ΠΑΙΔΕΙΑ

Από τις τεράστιες μάσκες, στις μικρές αίθουσες

Πρώτη εβδομάδα στα σχολεία: Πληγή η σχολική στέγη, μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη και εμπόδια στην υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής καταγράφει η χαρτογράφηση της "ΜτΚ"

 21/09/2020 11:00

Από τις τεράστιες μάσκες, στις μικρές αίθουσες

Έλενα Αποστολίδου

Με το βλέμμα στραμμένο στις σχολικές μονάδες της χώρας βρίσκονται οι επιδημιολόγοι, προχωρώντας στην πρώτη αποτίμηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων. Το μεγάλο στοίχημα που δεν ήταν άλλο από τη χρήση της προστατευτικής μάσκας φαίνεται πως κερδήθηκε, τόσο στην υλοποίηση του μέτρου, όσο και στις αντιδράσεις που ήταν μικρότερες από τις αναμενόμενες, γεγονός που δεν ισχύει για τις τεράστιες μάσκες που διανεμήθηκαν στους μαθητές, προκαλώντας ντόμινο αντιδράσεων και καυστικών σχολίων, που έφεραν σε δύσκολη θέση το υπουργείο Παιδείας.

Τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία-με εξαίρεση το νομό Πέλλας και ένα σχολείο στο νομό Ημαθίας- άνοιξαν για τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με τον Αλέξανδρο Κόπτση διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, να σκιαγραφεί την εικόνα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία. «Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες και τις αντιξοότητες που βιώνουμε, η πρώτη εβδομάδα πήγε υποδειγματικά καλά στην Κεντρική Μακεδονία» λέει ο ίδιος, κάνοντας αποτίμηση των πρώτων ημερών. «Το εκπαιδευτικό κομμάτι πήγε εξαιρετικά καλά, από το τέλος του Αυγούστου οι εκπαιδευτικοί ήταν στις θέσεις τους, ενώ έχουν καλυφθεί οι βασικές ειδικότητες σχεδόν στο 100% στα σχολεία, καθώς και η διάθεση των βιβλίων. Η καλή συνεργασία με τους δήμους εξασφάλισε και τις μάσκες και τα αντισηπτικά στα σχολεία».

Προβλήματα και διαμαρτυρίες

Το άνοιγμα των σχολείων στη Θεσσαλονίκη έφερε στην επιφάνεια τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν και στις περισσότερες περιπτώσεις όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργούνται εξαιτίας του προβλήματος της σχολικής στέγης που υπάρχει εδώ και χρόνια στο νομό. «Υπάρχουν σε πολλές περιοχές υπάρχουν αίθουσες με 25 ακόμα και 27 μαθητές σε ένα μόνο τμήμα. Πρόκειται για πολύ μικρές αίθουσες των 30τ.μ. Βέβαια, έχουμε δει και αίθουσες που στεγάζουν μαθητές και που είναι μόνο 8 τ.μ. Καταλαβαίνουμε όλοι τι μπορεί να σημαίνει για τους μαθητές και φυσικά τους εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα κάτω από αυτές τις συνθήκες».

Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα σε πολλούς δήμους της Θεσσαλονίκης. Αυτό ήταν ένα από τα αιτήματα των μαθητών γυμνασίου της δυτικής Θεσσαλονίκης που προχώρησε σε κατάληψη μόλις λίγα 24ωρα μετά το άνοιγμα του σχολείου. Η κατάσταση όπως εξηγεί ο κ. Κοκονάς είναι δραματική σε πολλά σχολεία. «Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στο 3ο Γυμνάσιο Κορδελιού, στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου δυο τμήματα μαθητών βρίσκονται χωρίς αίθουσες. Τα τμήματα είναι τεράστια και οι μαθητές μπαίνουν κυκλικά στην αίθουσα. Με τόσο μεγάλα τμήματα, τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, μοιάζουν εκτός πραγματικότητας».

Μικρές αίθουσες

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να επιλύσει τα προβλήματα που ήρθαν στην επιφάνεια. Κάποια από αυτά είναι γνωστά, όπως η κατάσταση στο Ειδικό Σχολείο Δυτικής Θεσσαλονίκης με τις αίθουσες να είναι ακατάλληλες, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος των Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Μιλάμε για πραγματικά ζητήματα που δεν έχουν δημιουργηθεί λόγω των νέων συνθηκών που προκύπτουν από την εμφάνιση της πανδημίας και την κατάσταση που έχουμε σήμερα, αλλά έρχονται από το προηγούμενο διάστημα». Όπως επισημαίνει ο κ. Κόπτσης «υπάρχει έντονο στεγαστικό πρόβλημα δεκαετιών, γίνονται διάφορες ενέργειες προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός ανά τάξη, ωστόσο τηρούνται όλα τα μέτρα και τα διαλείμματα είναι μεγαλύτερα».

Πρόβλημα σχολικής στέγης αντιμετωπίζει και η ανατολική Θεσσαλονίκη, με το δήμο Καλαμαριάς να προχωράει σε εξεύρεση λύσης στο ζήτημα που δημιουργήθηκε με το 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, προκαλώντας τις αντιδράσεις μερίδας γονέων και μαθητών που αρνήθηκαν τη μεταφορά τους σε άλλο σχολείο της περιοχής. «Άμεση ανέγερση σχολείων, οποιαδήποτε κατανομή μαθητών να λαμβάνει υπόψη της τη μη μετακίνηση των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις εκτός της περιοχής κατοικίας τους, ενώ σε περίπτωση προσωρινής μετακίνησης μαθητών, η μεταφορά τους θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη του δήμου» δηλώνει με ανακοίνωση της η Ένωση Γονέων του Δήμου Καλαμαριάς, ξεκαθαρίζοντας πως είναι αντίθετη «σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το ζητούμενο είναι τα σχολεία να λειτουργούν με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15».

Η απόφαση για μεταστέγαση του 10ου Γυμνασίου Καλαμαριάς στις εγκαταστάσεις του 3ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, καθώς και η μεταστέγαση του 3ου Λυκείου στις εγκαταστάσεις που λειτουργούσε το 10ο Γυμνάσιο, μέχρι να κατασκευαστεί νέο λύκειο, αποτελεί για τον κ. Κόπτση «την καλύτερη από τις λύσεις που προτάθηκαν. Η απόφαση του δήμου έλεγε μεταστέγαση, ο δήμος πρότεινε τη συγκεκριμένη λύση και εμείς οφείλαμε να ακολουθήσουμε». Ο κ. Κοκονάς, από την πλευρά του υποστηρίζει πως επίλυση προβλημάτων χωρίς συζήτηση δεν μπορεί να υπάρξει και κάνει λόγο για «μεσοβέζικες λύσεις που φέρνουν σε αντίθεση γονείς και μαθητές και δεν λύνουν το πρόβλημα».

Μικρές αίθουσες…

Η υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες σε πολλά σχολεία, με τους γονείς να διαμαρτύρονται για τις αίθουσες που επιλέχθηκαν για να φιλοξενήσουν τα παιδιά και που όπως καταγγέλλουν είναι ακατάλληλες. Στο 25ο Νηπιαγωγείο το οποίο συστεγάζεται με το 29ο Δημοτικό Σχολείο στη Χαριλάου, χρησιμοποιήθηκε ως τάξη μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, που δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση σε αίθουσα διδασκαλίας για μικρούς μαθητές, όπως υποστηρίζουν οι γονείς. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και τελικά οι μικροί μαθητές μεταφέρθηκαν σε άλλη τάξη , την ώρα που δυο προκατασκευασμένες αίθουσες θα τοποθετηθούν στην αυλή του σχολείου το επόμενο διάστημα. «Προχωρήσαμε στην αλλαγή αίθουσας στους μικρούς μαθητές. Και είναι μία από τις δυο αίθουσες που χρειάστηκε να αλλάξουμε σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία. Είναι λυπηρό να ακούγονται διάφορες φωνές και μάλιστα από την αξιωματική αντιπολίτευση για το συγκεκριμένο θέμα, η οποία υποσχέθηκε ενίσχυση με 70αίθουσες την περιοχή μας, για να μπορέσομε να υλοποιήσουμε τη δίχρονη προσχολική αγωγή και δεν μας έδωσε ούτε μία. Παρά τις συνθήκες που αντιμετωπίσαμε καταφέραμε 9,5 χιλιάδες νήπια να βρίσκονται σήμερα στα σχολεία» δηλώνει για το θέμα ο κ. Κόπτσης.

Αντιδράσεις για την τοποθέτηση που γίνεται «εκτάκτως και με προχειρότητα 5 προκατασκευασμένων αιθουσών (τύπου kibo) στον αύλειο χώρο του σχολείου για τη στέγαση νηπίων και προνηπίων βάσει του προγράμματος της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης» εκφράστηκαν και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Όπως τονίζει ο Σύλλογος, η απόφαση αυτή είναι «πρόχειρη και προκαλεί στα σχολεία εν μέσω πανδημίας επιπλέον συνωστισμό και συγχρωτισμό, αλλά και στο κλείσιμο αιθουσών πολλαπλών χρήσεων των σχολείων του δήμου μας, με πρόσχημα την πρόχειρη και προσωρινή στέγαση νηπίων».

Καραντίνα και τηλεκπαίδευση

Μετά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τις μεγάλες μάσκες, γεγονός που προκάλεσε την απορία των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε ο μηχανισμός γύρω από το μέτρο που αποτέλεσε και προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας στο άνοιγμα των σχολείων, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως θα δοθούν μάσκες μιας χρήσης στους μαθητές μέχρι να διανεμηθούν εκ νέου οι υφασμάτινες, με τις σωστές διαστάσεις. «Η προχειρότητα με την οποία αποφάσισε η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία, δημιουργεί ανησυχία στους γονείς. Εμείς υποστηρίζουμε ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά και θέλουμε οι μαθητές να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον, ωστόσο αυτό πρέπει να γίνεται με τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Δημιουργούνται εντυπώσεις γύρω από τις τεράστιες μάσκες, που φυσικά είναι ένα πρόβλημα, γιατί είναι ο μοναδικός όρος με τον οποίο άνοιξαν τα σχολεία, αλλά υπάρχουν και τα πραγματικά προβλήματα» τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, που αναγκάστηκε να προχωρήσει στην αναστολή λειτουργίας εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας για επιδημιολογικούς λόγους, ετοιμάζεται να υλοποιήσει την ενίσχυση της τηλεκπαίδευσης για εκείνους τους μαθητές που η σχολική τους μονάδα βρίσκεται σε αναστολή. Επιπλέον, με τροπολογία πλέον, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων ή τμημάτων εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού, παρέχεται στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη ευελιξία στους διευθυντές εκπαίδευσης να αξιολογήσουν την κατάσταση κάθε περιοχής με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία.

 *Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Σεπτεμβρίου 2020

Με το βλέμμα στραμμένο στις σχολικές μονάδες της χώρας βρίσκονται οι επιδημιολόγοι, προχωρώντας στην πρώτη αποτίμηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων. Το μεγάλο στοίχημα που δεν ήταν άλλο από τη χρήση της προστατευτικής μάσκας φαίνεται πως κερδήθηκε, τόσο στην υλοποίηση του μέτρου, όσο και στις αντιδράσεις που ήταν μικρότερες από τις αναμενόμενες, γεγονός που δεν ισχύει για τις τεράστιες μάσκες που διανεμήθηκαν στους μαθητές, προκαλώντας ντόμινο αντιδράσεων και καυστικών σχολίων, που έφεραν σε δύσκολη θέση το υπουργείο Παιδείας.

Τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία-με εξαίρεση το νομό Πέλλας και ένα σχολείο στο νομό Ημαθίας- άνοιξαν για τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με τον Αλέξανδρο Κόπτση διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, να σκιαγραφεί την εικόνα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία. «Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες και τις αντιξοότητες που βιώνουμε, η πρώτη εβδομάδα πήγε υποδειγματικά καλά στην Κεντρική Μακεδονία» λέει ο ίδιος, κάνοντας αποτίμηση των πρώτων ημερών. «Το εκπαιδευτικό κομμάτι πήγε εξαιρετικά καλά, από το τέλος του Αυγούστου οι εκπαιδευτικοί ήταν στις θέσεις τους, ενώ έχουν καλυφθεί οι βασικές ειδικότητες σχεδόν στο 100% στα σχολεία, καθώς και η διάθεση των βιβλίων. Η καλή συνεργασία με τους δήμους εξασφάλισε και τις μάσκες και τα αντισηπτικά στα σχολεία».

Προβλήματα και διαμαρτυρίες

Το άνοιγμα των σχολείων στη Θεσσαλονίκη έφερε στην επιφάνεια τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν και στις περισσότερες περιπτώσεις όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργούνται εξαιτίας του προβλήματος της σχολικής στέγης που υπάρχει εδώ και χρόνια στο νομό. «Υπάρχουν σε πολλές περιοχές υπάρχουν αίθουσες με 25 ακόμα και 27 μαθητές σε ένα μόνο τμήμα. Πρόκειται για πολύ μικρές αίθουσες των 30τ.μ. Βέβαια, έχουμε δει και αίθουσες που στεγάζουν μαθητές και που είναι μόνο 8 τ.μ. Καταλαβαίνουμε όλοι τι μπορεί να σημαίνει για τους μαθητές και φυσικά τους εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα κάτω από αυτές τις συνθήκες».

Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα σε πολλούς δήμους της Θεσσαλονίκης. Αυτό ήταν ένα από τα αιτήματα των μαθητών γυμνασίου της δυτικής Θεσσαλονίκης που προχώρησε σε κατάληψη μόλις λίγα 24ωρα μετά το άνοιγμα του σχολείου. Η κατάσταση όπως εξηγεί ο κ. Κοκονάς είναι δραματική σε πολλά σχολεία. «Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στο 3ο Γυμνάσιο Κορδελιού, στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου δυο τμήματα μαθητών βρίσκονται χωρίς αίθουσες. Τα τμήματα είναι τεράστια και οι μαθητές μπαίνουν κυκλικά στην αίθουσα. Με τόσο μεγάλα τμήματα, τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, μοιάζουν εκτός πραγματικότητας».

Μικρές αίθουσες

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να επιλύσει τα προβλήματα που ήρθαν στην επιφάνεια. Κάποια από αυτά είναι γνωστά, όπως η κατάσταση στο Ειδικό Σχολείο Δυτικής Θεσσαλονίκης με τις αίθουσες να είναι ακατάλληλες, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος των Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Μιλάμε για πραγματικά ζητήματα που δεν έχουν δημιουργηθεί λόγω των νέων συνθηκών που προκύπτουν από την εμφάνιση της πανδημίας και την κατάσταση που έχουμε σήμερα, αλλά έρχονται από το προηγούμενο διάστημα». Όπως επισημαίνει ο κ. Κόπτσης «υπάρχει έντονο στεγαστικό πρόβλημα δεκαετιών, γίνονται διάφορες ενέργειες προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός ανά τάξη, ωστόσο τηρούνται όλα τα μέτρα και τα διαλείμματα είναι μεγαλύτερα».

Πρόβλημα σχολικής στέγης αντιμετωπίζει και η ανατολική Θεσσαλονίκη, με το δήμο Καλαμαριάς να προχωράει σε εξεύρεση λύσης στο ζήτημα που δημιουργήθηκε με το 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, προκαλώντας τις αντιδράσεις μερίδας γονέων και μαθητών που αρνήθηκαν τη μεταφορά τους σε άλλο σχολείο της περιοχής. «Άμεση ανέγερση σχολείων, οποιαδήποτε κατανομή μαθητών να λαμβάνει υπόψη της τη μη μετακίνηση των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις εκτός της περιοχής κατοικίας τους, ενώ σε περίπτωση προσωρινής μετακίνησης μαθητών, η μεταφορά τους θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη του δήμου» δηλώνει με ανακοίνωση της η Ένωση Γονέων του Δήμου Καλαμαριάς, ξεκαθαρίζοντας πως είναι αντίθετη «σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το ζητούμενο είναι τα σχολεία να λειτουργούν με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15».

Η απόφαση για μεταστέγαση του 10ου Γυμνασίου Καλαμαριάς στις εγκαταστάσεις του 3ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, καθώς και η μεταστέγαση του 3ου Λυκείου στις εγκαταστάσεις που λειτουργούσε το 10ο Γυμνάσιο, μέχρι να κατασκευαστεί νέο λύκειο, αποτελεί για τον κ. Κόπτση «την καλύτερη από τις λύσεις που προτάθηκαν. Η απόφαση του δήμου έλεγε μεταστέγαση, ο δήμος πρότεινε τη συγκεκριμένη λύση και εμείς οφείλαμε να ακολουθήσουμε». Ο κ. Κοκονάς, από την πλευρά του υποστηρίζει πως επίλυση προβλημάτων χωρίς συζήτηση δεν μπορεί να υπάρξει και κάνει λόγο για «μεσοβέζικες λύσεις που φέρνουν σε αντίθεση γονείς και μαθητές και δεν λύνουν το πρόβλημα».

Μικρές αίθουσες…

Η υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες σε πολλά σχολεία, με τους γονείς να διαμαρτύρονται για τις αίθουσες που επιλέχθηκαν για να φιλοξενήσουν τα παιδιά και που όπως καταγγέλλουν είναι ακατάλληλες. Στο 25ο Νηπιαγωγείο το οποίο συστεγάζεται με το 29ο Δημοτικό Σχολείο στη Χαριλάου, χρησιμοποιήθηκε ως τάξη μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, που δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση σε αίθουσα διδασκαλίας για μικρούς μαθητές, όπως υποστηρίζουν οι γονείς. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και τελικά οι μικροί μαθητές μεταφέρθηκαν σε άλλη τάξη , την ώρα που δυο προκατασκευασμένες αίθουσες θα τοποθετηθούν στην αυλή του σχολείου το επόμενο διάστημα. «Προχωρήσαμε στην αλλαγή αίθουσας στους μικρούς μαθητές. Και είναι μία από τις δυο αίθουσες που χρειάστηκε να αλλάξουμε σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία. Είναι λυπηρό να ακούγονται διάφορες φωνές και μάλιστα από την αξιωματική αντιπολίτευση για το συγκεκριμένο θέμα, η οποία υποσχέθηκε ενίσχυση με 70αίθουσες την περιοχή μας, για να μπορέσομε να υλοποιήσουμε τη δίχρονη προσχολική αγωγή και δεν μας έδωσε ούτε μία. Παρά τις συνθήκες που αντιμετωπίσαμε καταφέραμε 9,5 χιλιάδες νήπια να βρίσκονται σήμερα στα σχολεία» δηλώνει για το θέμα ο κ. Κόπτσης.

Αντιδράσεις για την τοποθέτηση που γίνεται «εκτάκτως και με προχειρότητα 5 προκατασκευασμένων αιθουσών (τύπου kibo) στον αύλειο χώρο του σχολείου για τη στέγαση νηπίων και προνηπίων βάσει του προγράμματος της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης» εκφράστηκαν και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Όπως τονίζει ο Σύλλογος, η απόφαση αυτή είναι «πρόχειρη και προκαλεί στα σχολεία εν μέσω πανδημίας επιπλέον συνωστισμό και συγχρωτισμό, αλλά και στο κλείσιμο αιθουσών πολλαπλών χρήσεων των σχολείων του δήμου μας, με πρόσχημα την πρόχειρη και προσωρινή στέγαση νηπίων».

Καραντίνα και τηλεκπαίδευση

Μετά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τις μεγάλες μάσκες, γεγονός που προκάλεσε την απορία των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε ο μηχανισμός γύρω από το μέτρο που αποτέλεσε και προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας στο άνοιγμα των σχολείων, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως θα δοθούν μάσκες μιας χρήσης στους μαθητές μέχρι να διανεμηθούν εκ νέου οι υφασμάτινες, με τις σωστές διαστάσεις. «Η προχειρότητα με την οποία αποφάσισε η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία, δημιουργεί ανησυχία στους γονείς. Εμείς υποστηρίζουμε ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά και θέλουμε οι μαθητές να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον, ωστόσο αυτό πρέπει να γίνεται με τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Δημιουργούνται εντυπώσεις γύρω από τις τεράστιες μάσκες, που φυσικά είναι ένα πρόβλημα, γιατί είναι ο μοναδικός όρος με τον οποίο άνοιξαν τα σχολεία, αλλά υπάρχουν και τα πραγματικά προβλήματα» τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, που αναγκάστηκε να προχωρήσει στην αναστολή λειτουργίας εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας για επιδημιολογικούς λόγους, ετοιμάζεται να υλοποιήσει την ενίσχυση της τηλεκπαίδευσης για εκείνους τους μαθητές που η σχολική τους μονάδα βρίσκεται σε αναστολή. Επιπλέον, με τροπολογία πλέον, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων ή τμημάτων εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού, παρέχεται στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη ευελιξία στους διευθυντές εκπαίδευσης να αξιολογήσουν την κατάσταση κάθε περιοχής με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία.

 *Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία