ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αντιδράσεις για το "ΣΤΟΠ" στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας

Για "πισωγύρισμα" κάνει λόγο στο makthes.gr ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάσης Παππάς

 28/09/2019 08:00

Αντιδράσεις για το "ΣΤΟΠ" στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας

Βαγγέλης Στολάκης

Αντιδράσεις στελεχών της προηγούμενης διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης προκάλεσε η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης να διαλύσει την σύμβαση με τον εργολάβο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας και πιο συγκεκριμένα του τμήματος από την οδό Τσιμισκή μέχρι την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης.

Πιο συγκεκριμένα, τη σύμβαση σύμβαση του έργου «Ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου-Αγίας Σοφίας (Τμήμα από Τσιμισκή έως Λεωφ. Νίκης) είχε υπογράψει ο ίδιος ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης με τον ανάδοχο της εταιρίας στις 8 Αυγούστου 2019, λίγες ημέρες πριν την λήξη της θητείας του. Η υπογραφή της σύμβασης του έργου προϋπολογισμού 1,3 εκ. ευρώ είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση του νυν δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο οποίος είχε διαμηνύσει πως το έργο δεν θα γίνει.

Το έργο είχε ψηφιστεί, σύμφωνα με όσα δηλώνει στο makthes.gr o δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης επί πρώτης θητείας Γιάννη Μπουτάρη, το 2013. Το 2015 το δημοτικό συμβούλιο είχε ψηφίσει την έγκριση της μελέτης για την πεζοδρόμηση του παραπάνω τμήματος και τον Δεκέμβριο του 2018, σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, ψηφίστηκε η τροποποίηση ρυμοτομίας για την πεζοδρόμηση.

Στελέχη της προηγούμενης διοίκησης που σήμερα δεν κάθονται στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου εκφράζουν στο makthes.gr την δυσφορία τους για το γεγονός ότι συγκεκριμένοι σύμβουλοι στο παρελθόν είχαν ψηφίσει υπέρ του έργου ως μέλη της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη ή δεν διαφώνησαν όταν ο τότε δήμαρχος υπέγραφε την σύμβαση και σήμερα ως μέλη της νέας διοίκησης ψήφισαν υπέρ της διάλυσης της σύμβασης.

Μεταξύ αυτών, ο Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης και ο Πέτρος Λεκάκης που προέρχονται από την «Πρωτοβουλία» του Γιάννη Μπουτάρη που εισηγήθηκε την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος της Αγίας Σοφίας, οι οποίοι σήμερα ως στελέχη της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα ψήφισαν ώστε να μην γίνει.

Μιλώντας στο makthes.gr ο σημερινός αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Νεολαίας και Εθελοντισμού Πέτρος Λεκάκης αναφέρει πως το έργο είναι αναπτυξιακό και το έχει ανάγκη η πόλη. «Ωστόσο, όταν το ψηφίσαμε ο ΟΑΣΘ λειτουργούσε κανονικά. Σήμερα υπάρχουν προβλήματα με τον ΟΑΣΘ, το ΜΕΤΡΟ και τις συγκοινωνίες. Το έργο πρέπει να γίνει αλλά όχι τώρα» αναφέρει.

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης ισχυρίζεται πως αν και όταν το έργο ψηφίστηκε επί πρώτης θητείας του Γιάννη Μπουτάρη δεν συμμετείχε στο δημοτικό συμβούλιο, ως στέλεχος και μέλος της τότε διοίκησης συνέχισε να το υπερασπίζεται. «Σήμερα επιθυμία της διοίκησης είναι να μην γίνει το έργο. Ήμουν προβληματισμένος. Ωστόσο έκρινα πως δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για να γίνει λόγω της κατάστασης του ΟΑΣΘ» αναφέρει ο κ. Μπαρμπουνάκης.

Για πισωγύρισμα κάνει λόγο στο makthes.gr ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάσης Παππάς. “Οι αστικές αναπλάσεις υπόκεινται σε γενικούς σχεδιασμούς” λέει ο κ. Παππάς. Και συμπληρώνει: “Το έργο προβλεπόταν στο ψηφισμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ύστερα από τρεις διαβουλεύσεις. Η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας είναι αποτέλεσμα Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού και έχει πάρει εγκρίσεις. Υπάρχουν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες και εγκρίσεις από όλες τις υπηρεσίες. Πρόκειται για έργο ώριμο με σκοπό την αναβάθμιση του ιστορικού εμπορικού κέντρου. Είναι πισωγύρισμα που θα συνοδευτεί και από άλλα μέτρα ενάντια στον πολεοδομικό σχεδιασμό και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου” καταλήγει ο κ. Παππάς.

Αντιδράσεις στελεχών της προηγούμενης διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης προκάλεσε η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης να διαλύσει την σύμβαση με τον εργολάβο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας και πιο συγκεκριμένα του τμήματος από την οδό Τσιμισκή μέχρι την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης.

Πιο συγκεκριμένα, τη σύμβαση σύμβαση του έργου «Ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου-Αγίας Σοφίας (Τμήμα από Τσιμισκή έως Λεωφ. Νίκης) είχε υπογράψει ο ίδιος ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης με τον ανάδοχο της εταιρίας στις 8 Αυγούστου 2019, λίγες ημέρες πριν την λήξη της θητείας του. Η υπογραφή της σύμβασης του έργου προϋπολογισμού 1,3 εκ. ευρώ είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση του νυν δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο οποίος είχε διαμηνύσει πως το έργο δεν θα γίνει.

Το έργο είχε ψηφιστεί, σύμφωνα με όσα δηλώνει στο makthes.gr o δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης επί πρώτης θητείας Γιάννη Μπουτάρη, το 2013. Το 2015 το δημοτικό συμβούλιο είχε ψηφίσει την έγκριση της μελέτης για την πεζοδρόμηση του παραπάνω τμήματος και τον Δεκέμβριο του 2018, σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, ψηφίστηκε η τροποποίηση ρυμοτομίας για την πεζοδρόμηση.

Στελέχη της προηγούμενης διοίκησης που σήμερα δεν κάθονται στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου εκφράζουν στο makthes.gr την δυσφορία τους για το γεγονός ότι συγκεκριμένοι σύμβουλοι στο παρελθόν είχαν ψηφίσει υπέρ του έργου ως μέλη της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη ή δεν διαφώνησαν όταν ο τότε δήμαρχος υπέγραφε την σύμβαση και σήμερα ως μέλη της νέας διοίκησης ψήφισαν υπέρ της διάλυσης της σύμβασης.

Μεταξύ αυτών, ο Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης και ο Πέτρος Λεκάκης που προέρχονται από την «Πρωτοβουλία» του Γιάννη Μπουτάρη που εισηγήθηκε την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος της Αγίας Σοφίας, οι οποίοι σήμερα ως στελέχη της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα ψήφισαν ώστε να μην γίνει.

Μιλώντας στο makthes.gr ο σημερινός αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Νεολαίας και Εθελοντισμού Πέτρος Λεκάκης αναφέρει πως το έργο είναι αναπτυξιακό και το έχει ανάγκη η πόλη. «Ωστόσο, όταν το ψηφίσαμε ο ΟΑΣΘ λειτουργούσε κανονικά. Σήμερα υπάρχουν προβλήματα με τον ΟΑΣΘ, το ΜΕΤΡΟ και τις συγκοινωνίες. Το έργο πρέπει να γίνει αλλά όχι τώρα» αναφέρει.

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης ισχυρίζεται πως αν και όταν το έργο ψηφίστηκε επί πρώτης θητείας του Γιάννη Μπουτάρη δεν συμμετείχε στο δημοτικό συμβούλιο, ως στέλεχος και μέλος της τότε διοίκησης συνέχισε να το υπερασπίζεται. «Σήμερα επιθυμία της διοίκησης είναι να μην γίνει το έργο. Ήμουν προβληματισμένος. Ωστόσο έκρινα πως δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για να γίνει λόγω της κατάστασης του ΟΑΣΘ» αναφέρει ο κ. Μπαρμπουνάκης.

Για πισωγύρισμα κάνει λόγο στο makthes.gr ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάσης Παππάς. “Οι αστικές αναπλάσεις υπόκεινται σε γενικούς σχεδιασμούς” λέει ο κ. Παππάς. Και συμπληρώνει: “Το έργο προβλεπόταν στο ψηφισμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ύστερα από τρεις διαβουλεύσεις. Η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας είναι αποτέλεσμα Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού και έχει πάρει εγκρίσεις. Υπάρχουν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες και εγκρίσεις από όλες τις υπηρεσίες. Πρόκειται για έργο ώριμο με σκοπό την αναβάθμιση του ιστορικού εμπορικού κέντρου. Είναι πισωγύρισμα που θα συνοδευτεί και από άλλα μέτρα ενάντια στον πολεοδομικό σχεδιασμό και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου” καταλήγει ο κ. Παππάς.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία