ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑVENG - Σκεπαστιανός: Η Ευρώπη θα χρειαστεί 130.000 μηχανικούς αεροσκαφών ως το 2040

Τεράστια η ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο - Οι προοπτικές απασχόλησης στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ολόκληρο

 06/03/2023 10:00

ΑVENG - Σκεπαστιανός: Η Ευρώπη θα χρειαστεί 130.000 μηχανικούς αεροσκαφών ως το 2040

Άννη Καρολίδου

Η Πολιτική Αεροπορία, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη αλλά και στον κόσμο ολόκληρο, χρειάζεται εκατοντάδες χιλιάδες μηχανικούς αεροσκαφών. H Eυρώπη θα χρειαστεί ως 130.000 επιπλέον μηχανικούς ως το 2040 και ο κλάδος, παγκόσμια, ως 700.000 μηχανικούς αεροσκαφών. 

Αυτή την ασύλληπτη σε έκταση ζήτηση, έρχεται να εξυπηρετήσει και η Aveng Aviation Engineering Training Center, από τη Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας προοπτικές απασχόλησης για τους νέους, τους άνδρες και τις γυναίκες, που «μένοντας στο έδαφος, στοχεύουν ψηλά».

Τις ανάγκες και τις προοπτικές της αγοράς, είδε ο Νίκος Σκεπαστιανός, αεροναυπηγός, μηχανικός αεροσκαφών αλλά και επαγγελματίας πιλότος, ένας άνθρωπος κυριολεκτικά μεγαλωμένος στα αεροπλάνα, παιδί της οικογενειακής επιχείρησης, της 3Δ Α.Ε., εταιρείας που από το 1976 δραστηριοποιείται στις αεροπορικές εφαρμογές.

«Το 2019 αποφάσισα και ίδρυσα την Aveng M.IKE, η οποία άρχισε να λειτουργεί το 2020, μέσω στον κορωνοϊό. Σε αυτά τα χρόνια προσπαθώ, μαζί με τους συνεργάτες μου, να ενημερώσω για τις τεράστιες ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας σε τεχνικό προσωπικό, τις εξαιρετικές προοπτικές του επαγγέλματος του μηχανικού αεροσκαφών και, για το πως, μπορούν οι ενδιαφερόμενοι, με βάση την ευρωπαϊκή και εθνική μας νομοθεσία, να ενταχθούν στη μεγάλη οικογένεια της πολιτικής αεροπορίας», τόνισε στο makthes.gr ο κ. Σκεπαστιανός.

skepastianos-nikos.jpg


Κι όπως είπε και, όπως στη συνέχεια αναζητήσαμε και επιβεβαιώσαμε, τα νούμερα που επικαλέσθηκε είναι απολύτως ακριβή, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Airbus, το λεγόμενο forcast που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Μάϊο του 2022. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την έκθεση, ως και 130.000 επιπλέον μηχανικούς αεροσκαφών θα χρειαστεί μέχρι το 2040 η Ευρωπαϊκή Πολιτική Αεροπορία, ενώ διεθνώς οι ανάγκες αυτές εκτιμήθηκαν στις 700.000. 

Απαιτήσεις τεράστιες για την υποστήριξη ενός αναπτυσσόμενου κλάδου, που μετά τον κορωνοϊό προχωράει σε αντικαταστάσεις των στόλων των αεροπορικών εταιρειών, με νέα 39.490 επιβατικά και εμπορευματικά, πιο «πράσινα» αεροσκάφη, να αντικαθιστούν σταδιακά και να ενισχύουν τους στόλους των αερομεταφορέων ως το 2040.

Άλλωστε και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες (Aegean, Sky Express) έχουν ανακοινώσει και υλοποιούν πολύ σημαντικές επενδύσεις στις ανανεώσεις και επεκτάσεις των στόλων τους, με νέα αεροσκάφη, τελευταίας τεχνολογίας, ενώ η Aegean προχωράει και στη δημιουργία, στην Αθήνα, Κέντρου Συντήρησης Πτητικών Μέσων, στο οποίο θα προσφέρονται υπηρεσίες συντήρησης σε αεροσκάφη και άλλων αερομεταφορέων.

aveng-laboratory-training.jpg

«Ακόμη και αν περιοριστούμε στην ελληνική αγορά, η ζήτηση για μηχανικούς αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλη. Σε κάθε αεροδρόμιο στη χώρα μας, όπως άλλωστε και σε όλο τον κόσμο, υπάρχει Γραμμή Συντήρησης αεροσκαφών ενώ είναι και η ονομαζόμενη Συντήρηση Υποστέγου, η βαριά συντήρηση που υποχρεωτικά γίνεται κάθε χρόνο, στα πτητικά μέσα. Μάλιστα πριν τον κορoνοϊό, μεγάλη Ευρωπαϊκή εταιρεία, σχεδίαζε τη δημιουργία τεχνικής βάσης στο αεροδρόμιο Μακεδονία, για τη βαριά συντήρηση υποστέγου, κάτι που τελικώς δεν προχώρησε. Ωστόσο υπάρχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήσεις και με άλλες εταιρείες», πρόσθεσε ο Νίκος Σκεπαστιανός.

Σχολές εκπαίδευσης μηχανικών αεροσκαφών υπήρχαν μόνο στην Αθήνα, μέχρι που το 2019 ιδρύθηκε η Aveng, στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι η πρώτη και η μόνη ως σήμερα σχολή μηχανικών αεροσκαφών στη Βόρεια Ελλάδα (Πιστοποιητικό Άδειας: EL.147.0020) και επίσημο διεθνές εξεταστικό κέντρο.

Η Aveng υπάγεται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και λειτουργεί σύμφωνα με τις νομοθετικές προδιαγραφές της EASA (European Union Aviation Safety Agency) η οποία είναι η αποκλειστική αρμόδια υπηρεσία για το επάγγελμα και η ελεγκτήρια υπηρεσία κάτω από την οποία λειτουργούν οι Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη.

Η Aveng έχει συνάψει συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο Μακεδονία αλλά και με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού όπως τη Bostonair, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συντήρησης αεροσκαφών στον κόσμο. Η Εταιρεία, έχει τις εγκαταστάσεις της, με αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, κινητήρες και δύο αεροσκάφη για εκπαιδευτικούς σκοπούς, στη Θέρμη.

Οι σπουδές για να γίνεις μηχανικός αεροσκαφών

Για την εγγραφή στο πρόγραμμα εκπαίδευσης απαιτείται απολυτήριο Λυκείου και γνώση της Αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο Lower.  Σήμερα στη σχολή φοιτούν 44 σπουδαστές– γυναίκες και άντρες- από τις ηλικίες των 16 ετών έως και 43. 

Οι σπουδές έχουν διάρκεια δύο (2) έτη (2400 ώρες διδασκαλίας) εκ των οποίων το 52% είναι θεωρητικά μαθήματα (13 σε αριθμό) και το 48% είναι εργαστήρια στις άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις της σχολής. Μέρος των εργαστηρίων πραγματοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Τα μαθήματα είναι όλα στην αγγλική γλώσσα σύμφωνα με την νομοθεσία. Επίσης, η Aveng αξιοποιεί τη δυνατότητα που παρέχει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία και προσφέρει παράλληλο τριετές πρόγραμμα φοίτησης και σε μαθητές Λυκείου.

Η άδεια άσκησης επαγγέλματος δίνεται από την ΥΠΑ, αφού έχει ολοκληρωθεί ο διετής κύκλος σπουδών σε πιστοποιημένη σχολή και διετής πρακτική εξάσκηση σε εταιρεία συντήρησης αεροσκαφών ή σε αεροπορική εταιρεία που διαθέτει τμήμα συντήρησης. Η Aveng, παρέχει τη δυνατότητα στους σπουδαστές της να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση, εφ’ όσον το επιθυμούν, στην 3Δ ΑΕ.

«Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι τυχόν ενδιαφερόμενοι είναι, ότι μόνο μέσω μίας πιστοποιημένης σχολής μπορεί να γίνει κάποιος μηχανικός αεροσκαφών, ακόμη και αν έχει τελειώσει τη Σ.Μ.Α. της Πολεμικής Αεροπορίας. Η απαίτηση αυτή ισχύει για την Ελλάδα όπως και για όλη την Ευρώπη», επισήμανε ο κ. Σκεπαστιανός.

Απασχόληση στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό

Οι μηχανικοί αεροσκαφών μπορούν να απασχοληθούν στις εταιρείες που ασχολούνται με τη συντήρηση αεροσκαφών και παρέχουν υπηρεσίες Γραμμής Συντήρησης, υπηρεσίες που παρέχονται σε όλα τα αεροδρόμια. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία υπάρχουν δύο εταιρείες Γραμμής Συντήρησης, ενώ Γραμμή Συντήρησης έχει και η Aegean αλλά για τα δικά της αεροσκάφη. Επίσης, μπορούν να εργαστούν στις αεροπορικές εταιρείες που έχουν δικές τους τεχνικές βάσεις.

aveg-live-maintenance.jpg
«Οι πρώτοι απόφοιτοι σπουδαστές μας βρήκαν αμέσως δουλειά, ενώ ακόμη 18 άτομα θα αποφοιτήσουν τον Σεπτέμβριο του 2023 και ήδη έχουμε δεχθεί κρούσεις, από εταιρεία συντήρησης, για να προσλάβει τρεις σπουδαστές, ως βοηθούς μηχανικούς, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την διετία της πρακτικής του εξάσκησης, σε αυτή.


Ο αδειούχος μηχανικός αεροσκαφών μπορεί να εργαστεί σε οποιαδήποτε εταιρεία συντήρησης στον κόσμο και να προσθέτει στην άδειά του, εξειδικεύσεις συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών.

Πολλές εταιρείες, διεθνώς, ζητούν να προσλάβουν μηχανικούς που έχουν τελειώσει τη διετή βασική εκπαίδευση, προσφέροντάς τους την πρακτική εξάσκηση προκειμένου να εξασφαλίσουν έτσι το ανθρώπινο δυναμικό που χρειάζονται και που είναι δυσεύρετο στην αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μισθοί είναι υψηλοί, ακόμη και για τους πρωτοαπασχολούμενους αδειούχους μηχανικούς, σχεδόν διπλασιάζονται για όσους έχουν 4-5 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, ενώ στο εξωτερικό είναι υψηλότεροι από τους ελληνικούς, κατά 60%-70%.

Στόχος της Aveng είναι, κατέληξε ο κ. Σκεπαστιανός, να αποφοιτούν από τη Σχολή, ετησίως, ως και 200 μηχανικοί αεροσκαφών.

Η Πολιτική Αεροπορία, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη αλλά και στον κόσμο ολόκληρο, χρειάζεται εκατοντάδες χιλιάδες μηχανικούς αεροσκαφών. H Eυρώπη θα χρειαστεί ως 130.000 επιπλέον μηχανικούς ως το 2040 και ο κλάδος, παγκόσμια, ως 700.000 μηχανικούς αεροσκαφών. 

Αυτή την ασύλληπτη σε έκταση ζήτηση, έρχεται να εξυπηρετήσει και η Aveng Aviation Engineering Training Center, από τη Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας προοπτικές απασχόλησης για τους νέους, τους άνδρες και τις γυναίκες, που «μένοντας στο έδαφος, στοχεύουν ψηλά».

Τις ανάγκες και τις προοπτικές της αγοράς, είδε ο Νίκος Σκεπαστιανός, αεροναυπηγός, μηχανικός αεροσκαφών αλλά και επαγγελματίας πιλότος, ένας άνθρωπος κυριολεκτικά μεγαλωμένος στα αεροπλάνα, παιδί της οικογενειακής επιχείρησης, της 3Δ Α.Ε., εταιρείας που από το 1976 δραστηριοποιείται στις αεροπορικές εφαρμογές.

«Το 2019 αποφάσισα και ίδρυσα την Aveng M.IKE, η οποία άρχισε να λειτουργεί το 2020, μέσω στον κορωνοϊό. Σε αυτά τα χρόνια προσπαθώ, μαζί με τους συνεργάτες μου, να ενημερώσω για τις τεράστιες ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας σε τεχνικό προσωπικό, τις εξαιρετικές προοπτικές του επαγγέλματος του μηχανικού αεροσκαφών και, για το πως, μπορούν οι ενδιαφερόμενοι, με βάση την ευρωπαϊκή και εθνική μας νομοθεσία, να ενταχθούν στη μεγάλη οικογένεια της πολιτικής αεροπορίας», τόνισε στο makthes.gr ο κ. Σκεπαστιανός.

skepastianos-nikos.jpg


Κι όπως είπε και, όπως στη συνέχεια αναζητήσαμε και επιβεβαιώσαμε, τα νούμερα που επικαλέσθηκε είναι απολύτως ακριβή, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Airbus, το λεγόμενο forcast που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Μάϊο του 2022. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την έκθεση, ως και 130.000 επιπλέον μηχανικούς αεροσκαφών θα χρειαστεί μέχρι το 2040 η Ευρωπαϊκή Πολιτική Αεροπορία, ενώ διεθνώς οι ανάγκες αυτές εκτιμήθηκαν στις 700.000. 

Απαιτήσεις τεράστιες για την υποστήριξη ενός αναπτυσσόμενου κλάδου, που μετά τον κορωνοϊό προχωράει σε αντικαταστάσεις των στόλων των αεροπορικών εταιρειών, με νέα 39.490 επιβατικά και εμπορευματικά, πιο «πράσινα» αεροσκάφη, να αντικαθιστούν σταδιακά και να ενισχύουν τους στόλους των αερομεταφορέων ως το 2040.

Άλλωστε και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες (Aegean, Sky Express) έχουν ανακοινώσει και υλοποιούν πολύ σημαντικές επενδύσεις στις ανανεώσεις και επεκτάσεις των στόλων τους, με νέα αεροσκάφη, τελευταίας τεχνολογίας, ενώ η Aegean προχωράει και στη δημιουργία, στην Αθήνα, Κέντρου Συντήρησης Πτητικών Μέσων, στο οποίο θα προσφέρονται υπηρεσίες συντήρησης σε αεροσκάφη και άλλων αερομεταφορέων.

aveng-laboratory-training.jpg

«Ακόμη και αν περιοριστούμε στην ελληνική αγορά, η ζήτηση για μηχανικούς αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλη. Σε κάθε αεροδρόμιο στη χώρα μας, όπως άλλωστε και σε όλο τον κόσμο, υπάρχει Γραμμή Συντήρησης αεροσκαφών ενώ είναι και η ονομαζόμενη Συντήρηση Υποστέγου, η βαριά συντήρηση που υποχρεωτικά γίνεται κάθε χρόνο, στα πτητικά μέσα. Μάλιστα πριν τον κορoνοϊό, μεγάλη Ευρωπαϊκή εταιρεία, σχεδίαζε τη δημιουργία τεχνικής βάσης στο αεροδρόμιο Μακεδονία, για τη βαριά συντήρηση υποστέγου, κάτι που τελικώς δεν προχώρησε. Ωστόσο υπάρχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήσεις και με άλλες εταιρείες», πρόσθεσε ο Νίκος Σκεπαστιανός.

Σχολές εκπαίδευσης μηχανικών αεροσκαφών υπήρχαν μόνο στην Αθήνα, μέχρι που το 2019 ιδρύθηκε η Aveng, στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι η πρώτη και η μόνη ως σήμερα σχολή μηχανικών αεροσκαφών στη Βόρεια Ελλάδα (Πιστοποιητικό Άδειας: EL.147.0020) και επίσημο διεθνές εξεταστικό κέντρο.

Η Aveng υπάγεται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και λειτουργεί σύμφωνα με τις νομοθετικές προδιαγραφές της EASA (European Union Aviation Safety Agency) η οποία είναι η αποκλειστική αρμόδια υπηρεσία για το επάγγελμα και η ελεγκτήρια υπηρεσία κάτω από την οποία λειτουργούν οι Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη.

Η Aveng έχει συνάψει συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο Μακεδονία αλλά και με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού όπως τη Bostonair, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συντήρησης αεροσκαφών στον κόσμο. Η Εταιρεία, έχει τις εγκαταστάσεις της, με αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, κινητήρες και δύο αεροσκάφη για εκπαιδευτικούς σκοπούς, στη Θέρμη.

Οι σπουδές για να γίνεις μηχανικός αεροσκαφών

Για την εγγραφή στο πρόγραμμα εκπαίδευσης απαιτείται απολυτήριο Λυκείου και γνώση της Αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο Lower.  Σήμερα στη σχολή φοιτούν 44 σπουδαστές– γυναίκες και άντρες- από τις ηλικίες των 16 ετών έως και 43. 

Οι σπουδές έχουν διάρκεια δύο (2) έτη (2400 ώρες διδασκαλίας) εκ των οποίων το 52% είναι θεωρητικά μαθήματα (13 σε αριθμό) και το 48% είναι εργαστήρια στις άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις της σχολής. Μέρος των εργαστηρίων πραγματοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Τα μαθήματα είναι όλα στην αγγλική γλώσσα σύμφωνα με την νομοθεσία. Επίσης, η Aveng αξιοποιεί τη δυνατότητα που παρέχει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία και προσφέρει παράλληλο τριετές πρόγραμμα φοίτησης και σε μαθητές Λυκείου.

Η άδεια άσκησης επαγγέλματος δίνεται από την ΥΠΑ, αφού έχει ολοκληρωθεί ο διετής κύκλος σπουδών σε πιστοποιημένη σχολή και διετής πρακτική εξάσκηση σε εταιρεία συντήρησης αεροσκαφών ή σε αεροπορική εταιρεία που διαθέτει τμήμα συντήρησης. Η Aveng, παρέχει τη δυνατότητα στους σπουδαστές της να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση, εφ’ όσον το επιθυμούν, στην 3Δ ΑΕ.

«Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι τυχόν ενδιαφερόμενοι είναι, ότι μόνο μέσω μίας πιστοποιημένης σχολής μπορεί να γίνει κάποιος μηχανικός αεροσκαφών, ακόμη και αν έχει τελειώσει τη Σ.Μ.Α. της Πολεμικής Αεροπορίας. Η απαίτηση αυτή ισχύει για την Ελλάδα όπως και για όλη την Ευρώπη», επισήμανε ο κ. Σκεπαστιανός.

Απασχόληση στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό

Οι μηχανικοί αεροσκαφών μπορούν να απασχοληθούν στις εταιρείες που ασχολούνται με τη συντήρηση αεροσκαφών και παρέχουν υπηρεσίες Γραμμής Συντήρησης, υπηρεσίες που παρέχονται σε όλα τα αεροδρόμια. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία υπάρχουν δύο εταιρείες Γραμμής Συντήρησης, ενώ Γραμμή Συντήρησης έχει και η Aegean αλλά για τα δικά της αεροσκάφη. Επίσης, μπορούν να εργαστούν στις αεροπορικές εταιρείες που έχουν δικές τους τεχνικές βάσεις.

aveg-live-maintenance.jpg
«Οι πρώτοι απόφοιτοι σπουδαστές μας βρήκαν αμέσως δουλειά, ενώ ακόμη 18 άτομα θα αποφοιτήσουν τον Σεπτέμβριο του 2023 και ήδη έχουμε δεχθεί κρούσεις, από εταιρεία συντήρησης, για να προσλάβει τρεις σπουδαστές, ως βοηθούς μηχανικούς, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την διετία της πρακτικής του εξάσκησης, σε αυτή.


Ο αδειούχος μηχανικός αεροσκαφών μπορεί να εργαστεί σε οποιαδήποτε εταιρεία συντήρησης στον κόσμο και να προσθέτει στην άδειά του, εξειδικεύσεις συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών.

Πολλές εταιρείες, διεθνώς, ζητούν να προσλάβουν μηχανικούς που έχουν τελειώσει τη διετή βασική εκπαίδευση, προσφέροντάς τους την πρακτική εξάσκηση προκειμένου να εξασφαλίσουν έτσι το ανθρώπινο δυναμικό που χρειάζονται και που είναι δυσεύρετο στην αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μισθοί είναι υψηλοί, ακόμη και για τους πρωτοαπασχολούμενους αδειούχους μηχανικούς, σχεδόν διπλασιάζονται για όσους έχουν 4-5 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, ενώ στο εξωτερικό είναι υψηλότεροι από τους ελληνικούς, κατά 60%-70%.

Στόχος της Aveng είναι, κατέληξε ο κ. Σκεπαστιανός, να αποφοιτούν από τη Σχολή, ετησίως, ως και 200 μηχανικοί αεροσκαφών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία