Απροσπέλαστη συνεχίζει να παραμένει η Θεσσαλονίκη για τους πεζούς με οπτική αναπηρία, παρά τις πομπώδεις εξαγγελίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων φωτεινών σηματοδοτών εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Ένωση Τυφλών Βορείου Ελλάδος «Ο Λουδοβίκος Μπράϊγ» σε πρόσφατη ανακοίνωσή της.
"Για τους τυχόν μη γνωρίζοντες, οι τυφλοί πεζοί συμπολίτες μας, άτομα με οπτική αναπηρία, εντοπίζουν εύκολα (;) τις διαβάσεις πεζών εντός του αστικού ιστού, από το ηχητικό σήμα που εκπέμπει (μέσω του εγκατεστημένου συστήματος) ο φωτεινός σηματοδότης. Αυτό σε κάθε πόλη που οι ιθύνοντες της θέλουν να την παρουσιάζουν ως ευρωπαϊκή και προηγμένη. Και για όσους αναρωτιούνται, η Θεσσαλονίκη δεν περιλαμβάνεται σε αυτές.
Στα πλαίσια λοιπόν του έργου “Παροχή Υπηρεσιών Συντήρησης & Υποστήριξης του Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού Εγκαταστάσεων Φωτεινής Σηματοδότησης Περιοχής Θεσσαλονίκης, Α' και Β' Τομέα Αρμοδιότητας ΔΤΕ/ΠΚΜ για τα έτη 2020-2022” βλέπουμε ότι συνολικά, εντελώς προσχηματικά, μόλις 71 διατάξεις ηχητικής ειδοποίησης τυφλών και ΑμεΑ πρόκειται να συντηρηθούν ή αντικατασταθούν. Την στιγμή που σήμερα, ο άξονας μόνο από την Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας έως και το τέλος της Λεωφόρου Τσιμισκή χρειάζεται περίπου 100 αντίστοιχα τέτοια συστήματα.
Ενδεικτικά, στον κόμβο μόνο της ΧΑΝΘ απαιτούνται πλέον των 10 συστημάτων ηχητικής ειδοποίησης τυφλών και ΑμεΑ. Εύκολα αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς το πλήθος των συστημάτων που απαιτούνται και για τους λοιπούς δρόμους της Θεσσαλονίκης (και τα οποία ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες) ώστε να καταστεί η πόλη προσβάσιμη στους συμπολίτες μας με οπτική αναπηρία. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν συνάδει με τις μεγαλοστομίες των υψηλόβαθμων στελεχών της ΠΚΜ που προσπαθούν ανεπιτυχώς να παρουσιάσουν την Θεσσαλονίκη ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
Και αυτό γιατί κάθε πόλη που θέλει να παρουσιάζεται ως τέτοια οφείλει να σέβεται και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόσβαση σε αυτή όλων ανεξαιρέτων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία. Η τεχνολογία υπάρχει, το ίδιο και τα κονδύλια καθώς και η νομοθεσία (ευρωπαϊκή και ελληνική), είναι καιρός να υπάρξει πλέον και η βούληση από όσους θεωρούν εαυτούς υπεύθυνους, ώστε να γίνει πράξη η πραγματική συμπερίληψη των ατόμων με οπτική αναπηρία και γενικότερα με αναπηρίες στον κοινωνικό ιστό.
Τα άτομα με τύφλωση έχουν κάνει αρκετή υπομονή, κάθε μέρα που περνάει χωρίς να είναι σε θέση να διασχίσουν με ασφάλεια μια διάβαση πεζών, είναι μέρα οπισθοδρόμησης, και δεν είναι διατεθειμένοι να περιμένουν ούτε μία επιπλέον", καταλήγει η ανακοίνωση.
Απροσπέλαστη συνεχίζει να παραμένει η Θεσσαλονίκη για τους πεζούς με οπτική αναπηρία, παρά τις πομπώδεις εξαγγελίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων φωτεινών σηματοδοτών εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Ένωση Τυφλών Βορείου Ελλάδος «Ο Λουδοβίκος Μπράϊγ» σε πρόσφατη ανακοίνωσή της.
"Για τους τυχόν μη γνωρίζοντες, οι τυφλοί πεζοί συμπολίτες μας, άτομα με οπτική αναπηρία, εντοπίζουν εύκολα (;) τις διαβάσεις πεζών εντός του αστικού ιστού, από το ηχητικό σήμα που εκπέμπει (μέσω του εγκατεστημένου συστήματος) ο φωτεινός σηματοδότης. Αυτό σε κάθε πόλη που οι ιθύνοντες της θέλουν να την παρουσιάζουν ως ευρωπαϊκή και προηγμένη. Και για όσους αναρωτιούνται, η Θεσσαλονίκη δεν περιλαμβάνεται σε αυτές.
Στα πλαίσια λοιπόν του έργου “Παροχή Υπηρεσιών Συντήρησης & Υποστήριξης του Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού Εγκαταστάσεων Φωτεινής Σηματοδότησης Περιοχής Θεσσαλονίκης, Α' και Β' Τομέα Αρμοδιότητας ΔΤΕ/ΠΚΜ για τα έτη 2020-2022” βλέπουμε ότι συνολικά, εντελώς προσχηματικά, μόλις 71 διατάξεις ηχητικής ειδοποίησης τυφλών και ΑμεΑ πρόκειται να συντηρηθούν ή αντικατασταθούν. Την στιγμή που σήμερα, ο άξονας μόνο από την Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας έως και το τέλος της Λεωφόρου Τσιμισκή χρειάζεται περίπου 100 αντίστοιχα τέτοια συστήματα.
Ενδεικτικά, στον κόμβο μόνο της ΧΑΝΘ απαιτούνται πλέον των 10 συστημάτων ηχητικής ειδοποίησης τυφλών και ΑμεΑ. Εύκολα αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς το πλήθος των συστημάτων που απαιτούνται και για τους λοιπούς δρόμους της Θεσσαλονίκης (και τα οποία ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες) ώστε να καταστεί η πόλη προσβάσιμη στους συμπολίτες μας με οπτική αναπηρία. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν συνάδει με τις μεγαλοστομίες των υψηλόβαθμων στελεχών της ΠΚΜ που προσπαθούν ανεπιτυχώς να παρουσιάσουν την Θεσσαλονίκη ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
Και αυτό γιατί κάθε πόλη που θέλει να παρουσιάζεται ως τέτοια οφείλει να σέβεται και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόσβαση σε αυτή όλων ανεξαιρέτων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία. Η τεχνολογία υπάρχει, το ίδιο και τα κονδύλια καθώς και η νομοθεσία (ευρωπαϊκή και ελληνική), είναι καιρός να υπάρξει πλέον και η βούληση από όσους θεωρούν εαυτούς υπεύθυνους, ώστε να γίνει πράξη η πραγματική συμπερίληψη των ατόμων με οπτική αναπηρία και γενικότερα με αναπηρίες στον κοινωνικό ιστό.
Τα άτομα με τύφλωση έχουν κάνει αρκετή υπομονή, κάθε μέρα που περνάει χωρίς να είναι σε θέση να διασχίσουν με ασφάλεια μια διάβαση πεζών, είναι μέρα οπισθοδρόμησης, και δεν είναι διατεθειμένοι να περιμένουν ούτε μία επιπλέον", καταλήγει η ανακοίνωση.
ΣΧΟΛΙΑ