Από τις παρελάσεις… στις διαδικτυακές εορταστικές εκδηλώσεις (Φωτ.)
25/03/2021 09:00
25/03/2021 09:00
Εξ' αποστάσεως, μέσω του συστήματος τηλεκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου και των 200 ετών από την επανάσταση του 1821.
Ποιήματα, τραγούδια, ζωγραφιές, κατασκευές και φορεσιές, αλλά και παραθέσεις μαρτυριών της περιόδου επιστρατεύτηκαν προκειμένου οι μαθητές να συνδυάσουν τη γνώση, με τη δημιουργία και τη βιωματική μάθηση τιμώντας τη διπλή επέτειο.
Εορταστικές τηλεδιασκέψεις
Υιοθετώντας τις νέες τεχνολογίες, οι εκπαιδευτικοί συνδύασαν το παιχνίδι με τη γνώση, τιμώντας μέσα από εντυπωσιακές πρωτοβουλίες τη διπλή επέτειο. Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μαραθώνια εορταστική εκδήλωση εννέα ωρών, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σχολείων της περιοχής και του εξωτερικού (Ελληνικά Σχολεία Βουκουρεστίου και Μόσχας), που παρουσίασαν τις δράσεις τους. Η εκδήλωση, με τίτλο: «Από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο» που έγινε με τη συμμετοχή του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και του ΝΟΗΣΙΣ, είχε ως στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής συνεισφοράς της εκπαίδευσης στον αγώνα του 1821 από «το κοντύλι και την πλάκα», με την προβολή παιχνιδιών της εποχής, όπως η πινακωτή και η τυφλόμυγα, μέχρι «την ψηφιακή εποχή και το πληκτρολόγιο», όπου λιλιπούτειοι μαθητές ανέδειξαν τις διαφορές της ζωής τους από τη ζωή των παιδιών στην Επανάσταση.
Όπως δηλώνει στο Makthes.gr ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, «παρά τις αντίξοες συνθήκες και την αδυναμία δια ζώσης εκδηλώσεων, εντάξαμε την εκδήλωση αυτή στο πρόγραμμά μας θέλοντας να δώσουμε χώρο στους μαθητές, να δώσουν το δικό τους μήνυμα για την επέτειο του 1821. Πρόκειται για μια μεγάλη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ). Όπως είπα και στην εκδήλωση, πιστεύουμε πως μόνο η εκπαίδευση και η παιδεία κρατάει ένα έθνος ζωντανό και γαλουχεί τους πολίτες του και τους μυεί στις βασικές αρχές της δημοκρατίας, της διαφάνειας και αξιοκρατίας. Μόνο μέσα από την εκπαίδευση μπορούμε να μείνουμε ελεύθεροι, να συνεχίσουμε να λειτουργούμε την αίγλη της εκπαίδευσης».
Μαθητές στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ:
«Οι ήρωες του 1821 μας εμπνέουν»
Νηπιαγωγοί και δάσκαλοι του 12ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Δημοτικού Σχολείου στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, μέσα από τις εκδηλώσεις τους θέλησαν όπως τονίζουν «οι μικροί μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ελληνικής επανάστασης και φυσικά να γνωρίσουν τους πρωταγωνιστές της». Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, καθώς τα παιδιά είναι νοσηλευόμενα, όπως τόνισαν νηπιαγωγοί και δάσκαλοι, ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό στη σειρά πρωτοβουλιών και εκδηλώσεων με τίτλο «Οι ήρωες του 1821 μας εμπνέουν». Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους στον αυτοσχέδιο αργαλειό του σχολείου έφτιαξαν την ελληνική σημαία (φωτογραφίες 1,2), έμαθαν τραγούδια της περιόδου και κατασκεύασαν σε φυσικό μέγεθος δυο παραδοσιακές φορεσιές.
(φωτ.3)
Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Σερρών:
Πάζλ με ήρωες της επανάστασης
Προσεγγίζοντας το θέμα της Επανάστασης του 1821, μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Σερρών, αποτύπωσαν σε προσωπογραφίες τους δασκάλους του γένους (3), Ρήγα Φεραίο, Αδαμάντιο Κοραή και Κοσμά Αιτωλό. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους δημιούργησαν μια σειρά από ηλεκτρονικά παζλ τα οποία απεικόνιζαν ήρωες της επανάστασης και μέσα από τα οποία είχαν τη δυνατότητα να ανασυνθέτουν τα παζλ στο μάθημα της πληροφορικής (4).
(φωτ.4)
Νηπιαγωγείο Παλιού Μυλοτόπου:
Τα παιχνίδια των μαθητών της εποχής του 1821
Νηπιαγωγοί στο Παλιό Μυλότοπο, στο νομό Πέλλας, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για συμμετοχή στην εκδήλωση, όπως τόνισαν «αφουγκραζόμενες την ανάγκη των μαθητών μας για αλληλεπίδραση εξαιτίας των πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώνουμε λόγω της πανδημίας αποφασίσαμε μια "εναλλακτική προσέγγιση" στον εορτασμό της επετείου των 200 ετών από την έναρξη της επανάστασης του 1821 και για το λόγο αυτό επιλέξαμε να ασχοληθούμε με "τα παιχνίδια των μαθητών της εποχής εκείνης" πραγματοποιώντας ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο». Ορισμένα από τα παιχνίδια είναι η «γουμάρα», συμβολικό γαϊδουράκι που το έφτιαχναν από κλαδιά δέντρου (5), η «κουτσούνα, η κούκλα φυλαχτό», η πάνινη κούκλα που την έφτιαχναν τα κορίτσια στο σπίτι (6).
(φωτ.5,6)
Μέσα από εντυπωσιακές δράσεις εκπαιδευτικοί από σχολικές μονάδες της Πιερίας, της Πέλλας και της Χαλκιδικής, τίμησαν τη διπλή επέτειο, δίνοντας λόγο και δημιουργική έκφραση στους μαθητές. Τα σχολεία που συμμετείχαν στο κάλεσμα της ΠΔΕΚΜ και παρουσίασαν τις πρωτοβουλίες τους για τον εορτασμό της διπλής επετείου ξεπέρασαν τα 40 με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν να αποδεικνύουν έμπρακτα τον πολλαπλό και στοχευμένο ρόλο της εκπαίδευσης, ενδυναμώνοντας τη συμβολή και τη συνεισφορά των εκπαιδευτικών σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.
Εξ' αποστάσεως, μέσω του συστήματος τηλεκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου και των 200 ετών από την επανάσταση του 1821.
Ποιήματα, τραγούδια, ζωγραφιές, κατασκευές και φορεσιές, αλλά και παραθέσεις μαρτυριών της περιόδου επιστρατεύτηκαν προκειμένου οι μαθητές να συνδυάσουν τη γνώση, με τη δημιουργία και τη βιωματική μάθηση τιμώντας τη διπλή επέτειο.
Εορταστικές τηλεδιασκέψεις
Υιοθετώντας τις νέες τεχνολογίες, οι εκπαιδευτικοί συνδύασαν το παιχνίδι με τη γνώση, τιμώντας μέσα από εντυπωσιακές πρωτοβουλίες τη διπλή επέτειο. Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μαραθώνια εορταστική εκδήλωση εννέα ωρών, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σχολείων της περιοχής και του εξωτερικού (Ελληνικά Σχολεία Βουκουρεστίου και Μόσχας), που παρουσίασαν τις δράσεις τους. Η εκδήλωση, με τίτλο: «Από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο» που έγινε με τη συμμετοχή του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και του ΝΟΗΣΙΣ, είχε ως στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής συνεισφοράς της εκπαίδευσης στον αγώνα του 1821 από «το κοντύλι και την πλάκα», με την προβολή παιχνιδιών της εποχής, όπως η πινακωτή και η τυφλόμυγα, μέχρι «την ψηφιακή εποχή και το πληκτρολόγιο», όπου λιλιπούτειοι μαθητές ανέδειξαν τις διαφορές της ζωής τους από τη ζωή των παιδιών στην Επανάσταση.
Όπως δηλώνει στο Makthes.gr ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, «παρά τις αντίξοες συνθήκες και την αδυναμία δια ζώσης εκδηλώσεων, εντάξαμε την εκδήλωση αυτή στο πρόγραμμά μας θέλοντας να δώσουμε χώρο στους μαθητές, να δώσουν το δικό τους μήνυμα για την επέτειο του 1821. Πρόκειται για μια μεγάλη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ). Όπως είπα και στην εκδήλωση, πιστεύουμε πως μόνο η εκπαίδευση και η παιδεία κρατάει ένα έθνος ζωντανό και γαλουχεί τους πολίτες του και τους μυεί στις βασικές αρχές της δημοκρατίας, της διαφάνειας και αξιοκρατίας. Μόνο μέσα από την εκπαίδευση μπορούμε να μείνουμε ελεύθεροι, να συνεχίσουμε να λειτουργούμε την αίγλη της εκπαίδευσης».
Μαθητές στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ:
«Οι ήρωες του 1821 μας εμπνέουν»
Νηπιαγωγοί και δάσκαλοι του 12ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Δημοτικού Σχολείου στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, μέσα από τις εκδηλώσεις τους θέλησαν όπως τονίζουν «οι μικροί μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ελληνικής επανάστασης και φυσικά να γνωρίσουν τους πρωταγωνιστές της». Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, καθώς τα παιδιά είναι νοσηλευόμενα, όπως τόνισαν νηπιαγωγοί και δάσκαλοι, ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό στη σειρά πρωτοβουλιών και εκδηλώσεων με τίτλο «Οι ήρωες του 1821 μας εμπνέουν». Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους στον αυτοσχέδιο αργαλειό του σχολείου έφτιαξαν την ελληνική σημαία (φωτογραφίες 1,2), έμαθαν τραγούδια της περιόδου και κατασκεύασαν σε φυσικό μέγεθος δυο παραδοσιακές φορεσιές.
(φωτ.3)
Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Σερρών:
Πάζλ με ήρωες της επανάστασης
Προσεγγίζοντας το θέμα της Επανάστασης του 1821, μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Σερρών, αποτύπωσαν σε προσωπογραφίες τους δασκάλους του γένους (3), Ρήγα Φεραίο, Αδαμάντιο Κοραή και Κοσμά Αιτωλό. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους δημιούργησαν μια σειρά από ηλεκτρονικά παζλ τα οποία απεικόνιζαν ήρωες της επανάστασης και μέσα από τα οποία είχαν τη δυνατότητα να ανασυνθέτουν τα παζλ στο μάθημα της πληροφορικής (4).
(φωτ.4)
Νηπιαγωγείο Παλιού Μυλοτόπου:
Τα παιχνίδια των μαθητών της εποχής του 1821
Νηπιαγωγοί στο Παλιό Μυλότοπο, στο νομό Πέλλας, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για συμμετοχή στην εκδήλωση, όπως τόνισαν «αφουγκραζόμενες την ανάγκη των μαθητών μας για αλληλεπίδραση εξαιτίας των πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώνουμε λόγω της πανδημίας αποφασίσαμε μια "εναλλακτική προσέγγιση" στον εορτασμό της επετείου των 200 ετών από την έναρξη της επανάστασης του 1821 και για το λόγο αυτό επιλέξαμε να ασχοληθούμε με "τα παιχνίδια των μαθητών της εποχής εκείνης" πραγματοποιώντας ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο». Ορισμένα από τα παιχνίδια είναι η «γουμάρα», συμβολικό γαϊδουράκι που το έφτιαχναν από κλαδιά δέντρου (5), η «κουτσούνα, η κούκλα φυλαχτό», η πάνινη κούκλα που την έφτιαχναν τα κορίτσια στο σπίτι (6).
(φωτ.5,6)
Μέσα από εντυπωσιακές δράσεις εκπαιδευτικοί από σχολικές μονάδες της Πιερίας, της Πέλλας και της Χαλκιδικής, τίμησαν τη διπλή επέτειο, δίνοντας λόγο και δημιουργική έκφραση στους μαθητές. Τα σχολεία που συμμετείχαν στο κάλεσμα της ΠΔΕΚΜ και παρουσίασαν τις πρωτοβουλίες τους για τον εορτασμό της διπλής επετείου ξεπέρασαν τα 40 με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν να αποδεικνύουν έμπρακτα τον πολλαπλό και στοχευμένο ρόλο της εκπαίδευσης, ενδυναμώνοντας τη συμβολή και τη συνεισφορά των εκπαιδευτικών σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.
ΣΧΟΛΙΑ