Αυτές είναι οι αιτίες που πλημμυρίζει η υπόγεια διάβαση της Μακρυγιάννη στην Περιφερειακή οδό
07/09/2022 07:00
07/09/2022 07:00
Τα αδύνατα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης κατά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων ανέδειξαν οι ισχυρές βροχοπτώσεις του φετινού καλοκαιριού. Κυρίως της 14ης Ιουνίου καθώς και της περασμένης Κυριακής. Ένα απ’ αυτά είναι η υπόγεια διάβαση οχημάτων της οδού Μακρυγιάννη, στην εσωτερική περιφερειακή, στο ύψος του Ευόσμου η οποία έκλεισε και στις δύο περιπτώσεις καθώς είχε κατακλυστεί από τα νερά της βροχής, γεγονός που ανάγκασε την Τροχαία να διακόψει την κυκλοφορία έως ότου η Πυροσβεστική προχωρήσει σε απάντληση των υδάτων.
Σύμφωνα με τους αρμοδίους το πρόβλημα οφείλεται σε κάποιες κακοτεχνίες στο συγκεκριμένο έργο αλλά και στην έλλειψη δικτύου ομβρίων στη γύρω περιοχή με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των νερών της βροχής να καταλήγουν στην υπόγεια διάβαση. Με την υπόθεση ασχολείται μάλιστα και η Δικαιοσύνη έπειτα από εισαγγελική παραγγελία που δόθηκε μετά τις πλημμύρες της 14ης Ιουνίου. Αντικείμενο της δικαστικής έρευνας είναι να εξακριβωθούν οι αιτίες οι οποίες προκαλούν τις πλημμύρες στο σημείο της υπόγειας διάβασης και φυσικά να αναζητηθούν και οι ευθύνες. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες του makthes.gr στο πλαίσιο της έρευνας έχουν κληθεί και έχουν καταθέσει ήδη στον αρμόδιο ανακριτή ορισμένα αυτοδιοικητικά στελέχη.
Γύρω από αυτήν την υπόθεση εξελίσσεται ένα γαϊτανάκι καταλογισμού ευθυνών μεταξύ της Εγνατίας Οδού Α.Ε. που ήταν ο κύριος του έργου, των δήμων Κορδελιού Ευόσμου και Παύλου Μελά στα όρια των οποίων είναι η επίμαχη περιοχή και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η οποία περιμένει να παραλάβει το έργο από την Εγνατία Οδό. Ο λόγος της καθυστέρησης στην παράδοση του έργου από την Εγνατία Οδό στην Περιφέρεια είναι αυτές ακριβώς οι κακοτεχνίες και οι παραλείψεις οι οποίες θα πρέπει προηγουμένως να αποκατασταθούν.
Το βραχυκύκλωμα
Σύμφωνα με πληροφορίες η αιτία που πλημμύρισε η υπόγεια διάβαση οχημάτων της οδού Μακρυγιάννη κατά την ισχυρή βροχόπτωση της 14ης Ιουνίου ήταν το γεγονός ότι οι τρεις υποβρύχιες αντλίες ομβρίων οι οποίες έχουν τοποθετηθεί προκειμένου να οδηγούν τα βρόχινα νερά στο αποχετευτικό δίκτυο δεν λειτούργησαν καθώς υπήρξε βραχυκύκλωμα.
Οι πλημμύρες της περασμένης Κυριακής ωστόσο, προκλήθηκαν, σύμφωνα τους αρμοδίους εξ αιτίας των μεγάλων ποσοτήτων βρόχινων υδάτων τα οποία προήλθαν από τις παρόδιες περιοχές, κυρίως από την περιοχή του Άνω Ευόσμου και τη γειτονική οδό Ακαδήμου και τα οποία κατέληξαν στην υπόγεια διάβαση της Μακρυγιάννη.
Το πρόβλημα επισημαίνει με έγγραφο το οποίο απέστειλε στις 20 Ιουνίου η Εγνατία Οδός Α.Ε. προς τους δήμους Κορδελιού Ευόσμου και Παύλου Μελά καθώς και προς την Περιφέρεια. Σε αυτό σημειώνει ότι «κατά την ισχυρή βροχόπτωση της 14.06.2022 διαπιστώθηκε έντονη εισροή υδάτων στο c&c Μακρυγιάννη από το αστικό δίκτυο περιοχής οδού Ακαδήμου, η οποία επιδείνωσε το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με την απόφραξη του αποχετευτικού δικτύου της Περιφερειακής Οδού και οδήγησε σε αποκλεισμό της κυκλοφορίας». Καλεί, δε, τους δήμους και την Περιφέρεια «για την αποφυγή παρομοίων φαινομένων παρακαλούμε, στα όρια της αρμοδιότητάς σας, να φροντίσετε για τον έγκαιρο καθαρισμό του αποχετευτικού δικτύου άνωθεν της Περιφερειακής Οδού, δεδομένου ότι το αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΣΠΕΡ δεν έχει σχεδιασθεί για να λαμβάνει πλημμυρικές παροχές των παρόδιων οδών».
Δεν υπάρχει δίκτυο ομβρίων
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρι Μπίλλια η σημαντικότερη αιτία που πλημμυρίζει η υπόγεια διάβαση οχημάτων της Μακρυγιάννη είναι οι τεράστιες ποσότητες νερού που κατεβαίνουν από τον Άνω Εύοσμο. «Πρόκειται για μια περιοχή στην οποία υπάρχει τεράστια ανοικοδόμηση αλλά μεγάλο μέρος της δεν διαθέτει αποχετευτικό δίκτυο ομβρίων. Έτσι, όταν υπάρχει ισχυρή βροχόπτωση τα νερά κατεβαίνουν προς τα κάτω, ως την οδό Ακαδήμου και καταλήγουν στην υπόγεια διάβαση». Ο κ. Μπίλλιας εξηγεί ότι η Περιφέρεια δεν έχει παραλάβει ακόμη το έργο από την Εγνατία Οδό και θα το πράξει όταν θα έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Κώστας Σωτηράκης τονίζει ότι «ο δήμος δεν έχει ευθύνη για τις κακοτεχνίες και τις αβλεψίες που έχουν γίνει στην περιοχή. Όπως παραδέχεται και η Εγνατία Οδός το αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΣΠΕΡ δεν έχει σχεδιαστεί και δεν έχει προβλεφθεί στη μελέτη για να λαμβάνει πλημμυρικές παροχές των παρόδιων περιοχών». Ο κ. Σωτηράκης σημειώνει ότι «στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι η οδός Ακαδήμου, παράδρομος της εσωτερικής περιφερειακής, για την συντήρηση της, την απόφραξη και τον καθαρισμό των φρεατίων και γενικά του αποχετευτικού δικτύου των ομβρίων υδάτων». Παραδέχεται, τέλος, ότι πράγματι σε ένα μέρος της επέκτασης δεν υπάρχει δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων, επισημαίνοντας παράλληλα πως «σε ένα μεγάλο τμήμα του Άνω Ευόσμου, περίπου δύο χιλιάδες στρέμματα δεν έχει γίνει ανοικοδόμηση».
Τα αδύνατα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης κατά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων ανέδειξαν οι ισχυρές βροχοπτώσεις του φετινού καλοκαιριού. Κυρίως της 14ης Ιουνίου καθώς και της περασμένης Κυριακής. Ένα απ’ αυτά είναι η υπόγεια διάβαση οχημάτων της οδού Μακρυγιάννη, στην εσωτερική περιφερειακή, στο ύψος του Ευόσμου η οποία έκλεισε και στις δύο περιπτώσεις καθώς είχε κατακλυστεί από τα νερά της βροχής, γεγονός που ανάγκασε την Τροχαία να διακόψει την κυκλοφορία έως ότου η Πυροσβεστική προχωρήσει σε απάντληση των υδάτων.
Σύμφωνα με τους αρμοδίους το πρόβλημα οφείλεται σε κάποιες κακοτεχνίες στο συγκεκριμένο έργο αλλά και στην έλλειψη δικτύου ομβρίων στη γύρω περιοχή με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των νερών της βροχής να καταλήγουν στην υπόγεια διάβαση. Με την υπόθεση ασχολείται μάλιστα και η Δικαιοσύνη έπειτα από εισαγγελική παραγγελία που δόθηκε μετά τις πλημμύρες της 14ης Ιουνίου. Αντικείμενο της δικαστικής έρευνας είναι να εξακριβωθούν οι αιτίες οι οποίες προκαλούν τις πλημμύρες στο σημείο της υπόγειας διάβασης και φυσικά να αναζητηθούν και οι ευθύνες. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες του makthes.gr στο πλαίσιο της έρευνας έχουν κληθεί και έχουν καταθέσει ήδη στον αρμόδιο ανακριτή ορισμένα αυτοδιοικητικά στελέχη.
Γύρω από αυτήν την υπόθεση εξελίσσεται ένα γαϊτανάκι καταλογισμού ευθυνών μεταξύ της Εγνατίας Οδού Α.Ε. που ήταν ο κύριος του έργου, των δήμων Κορδελιού Ευόσμου και Παύλου Μελά στα όρια των οποίων είναι η επίμαχη περιοχή και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η οποία περιμένει να παραλάβει το έργο από την Εγνατία Οδό. Ο λόγος της καθυστέρησης στην παράδοση του έργου από την Εγνατία Οδό στην Περιφέρεια είναι αυτές ακριβώς οι κακοτεχνίες και οι παραλείψεις οι οποίες θα πρέπει προηγουμένως να αποκατασταθούν.
Το βραχυκύκλωμα
Σύμφωνα με πληροφορίες η αιτία που πλημμύρισε η υπόγεια διάβαση οχημάτων της οδού Μακρυγιάννη κατά την ισχυρή βροχόπτωση της 14ης Ιουνίου ήταν το γεγονός ότι οι τρεις υποβρύχιες αντλίες ομβρίων οι οποίες έχουν τοποθετηθεί προκειμένου να οδηγούν τα βρόχινα νερά στο αποχετευτικό δίκτυο δεν λειτούργησαν καθώς υπήρξε βραχυκύκλωμα.
Οι πλημμύρες της περασμένης Κυριακής ωστόσο, προκλήθηκαν, σύμφωνα τους αρμοδίους εξ αιτίας των μεγάλων ποσοτήτων βρόχινων υδάτων τα οποία προήλθαν από τις παρόδιες περιοχές, κυρίως από την περιοχή του Άνω Ευόσμου και τη γειτονική οδό Ακαδήμου και τα οποία κατέληξαν στην υπόγεια διάβαση της Μακρυγιάννη.
Το πρόβλημα επισημαίνει με έγγραφο το οποίο απέστειλε στις 20 Ιουνίου η Εγνατία Οδός Α.Ε. προς τους δήμους Κορδελιού Ευόσμου και Παύλου Μελά καθώς και προς την Περιφέρεια. Σε αυτό σημειώνει ότι «κατά την ισχυρή βροχόπτωση της 14.06.2022 διαπιστώθηκε έντονη εισροή υδάτων στο c&c Μακρυγιάννη από το αστικό δίκτυο περιοχής οδού Ακαδήμου, η οποία επιδείνωσε το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με την απόφραξη του αποχετευτικού δικτύου της Περιφερειακής Οδού και οδήγησε σε αποκλεισμό της κυκλοφορίας». Καλεί, δε, τους δήμους και την Περιφέρεια «για την αποφυγή παρομοίων φαινομένων παρακαλούμε, στα όρια της αρμοδιότητάς σας, να φροντίσετε για τον έγκαιρο καθαρισμό του αποχετευτικού δικτύου άνωθεν της Περιφερειακής Οδού, δεδομένου ότι το αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΣΠΕΡ δεν έχει σχεδιασθεί για να λαμβάνει πλημμυρικές παροχές των παρόδιων οδών».
Δεν υπάρχει δίκτυο ομβρίων
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρι Μπίλλια η σημαντικότερη αιτία που πλημμυρίζει η υπόγεια διάβαση οχημάτων της Μακρυγιάννη είναι οι τεράστιες ποσότητες νερού που κατεβαίνουν από τον Άνω Εύοσμο. «Πρόκειται για μια περιοχή στην οποία υπάρχει τεράστια ανοικοδόμηση αλλά μεγάλο μέρος της δεν διαθέτει αποχετευτικό δίκτυο ομβρίων. Έτσι, όταν υπάρχει ισχυρή βροχόπτωση τα νερά κατεβαίνουν προς τα κάτω, ως την οδό Ακαδήμου και καταλήγουν στην υπόγεια διάβαση». Ο κ. Μπίλλιας εξηγεί ότι η Περιφέρεια δεν έχει παραλάβει ακόμη το έργο από την Εγνατία Οδό και θα το πράξει όταν θα έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Κώστας Σωτηράκης τονίζει ότι «ο δήμος δεν έχει ευθύνη για τις κακοτεχνίες και τις αβλεψίες που έχουν γίνει στην περιοχή. Όπως παραδέχεται και η Εγνατία Οδός το αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΣΠΕΡ δεν έχει σχεδιαστεί και δεν έχει προβλεφθεί στη μελέτη για να λαμβάνει πλημμυρικές παροχές των παρόδιων περιοχών». Ο κ. Σωτηράκης σημειώνει ότι «στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι η οδός Ακαδήμου, παράδρομος της εσωτερικής περιφερειακής, για την συντήρηση της, την απόφραξη και τον καθαρισμό των φρεατίων και γενικά του αποχετευτικού δικτύου των ομβρίων υδάτων». Παραδέχεται, τέλος, ότι πράγματι σε ένα μέρος της επέκτασης δεν υπάρχει δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων, επισημαίνοντας παράλληλα πως «σε ένα μεγάλο τμήμα του Άνω Ευόσμου, περίπου δύο χιλιάδες στρέμματα δεν έχει γίνει ανοικοδόμηση».
ΣΧΟΛΙΑ