ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Απ. Τζιτζικώστας: Πρώτη φορά κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για τον τουρισμό - Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή

Ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού στο Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ

 19/12/2024 19:16

Απ. Τζιτζικώστας: Πρώτη φορά κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για τον τουρισμό - Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή

«Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προστέθηκε ο Τουρισμός στο χαρτοφυλάκιο ενός Επιτρόπου, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία που δίνει η Ευρώπη στον κλάδο», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του στο Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας, στην πρώτη του παρουσία στην Αθήνα με τη νέα του ιδιότητα και καθήκοντα, αναφέρθηκε συγκεκριμένα και στη μεγάλη σημασία του τουριστικού τομέα για την ελληνική οικονομία, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα είναι μέσα στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και στους πέντε κορυφαίους προορισμούς για τους ευρωπαίους τουρίστες, αποτελώντας, ίσως, το πιο πετυχημένο και ανθεκτικό πεδίο επιχειρηματικής δράσης -μαζί με τη ναυτιλία-για τη χώρα, δίνοντας υπεραξία σε τομείς, όπως η αγροδιατροφή, η μεταποίηση, το εμπόριο, η ενέργεια, αλλά και οι επιχειρήσεις τεχνολογίας, συνεισφέροντας έτσι, άμεσα και έμμεσα, σχεδόν το 30% του εγχώριου ΑΕΠ.

«Και μπορούμε να είμαστε όλοι υπερήφανοι για όσα έχουμε επιτύχει όλα αυτά τα χρόνια στον τουρισμό στην Ελλάδα», είπε, τονίζοντας ότι επιτεύχθηκαν «με τη σκληρή δουλειά όσων εργάζονται για τον τομέα». Όλα αυτά, όμως, δεν είναι το «ταβάνι», όπως είπε, αλλά «το σημείο εκκίνησης για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη» και για το λόγο αυτό «ήρθε η ώρα να χαράξουμε ένα νέο μέλλον για τον τουρισμό, προκειμένου να επωφεληθεί η Ελλάδα, όπως και άλλα κράτη μέλη, μέσα από μία σύγχρονη και βιώσιμη ευρωπαϊκή στρατηγική, πάνω στην οποία αυτή τη στιγμή δουλεύουμε εντατικά».

Επεξηγώντας, είπε ότι πρόκειται για «μία στρατηγική με την οποία θέλουμε να δώσουμε απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας» και συνέχισε: Για το πώς διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα. Πώς θα ισορροπήσουμε την ανάπτυξη με τη διατήρηση του περιβάλλοντος και της κληρονομιάς μας. Πώς θα κάνουμε τον τουρισμό ακόμα πιο ωφέλιμο για όλους τους πολίτες, κρατώντας τα οφέλη κοντά στις τοπικές κοινωνίες. Και για το πώς θα κάνουμε πιο ελκυστικές τις θέσεις εργασίας, προσελκύοντας περισσότερους εργαζόμενους με εξειδίκευση και δεξιότητες».

«Έχοντας αυτούς τους βασικούς στόχους», συνέχισε, «θα εργαστούμε για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τομέα, τη δημιουργία και ισχυροποίηση Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών και τοπικών αρχών και την οικοδόμηση μια ενιαίας στρατηγικής μάρκετινγκ, για να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά νέες διεθνείς αγορές και να προβάλουμε την προστιθέμενη αξία του να ταξιδεύει κάποιος στην Ευρώπη, που είναι ένας προορισμός, μοναδικός, ασφαλής, με πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές».

Η Ελλάδα θα είναι στην πρώτη γραμμή στον τουρισμό, με κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή στρατηγική μας

Ο τουριστικός τομέας της Ελλάδας, ο τουριστικός τομέας της Ευρώπης, όχι μόνο άντεξαν, αλλά είναι γεμάτοι προοπτική, γεμάτοι νέες δυνατότητες και ευκαιρίες, είπε σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. Οι προκλήσεις είναι πολλές, αλλά οι λύσεις υπάρχουν. Πιστεύω πραγματικά ότι μπορούμε να κερδίσουμε πολλά δουλεύοντας όλοι μαζί. Πιστεύω πραγματικά ότι η Ελλάδα θα είναι στην πρώτη γραμμή στον τουρισμό, με κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή στρατηγική μας για τον τουρισμό, τόνισε.

«Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μικρότερη, αλλά η πιο επισκέψιμη ήπειρος στον κόσμο. Είμαστε πρώτη παγκοσμίως σε επισκεψιμότητα», υπογράμμισε σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, και συνέχισε: «Στον τομέα του τουρισμού λειτουργούν περισσότερες από 3 εκατομμύρια επιχειρήσεις και απασχολούνται 20 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη. Οι συνήθειες των ταξιδιωτών, όμως, αλλάζουν ραγδαία, νέες πολυπληθείς αγορές αναδύονται και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και ισχυρότερος, συνεπώς, χρειαζόμαστε ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, να διασφαλίσουμε ότι ο "Προορισμός Ευρώπη" αντιπροσωπεύει τη βιωσιμότητα, τη μοναδικότητα και την αριστεία στις υπηρεσίες. Αυτό θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά για τα κράτη-μέλη και θα δημιουργήσει νέα ζήτηση και ευκαιρίες ανάπτυξης για τις εταιρείες του κλάδου».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού είπε: «Βασικός μου στόχος είναι η οικονομική επιτυχία του τουρισμού να μεταφράζεται σε πραγματικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επειδή σήμερα χάνουμε έσοδα από διεθνείς πλατφόρμες, οι κάτοικοι των πιο δημοφιλών προορισμών αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη στέγασης και υπηρεσιών και επειδή καταγράφονται ελλείψεις ακόμα και στην τροφοδοσία. Για αυτό η απάντησή μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη: Στήριξη της νομοθεσίας που διασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια για τους φορείς του τουρισμού. Ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων για να επενδύσουν σε βιώσιμα έργα. Προώθηση των περιφερειακών προϊόντων και υπηρεσιών. Ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού, μαζί με τις τοπικές κοινωνίας, για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων, για να μένουν τα έσοδα στις τοπικές κοινωνίες, να διατηρούνται οι παραδόσεις, να βελτιώνεται διαρκώς η ποιότητα ζωής για όλους τους πολίτες».

«Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προστέθηκε ο Τουρισμός στο χαρτοφυλάκιο ενός Επιτρόπου, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία που δίνει η Ευρώπη στον κλάδο», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του στο Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας, στην πρώτη του παρουσία στην Αθήνα με τη νέα του ιδιότητα και καθήκοντα, αναφέρθηκε συγκεκριμένα και στη μεγάλη σημασία του τουριστικού τομέα για την ελληνική οικονομία, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα είναι μέσα στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και στους πέντε κορυφαίους προορισμούς για τους ευρωπαίους τουρίστες, αποτελώντας, ίσως, το πιο πετυχημένο και ανθεκτικό πεδίο επιχειρηματικής δράσης -μαζί με τη ναυτιλία-για τη χώρα, δίνοντας υπεραξία σε τομείς, όπως η αγροδιατροφή, η μεταποίηση, το εμπόριο, η ενέργεια, αλλά και οι επιχειρήσεις τεχνολογίας, συνεισφέροντας έτσι, άμεσα και έμμεσα, σχεδόν το 30% του εγχώριου ΑΕΠ.

«Και μπορούμε να είμαστε όλοι υπερήφανοι για όσα έχουμε επιτύχει όλα αυτά τα χρόνια στον τουρισμό στην Ελλάδα», είπε, τονίζοντας ότι επιτεύχθηκαν «με τη σκληρή δουλειά όσων εργάζονται για τον τομέα». Όλα αυτά, όμως, δεν είναι το «ταβάνι», όπως είπε, αλλά «το σημείο εκκίνησης για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη» και για το λόγο αυτό «ήρθε η ώρα να χαράξουμε ένα νέο μέλλον για τον τουρισμό, προκειμένου να επωφεληθεί η Ελλάδα, όπως και άλλα κράτη μέλη, μέσα από μία σύγχρονη και βιώσιμη ευρωπαϊκή στρατηγική, πάνω στην οποία αυτή τη στιγμή δουλεύουμε εντατικά».

Επεξηγώντας, είπε ότι πρόκειται για «μία στρατηγική με την οποία θέλουμε να δώσουμε απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας» και συνέχισε: Για το πώς διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα. Πώς θα ισορροπήσουμε την ανάπτυξη με τη διατήρηση του περιβάλλοντος και της κληρονομιάς μας. Πώς θα κάνουμε τον τουρισμό ακόμα πιο ωφέλιμο για όλους τους πολίτες, κρατώντας τα οφέλη κοντά στις τοπικές κοινωνίες. Και για το πώς θα κάνουμε πιο ελκυστικές τις θέσεις εργασίας, προσελκύοντας περισσότερους εργαζόμενους με εξειδίκευση και δεξιότητες».

«Έχοντας αυτούς τους βασικούς στόχους», συνέχισε, «θα εργαστούμε για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τομέα, τη δημιουργία και ισχυροποίηση Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών και τοπικών αρχών και την οικοδόμηση μια ενιαίας στρατηγικής μάρκετινγκ, για να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά νέες διεθνείς αγορές και να προβάλουμε την προστιθέμενη αξία του να ταξιδεύει κάποιος στην Ευρώπη, που είναι ένας προορισμός, μοναδικός, ασφαλής, με πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές».

Η Ελλάδα θα είναι στην πρώτη γραμμή στον τουρισμό, με κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή στρατηγική μας

Ο τουριστικός τομέας της Ελλάδας, ο τουριστικός τομέας της Ευρώπης, όχι μόνο άντεξαν, αλλά είναι γεμάτοι προοπτική, γεμάτοι νέες δυνατότητες και ευκαιρίες, είπε σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. Οι προκλήσεις είναι πολλές, αλλά οι λύσεις υπάρχουν. Πιστεύω πραγματικά ότι μπορούμε να κερδίσουμε πολλά δουλεύοντας όλοι μαζί. Πιστεύω πραγματικά ότι η Ελλάδα θα είναι στην πρώτη γραμμή στον τουρισμό, με κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή στρατηγική μας για τον τουρισμό, τόνισε.

«Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μικρότερη, αλλά η πιο επισκέψιμη ήπειρος στον κόσμο. Είμαστε πρώτη παγκοσμίως σε επισκεψιμότητα», υπογράμμισε σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, και συνέχισε: «Στον τομέα του τουρισμού λειτουργούν περισσότερες από 3 εκατομμύρια επιχειρήσεις και απασχολούνται 20 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη. Οι συνήθειες των ταξιδιωτών, όμως, αλλάζουν ραγδαία, νέες πολυπληθείς αγορές αναδύονται και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και ισχυρότερος, συνεπώς, χρειαζόμαστε ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, να διασφαλίσουμε ότι ο "Προορισμός Ευρώπη" αντιπροσωπεύει τη βιωσιμότητα, τη μοναδικότητα και την αριστεία στις υπηρεσίες. Αυτό θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά για τα κράτη-μέλη και θα δημιουργήσει νέα ζήτηση και ευκαιρίες ανάπτυξης για τις εταιρείες του κλάδου».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού είπε: «Βασικός μου στόχος είναι η οικονομική επιτυχία του τουρισμού να μεταφράζεται σε πραγματικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επειδή σήμερα χάνουμε έσοδα από διεθνείς πλατφόρμες, οι κάτοικοι των πιο δημοφιλών προορισμών αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη στέγασης και υπηρεσιών και επειδή καταγράφονται ελλείψεις ακόμα και στην τροφοδοσία. Για αυτό η απάντησή μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη: Στήριξη της νομοθεσίας που διασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια για τους φορείς του τουρισμού. Ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων για να επενδύσουν σε βιώσιμα έργα. Προώθηση των περιφερειακών προϊόντων και υπηρεσιών. Ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού, μαζί με τις τοπικές κοινωνίας, για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων, για να μένουν τα έσοδα στις τοπικές κοινωνίες, να διατηρούνται οι παραδόσεις, να βελτιώνεται διαρκώς η ποιότητα ζωής για όλους τους πολίτες».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία