευκαιρία επί τέσσερα χρόνια να κάνει, αλλά επέλεξε να μην κάνει. Σύντομα ευτυχώς, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν την ευκαιρία να του ανταποδώσουν στις εκλογές και προσωπικά στον ίδιο όσα του αξίζουν, αφού επέλεξε να είναι υποψήφιος στην Α’ Θεσσαλονίκης, δείχνοντάς του την έξοδο.
” Επιχειρεί να ξεγελάσει τους πολίτες
Χρήστος Ρόκος
Mέλος Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να ξεγελάσει τους πολίτες ισχυριζόμενος μία δήθεν συνέπεια λόγων και πράξεων του. Αναφέρθηκε σε φοροελαφρύνσεις εμπαίζοντας συνειδητά μισθωτούς και συνταξιούχους, ενώ ο λόγος φόρων προς ΑΕΠ έχει ανέβει κατά 2% από το 2018.
Έκανε λόγο για ενδυνάμωση του ΕΣΥ, σε μία πόλη που τα νοσοκομεία της βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση σε υποδομές αλλά κυρίως λόγω υποστελέχωσης. Μας είπε ότι «πλέον δεν μας απασχολούν οι τιμές στο ρεύμα», την ίδια στιγμή που η πολιτική του επιδοτεί συστηματικά τα καρτέλ ενέργειας καθιστώντας την Ελλάδα πρώτη σε τιμή χονδρικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τέλος, μίλησε για μία «ελεύθερη κοινωνία», εν μέσω ενός σκανδάλου μαζικών υποκλοπών πολιτικών, ανωτάτων στρατιωτικών και δημοσιογράφων, με την διεθνή κοινή γνώμη να βοά για προβληματική Δημοκρατία στην πατρίδα μας, όπως αναφέρουν οι ανακοινώσεις της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και της Διεθνούς αμνηστίας. Πιστός λοιπόν στην ασυνέπεια και την επικοινωνία, θέτει εαυτόν υποψήφιο στη Θεσσαλονίκη μοιράζοντας υποσχέσεις και μεγάλα λόγια, αδυνατώντας τόσο να αντιληφθεί τις παθογένειες της πόλης όσο και τις ανάγκες της. Όμως στην κάλπη μετρά η ουσία.
” Ήρθε, είδε και απήλθε
Δημήτρης Μάρδας
Πρώην υπουργός, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
«Ήρθε, είδε και απήλθε» ο πρωθυπουργός ο κ. Μητσοτάκης παραμονές εκλογών επισκεπτόμενος διαφορά μέρη της Θεσσαλονίκης. Ακούσαμε εξαγγελίες και όχι απολογισμό. Τι δεν είπε: Δε σχολιάζουμε το πολύπαθο Μετρό που θα παραδοθεί αισίως το 2024. Για τα προβλήματα που δημιουργούνται στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου λόγω του νέων ρυθμίσεων για τα επιχειρηματικά πάρκα και τα άδεια κτίρια της δυτικής Θεσσαλονίκης που χρειάζονται απλά μία άδεια αλλαγής χρήσης δεν ακούστηκε το παραμικρό.
Ως προς το παιδιατρικό νοσοκομείο του ιδρύματος «Νιάρχος» ουδεμία δήλωση μετά την παταγώδη αποτυχία των πανάκριβων προσφορών που δεν ήταν συμβατές με την εμπεριστατωμένη μελέτη του δωρητή. Για το ογκολογικό νοσοκομείο ουδεμία αναφορά για την ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού. Ανακοινώθηκε ότι στο στρατόπεδο Ζιάκα θα ανεγερθούν κοινωνικές κατοικίες σε μία περιοχή όπου το πράσινο σπανίζει. Ο δήμος για πρώτη φορά άκουσε για το εν λόγω σχέδιο από την…τηλεόραση. Νέο όραμα της Θεσσαλονίκης ο FlyOver... Να σημειώσουμε ότι τον Ιούνιο του 2022 είχε ανακοινωθεί η δημιουργία αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Έδεσσας έργο 300 εκατ. ευρώ, που θα ένωνε τις δύο πόλεις σε 30 λεπτά. Ψάχνουμε το 2023 να βρούμε τις μπουλντόζες.
”Το όψιμο ενδιαφέρον του για τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη δεν ισοσκελίζεται με την απουσία μέτρων
Γιώργος Αρβανιτίδης
Αναπληρωτής Γραμματέας ΚΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Δεν ξέρω αν μετά την 21η Μαΐου 2023 ο κ. Μητσοτάκης επιλέξει όντως να κρατήσει την έδρα της Α’ Θεσσαλονίκης. Το μόνο που μπορώ να ξέρω από τώρα -και μαζί μου το γνωρίζει η πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης- είναι ότι αν τελικά καταλήξει να είναι βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, θα έχει να προσφέρει στην πόλη λιγότερα από όσα προσέφερε ως πρωθυπουργός.
Διότι είναι βέβαιο ότι μετά τις εκλογές η χώρα θα έχει άλλον πρωθυπουργό. Το όψιμο ενδιαφέρον του για τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη δεν ισοσκελίζεται με την απουσία μέτρων και πολιτικών με περιεχόμενο για την περιοχή μας και τους κατοίκους της. Το χάσμα μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης διευρύνθηκε, με κορυφαίο παράδειγμα τις επιλογές που έκανε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Παράλληλα, η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων σε όλη την χώρα, αλλά ιδιαίτερα στην βόρεια Ελλάδα, εξαιτίας των ακολουθούμενων πολιτικών του θα είναι ένα στίγμα που θα χαρακτηρίζει τα κυβερνητικά πεπραγμένα της περιόδου 2019-2023.
” Προσχηματικό και καθαρά επικοινωνιακό και προεκλογικό το ενδιαφέρον για την πόλη
Πέτρος Λεκάκης
Υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Α’ Θεσσαλονίκης
Η «στροφή Μητσοτάκη» στη Θεσσαλονίκη είναι υπόθεση... μίας ημέρας. Μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο ο πρωθυπουργός προετοίμασε το έδαφος της επίσκεψής του και του ξαφνικού ενδιαφέροντός του για την πόλη δηλώνοντας ότι θα είναι υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Περιφέρεια και παράλληλα επισκέφτηκε την... εκλογική του περιφέρεια (πλέον) για λίγες ώρες δεσμευόμενος για μία άλλη... Θεσσαλονίκη.
Όμως ο κ. Μητσοτάκης δεν μπήκε στο σταθμό Παπάφη για να φτάσει στην Βενιζέλου σε κάποιο βαγόνι του Μετρό Θεσσαλονίκης, γιατί πολύ απλά αυτό... δεν υπάρχει, όπως είχε υποσχεθεί από το βήμα πολλών διοργανώσεων της ΔΕΘ για παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023. Ούτε σε κάποιο λεωφορείο του ΟΑΣΘ, γιατί και αυτά δεν υπάρχουν στους δρόμους της πόλης για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.
Ούτε φαντάζομαι «κόλλησε» στο μποτιλιάρισμα σε κάποιον κεντρικό δρόμο της πόλης, όπως κάνουμε οι Θεσσαλονικείς καθημερινά γιατί η συνοδεία του δημιουργούσε... πέρασμα. Το ενδιαφέρον λοιπόν της κυβέρνησης για την πόλη είναι προσχηματικό και καθαρά επικοινωνιακό και προεκλογικό. Καλό θα ήταν ο συνάδελφος υποψήφιος της Α’ Θεσσαλονίκης Κυριάκος Μητσοτάκης να έρθει μαζί μας στους χώρους εργασίας να δει την αγωνία των εργαζομένων για την εξασφάλιση του μεροκάματου, στα νοσοκομεία να δει από κοντά την κατάσταση στο χώρο της Υγείας, στα Πανεπιστήμιά μας να ακούσει τα πραγματικά προβλήματα της Νέας Γενιάς, στην αγορά να μιλήσει με τους πολίτες που κόβουν από παντού γιατί δεν τους φτάνουν τα χρήματα. Τον καλούμε να κοιμηθεί ένα βράδυ στην πόλη και να ξυπνήσει σε αυτή, να περπατήσει, να ζήσει την κυβερνητική αδιαφορία για την πόλη.
” Πληθωριστικές οι δηλώσεις του πρωθυπουργού
Αντώνης Σαουλίδης
Μέλος Πολιτικού Συμβουλίου ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού είναι πληθωριστικές. Έχει ανέβει στη Θεσσαλονίκη τόσες πολλές φορές για να εξαγγείλει και να μοιράσει υποσχέσεις χωρίς όμως αντίκρισμα. Το Μετρό που θα λειτουργούσε μέσα στο 2023 μετατίθεται για τους πρώτους μήνες του 2024. Τα μεγάλα έργα που ανακοινώθηκαν με επισημότητα βρίσκονται τα περισσότερα ακόμη στη σφαίρα του σχεδιασμού. Αναζητούνται νέοι χώροι πρασίνου, μέσα σταθερής τροχιάς, αξιόπιστες συγκοινωνίες.
Οι κοινωνικές δομές, τα νοσοκομεία της πόλης χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή αλλά και ενίσχυση ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Το ενιαίο παραλιακό μέτωπο Αγγελοχωρίου - Καλοχωρίου καρκινοβατεί. Υποδομές ανθεκτικότητας, αντιπλημμυρικά έργα, προστασία των δύο κύριων οικοσυστημάτων Σέιχ Σου και Θερμαϊκού κόλπου απουσιάζουν από την ατζέντα του. Δεν είναι όμως μόνον αυτά. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η απουσία ενός συνεκτικού σχεδίου για την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Αποσπασματικές διακηρύξεις ενταγμένες στην κομματική σκοπιμότητα του εκλογικού κύκλου χωρίς κάποια στόχευση, χωρίς ωριμότητα με μόνο στόχο την δημιουργία εντυπώσεων. Αυτό φανερώνει μία τραγική ανεπάρκεια που αγγίζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση τα ζητήματα της περιφερειακής ανάπτυξης. Χωρίς μία γενναία ανακατανομή πόρων υπέρ της ελληνικής περιφέρειας, δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε ανάκαμψη και σύγκλιση με την Ευρώπη. Δείτε τα εισοδήματα των Μακεδόνων, την ανεργία, τη χαμηλή παραγωγικότητα -οι συνταγές της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεπερασμένες και μια υποψηφιότητα του πρωθυπουργού στην Α’ Θεσσαλονίκης δεν ανατρέπει αυτήν την πραγματικότητα.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15-16.04.2023
17/04/2023 15:00
Την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Θεσσαλονίκη αλλά και την πρόθεσή του να είναι η Α’ Θεσσαλονίκης μια από τις τρεις περιφέρειες στις οποίες θα είναι υποψήφιος βουλευτής σχολιάζουν στην «ΜτΚ» βουλευτές και υποψήφιοι των κομμάτων. Ασκούν κριτική στον Πρωθυπουργό «χρεώνοντάς» του «επικοινωνιακά τεχνάσματα» και κάνουν λόγο για... μεγάλα λόγια, υποσχέσεις και προσχηματικό ενδιαφέρον.
” Μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, αλλά έργο μηδέν
Κατερίνα Νοτοπούλου
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α’ Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βλάπτει σοβαρά τη Θεσσαλονίκη. Την καταδικάζει σε στασιμότητα. Μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, αλλά έργο μηδέν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είναι πολύ αργά, μετά από τέσσερα χρόνια εγκατάλειψης, απαξίωσης και έλλειψης προοπτικής για τις αναπτυξιακές και παραγωγικές δραστηριότητες της Θεσσαλονίκης, να τάζει τώρα ο πρωθυπουργός «έργα» πάνω από τις κάλπες.
Το όνομα του ταυτίζεται στην πόλη, με το σταμάτημα του έργου του Μετρό και άλλων μεγάλων αναπτυξιακών έργων που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αυτός σταμάτησε, ταυτίζεται με τη στασιμότητα και την οπισθοδρόμηση της πόλης. Πανικόβλητος μπροστά στην ετυμηγορία των Θεσσαλονικέων που γνωρίζει ότι θα είναι σκληρή, ήρθε λίγο πριν τις εκλογικές να τάξει για ακόμη μία φορά στο τέλος της θητείας του, όσα είχε την ευκαιρία επί τέσσερα χρόνια να κάνει, αλλά επέλεξε να μην κάνει. Σύντομα ευτυχώς, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν την ευκαιρία να του ανταποδώσουν στις εκλογές και προσωπικά στον ίδιο όσα του αξίζουν, αφού επέλεξε να είναι υποψήφιος στην Α’ Θεσσαλονίκης, δείχνοντάς του την έξοδο.
” Επιχειρεί να ξεγελάσει τους πολίτες
Χρήστος Ρόκος
Mέλος Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να ξεγελάσει τους πολίτες ισχυριζόμενος μία δήθεν συνέπεια λόγων και πράξεων του. Αναφέρθηκε σε φοροελαφρύνσεις εμπαίζοντας συνειδητά μισθωτούς και συνταξιούχους, ενώ ο λόγος φόρων προς ΑΕΠ έχει ανέβει κατά 2% από το 2018.
Έκανε λόγο για ενδυνάμωση του ΕΣΥ, σε μία πόλη που τα νοσοκομεία της βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση σε υποδομές αλλά κυρίως λόγω υποστελέχωσης. Μας είπε ότι «πλέον δεν μας απασχολούν οι τιμές στο ρεύμα», την ίδια στιγμή που η πολιτική του επιδοτεί συστηματικά τα καρτέλ ενέργειας καθιστώντας την Ελλάδα πρώτη σε τιμή χονδρικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τέλος, μίλησε για μία «ελεύθερη κοινωνία», εν μέσω ενός σκανδάλου μαζικών υποκλοπών πολιτικών, ανωτάτων στρατιωτικών και δημοσιογράφων, με την διεθνή κοινή γνώμη να βοά για προβληματική Δημοκρατία στην πατρίδα μας, όπως αναφέρουν οι ανακοινώσεις της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και της Διεθνούς αμνηστίας. Πιστός λοιπόν στην ασυνέπεια και την επικοινωνία, θέτει εαυτόν υποψήφιο στη Θεσσαλονίκη μοιράζοντας υποσχέσεις και μεγάλα λόγια, αδυνατώντας τόσο να αντιληφθεί τις παθογένειες της πόλης όσο και τις ανάγκες της. Όμως στην κάλπη μετρά η ουσία.
” Ήρθε, είδε και απήλθε
Δημήτρης Μάρδας
Πρώην υπουργός, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
«Ήρθε, είδε και απήλθε» ο πρωθυπουργός ο κ. Μητσοτάκης παραμονές εκλογών επισκεπτόμενος διαφορά μέρη της Θεσσαλονίκης. Ακούσαμε εξαγγελίες και όχι απολογισμό. Τι δεν είπε: Δε σχολιάζουμε το πολύπαθο Μετρό που θα παραδοθεί αισίως το 2024. Για τα προβλήματα που δημιουργούνται στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου λόγω του νέων ρυθμίσεων για τα επιχειρηματικά πάρκα και τα άδεια κτίρια της δυτικής Θεσσαλονίκης που χρειάζονται απλά μία άδεια αλλαγής χρήσης δεν ακούστηκε το παραμικρό.
Ως προς το παιδιατρικό νοσοκομείο του ιδρύματος «Νιάρχος» ουδεμία δήλωση μετά την παταγώδη αποτυχία των πανάκριβων προσφορών που δεν ήταν συμβατές με την εμπεριστατωμένη μελέτη του δωρητή. Για το ογκολογικό νοσοκομείο ουδεμία αναφορά για την ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού. Ανακοινώθηκε ότι στο στρατόπεδο Ζιάκα θα ανεγερθούν κοινωνικές κατοικίες σε μία περιοχή όπου το πράσινο σπανίζει. Ο δήμος για πρώτη φορά άκουσε για το εν λόγω σχέδιο από την…τηλεόραση. Νέο όραμα της Θεσσαλονίκης ο FlyOver... Να σημειώσουμε ότι τον Ιούνιο του 2022 είχε ανακοινωθεί η δημιουργία αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Έδεσσας έργο 300 εκατ. ευρώ, που θα ένωνε τις δύο πόλεις σε 30 λεπτά. Ψάχνουμε το 2023 να βρούμε τις μπουλντόζες.
”Το όψιμο ενδιαφέρον του για τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη δεν ισοσκελίζεται με την απουσία μέτρων
Γιώργος Αρβανιτίδης
Αναπληρωτής Γραμματέας ΚΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Δεν ξέρω αν μετά την 21η Μαΐου 2023 ο κ. Μητσοτάκης επιλέξει όντως να κρατήσει την έδρα της Α’ Θεσσαλονίκης. Το μόνο που μπορώ να ξέρω από τώρα -και μαζί μου το γνωρίζει η πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης- είναι ότι αν τελικά καταλήξει να είναι βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, θα έχει να προσφέρει στην πόλη λιγότερα από όσα προσέφερε ως πρωθυπουργός.
Διότι είναι βέβαιο ότι μετά τις εκλογές η χώρα θα έχει άλλον πρωθυπουργό. Το όψιμο ενδιαφέρον του για τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη δεν ισοσκελίζεται με την απουσία μέτρων και πολιτικών με περιεχόμενο για την περιοχή μας και τους κατοίκους της. Το χάσμα μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης διευρύνθηκε, με κορυφαίο παράδειγμα τις επιλογές που έκανε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Παράλληλα, η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων σε όλη την χώρα, αλλά ιδιαίτερα στην βόρεια Ελλάδα, εξαιτίας των ακολουθούμενων πολιτικών του θα είναι ένα στίγμα που θα χαρακτηρίζει τα κυβερνητικά πεπραγμένα της περιόδου 2019-2023.
” Προσχηματικό και καθαρά επικοινωνιακό και προεκλογικό το ενδιαφέρον για την πόλη
Πέτρος Λεκάκης
Υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Α’ Θεσσαλονίκης
Η «στροφή Μητσοτάκη» στη Θεσσαλονίκη είναι υπόθεση... μίας ημέρας. Μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο ο πρωθυπουργός προετοίμασε το έδαφος της επίσκεψής του και του ξαφνικού ενδιαφέροντός του για την πόλη δηλώνοντας ότι θα είναι υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Περιφέρεια και παράλληλα επισκέφτηκε την... εκλογική του περιφέρεια (πλέον) για λίγες ώρες δεσμευόμενος για μία άλλη... Θεσσαλονίκη.
Όμως ο κ. Μητσοτάκης δεν μπήκε στο σταθμό Παπάφη για να φτάσει στην Βενιζέλου σε κάποιο βαγόνι του Μετρό Θεσσαλονίκης, γιατί πολύ απλά αυτό... δεν υπάρχει, όπως είχε υποσχεθεί από το βήμα πολλών διοργανώσεων της ΔΕΘ για παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023. Ούτε σε κάποιο λεωφορείο του ΟΑΣΘ, γιατί και αυτά δεν υπάρχουν στους δρόμους της πόλης για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.
Ούτε φαντάζομαι «κόλλησε» στο μποτιλιάρισμα σε κάποιον κεντρικό δρόμο της πόλης, όπως κάνουμε οι Θεσσαλονικείς καθημερινά γιατί η συνοδεία του δημιουργούσε... πέρασμα. Το ενδιαφέρον λοιπόν της κυβέρνησης για την πόλη είναι προσχηματικό και καθαρά επικοινωνιακό και προεκλογικό. Καλό θα ήταν ο συνάδελφος υποψήφιος της Α’ Θεσσαλονίκης Κυριάκος Μητσοτάκης να έρθει μαζί μας στους χώρους εργασίας να δει την αγωνία των εργαζομένων για την εξασφάλιση του μεροκάματου, στα νοσοκομεία να δει από κοντά την κατάσταση στο χώρο της Υγείας, στα Πανεπιστήμιά μας να ακούσει τα πραγματικά προβλήματα της Νέας Γενιάς, στην αγορά να μιλήσει με τους πολίτες που κόβουν από παντού γιατί δεν τους φτάνουν τα χρήματα. Τον καλούμε να κοιμηθεί ένα βράδυ στην πόλη και να ξυπνήσει σε αυτή, να περπατήσει, να ζήσει την κυβερνητική αδιαφορία για την πόλη.
” Πληθωριστικές οι δηλώσεις του πρωθυπουργού
Αντώνης Σαουλίδης
Μέλος Πολιτικού Συμβουλίου ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού είναι πληθωριστικές. Έχει ανέβει στη Θεσσαλονίκη τόσες πολλές φορές για να εξαγγείλει και να μοιράσει υποσχέσεις χωρίς όμως αντίκρισμα. Το Μετρό που θα λειτουργούσε μέσα στο 2023 μετατίθεται για τους πρώτους μήνες του 2024. Τα μεγάλα έργα που ανακοινώθηκαν με επισημότητα βρίσκονται τα περισσότερα ακόμη στη σφαίρα του σχεδιασμού. Αναζητούνται νέοι χώροι πρασίνου, μέσα σταθερής τροχιάς, αξιόπιστες συγκοινωνίες.
Οι κοινωνικές δομές, τα νοσοκομεία της πόλης χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή αλλά και ενίσχυση ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Το ενιαίο παραλιακό μέτωπο Αγγελοχωρίου - Καλοχωρίου καρκινοβατεί. Υποδομές ανθεκτικότητας, αντιπλημμυρικά έργα, προστασία των δύο κύριων οικοσυστημάτων Σέιχ Σου και Θερμαϊκού κόλπου απουσιάζουν από την ατζέντα του. Δεν είναι όμως μόνον αυτά. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η απουσία ενός συνεκτικού σχεδίου για την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Αποσπασματικές διακηρύξεις ενταγμένες στην κομματική σκοπιμότητα του εκλογικού κύκλου χωρίς κάποια στόχευση, χωρίς ωριμότητα με μόνο στόχο την δημιουργία εντυπώσεων. Αυτό φανερώνει μία τραγική ανεπάρκεια που αγγίζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση τα ζητήματα της περιφερειακής ανάπτυξης. Χωρίς μία γενναία ανακατανομή πόρων υπέρ της ελληνικής περιφέρειας, δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε ανάκαμψη και σύγκλιση με την Ευρώπη. Δείτε τα εισοδήματα των Μακεδόνων, την ανεργία, τη χαμηλή παραγωγικότητα -οι συνταγές της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεπερασμένες και μια υποψηφιότητα του πρωθυπουργού στην Α’ Θεσσαλονίκης δεν ανατρέπει αυτήν την πραγματικότητα.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15-16.04.2023
ΣΧΟΛΙΑ