ΠΑΙΔΕΙΑ

Αριστούχοι εν μέσω πανδημίας

Η Φανή Καμπίτση και ο Παναγιώτης Χονδρός μιλούν στη «ΜτΚ» για την κατάκτηση των στόχων τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις, παρά τις δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς

 29/07/2020 10:12

Αριστούχοι εν μέσω πανδημίας

Έλενα Αποστολίδου

Η Φανή Καμπίτση και ο Παναγιώτης Χονδρός, από την Σαντορίνη και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, είναι δυο μαθητές που αρίστευσαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, κατακτώντας τους στόχους τους, παρά τις δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς. Οι ίδιοι μιλούν στη «ΜτΚ» για τις δυσκολίες και τις θυσίες που απαιτήθηκαν να κάνουν ώστε να βρίσκονται σήμερα ένα βήμα από τη σχολή της πρώτης τους επιλογής, αλλά και της νέας τους ζωής.

kabitsi.jpg

Φανή Καμπίτση 17.625 μόρια

Λόγω της πανδημίας, το διάβασμα και η οργάνωσή του δοκιμάστηκαν

Η περίοδος της προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ομολογώ πως ήταν μακρόχρονη και επίπονη. Η διαδικασία ήταν απαιτητική, προϋπέθετε αδιάλειπτη και σταθερή προσπάθεια, αφοσίωση, επιμονή. Συγκεκριμένα, λόγω της πανδημίας, το διάβασμα και η οργάνωσή του δοκιμάστηκαν. Προσωπικά, παρότι αρχικά δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ στα νέα αυτά δεδομένα, επιχείρησα και κατάφερα τελικά να αξιοποιήσω παραγωγικά, όσο το δυνατόν περισσότερο, τον διαθέσιμο χρόνο της καραντίνας. Η εξάπλωση του ιού με προβλημάτισε, όμως μετατόπισα το ενδιαφέρον, κατά κύριο λόγο, στη μελέτη μου και τις εξετάσεις, φροντίζοντας, ταυτόχρονα, για την τήρηση των μέτρων.

Η προσαρμογή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Έπειτα από ενδελεχή έρευνα, αποφάσισα να στραφώ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συνεπώς, όσον αφορά τα μαθήματα της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας, δεν ακολούθησα τη δια ζώσης διδασκαλία. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός πως, ενώ τα μαθήματα διεξάγονταν μέσω διαδικτύου, αυτό δεν αφαίρεσε στο ελάχιστο τον προσωπικό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής πράξης. Προφανώς, η διαπροσωπική σχέση είναι αναντικατάστατη, ωστόσο τόσο τα στελέχη του φροντιστηρίου, όσο και οι καθηγητές μου ήταν πάντοτε διαθέσιμοι και πρόθυμοι να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες ανάγκες μου. Αυτό το τελευταίο έρχεται να επιβεβαιώσει και η αριστεία μου στα προαναφερθέντα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Θέληση, πίστη και προσπάθεια

Η επιτυχία αυτή για εμένα σημαίνει οπωσδήποτε την εκπλήρωση ενός παιδικού ονείρου. Πρόκειται για την απτή απόδειξη ότι με τη δύναμη της θέλησης, της πίστης και της προσπάθειας τα πάντα καθίστανται εφικτά. Αισθάνομαι ευγνωμοσύνη. Είναι πραγματικά συγκινητική εκείνη η στιγμή, κατά την οποία κατορθώνεις να προσεγγίσεις τον στόχο, να πραγματώσεις την επιθυμία, να διαμορφώσεις την πραγματικότητά σου. Καλείσαι ουσιαστικά να αδράξεις την ευκαιρία και να χαράξεις το μέλλον σου, όπως ακριβώς επιθυμείς.

Συνταγή της επιτυχίας

Παραδόξως, θα συμβούλευα τους μαθητές, που αρχίζουν από φέτος να δίνουν τον δικό τους προσωπικό αγώνα, να επιδείξουν υπομονή. Θεωρώ ότι αυτή ακριβώς συνιστά τη σπουδαιότερη παράμετρο, η οποία θα καθορίσει τόσο την έκβαση, όσο και την ίδια την πορεία. Οι μαθητές χρειάζεται να τηρήσουν μια στάση κατανόησης απέναντι στον εαυτό τους. Αυτό συνεπάγεται συνειδητοποίηση, αφενός πως τόσο η αφετηρία, όσο και η δυσκολία είναι κοινή για όλους και, αφετέρου, ότι τα λάθη, αλλά και η αποτυχία είναι αμφότερα συνιστώσες της επιτυχίας. Οφείλουν να καταλάβουν πως δεν είναι έρμαια της μοίρας και της τύχης. Εναπόκειται στη δική τους επιλογή η επίτευξη ακόμη κι των πιο υψηλών στόχων. Ας έχουν στο νου πως οι Πανελλήνιες δεν ταυτίζονται με το τέλος του κόσμου. Θα έλεγα ότι ταυτίζονται με το τέλος ενός κύκλου. Έτσι, πρέπει να τις αντιμετωπίσουν ως ευκαιρία. Οι Πανελλήνιες είναι το εισιτήριο, το μέσο, δηλαδή, για την επίτευξη του σκοπού, και όχι ο αυτοσκοπός. Εντούτοις, κλειδί της επιτυχίας σίγουρα δεν αποτελεί η υπέρμετρη πίεση. Πιστεύω ότι σημασία δεν έχει τόσο η ποσότητα, όσο η ποιότητα του διαβάσματος. Τα δικά μου μυστικά για την επιτυχία ήταν τα εξής: καταρχάς, η πειθαρχία, η μεθοδικότητα και ο συστηματικός προγραμματισμός. Θα χαρακτήριζα το πλάνο ως ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο, το οποίο λειτουργεί ως αρωγός, προκειμένου να τεθούν όρια και διατηρηθούν οι ισορροπίες. Έπειτα, ένα ακόμη κλειδί αποτέλεσε η ανάπαυλα. Κρίνεται επιτακτική ανάγκη το να αποφεύγεται η εξάντληση. Η εξουθένωση, εξάλλου, πιθανώς να επιφέρει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Γι’ αυτό, επιβάλλεται ο μαθητής να ανακαλύψει τις αντοχές του, για να εξασφαλιστεί η σωματική, η πνευματική και η ψυχική του γαλήνη, η οποία του είναι τόσο απαραίτητη. Καταληκτικά, ύψιστο ζητούμενο στάθηκε η στοχοθέτηση και η πίστη. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, κάθε πράξη αποβλέπει σε ένα τέλος, έναν σκοπό. Δίχως στόχο, είναι αδύνατη η δράση. Ομοίως, δίχως πίστη στη μαγεία του αποτελέσματος, είναι άπιαστο το όνειρο.


xondros.jpg

Παναγιώτης Χονδρός 18.825 μόρια

Κληθήκαμε να προσαρμοστούμε γρήγορα σε νέα και άγνωστα δεδομένα

Για εμένα το κεφάλαιο Πανελλαδικές ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, στη Β’ λυκείου. Καθώς στόχευα σε μία από τις πιο υψηλόβαθμες σχολές του πεδίου μου (Μηχανικός αεροσκαφών στην Πολεμική Αεροπορία), η προετοιμασία ήταν αρκετά εντατική ώστε να βεβαιωθώ πώς δεν είχα ελλείψεις. Τόσο το σχολείο μου (1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Μανόλης Ανδρόνικος) όσο και τα Φροντιστήρια Μπαχαράκη έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή, καθώς μου παρείχαν ανωτάτου επιπέδου γνώσεις σε συνδυασμό με συχνή επανάληψη και διαγωνίσματα. Η προετοιμασία καθ’ όλη την διάρκεια της Γ’ λυκείου ήταν μεθοδική, στοχευμένη και βασιζόταν σε καθημερινή και πολύωρη μελέτη, χωρίς όμως να αγγίζει τα όρια της υπερβολής. Μέχρι την εκδήλωση της πανδημίας στην χώρα μας, η καθημερινότητά μου ήταν προγραμματισμένη και η ψυχολογία αδιάβλητη και ακμαία.  Με την επιβολή της καραντίνας ωστόσο, όλα αυτά άλλαξαν. Κληθήκαμε να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα σε νέα και άγνωστα για εμάς δεδομένα, κάτι που προσωρινά με αποσυντόνισε από την προσπάθεια μου. Παρά την άμεση ανταπόκριση του σχολείου και του φροντιστηρίου μου στην νέα πραγματικότητα και την οργάνωση διαδικτυακών μαθημάτων, το περιβάλλον της τάξης δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία ψηφιακή αίθουσα. Όμως, μετά από ένα διάστημα προσαρμογής, εκμεταλλεύτηκα τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο για επιπλέον μελέτη αλλά και ξεκούραση από την πίεση της χρονιάς.  Το μεγαλύτερο άγχος καθ' όλη την διάρκεια της πανδημίας όμως, ήταν η αβεβαιότητα και η ασάφεια για την εξεταστέα ύλη και την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Ένα όνειρο ζωής

Η επιτυχία μου αυτή με γεμίζει ικανοποίηση και περηφάνια, καθώς για εμένα η ΣΜΑ δεν αποτελούσε απλά έναν στόχο, αλλά όνειρο ζωής. Το αίσθημα δικαίωσης των κόπων, της επίπονης και συνεχούς προσπάθειας αυτά τα δύο έτη είναι απερίγραπτο και σίγουρα θα μείνει ανεξίτηλο στην μνήμη μου. Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενος που έκανα περήφανους την οικογένεια μου, τους καθηγητές μου και τους στενούς μου φίλους, οι οποίοι πίστεψαν σε εμένα και με στήριξαν σε κάθε βήμα. Φυσικά αυτό είναι μόνο το πρώτο σκαλοπάτι για την επαγγελματική πορεία που επέλεξα. Ξεκινάω με ανανεωμένο, ενισχυμένο ηθικό και με την φαρέτρα μου οπλισμένη με όρεξη και ζήλο για την μελλοντική σταδιοδρομία μου.

Συμβουλές στους επόμενους

«Δουλειά, δουλειά, δουλειά» Αυτή είναι η κυριότερη συμβουλή που έχω να δώσω. Χρειάζονται υψηλές βλέψεις και στόχοι, αλλά το κεφάλι μέσα στην χρονιά πρέπει να παραμένει χαμηλά. Πίστη στις δυνάμεις του εαυτού μας, καθόλου εφησυχασμός και πάντα να επιδιώκουμε το κάτι παραπάνω. Το άγχος των πανελληνίων είναι διαχειρίσιμο και παραγωγικό στον βαθμό που δεν μετατρέπεται σε πανικό. Και το κλειδί για αυτή την ισορροπία είναι η σωστή προετοιμασία. Όσο πιο σωστά δουλεύουμε, τόσο λιγότερο άγχος θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Βέβαια μεγαλύτερη υποχρέωση μας, ίσως ακόμα και από το διάβασμα, είναι να ακούμε το σώμα μας και να ξεκουραζόμαστε. Προτείνω στον καθένα και την καθεμία να βρει ένα χόμπι, κάτι που τον/την χαλαρώνει και βοηθά στην πνευματική αποφόρτιση. Ο συνδυασμός της ολοκληρωμένης προετοιμασίας και της ψυχολογικής υποστήριξης και τόνωσης αποτελεί για εμένα το μυστικό της επιτυχίας μου. Φυσικά θα υπάρξουν και μέρες όπου θα νιώθουμε απογοητευμένοι, πτοημένοι και όλα θα μοιάζουν απρόσιτα. Τότε είναι που πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι, να κοιτάξουμε τον στόχο μας, και να αντλήσουμε δύναμη, έμπνευση και πείσμα να συνεχίσουμε, ώστε να βρεθούμε στην θέση που επιθυμούμε και να μετατρέψουμε το όνειρο μας σε πραγματικότητα. Αν μια φράση με αντιπροσωπεύει είναι «Δεν υπάρχει δεν μπορώ, όλα είναι δυνατά αρκεί να υπάρχει μια πηγαία ορμή εκ των έσω». Διαλέξτε τον στόχο που μόνο εσείς πραγματικά επιθυμείτε, δώστε τα όλα και πεισμώστε όταν ακούτε κάποιον να σας λέει «Δεν γίνεται».




*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 26 Ιουλίου 2020

Η Φανή Καμπίτση και ο Παναγιώτης Χονδρός, από την Σαντορίνη και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, είναι δυο μαθητές που αρίστευσαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, κατακτώντας τους στόχους τους, παρά τις δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς. Οι ίδιοι μιλούν στη «ΜτΚ» για τις δυσκολίες και τις θυσίες που απαιτήθηκαν να κάνουν ώστε να βρίσκονται σήμερα ένα βήμα από τη σχολή της πρώτης τους επιλογής, αλλά και της νέας τους ζωής.

kabitsi.jpg

Φανή Καμπίτση 17.625 μόρια

Λόγω της πανδημίας, το διάβασμα και η οργάνωσή του δοκιμάστηκαν

Η περίοδος της προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ομολογώ πως ήταν μακρόχρονη και επίπονη. Η διαδικασία ήταν απαιτητική, προϋπέθετε αδιάλειπτη και σταθερή προσπάθεια, αφοσίωση, επιμονή. Συγκεκριμένα, λόγω της πανδημίας, το διάβασμα και η οργάνωσή του δοκιμάστηκαν. Προσωπικά, παρότι αρχικά δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ στα νέα αυτά δεδομένα, επιχείρησα και κατάφερα τελικά να αξιοποιήσω παραγωγικά, όσο το δυνατόν περισσότερο, τον διαθέσιμο χρόνο της καραντίνας. Η εξάπλωση του ιού με προβλημάτισε, όμως μετατόπισα το ενδιαφέρον, κατά κύριο λόγο, στη μελέτη μου και τις εξετάσεις, φροντίζοντας, ταυτόχρονα, για την τήρηση των μέτρων.

Η προσαρμογή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Έπειτα από ενδελεχή έρευνα, αποφάσισα να στραφώ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συνεπώς, όσον αφορά τα μαθήματα της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας, δεν ακολούθησα τη δια ζώσης διδασκαλία. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός πως, ενώ τα μαθήματα διεξάγονταν μέσω διαδικτύου, αυτό δεν αφαίρεσε στο ελάχιστο τον προσωπικό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής πράξης. Προφανώς, η διαπροσωπική σχέση είναι αναντικατάστατη, ωστόσο τόσο τα στελέχη του φροντιστηρίου, όσο και οι καθηγητές μου ήταν πάντοτε διαθέσιμοι και πρόθυμοι να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες ανάγκες μου. Αυτό το τελευταίο έρχεται να επιβεβαιώσει και η αριστεία μου στα προαναφερθέντα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Θέληση, πίστη και προσπάθεια

Η επιτυχία αυτή για εμένα σημαίνει οπωσδήποτε την εκπλήρωση ενός παιδικού ονείρου. Πρόκειται για την απτή απόδειξη ότι με τη δύναμη της θέλησης, της πίστης και της προσπάθειας τα πάντα καθίστανται εφικτά. Αισθάνομαι ευγνωμοσύνη. Είναι πραγματικά συγκινητική εκείνη η στιγμή, κατά την οποία κατορθώνεις να προσεγγίσεις τον στόχο, να πραγματώσεις την επιθυμία, να διαμορφώσεις την πραγματικότητά σου. Καλείσαι ουσιαστικά να αδράξεις την ευκαιρία και να χαράξεις το μέλλον σου, όπως ακριβώς επιθυμείς.

Συνταγή της επιτυχίας

Παραδόξως, θα συμβούλευα τους μαθητές, που αρχίζουν από φέτος να δίνουν τον δικό τους προσωπικό αγώνα, να επιδείξουν υπομονή. Θεωρώ ότι αυτή ακριβώς συνιστά τη σπουδαιότερη παράμετρο, η οποία θα καθορίσει τόσο την έκβαση, όσο και την ίδια την πορεία. Οι μαθητές χρειάζεται να τηρήσουν μια στάση κατανόησης απέναντι στον εαυτό τους. Αυτό συνεπάγεται συνειδητοποίηση, αφενός πως τόσο η αφετηρία, όσο και η δυσκολία είναι κοινή για όλους και, αφετέρου, ότι τα λάθη, αλλά και η αποτυχία είναι αμφότερα συνιστώσες της επιτυχίας. Οφείλουν να καταλάβουν πως δεν είναι έρμαια της μοίρας και της τύχης. Εναπόκειται στη δική τους επιλογή η επίτευξη ακόμη κι των πιο υψηλών στόχων. Ας έχουν στο νου πως οι Πανελλήνιες δεν ταυτίζονται με το τέλος του κόσμου. Θα έλεγα ότι ταυτίζονται με το τέλος ενός κύκλου. Έτσι, πρέπει να τις αντιμετωπίσουν ως ευκαιρία. Οι Πανελλήνιες είναι το εισιτήριο, το μέσο, δηλαδή, για την επίτευξη του σκοπού, και όχι ο αυτοσκοπός. Εντούτοις, κλειδί της επιτυχίας σίγουρα δεν αποτελεί η υπέρμετρη πίεση. Πιστεύω ότι σημασία δεν έχει τόσο η ποσότητα, όσο η ποιότητα του διαβάσματος. Τα δικά μου μυστικά για την επιτυχία ήταν τα εξής: καταρχάς, η πειθαρχία, η μεθοδικότητα και ο συστηματικός προγραμματισμός. Θα χαρακτήριζα το πλάνο ως ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο, το οποίο λειτουργεί ως αρωγός, προκειμένου να τεθούν όρια και διατηρηθούν οι ισορροπίες. Έπειτα, ένα ακόμη κλειδί αποτέλεσε η ανάπαυλα. Κρίνεται επιτακτική ανάγκη το να αποφεύγεται η εξάντληση. Η εξουθένωση, εξάλλου, πιθανώς να επιφέρει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Γι’ αυτό, επιβάλλεται ο μαθητής να ανακαλύψει τις αντοχές του, για να εξασφαλιστεί η σωματική, η πνευματική και η ψυχική του γαλήνη, η οποία του είναι τόσο απαραίτητη. Καταληκτικά, ύψιστο ζητούμενο στάθηκε η στοχοθέτηση και η πίστη. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, κάθε πράξη αποβλέπει σε ένα τέλος, έναν σκοπό. Δίχως στόχο, είναι αδύνατη η δράση. Ομοίως, δίχως πίστη στη μαγεία του αποτελέσματος, είναι άπιαστο το όνειρο.


xondros.jpg

Παναγιώτης Χονδρός 18.825 μόρια

Κληθήκαμε να προσαρμοστούμε γρήγορα σε νέα και άγνωστα δεδομένα

Για εμένα το κεφάλαιο Πανελλαδικές ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, στη Β’ λυκείου. Καθώς στόχευα σε μία από τις πιο υψηλόβαθμες σχολές του πεδίου μου (Μηχανικός αεροσκαφών στην Πολεμική Αεροπορία), η προετοιμασία ήταν αρκετά εντατική ώστε να βεβαιωθώ πώς δεν είχα ελλείψεις. Τόσο το σχολείο μου (1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Μανόλης Ανδρόνικος) όσο και τα Φροντιστήρια Μπαχαράκη έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή, καθώς μου παρείχαν ανωτάτου επιπέδου γνώσεις σε συνδυασμό με συχνή επανάληψη και διαγωνίσματα. Η προετοιμασία καθ’ όλη την διάρκεια της Γ’ λυκείου ήταν μεθοδική, στοχευμένη και βασιζόταν σε καθημερινή και πολύωρη μελέτη, χωρίς όμως να αγγίζει τα όρια της υπερβολής. Μέχρι την εκδήλωση της πανδημίας στην χώρα μας, η καθημερινότητά μου ήταν προγραμματισμένη και η ψυχολογία αδιάβλητη και ακμαία.  Με την επιβολή της καραντίνας ωστόσο, όλα αυτά άλλαξαν. Κληθήκαμε να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα σε νέα και άγνωστα για εμάς δεδομένα, κάτι που προσωρινά με αποσυντόνισε από την προσπάθεια μου. Παρά την άμεση ανταπόκριση του σχολείου και του φροντιστηρίου μου στην νέα πραγματικότητα και την οργάνωση διαδικτυακών μαθημάτων, το περιβάλλον της τάξης δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία ψηφιακή αίθουσα. Όμως, μετά από ένα διάστημα προσαρμογής, εκμεταλλεύτηκα τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο για επιπλέον μελέτη αλλά και ξεκούραση από την πίεση της χρονιάς.  Το μεγαλύτερο άγχος καθ' όλη την διάρκεια της πανδημίας όμως, ήταν η αβεβαιότητα και η ασάφεια για την εξεταστέα ύλη και την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Ένα όνειρο ζωής

Η επιτυχία μου αυτή με γεμίζει ικανοποίηση και περηφάνια, καθώς για εμένα η ΣΜΑ δεν αποτελούσε απλά έναν στόχο, αλλά όνειρο ζωής. Το αίσθημα δικαίωσης των κόπων, της επίπονης και συνεχούς προσπάθειας αυτά τα δύο έτη είναι απερίγραπτο και σίγουρα θα μείνει ανεξίτηλο στην μνήμη μου. Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενος που έκανα περήφανους την οικογένεια μου, τους καθηγητές μου και τους στενούς μου φίλους, οι οποίοι πίστεψαν σε εμένα και με στήριξαν σε κάθε βήμα. Φυσικά αυτό είναι μόνο το πρώτο σκαλοπάτι για την επαγγελματική πορεία που επέλεξα. Ξεκινάω με ανανεωμένο, ενισχυμένο ηθικό και με την φαρέτρα μου οπλισμένη με όρεξη και ζήλο για την μελλοντική σταδιοδρομία μου.

Συμβουλές στους επόμενους

«Δουλειά, δουλειά, δουλειά» Αυτή είναι η κυριότερη συμβουλή που έχω να δώσω. Χρειάζονται υψηλές βλέψεις και στόχοι, αλλά το κεφάλι μέσα στην χρονιά πρέπει να παραμένει χαμηλά. Πίστη στις δυνάμεις του εαυτού μας, καθόλου εφησυχασμός και πάντα να επιδιώκουμε το κάτι παραπάνω. Το άγχος των πανελληνίων είναι διαχειρίσιμο και παραγωγικό στον βαθμό που δεν μετατρέπεται σε πανικό. Και το κλειδί για αυτή την ισορροπία είναι η σωστή προετοιμασία. Όσο πιο σωστά δουλεύουμε, τόσο λιγότερο άγχος θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Βέβαια μεγαλύτερη υποχρέωση μας, ίσως ακόμα και από το διάβασμα, είναι να ακούμε το σώμα μας και να ξεκουραζόμαστε. Προτείνω στον καθένα και την καθεμία να βρει ένα χόμπι, κάτι που τον/την χαλαρώνει και βοηθά στην πνευματική αποφόρτιση. Ο συνδυασμός της ολοκληρωμένης προετοιμασίας και της ψυχολογικής υποστήριξης και τόνωσης αποτελεί για εμένα το μυστικό της επιτυχίας μου. Φυσικά θα υπάρξουν και μέρες όπου θα νιώθουμε απογοητευμένοι, πτοημένοι και όλα θα μοιάζουν απρόσιτα. Τότε είναι που πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι, να κοιτάξουμε τον στόχο μας, και να αντλήσουμε δύναμη, έμπνευση και πείσμα να συνεχίσουμε, ώστε να βρεθούμε στην θέση που επιθυμούμε και να μετατρέψουμε το όνειρο μας σε πραγματικότητα. Αν μια φράση με αντιπροσωπεύει είναι «Δεν υπάρχει δεν μπορώ, όλα είναι δυνατά αρκεί να υπάρχει μια πηγαία ορμή εκ των έσω». Διαλέξτε τον στόχο που μόνο εσείς πραγματικά επιθυμείτε, δώστε τα όλα και πεισμώστε όταν ακούτε κάποιον να σας λέει «Δεν γίνεται».




*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 26 Ιουλίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία