ΠΑΙΔΕΙΑ

Αύξηση των θέσεων στα δημόσια ΙΕΚ

Τέλος Ιουλίου τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

 06/06/2023 07:00

Αύξηση των θέσεων στα δημόσια ΙΕΚ

Έλενα Καραβασίλη

Με το μάθημα των Νέων Ελληνικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ξεκίνησαν οι Πανελλαδικές για τους 80.000 μαθητές των ΓΕΛ και τους 20.000 μαθητές των ΕΠΑΛ. Ο εθελοντισμός και πώς το σχολείο μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια του εθελοντικού πνεύματος ήταν το θέμα «πρεμιέρας», με τα θέματα να χαρακτηρίζονται ως «εύκολα, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες» από τον Γιάννη Κανακούδη, υπεύθυνο ανθρωπιστικών σπουδών στα φροντιστήρια Μπαχαράκη.

Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών που θα ανοίξουν τον δρόμο για τις 68.574 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου, το αργότερο στις αρχές Αυγούστου. Την ίδια ώρα, αυξημένες είναι οι θέσεις που ανακοινώθηκαν στα δημόσια ΙΕΚ όπου για φέτος οι μαθητές θα υποβάλλουν διπλό παράλληλο μηχανογραφικό. Σύμφωνα με τον γ.γ. του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση τα αποτελέσματα των μαθημάτων γενικής παιδείας θα ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου. «Στις αρχές Ιουλίου θα έχουμε τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων και τέλος Ιουλίου, το αργότερο στις αρχές Αυγούστου θα έχουμε τις τελικές βαθμολογίες ώστε να ξέρουν οι μαθητές σε ποια σχολή εισάγονται», σημειώνει στη «ΜτΚ».

Αύξηση 36% στις θέσεις Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου

Αυξημένες κατά 36% θα είναι φέτος οι θέσεις στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι μέσω του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου. Συγκεκριμένα, 22.436 θέσεις διατίθενται μέσω παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, έναντι 16.544 θέσεων της περσινής χρονιάς. Οι εν λόγω θέσεις προσφέρονται από όλα τα δημόσια ΙΕΚ, δηλαδή της αρμοδιότητας των υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τουρισμού, Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σύμφωνα με την απόφαση του γ.γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Γεώργιου Βούτσινου, εξ αυτών, οι διατιθέμενες θέσεις του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου στα ΙΕΚ αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αυξάνονται σε 18.460 από 14.200, ποσοστό αύξησης 30%. Σημειώνεται ότι ο υποψήφιος δεν έχει περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων που δύναται να επιλέξει κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου και οι εγγραφές των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου. Ο κ. Κόπτσης τονίζει στη «ΜτΚ» ότι «κρίνοντας από τις προηγούμενες χρονιές, αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση όσων κάνουν παράλληλο μηχανογραφικό. Με περισσότερες θέσεις στα ΑΕΙ, με αυξημένο αριθμό θέσεων και με νέες επιπλέον ειδικότητες στα ΔΙΕΚ, προσφέρουμε ακόμη περισσότερες ευκαιρίες στους μαθητές μας. Ταυτόχρονα, με το παράλληλο μηχανογραφικό τους δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξουν ειδικότητες μέσω των οποίων θα διαμορφωθούν συνθήκες επαγγελματικής κατάρτισης και ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης».

«Η πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ»

Ως «την πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ σε ελληνικό δημόσιο κυβερνητικό οργανισμό», χαρακτήρισαν με ανακοίνωσή τους τα υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης την επίθεση που δέχτηκε τη Δευτέρα και την Τρίτη η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια και να σημειωθεί μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η πλατφόρμα δέχθηκε την Τρίτη 165 εκατομμύρια χτυπήματα από 114 χώρες και τη Δευτέρα 280.000 ανά δευτερόλεπτο. Άμεσα παρενέβη ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ζητώντας τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα. Για «επίθεση εναντίον της εκπαίδευσης και των μαθητών» έκανε λόγο ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης. Μιλώντας για μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, σε ελάχιστα σχολεία της χώρας που δεν κατάφεραν να συνδεθούν στο σύστημα, ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι δεν θα υπάρξει κανένα ζήτημα, καθώς η προθεσμία για να δώσουν εξετάσεις είναι μέχρι τις 15 Ιουνίου.


Η Εκπαίδευση της νέας εποχής

Ζούμε σε μία εποχή διαρκών αλλαγών, κρίσεων, υψηλών απαιτήσεων αλλά και προοπτικών που διανοίγουν η τεχνολογική εξέλιξη, η κοινωνία της γνώσης και η διάθεση του ανθρώπου για συνεχή βήματα προόδου. Ο κόσμος προχωρά και οι νέοι καλούνται να συμβαδίσουν με βασικά τους εφόδια την εξειδικευμένη γνώση αλλά και την ευρύτερη καλλιέργεια. Γι’ αυτό η σύγχρονη εκπαίδευση καλείται να εξελίσσεται, να προσφέρει καινοτόμες και ολοκληρωμένες προτάσεις και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε επαγγελματικές και κοινωνικές συνθήκες, συμβάλλοντας συγχρόνως στην ευρύτερη καλλιέργεια των νέων.

Οι νέοι, από την πλευρά τους, στην κρίσιμη φάση της εφηβείας, καλούνται να αξιοποιήσουν τα εκάστοτε εκπαιδευτικά δεδομένα, να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια, να οραματιστούν το μέλλον, να διαχειριστούν την πιεστική καθημερινότητα και να διαμορφώσουν άποψη για όσα συμβαίνουν γύρω τους. Πολύτιμοι συμπαραστάτες τους η πληροφορία, η γνώση, η μάθηση...

Γνωρίζουν όμως από πού και πώς να μαθαίνουν; Αξιοποιούν με επιτυχία το γνωστικό υλικό από τις ποικίλες και άφθονες πηγές; Ενεργοποιούν τις νοητικές τους δυνάμεις συνθέτουν, αναλύουν, επεξεργάζονται κριτικά, αφομοιώνουν; Μελετούν μεθοδικά, ήρεμα και αποδοτικά; Αντιμετωπίζουν ως πρόκληση και ενδιαφέρουσα εμπειρία την εκπαιδευτική διαδικασία; Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, αυτενεργούν, αναζητούν, αντιπροτείνουν; Συνδυάζουν με επιτυχία τη σχολική και την προσωπική τους ζωή; Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι γι’ αυτούς δημιουργική, βιωματική μάθηση ή μια καταπιεστική συνθήκη; Μπορούν να αξιοποιήσουν μορφωτικά σημαντικές παραμέτρους της ζωής τους, όπως τα κοινωνικά δίκτυα;

Η εκπαίδευση της νέας εποχής καλείται πλέον επιτακτικά να υιοθετήσει τη λογική της ανάδειξης της χρηστικής πλευράς της μάθησης αλλά συγχρόνως και της συνεισφοράς της στην κοινωνική ένταξη αλλά και της λειτουργίας της ως διαχρονικού εφοδίου ζωής. Στη σύγχρονη εκπαίδευση η μάθηση δεν πρέπει να λειτουργεί χρησιμοθηρικά αλλά να αποτελέσει και μετέπειτα στάση ζωής και φορέα διαρκούς προσωπικής εξέλιξης, πνευματικής και ηθικής ανάκαμψης.

Η εφηβεία αποτελεί μία αναπτυξιακή περίοδο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, δυνατότητες, δυσκολίες και προκλήσεις για το αναπτυσσόμενο άτομο αλλά και το πλαίσιο, στο οποία αυτό κινείται (οικογενειακό, σχολικό/εκπαιδευτικό). Η σχέση των εφήβων με τη μάθηση αποτελεί μια σημαντική διάσταση της ζωής τους, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων της. Κατά την περίοδο αυτή, οι έφηβοι αποκτούν πολλές γνώσεις, οι οποίες όμως δεν αρκούν για να τους οδηγήσουν στην επιτυχία, επαγγελματική, προσωπική, κοινωνική, αν δεν συνδυαστούν με καλλιεργημένη κριτική, συνθετική, αναλυτική σκέψη και εμπειρίες που θα συμβάλλουν στην πνευματική τους ωριμότητα και στη σωστή διαχείριση εκπαιδευτικών αλλά και καθημερινών ζητημάτων.

Καταλήγοντας, μία σύγχρονη, ποιοτική και ολοκληρωμένη εκπαίδευση δεν παρέχει τυποποιημένη, προβλέψιμη, αποσπασματική γνώση ούτε ευνοεί την αποστήθιση και την αναφομοίωτη γνώση. Αντίθετα, με τη σφαιρικότητα, την πρωτοτυπία, την τεχνολογική της διάσταση παρακινεί τον μαθητή να αγαπήσει τη μαθησιακή διαδικασία, να ενεργοποιήσει τις εσωτερικές του δυνάμεις, να απελευθερώσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του και να κάνει τη μάθηση και την αυτομόρφωση εφ΄ όρου ζωής χαρακτηριστικά του. Έτσι, θα συνεχίζει «αεί διδασκόμενος» να αναζητά, να προχωρά, να μαθαίνει, να ζει.

Φροντιστήρια ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03-04.06.2023

Με το μάθημα των Νέων Ελληνικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ξεκίνησαν οι Πανελλαδικές για τους 80.000 μαθητές των ΓΕΛ και τους 20.000 μαθητές των ΕΠΑΛ. Ο εθελοντισμός και πώς το σχολείο μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια του εθελοντικού πνεύματος ήταν το θέμα «πρεμιέρας», με τα θέματα να χαρακτηρίζονται ως «εύκολα, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες» από τον Γιάννη Κανακούδη, υπεύθυνο ανθρωπιστικών σπουδών στα φροντιστήρια Μπαχαράκη.

Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών που θα ανοίξουν τον δρόμο για τις 68.574 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου, το αργότερο στις αρχές Αυγούστου. Την ίδια ώρα, αυξημένες είναι οι θέσεις που ανακοινώθηκαν στα δημόσια ΙΕΚ όπου για φέτος οι μαθητές θα υποβάλλουν διπλό παράλληλο μηχανογραφικό. Σύμφωνα με τον γ.γ. του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση τα αποτελέσματα των μαθημάτων γενικής παιδείας θα ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου. «Στις αρχές Ιουλίου θα έχουμε τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων και τέλος Ιουλίου, το αργότερο στις αρχές Αυγούστου θα έχουμε τις τελικές βαθμολογίες ώστε να ξέρουν οι μαθητές σε ποια σχολή εισάγονται», σημειώνει στη «ΜτΚ».

Αύξηση 36% στις θέσεις Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου

Αυξημένες κατά 36% θα είναι φέτος οι θέσεις στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι μέσω του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου. Συγκεκριμένα, 22.436 θέσεις διατίθενται μέσω παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, έναντι 16.544 θέσεων της περσινής χρονιάς. Οι εν λόγω θέσεις προσφέρονται από όλα τα δημόσια ΙΕΚ, δηλαδή της αρμοδιότητας των υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τουρισμού, Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σύμφωνα με την απόφαση του γ.γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Γεώργιου Βούτσινου, εξ αυτών, οι διατιθέμενες θέσεις του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου στα ΙΕΚ αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αυξάνονται σε 18.460 από 14.200, ποσοστό αύξησης 30%. Σημειώνεται ότι ο υποψήφιος δεν έχει περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων που δύναται να επιλέξει κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου και οι εγγραφές των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου. Ο κ. Κόπτσης τονίζει στη «ΜτΚ» ότι «κρίνοντας από τις προηγούμενες χρονιές, αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση όσων κάνουν παράλληλο μηχανογραφικό. Με περισσότερες θέσεις στα ΑΕΙ, με αυξημένο αριθμό θέσεων και με νέες επιπλέον ειδικότητες στα ΔΙΕΚ, προσφέρουμε ακόμη περισσότερες ευκαιρίες στους μαθητές μας. Ταυτόχρονα, με το παράλληλο μηχανογραφικό τους δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξουν ειδικότητες μέσω των οποίων θα διαμορφωθούν συνθήκες επαγγελματικής κατάρτισης και ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης».

«Η πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ»

Ως «την πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ σε ελληνικό δημόσιο κυβερνητικό οργανισμό», χαρακτήρισαν με ανακοίνωσή τους τα υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης την επίθεση που δέχτηκε τη Δευτέρα και την Τρίτη η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια και να σημειωθεί μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η πλατφόρμα δέχθηκε την Τρίτη 165 εκατομμύρια χτυπήματα από 114 χώρες και τη Δευτέρα 280.000 ανά δευτερόλεπτο. Άμεσα παρενέβη ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ζητώντας τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα. Για «επίθεση εναντίον της εκπαίδευσης και των μαθητών» έκανε λόγο ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης. Μιλώντας για μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, σε ελάχιστα σχολεία της χώρας που δεν κατάφεραν να συνδεθούν στο σύστημα, ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι δεν θα υπάρξει κανένα ζήτημα, καθώς η προθεσμία για να δώσουν εξετάσεις είναι μέχρι τις 15 Ιουνίου.


Η Εκπαίδευση της νέας εποχής

Ζούμε σε μία εποχή διαρκών αλλαγών, κρίσεων, υψηλών απαιτήσεων αλλά και προοπτικών που διανοίγουν η τεχνολογική εξέλιξη, η κοινωνία της γνώσης και η διάθεση του ανθρώπου για συνεχή βήματα προόδου. Ο κόσμος προχωρά και οι νέοι καλούνται να συμβαδίσουν με βασικά τους εφόδια την εξειδικευμένη γνώση αλλά και την ευρύτερη καλλιέργεια. Γι’ αυτό η σύγχρονη εκπαίδευση καλείται να εξελίσσεται, να προσφέρει καινοτόμες και ολοκληρωμένες προτάσεις και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε επαγγελματικές και κοινωνικές συνθήκες, συμβάλλοντας συγχρόνως στην ευρύτερη καλλιέργεια των νέων.

Οι νέοι, από την πλευρά τους, στην κρίσιμη φάση της εφηβείας, καλούνται να αξιοποιήσουν τα εκάστοτε εκπαιδευτικά δεδομένα, να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια, να οραματιστούν το μέλλον, να διαχειριστούν την πιεστική καθημερινότητα και να διαμορφώσουν άποψη για όσα συμβαίνουν γύρω τους. Πολύτιμοι συμπαραστάτες τους η πληροφορία, η γνώση, η μάθηση...

Γνωρίζουν όμως από πού και πώς να μαθαίνουν; Αξιοποιούν με επιτυχία το γνωστικό υλικό από τις ποικίλες και άφθονες πηγές; Ενεργοποιούν τις νοητικές τους δυνάμεις συνθέτουν, αναλύουν, επεξεργάζονται κριτικά, αφομοιώνουν; Μελετούν μεθοδικά, ήρεμα και αποδοτικά; Αντιμετωπίζουν ως πρόκληση και ενδιαφέρουσα εμπειρία την εκπαιδευτική διαδικασία; Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, αυτενεργούν, αναζητούν, αντιπροτείνουν; Συνδυάζουν με επιτυχία τη σχολική και την προσωπική τους ζωή; Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι γι’ αυτούς δημιουργική, βιωματική μάθηση ή μια καταπιεστική συνθήκη; Μπορούν να αξιοποιήσουν μορφωτικά σημαντικές παραμέτρους της ζωής τους, όπως τα κοινωνικά δίκτυα;

Η εκπαίδευση της νέας εποχής καλείται πλέον επιτακτικά να υιοθετήσει τη λογική της ανάδειξης της χρηστικής πλευράς της μάθησης αλλά συγχρόνως και της συνεισφοράς της στην κοινωνική ένταξη αλλά και της λειτουργίας της ως διαχρονικού εφοδίου ζωής. Στη σύγχρονη εκπαίδευση η μάθηση δεν πρέπει να λειτουργεί χρησιμοθηρικά αλλά να αποτελέσει και μετέπειτα στάση ζωής και φορέα διαρκούς προσωπικής εξέλιξης, πνευματικής και ηθικής ανάκαμψης.

Η εφηβεία αποτελεί μία αναπτυξιακή περίοδο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, δυνατότητες, δυσκολίες και προκλήσεις για το αναπτυσσόμενο άτομο αλλά και το πλαίσιο, στο οποία αυτό κινείται (οικογενειακό, σχολικό/εκπαιδευτικό). Η σχέση των εφήβων με τη μάθηση αποτελεί μια σημαντική διάσταση της ζωής τους, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων της. Κατά την περίοδο αυτή, οι έφηβοι αποκτούν πολλές γνώσεις, οι οποίες όμως δεν αρκούν για να τους οδηγήσουν στην επιτυχία, επαγγελματική, προσωπική, κοινωνική, αν δεν συνδυαστούν με καλλιεργημένη κριτική, συνθετική, αναλυτική σκέψη και εμπειρίες που θα συμβάλλουν στην πνευματική τους ωριμότητα και στη σωστή διαχείριση εκπαιδευτικών αλλά και καθημερινών ζητημάτων.

Καταλήγοντας, μία σύγχρονη, ποιοτική και ολοκληρωμένη εκπαίδευση δεν παρέχει τυποποιημένη, προβλέψιμη, αποσπασματική γνώση ούτε ευνοεί την αποστήθιση και την αναφομοίωτη γνώση. Αντίθετα, με τη σφαιρικότητα, την πρωτοτυπία, την τεχνολογική της διάσταση παρακινεί τον μαθητή να αγαπήσει τη μαθησιακή διαδικασία, να ενεργοποιήσει τις εσωτερικές του δυνάμεις, να απελευθερώσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του και να κάνει τη μάθηση και την αυτομόρφωση εφ΄ όρου ζωής χαρακτηριστικά του. Έτσι, θα συνεχίζει «αεί διδασκόμενος» να αναζητά, να προχωρά, να μαθαίνει, να ζει.

Φροντιστήρια ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03-04.06.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία