ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Από τα θέατρα στα στάδια: Γιατί «μεγαλώνουν» οι συναυλίες στη Θεσσαλονίκη

Η νέα τάση στο γήπεδο της Καλαμαριάς με πρωτοφανή προσέλευση κόσμου και τις παραγωγές να «σπάνε» ταμεία

 13/07/2024 08:00

Από τα θέατρα στα στάδια: Γιατί «μεγαλώνουν» οι συναυλίες στη Θεσσαλονίκη

Θεολόγος Ηλιού

«Ίσως να είναι η καλύτερη συναυλία του καλοκαιριού, αν και η πρώτη μας» είπε η Άννα Βίσση το βράδυ της Δευτέρας 5 Ιουλίου, αντικρίζοντας πάνω από 22.000 κόσμου στο γήπεδο της Καλαμαριάς. Θεωρείται η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής συναυλία που πραγματοποιήθηκε φέτος, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες στην πόλη τα τελευταία χρόνια. Δεν ήταν η πρώτη που τράβηξε την προσοχή, καθώς στις 19 Ιουνίου η πόλη μιλούσε για τη μεγάλη προσέλευση στη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο ίδιο γήπεδο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι θεατές είχαν φτάσει μεταξύ 18.000 και 20.000, ωστόσο πολλοί από αυτούς που βρέθηκαν και στις δύο διοργανώσεις μιλούν για μεγάλη διαφορά, με υπεροχή της Άννας Βίσση.

nea-fot-vissi.jpg
Η Άννα Βίσση αντικρίζει πάνω από 22.000 κόσμου στο γήπεδο Καλαμαριάς


Οι εικόνες με γεμάτα γήπεδα και μεγάλα ονόματα πάνω σε σκηνή που στήνεται στο γρασίδι θυμίζουν παλιότερες εποχές, όταν οι καλλιτέχνες προτιμούσαν να εμφανίζονται σε παρόμοιους χώρους σε μεγάλες πόλεις αλλά και την περιφέρεια. Ενδεικτική περίπτωση είναι η αξέχαστη συναυλία του Γιώργου Νταλάρα στο ΟΑΚΑ στις 30 Σεπτεμβρίου του 1983, που τραγούδησε μαζί με τους Γιάννη Πάριο, Χαρούλα Αλεξίου και Λουκιανό Κηλαηδόνη, γεμίζοντας το Ολυμπιακό Στάδιο με 80.000 θεατές. Η μεγάλη επιτυχία οδήγησε σε δεύτερη συναυλία τρεις ημέρες μετά, στις 3 Οκτωβρίου, με την προσέλευση και τις δύο βραδιές να φτάνει τις 160.000 κόσμου. Ωστόσο, στο πέρασμα το χρόνου, οι διοργανώσεις αυτού του είδους ατόνησαν, με τα δεδομένα να αλλάζουν για πολλούς και διάφορους λόγους.

Το σύνηθες, μέχρι πρόσφατα, ήταν κάθε χρόνο οι συναυλίες να γίνονται σε ανοιχτά θέατρα και δημοφιλείς συναυλιακούς χώρους με συγκεκριμένη χωρητικότητα. Στη Θεσσαλονίκη, ανεξαρτήτως ρεπερτορίου και είδους, σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες εμφανίζονταν στο Θέατρο Γης, το Θέατρο Δάσους ή τη Μονή Λαζαριστών. Πλέον παρατηρείται όλο και περισσότερες παραγωγές να μεταφέρονται στο γήπεδο του Απόλλωνα Καλαμαριάς αλλά και στο κλειστό γήπεδο του ΠΑΟΚ, το «Παλατάκι». Ο λόγος είναι ένας: Η μεγάλη προσέλευση κόσμου που τους αναγκάζει να αλλάξουν χώρο διεξαγωγής. Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί που τολμούν εξαρχής και δηλώνουν ως χώρο διεξαγωγής το γήπεδο της Καλαμαριάς και είναι ευχαριστημένοι ακόμα και αν προσελκύσουν 2.000 περισσότερους θεατές.

Τι συμβαίνει όμως και πλέον τα ανοιχτά θέατρα της πόλης δεν «χωρούν» τις συναυλίες αυτές; Διότι, όλοι οι καλλιτέχνες που τώρα εμφανίζονται στο γήπεδο της Καλαμαριάς, μέχρι πέρσι εμφανίζονταν στα παραπάνω θέατρα. Από την άλλη, οι εταιρείες παραγωγής τολμούν και ο κόσμος ανταποκρίνεται με το παραπάνω. Δηλαδή, ξαφνικά, από το μέγιστο που ήταν 8.000,οι θεατές φθάνουν τις 20.000. Άνθρωποι του χώρου που για δεκαετίες ασχολούνται με τη διοργάνωση συναυλιών στην πόλη, μιλώντας στη «ΜτΚ», κάνουν λόγο για μία νέα τάση που συνδυάζεται με την ανάγκη του κόσμου για διασκέδαση αλλά και το αυξημένο κέρδος για τους συντελεστές.

Οι λαϊκοί τραγουδιστές κατάλαβαν την αξία… του γηπέδου

Ο κορονοϊός και σε αυτή την περίπτωση έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στη διασκέδαση, μετά τους περιορισμούς και τα lockdown. Έτσι, προέκυψε αφενός αυξημένη ζήτηση για διασκέδαση και αφετέρου προσαρμογή των καλλιτεχνών και των εταιρειών παραγωγής στα νέα δεδομένα. Λόγω των περιοριστικών μέτρων, οι καλλιτέχνες δεν μπορούσαν να εμφανίζονται σε κλειστούς χώρους, τα γνωστά μπουζούκια, αλλά επέλεγαν ανοικτούς χώρους μεγάλης χωρητικότητας. Όπως φαίνεται, τα περιοριστικά μέτρα έφυγαν αλλά οι καλλιτέχνες της πρώτης γραμμής κράτησαν την επαφή με νέους χώρους.

Οι καλοκαιρινές περιοδείες των λαϊκών τραγουδιστών, περιελάμβαναν κάθε χρόνο το Θέατρο Δάσους και το Θέατρο Γης. Υπήρχαν και αυτοί, ωστόσο, που δεν έδιναν συναυλίες αλλά εμφανίζονταν για τουλάχιστον δύο μήνες σε νυχτερινά κέντρα της πόλης. Όσο για την επαρχία, υπήρχε το καθεστώς των «εξτρά», όπως τα αποκαλούσαν οι καλλιτέχνες, δηλαδή εμφανίσεις μίας βραδιάς σε τοπικά νυχτερινά κέντρα. Αυτό έχει πλέον εκλείψει, καθώς οι καλλιτέχνες εμφανίζονται αποκλειστικά σε γήπεδα και στάδια.

annavissi-kalamaria-2.jpg
Από την συναυλία της Άννας Βίσση στο γήπεδο Καλαμαριάς


Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, όπως λέει στη «ΜτΚ» άνθρωπος που δραστηριοποιείται εδώ και δεκαετίες στη διοργάνωση συναυλιών, τα θερινά νυχτερινά κέντρα δεν λειτουργούν, πλην εξαιρέσεων, καθώς δεν προτιμώνται πλέον από τους δημοφιλείς τραγουδιστές. «Μετά τον κορονοϊό είδαν την αξία των γηπέδων, είδαν από μέσα τι γίνεται σε αυτές τις συναυλίες. Μέσα σε ένα βράδυ μπορούν να μαζέψουν τον κόσμο που θα μάζευαν σε δύο μήνες, σε ένα μαγαζί που θα δούλευε Παρασκευή - Σάββατο. Είδαν ότι μέσα σε τρεις ώρες, 21:00 με 00:00, όσο διαρκούν αυτές οι συναυλίες, μπορούν να βγάλουν τα πενταπλάσια χρήματα και να τραγουδήσουν πολύ λιγότερο», αναφέρει άνθρωπος από τον χώρο των διοργανώσεων. Αν κάποιος κάνει μαθηματικές πράξεις για τη συναυλία της Άννας Βίσση, με τιμές εισιτηρίων 20 και 30 ευρώ, θα καταλάβει το μέγεθος τζίρου και το περιθώριο αύξησης του κασέ για κάθε καλλιτέχνη. Επιπλέον, πολλοί καλλιτέχνες «μπαίνουν» σε αυτές τις συναυλίες ως συνδιοργανωτές ή ιδρύουν ακόμα και δικές τους εταιρείες παραγωγής αναλαμβάνοντας ρόλο επιχειρηματία.

Η μεγάλη αρχή στη Θεσσαλονίκη, μετά τον κορονοϊό, έγινε με την συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Καυτανζόγλειο τον Ιούνιο του 2022, όπου συγκεντρώθηκαν 20.000 θεατές. Μετά από χρόνια, ήταν η πρώτη φορά που καταγράφηκε προσέλευση τέτοιου μεγέθους σε εμφάνιση λαϊκού τραγουδιστή στην πόλη. Μετά τη συναυλία αυτή, άρχισαν να αλλάζουν γνώμη πολλές εταιρείες παραγωγής, με τα στάδια και γήπεδα να γίνονται πρώτη επιλογή για συναυλίες. Όσο αφορά το γήπεδο Καλαμαριάς, μετά τον κορονοϊό, μεταμορφώθηκε για πρώτη φορά σε συναυλιακό χώρο τον Σεπτέμβριο του 2021 με τον Βασίλη Καρρά, ενώ πέρσι τον Ιούνιο ο κόσμος έδωσε το «παρών» για να γιορτάσει τα 50 χρόνια του Βασίλη Παπακωνσταντίνου στην ελληνική δισκογραφία. Φέτος, μετά τον Νίκο Οικονομόπουλο και την Άννα Βίσση, αναμένεται να εμφανιστούν την Καλαμαριά πολλοί τραγουδιστές που «κανονικά» θα τραγουδούσαν στο Θέατρο Δάσους ή το Θέατρο Γης.

f1-synaulia-argyru-kautanzoglio-21.jpg
Η συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Καυτανζόγλειο τον Ιούνιο του 2022, όπου συγκεντρώθηκαν 20.000 θεατές.



Οι κανονισμοί και το κόστος οδηγούν… στην Καλαμαριά

Το Θέατρο Δάσους έχει χωρητικότητα 3.894 θέσεων και το Θέατρο Γης 4.332 θέσεων. Ωστόσο, τα προηγούμενα χρόνια η πληρότητα ξεπερνούσε το 100% και σε κάποιες συναυλίες το κοινό άγγιζε αριθμητικά ακόμα και τα 8.000 άτομα, καθώς οι εταιρείες παραγωγής που το ενοικιάζουν από το ΚΘΒΕ, ξεπερνούσαν τα όρια βάζοντας περισσότερους όρθιους στο κάτω μέρος των εγκαταστάσεων -ειδικά στο Θέατρο Γης όπου η χωροταξία το επιτρέπει.

Φέτος, στην τακτική αυτή μπήκε φρένο και οι κανονισμοί ήταν ξεκάθαροι και αυστηροί. Συγκεκριμένα, λόγω των μέτρων δασοπροστασίας, οι υπεύθυνοι των θεάτρων ενημέρωσαν τις εταιρείες παραγωγής ότι θα κόβονται ακριβώς τόσα εισιτήρια όση η χωρητικότητα των δύο θεάτρων -συν, το πολύ, 1.000 ακόμα για τους όρθιους θεατές που θα βρίσκονται μπροστά από την σκηνή. Το «φρένο» αυτό περιόρισε αυτομάτως τα εισιτήρια και τα κέρδη μίας συναυλίας και για τον λόγο αυτό παρατηρείται να ανακοινώνονται συναυλίες σε ένα από τα δύο αυτά θέατρα και λόγω προπώλησης και ενδιαφέροντος να αλλάζουν τοποθεσία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις εταιρείες συμφέρει οικονομικά να νοικιάζουν το γήπεδο Καλαμαριάς αντί το Θέατρο Δάσους ή το Θέατρο Γης. Άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τον χώρο, αναφέρουν στη «ΜτΚ» ότι η διαφορά του κόστους για ενοικίαση είναι τεράστια, δεδομένου ότι στο Θέατρο Γης και Θέατρο Δάσους οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι εκτός από το ενοίκιο να δίνουν και ποσοστό επί των κερδών στο ΚΘΒΕ. Αντίθετα, το γήπεδο Καλαμαριάς προσφέρεται σε χαμηλή τιμή και το όριο στον αριθμό των θεατών δίνει πολλές δυνατότητες στους διοργανωτές. Έτσι, όσες εταιρείες παραγωγής βλέπουν ότι θα έχουν πάνω από 5.000 κόσμου μεταφέρονται στο γήπεδο Καλαμαριάς, ενώ όσοι βλέπουν ότι θα έχουν λιγότερους, πηγαίνουν στη Μονή Λαζαριστών. Βέβαια, υπάρχουν και οι παραγωγές που τους αρκούν τα sold out στο Θέατρο Γης ή Δάσους αλλά και οι καλλιτέχνες που προτιμούν τους ζεστούς και ρομαντικούς συναυλιακούς χώρους που τους δίνει τη δυνατότητα να είναι κοντά με το κοινό και απορρίπτουν τις «χαοτικές» καταστάσεις σε μεγάλα γήπεδα.

Η ψυχολογία της μάζας

Οικονομικοί και επιχειρηματικοί λόγοι εξηγούν σε μεγάλο βαθμό γιατί οι συναυλίες στη Θεσσαλονίκη «μεγαλώνουν». Πέρα από αυτό, είναι προφανές ότι ο κόσμος ακολουθεί, γεμίζει τα μεγάλα στάδια και, τα δύο τελευταία χρόνια, δείχνει ότι διψά για διασκέδαση.

988-1.jpg
Στιγμιότυπο τη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο γήπεδο Καλαμαριάς 

Από τους ανθρώπους του χώρου το φαινόμενο εξηγείται βάσει δύο βασικών παραμέτρων. Αρχικά, οι τιμές στα νυχτερινά κέντρα έχουν ανέβει πολύ και υπάρχουν πολλοί που αναμένουν τις συναυλίες για να απολαύσουν τους αγαπημένους τους τραγουδιστές με 15 και 20 ευρώ. Επίσης, έχει διαμορφωθεί μία νέα κουλτούρα διασκέδασης και είναι επίσης πολλοί αυτοί που δεν θέλουν πλέον να ξενυχτούν μέσα σε κλειστά κέντρα, αλλά να περνούν χαλαρά με παρέες και δικά τους ποτά σε συναυλιακούς χώρους.

Τέλος, παρατηρείται και η επιρροή της ψυχολογίας της μάζας, δηλαδή όπου πηγαίνουν πολλοί, να ακολουθούν ακόμα περισσότεροι. «Όταν γίνονται γρήγορα sold out από την προπώληση, οι διοργανωτές αλλάζουν αμέσως τοποθεσία. Η είδηση αυτή και μόνο δημιουργεί κλίμα για τη συναυλία, προκαλεί ενδιαφέρον και περιέργεια για τον λόγο που πάνε πολλοί. Έτσι, χιλιάδες κόσμου αποφασίζουν να ακολουθήσουν για να βρεθούν και αυτοί στη συναυλία. Είναι η ψυχολογία της μάζας που επηρεάζεται από τα trends και λειτουργεί ως το καλύτερο μάρκετινγκ» αναφέρει στη «ΜτΚ» έμπειρος άνθρωπος του χώρου που συμμετέχει σε διοργανώσεις.



*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.07.2024

«Ίσως να είναι η καλύτερη συναυλία του καλοκαιριού, αν και η πρώτη μας» είπε η Άννα Βίσση το βράδυ της Δευτέρας 5 Ιουλίου, αντικρίζοντας πάνω από 22.000 κόσμου στο γήπεδο της Καλαμαριάς. Θεωρείται η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής συναυλία που πραγματοποιήθηκε φέτος, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες στην πόλη τα τελευταία χρόνια. Δεν ήταν η πρώτη που τράβηξε την προσοχή, καθώς στις 19 Ιουνίου η πόλη μιλούσε για τη μεγάλη προσέλευση στη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο ίδιο γήπεδο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι θεατές είχαν φτάσει μεταξύ 18.000 και 20.000, ωστόσο πολλοί από αυτούς που βρέθηκαν και στις δύο διοργανώσεις μιλούν για μεγάλη διαφορά, με υπεροχή της Άννας Βίσση.

nea-fot-vissi.jpg
Η Άννα Βίσση αντικρίζει πάνω από 22.000 κόσμου στο γήπεδο Καλαμαριάς


Οι εικόνες με γεμάτα γήπεδα και μεγάλα ονόματα πάνω σε σκηνή που στήνεται στο γρασίδι θυμίζουν παλιότερες εποχές, όταν οι καλλιτέχνες προτιμούσαν να εμφανίζονται σε παρόμοιους χώρους σε μεγάλες πόλεις αλλά και την περιφέρεια. Ενδεικτική περίπτωση είναι η αξέχαστη συναυλία του Γιώργου Νταλάρα στο ΟΑΚΑ στις 30 Σεπτεμβρίου του 1983, που τραγούδησε μαζί με τους Γιάννη Πάριο, Χαρούλα Αλεξίου και Λουκιανό Κηλαηδόνη, γεμίζοντας το Ολυμπιακό Στάδιο με 80.000 θεατές. Η μεγάλη επιτυχία οδήγησε σε δεύτερη συναυλία τρεις ημέρες μετά, στις 3 Οκτωβρίου, με την προσέλευση και τις δύο βραδιές να φτάνει τις 160.000 κόσμου. Ωστόσο, στο πέρασμα το χρόνου, οι διοργανώσεις αυτού του είδους ατόνησαν, με τα δεδομένα να αλλάζουν για πολλούς και διάφορους λόγους.

Το σύνηθες, μέχρι πρόσφατα, ήταν κάθε χρόνο οι συναυλίες να γίνονται σε ανοιχτά θέατρα και δημοφιλείς συναυλιακούς χώρους με συγκεκριμένη χωρητικότητα. Στη Θεσσαλονίκη, ανεξαρτήτως ρεπερτορίου και είδους, σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες εμφανίζονταν στο Θέατρο Γης, το Θέατρο Δάσους ή τη Μονή Λαζαριστών. Πλέον παρατηρείται όλο και περισσότερες παραγωγές να μεταφέρονται στο γήπεδο του Απόλλωνα Καλαμαριάς αλλά και στο κλειστό γήπεδο του ΠΑΟΚ, το «Παλατάκι». Ο λόγος είναι ένας: Η μεγάλη προσέλευση κόσμου που τους αναγκάζει να αλλάξουν χώρο διεξαγωγής. Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί που τολμούν εξαρχής και δηλώνουν ως χώρο διεξαγωγής το γήπεδο της Καλαμαριάς και είναι ευχαριστημένοι ακόμα και αν προσελκύσουν 2.000 περισσότερους θεατές.

Τι συμβαίνει όμως και πλέον τα ανοιχτά θέατρα της πόλης δεν «χωρούν» τις συναυλίες αυτές; Διότι, όλοι οι καλλιτέχνες που τώρα εμφανίζονται στο γήπεδο της Καλαμαριάς, μέχρι πέρσι εμφανίζονταν στα παραπάνω θέατρα. Από την άλλη, οι εταιρείες παραγωγής τολμούν και ο κόσμος ανταποκρίνεται με το παραπάνω. Δηλαδή, ξαφνικά, από το μέγιστο που ήταν 8.000,οι θεατές φθάνουν τις 20.000. Άνθρωποι του χώρου που για δεκαετίες ασχολούνται με τη διοργάνωση συναυλιών στην πόλη, μιλώντας στη «ΜτΚ», κάνουν λόγο για μία νέα τάση που συνδυάζεται με την ανάγκη του κόσμου για διασκέδαση αλλά και το αυξημένο κέρδος για τους συντελεστές.

Οι λαϊκοί τραγουδιστές κατάλαβαν την αξία… του γηπέδου

Ο κορονοϊός και σε αυτή την περίπτωση έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στη διασκέδαση, μετά τους περιορισμούς και τα lockdown. Έτσι, προέκυψε αφενός αυξημένη ζήτηση για διασκέδαση και αφετέρου προσαρμογή των καλλιτεχνών και των εταιρειών παραγωγής στα νέα δεδομένα. Λόγω των περιοριστικών μέτρων, οι καλλιτέχνες δεν μπορούσαν να εμφανίζονται σε κλειστούς χώρους, τα γνωστά μπουζούκια, αλλά επέλεγαν ανοικτούς χώρους μεγάλης χωρητικότητας. Όπως φαίνεται, τα περιοριστικά μέτρα έφυγαν αλλά οι καλλιτέχνες της πρώτης γραμμής κράτησαν την επαφή με νέους χώρους.

Οι καλοκαιρινές περιοδείες των λαϊκών τραγουδιστών, περιελάμβαναν κάθε χρόνο το Θέατρο Δάσους και το Θέατρο Γης. Υπήρχαν και αυτοί, ωστόσο, που δεν έδιναν συναυλίες αλλά εμφανίζονταν για τουλάχιστον δύο μήνες σε νυχτερινά κέντρα της πόλης. Όσο για την επαρχία, υπήρχε το καθεστώς των «εξτρά», όπως τα αποκαλούσαν οι καλλιτέχνες, δηλαδή εμφανίσεις μίας βραδιάς σε τοπικά νυχτερινά κέντρα. Αυτό έχει πλέον εκλείψει, καθώς οι καλλιτέχνες εμφανίζονται αποκλειστικά σε γήπεδα και στάδια.

annavissi-kalamaria-2.jpg
Από την συναυλία της Άννας Βίσση στο γήπεδο Καλαμαριάς


Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, όπως λέει στη «ΜτΚ» άνθρωπος που δραστηριοποιείται εδώ και δεκαετίες στη διοργάνωση συναυλιών, τα θερινά νυχτερινά κέντρα δεν λειτουργούν, πλην εξαιρέσεων, καθώς δεν προτιμώνται πλέον από τους δημοφιλείς τραγουδιστές. «Μετά τον κορονοϊό είδαν την αξία των γηπέδων, είδαν από μέσα τι γίνεται σε αυτές τις συναυλίες. Μέσα σε ένα βράδυ μπορούν να μαζέψουν τον κόσμο που θα μάζευαν σε δύο μήνες, σε ένα μαγαζί που θα δούλευε Παρασκευή - Σάββατο. Είδαν ότι μέσα σε τρεις ώρες, 21:00 με 00:00, όσο διαρκούν αυτές οι συναυλίες, μπορούν να βγάλουν τα πενταπλάσια χρήματα και να τραγουδήσουν πολύ λιγότερο», αναφέρει άνθρωπος από τον χώρο των διοργανώσεων. Αν κάποιος κάνει μαθηματικές πράξεις για τη συναυλία της Άννας Βίσση, με τιμές εισιτηρίων 20 και 30 ευρώ, θα καταλάβει το μέγεθος τζίρου και το περιθώριο αύξησης του κασέ για κάθε καλλιτέχνη. Επιπλέον, πολλοί καλλιτέχνες «μπαίνουν» σε αυτές τις συναυλίες ως συνδιοργανωτές ή ιδρύουν ακόμα και δικές τους εταιρείες παραγωγής αναλαμβάνοντας ρόλο επιχειρηματία.

Η μεγάλη αρχή στη Θεσσαλονίκη, μετά τον κορονοϊό, έγινε με την συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Καυτανζόγλειο τον Ιούνιο του 2022, όπου συγκεντρώθηκαν 20.000 θεατές. Μετά από χρόνια, ήταν η πρώτη φορά που καταγράφηκε προσέλευση τέτοιου μεγέθους σε εμφάνιση λαϊκού τραγουδιστή στην πόλη. Μετά τη συναυλία αυτή, άρχισαν να αλλάζουν γνώμη πολλές εταιρείες παραγωγής, με τα στάδια και γήπεδα να γίνονται πρώτη επιλογή για συναυλίες. Όσο αφορά το γήπεδο Καλαμαριάς, μετά τον κορονοϊό, μεταμορφώθηκε για πρώτη φορά σε συναυλιακό χώρο τον Σεπτέμβριο του 2021 με τον Βασίλη Καρρά, ενώ πέρσι τον Ιούνιο ο κόσμος έδωσε το «παρών» για να γιορτάσει τα 50 χρόνια του Βασίλη Παπακωνσταντίνου στην ελληνική δισκογραφία. Φέτος, μετά τον Νίκο Οικονομόπουλο και την Άννα Βίσση, αναμένεται να εμφανιστούν την Καλαμαριά πολλοί τραγουδιστές που «κανονικά» θα τραγουδούσαν στο Θέατρο Δάσους ή το Θέατρο Γης.

f1-synaulia-argyru-kautanzoglio-21.jpg
Η συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Καυτανζόγλειο τον Ιούνιο του 2022, όπου συγκεντρώθηκαν 20.000 θεατές.



Οι κανονισμοί και το κόστος οδηγούν… στην Καλαμαριά

Το Θέατρο Δάσους έχει χωρητικότητα 3.894 θέσεων και το Θέατρο Γης 4.332 θέσεων. Ωστόσο, τα προηγούμενα χρόνια η πληρότητα ξεπερνούσε το 100% και σε κάποιες συναυλίες το κοινό άγγιζε αριθμητικά ακόμα και τα 8.000 άτομα, καθώς οι εταιρείες παραγωγής που το ενοικιάζουν από το ΚΘΒΕ, ξεπερνούσαν τα όρια βάζοντας περισσότερους όρθιους στο κάτω μέρος των εγκαταστάσεων -ειδικά στο Θέατρο Γης όπου η χωροταξία το επιτρέπει.

Φέτος, στην τακτική αυτή μπήκε φρένο και οι κανονισμοί ήταν ξεκάθαροι και αυστηροί. Συγκεκριμένα, λόγω των μέτρων δασοπροστασίας, οι υπεύθυνοι των θεάτρων ενημέρωσαν τις εταιρείες παραγωγής ότι θα κόβονται ακριβώς τόσα εισιτήρια όση η χωρητικότητα των δύο θεάτρων -συν, το πολύ, 1.000 ακόμα για τους όρθιους θεατές που θα βρίσκονται μπροστά από την σκηνή. Το «φρένο» αυτό περιόρισε αυτομάτως τα εισιτήρια και τα κέρδη μίας συναυλίας και για τον λόγο αυτό παρατηρείται να ανακοινώνονται συναυλίες σε ένα από τα δύο αυτά θέατρα και λόγω προπώλησης και ενδιαφέροντος να αλλάζουν τοποθεσία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις εταιρείες συμφέρει οικονομικά να νοικιάζουν το γήπεδο Καλαμαριάς αντί το Θέατρο Δάσους ή το Θέατρο Γης. Άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τον χώρο, αναφέρουν στη «ΜτΚ» ότι η διαφορά του κόστους για ενοικίαση είναι τεράστια, δεδομένου ότι στο Θέατρο Γης και Θέατρο Δάσους οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι εκτός από το ενοίκιο να δίνουν και ποσοστό επί των κερδών στο ΚΘΒΕ. Αντίθετα, το γήπεδο Καλαμαριάς προσφέρεται σε χαμηλή τιμή και το όριο στον αριθμό των θεατών δίνει πολλές δυνατότητες στους διοργανωτές. Έτσι, όσες εταιρείες παραγωγής βλέπουν ότι θα έχουν πάνω από 5.000 κόσμου μεταφέρονται στο γήπεδο Καλαμαριάς, ενώ όσοι βλέπουν ότι θα έχουν λιγότερους, πηγαίνουν στη Μονή Λαζαριστών. Βέβαια, υπάρχουν και οι παραγωγές που τους αρκούν τα sold out στο Θέατρο Γης ή Δάσους αλλά και οι καλλιτέχνες που προτιμούν τους ζεστούς και ρομαντικούς συναυλιακούς χώρους που τους δίνει τη δυνατότητα να είναι κοντά με το κοινό και απορρίπτουν τις «χαοτικές» καταστάσεις σε μεγάλα γήπεδα.

Η ψυχολογία της μάζας

Οικονομικοί και επιχειρηματικοί λόγοι εξηγούν σε μεγάλο βαθμό γιατί οι συναυλίες στη Θεσσαλονίκη «μεγαλώνουν». Πέρα από αυτό, είναι προφανές ότι ο κόσμος ακολουθεί, γεμίζει τα μεγάλα στάδια και, τα δύο τελευταία χρόνια, δείχνει ότι διψά για διασκέδαση.

988-1.jpg
Στιγμιότυπο τη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο γήπεδο Καλαμαριάς 

Από τους ανθρώπους του χώρου το φαινόμενο εξηγείται βάσει δύο βασικών παραμέτρων. Αρχικά, οι τιμές στα νυχτερινά κέντρα έχουν ανέβει πολύ και υπάρχουν πολλοί που αναμένουν τις συναυλίες για να απολαύσουν τους αγαπημένους τους τραγουδιστές με 15 και 20 ευρώ. Επίσης, έχει διαμορφωθεί μία νέα κουλτούρα διασκέδασης και είναι επίσης πολλοί αυτοί που δεν θέλουν πλέον να ξενυχτούν μέσα σε κλειστά κέντρα, αλλά να περνούν χαλαρά με παρέες και δικά τους ποτά σε συναυλιακούς χώρους.

Τέλος, παρατηρείται και η επιρροή της ψυχολογίας της μάζας, δηλαδή όπου πηγαίνουν πολλοί, να ακολουθούν ακόμα περισσότεροι. «Όταν γίνονται γρήγορα sold out από την προπώληση, οι διοργανωτές αλλάζουν αμέσως τοποθεσία. Η είδηση αυτή και μόνο δημιουργεί κλίμα για τη συναυλία, προκαλεί ενδιαφέρον και περιέργεια για τον λόγο που πάνε πολλοί. Έτσι, χιλιάδες κόσμου αποφασίζουν να ακολουθήσουν για να βρεθούν και αυτοί στη συναυλία. Είναι η ψυχολογία της μάζας που επηρεάζεται από τα trends και λειτουργεί ως το καλύτερο μάρκετινγκ» αναφέρει στη «ΜτΚ» έμπειρος άνθρωπος του χώρου που συμμετέχει σε διοργανώσεις.



*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.07.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία