"Άπιαστο όνειρο" οι διακοπές για έναν στους τέσσερις Έλληνες
15/06/2020 19:49
15/06/2020 19:49
Οι ραγδαίες μεταβολές στις αγοραστικές συνήθειες των πολιτών που προκάλεσε η πανδημία βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης με θέμα "Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω Covid 19" που διοργάνωσε το Ε.Ε.Θ. Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Interview που παρουσίασε ο πρόεδρος της εταιρείας Δημήτρης Βασιλειάδης, το 56% των ερωτηθέντων ανέφερε πως το εισόδημά του μειώθηκε λόγω της πανδημίας με έξι στους δέκα να λένε πως η εργασία τους υπέστη μείωση τζίρου ή ωρών εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Δεν θα πάει διακοπές το 25% των Ελλήνων
Ενδεικτικό στοιχείο που δείχνει την οικονομική στενότητα αλλά και τον φόβο των νοικοκυριών είναι πως το 35% απάντησε πως δεν αγόρασε είδη ένδυσης μετά το άνοιγμα της αγοράς διότι δεν του φτάνουν τα χρήματα με το 61% να λέει πως δεν σκοπεύει να πάει για φαγητό. Ταυτόχρονα, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης ένας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές λόγω οικονομικών δυσκολιών (το 23% απάντησε πως θα πάει λιγότερο από πέρυσι και το 28% το ίδιο με πέρυσι). Το 61% των πολιτών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε πως θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό χρήμα με την ίδια συχνότητα όπως και πριν την κρίση, κάτι που φανερώνει την εξοικείωση των καταναλωτών με το πλαστικό χρήμα που άρχισε να συντελείται το διάστημα του δημοψηφίσματος του 2015, όπως επεσήμανε ο κ.Βασιλειάδης.
Οι πολίτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποτιμούν θετικά την αντίδραση των κυβερνήσεων στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Το 50% των συμμετεχόντων στην δημοσκόπηση ανέφερε πως όταν βγαίνει από το σπίτι έχει μαζί του αντισηπτικό με τρεις στους δέκα να φέρουν πάντα μαζί τους και μάσκα. Δείγμα της χαλάρωσης που επικρατεί μεταξύ των πολιτών είναι πως το ποσοστό των ατόμων που κρατάει απόσταση μειώθηκε από 75% που ήταν στην έρευνα του Μαρτίου σε 39% στην αντίστοιχη του Μαΐου.
"Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι από τα καλά που άφησε η πανδημία" σημείωσε ο Νίκος Ξυδάς, πρόεδρος της εταιρείας ψηφιακής διοίκησης Humble Digital Agency. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, ο τζίρος των online αγορών στην Ελλάδα από εμπορικά καταστήματα το 2019 ήταν 5 δισ. ευρώ ενώ το 2018 διαμορφώθηκε στα 3,6 δισ. ευρώ με οχτώ στους δέκα καταναλωτές να λένε πως όταν θέλουν να κάνουν μία αγορά θα ξεκινήσουν την έρευνά τους από το ίντερνετ.
Οι online καταναλωτές φτάνουν τα 4 εκατομμύρια με τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο e-commerce να αγγίζουν τις 7.000. Στο Facebook οι ενεργοί χρήστες στη χώρα μας προσεγγίζουν τα πέντε εκατομμύρια με το 50% από αυτούς να είναι πάνω απο 35 χρονών. Ο κ.Ξυδάς υπογράμμισε πως "για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που θέλει να πουλήσει μία επιχείρηση υπάρχει τουλάχιστον μία εικόνα, μία φωτογραφία ή ένας τρόπος αποτύπωσης που θα την κάνει να πουλήσει, παίζει τεράστιο ρόλο το πως θα φωτογραφίσουμε ένα προϊόν".
"Αντοχή, ενέργεια, καθαρό μυαλό"
"Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε αφάνταστα, θα χρειαστούμε αντοχή, ενέργεια και καθαρό μυαλό για να πάρουμε σωστές αποφάσεις σε αυτό τον μαραθώνιο" υποστήριξε ο Παναγιώτης Λελεδάκης, ιδρυτής του IFAA Academy. "Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χαρτογραφήσουν την κατάστασή τους, να εξετάσουν τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μειώνοντας τα έξοδά τους όσο το δυνατόν περισσότερο" ανέφερε ο κ.Λελεδάκης. Παράλληλα, στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη οι επιχειρήσεις να γίνουν ψηφιακές επενδύοντας στην τεχνολογία που θα τις οδηγήσουν σε νέες αγορές και νέα καταναλωτικά κοινά.
Στα προληπτικά μέτρα που πρέπει να εφαρμόζουν οι επιχερήσεις εστίασης για να εμποδιστεί η διάδοση του Covid 19 στάθηκε η Μαρία Μπεζά, κτηνίατρος, τεχνολόγος τροφίμων και ειδική εκπαιδεύτρια πάνω σε θέματα ποιότητας τροφίμων. Αντισηπτικά, μάσκες, γάντια, αποφυγή συγχρωτισμού, επαρκής αερισμός, παραγγελίες χωρίς επαφή συμβάλλουν στην αποτροπή εξάπλωσης του κορονοϊού, όπως ανέφερε.
Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε η Α’ Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Θ. Χρύσα Γεωργιάδου Γρανούζη. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του Ε.Ε.Θ. Χρήστος Νικολαΐδης.
Οι ραγδαίες μεταβολές στις αγοραστικές συνήθειες των πολιτών που προκάλεσε η πανδημία βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης με θέμα "Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω Covid 19" που διοργάνωσε το Ε.Ε.Θ. Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Interview που παρουσίασε ο πρόεδρος της εταιρείας Δημήτρης Βασιλειάδης, το 56% των ερωτηθέντων ανέφερε πως το εισόδημά του μειώθηκε λόγω της πανδημίας με έξι στους δέκα να λένε πως η εργασία τους υπέστη μείωση τζίρου ή ωρών εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Δεν θα πάει διακοπές το 25% των Ελλήνων
Ενδεικτικό στοιχείο που δείχνει την οικονομική στενότητα αλλά και τον φόβο των νοικοκυριών είναι πως το 35% απάντησε πως δεν αγόρασε είδη ένδυσης μετά το άνοιγμα της αγοράς διότι δεν του φτάνουν τα χρήματα με το 61% να λέει πως δεν σκοπεύει να πάει για φαγητό. Ταυτόχρονα, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης ένας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές λόγω οικονομικών δυσκολιών (το 23% απάντησε πως θα πάει λιγότερο από πέρυσι και το 28% το ίδιο με πέρυσι). Το 61% των πολιτών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε πως θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό χρήμα με την ίδια συχνότητα όπως και πριν την κρίση, κάτι που φανερώνει την εξοικείωση των καταναλωτών με το πλαστικό χρήμα που άρχισε να συντελείται το διάστημα του δημοψηφίσματος του 2015, όπως επεσήμανε ο κ.Βασιλειάδης.
Οι πολίτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποτιμούν θετικά την αντίδραση των κυβερνήσεων στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Το 50% των συμμετεχόντων στην δημοσκόπηση ανέφερε πως όταν βγαίνει από το σπίτι έχει μαζί του αντισηπτικό με τρεις στους δέκα να φέρουν πάντα μαζί τους και μάσκα. Δείγμα της χαλάρωσης που επικρατεί μεταξύ των πολιτών είναι πως το ποσοστό των ατόμων που κρατάει απόσταση μειώθηκε από 75% που ήταν στην έρευνα του Μαρτίου σε 39% στην αντίστοιχη του Μαΐου.
"Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι από τα καλά που άφησε η πανδημία" σημείωσε ο Νίκος Ξυδάς, πρόεδρος της εταιρείας ψηφιακής διοίκησης Humble Digital Agency. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, ο τζίρος των online αγορών στην Ελλάδα από εμπορικά καταστήματα το 2019 ήταν 5 δισ. ευρώ ενώ το 2018 διαμορφώθηκε στα 3,6 δισ. ευρώ με οχτώ στους δέκα καταναλωτές να λένε πως όταν θέλουν να κάνουν μία αγορά θα ξεκινήσουν την έρευνά τους από το ίντερνετ.
Οι online καταναλωτές φτάνουν τα 4 εκατομμύρια με τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο e-commerce να αγγίζουν τις 7.000. Στο Facebook οι ενεργοί χρήστες στη χώρα μας προσεγγίζουν τα πέντε εκατομμύρια με το 50% από αυτούς να είναι πάνω απο 35 χρονών. Ο κ.Ξυδάς υπογράμμισε πως "για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που θέλει να πουλήσει μία επιχείρηση υπάρχει τουλάχιστον μία εικόνα, μία φωτογραφία ή ένας τρόπος αποτύπωσης που θα την κάνει να πουλήσει, παίζει τεράστιο ρόλο το πως θα φωτογραφίσουμε ένα προϊόν".
"Αντοχή, ενέργεια, καθαρό μυαλό"
"Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε αφάνταστα, θα χρειαστούμε αντοχή, ενέργεια και καθαρό μυαλό για να πάρουμε σωστές αποφάσεις σε αυτό τον μαραθώνιο" υποστήριξε ο Παναγιώτης Λελεδάκης, ιδρυτής του IFAA Academy. "Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χαρτογραφήσουν την κατάστασή τους, να εξετάσουν τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μειώνοντας τα έξοδά τους όσο το δυνατόν περισσότερο" ανέφερε ο κ.Λελεδάκης. Παράλληλα, στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη οι επιχειρήσεις να γίνουν ψηφιακές επενδύοντας στην τεχνολογία που θα τις οδηγήσουν σε νέες αγορές και νέα καταναλωτικά κοινά.
Στα προληπτικά μέτρα που πρέπει να εφαρμόζουν οι επιχερήσεις εστίασης για να εμποδιστεί η διάδοση του Covid 19 στάθηκε η Μαρία Μπεζά, κτηνίατρος, τεχνολόγος τροφίμων και ειδική εκπαιδεύτρια πάνω σε θέματα ποιότητας τροφίμων. Αντισηπτικά, μάσκες, γάντια, αποφυγή συγχρωτισμού, επαρκής αερισμός, παραγγελίες χωρίς επαφή συμβάλλουν στην αποτροπή εξάπλωσης του κορονοϊού, όπως ανέφερε.
Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε η Α’ Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Θ. Χρύσα Γεωργιάδου Γρανούζη. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του Ε.Ε.Θ. Χρήστος Νικολαΐδης.
ΣΧΟΛΙΑ