ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

"Avokado" by Mytilineos: Έρχονται αποκαλύψεις για έξυπνες ενεργειακές συσκευές και υπηρεσίες chat

Big data, αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη για τη δυναμική διαχείριση πόρων στην πολύπλοκη αγορά ενέργειας

 11/03/2024 07:00

"Avokado" by Mytilineos: Έρχονται αποκαλύψεις για έξυπνες ενεργειακές συσκευές και υπηρεσίες chat

Άννη Καρολίδου

Μέσα στους επόμενους μήνες, η «Avokado», η spin off του ομίλου Mytilineos, ετοιμάζεται να εντυπωσιάσει παρουσιάζοντας μία πρωτοπόρο, «έξυπνη» ενεργειακή συσκευή, η οποία μέσα από μία υπηρεσία τύπου ChatGPT και κάνοντας χρήση της τεχνητής νοημοσύνης/Α.Ι, θα συνομιλεί με τους χρήστες πράσινων ενεργειακών συστημάτων, κάνοντας πολύ απλούστερη τη διαχείρισή τους , μέσα από τον υπολογιστή ή και το κινητό μας τηλέφωνο.

Η «Avokado», που έκανε την εμφάνισή της μόλις πριν ένα χρόνο, είναι και εντός και εκτός της Mytilineos, αφού σε αυτή έχουν, από τον γνωστό Όμιλο, επενδυθεί πάνω από 2 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει εφαρμογές Πληροφορικής στο χώρο της ενέργειας. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, λειτουργεί τελείως ανεξάρτητα προκειμένου να έχει την ευελιξία και την ταχύτητα που χρειάζεται μία καινοτόμος νεοφυής επιχείρηση τεχνολογίας, για να δώσει γρήγορα αποτελέσματα σε λύσεις που χρειάζεται η αγορά ενέργειας.

Βig data, αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη

«Όλα είναι Μαθηματικά και, «όλα τα λεφτά» είναι στους αλγόριθμους και στην τεχνητή νοημοσύνη. Εμείς στην «Αvokado», μία ομάδα 12 ατόμων στο Α.Ι Factory, δουλεύουμε πάνω στην ανάπτυξη αλγοριθμικών μοντέλων, αξιοποιώντας τους «τόνους» των big data που προέρχονται από πελάτες της Protergia, προκειμένου να βοηθήσουμε μεγάλες επιχειρήσεις και φορείς διαχείρισης μεγάλων υποδομών, να προσεγγίσουν την πολύπλοκη ενεργειακή αγορά, να την κατανοήσουν καλύτερα και να κάνουν τις σωστές επιλογές, με βάση τους στόχους που θέτουν, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς».

Τα παραπάνω τόνισε ο δρ. Βασίλειος Νικολόπουλος, CTO και συνιδρυτής της «Avokado», όπως και επικεφαλής του Αpplied R&D , Technology and Digital Innovation του Τομέα Ενέργειας της Mytilineos, παρουσιάζοντας στο πλαίσιο των Forward Green και Renewable EnergyTech, τα «εξωτικά ενεργειακά ….φρούτα» της Εταιρείας, που σπινάρει τεχνολογικά στο χώρο της πράσινης ενέργειας.

Η «Αvokado» έχει εγκαταστήσει εφαρμογές της σε περισσότερους από 4.000 πελάτες της Protergia, της μεγάλης εταιρείας ενέργειας του Ομίλου Mytilineos, καθώς με τα προϊόντα της απευθύνεται κυρίως στη Β2Β αγορά και στην αγορά των smart cities, δίχως να αποκλείεται, μελλοντικά η επέκτασή της και στο B2C , δηλαδή στους οικιακούς καταναλωτές.

Ενεργειακά assets στο flexibility market

«Η ενέργεια είναι χρηματιστηριακό προϊόν και η ενεργειακή αγορά είναι πολυσύνθετη, γι’ αυτό και δύσκολα γίνεται κατανοητή από τους καταναλωτές. Στόχος της «Avokado» είναι να προσφέρει απλοποιημένες υπηρεσίες στον καταναλωτή, στο πλαίσιο του flexibility market, δηλαδή της αγοράς ευελιξίας, στην οποία ο καταναλωτής μπορεί να διαχειριστεί δυναμικά τα ενεργειακά assets του, με σκοπό το κέρδος. Αυτά τα assets μπορεί να είναι π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας, φωτοβολταϊκά ή άλλα συστήματα παραγωγής ΑΠΕ», εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος και πρόσθεσε:

«Στην Ενέργεια, χρειαζόμαστε το Α.Ι. (artificial intelligence) για να παίρνουμε γρήγορα αποφάσεις, ειδικά όταν έχουμε διαχείριση ζήτησης. Είναι αδύνατο, για ένα άτομο, σε πραγματικό χρόνο, να αναλύσει πολλές ετερογενείς πηγές δεδομένων- τιμές , καταναλώσεις, καιρικά φαινόμενα, ζήτηση- και να λαμβάνει αποφάσεις σε πολύ μικρό χρονικά διάστημα. Αυτό μπορούν να το κάνουν μόνο οι αλγόριθμοι, οι οποίοι προτείνουν και, δεν αποφασίζουν. Ο ενεργειακός διαχειριστής, ο άνθρωπος, είναι αυτός που εγκρίνει και παίρνει τις αποφάσεις».

Στην «Avokado» δουλεύουν εντατικά πάνω στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Οι αυτοματοποιήσεις είναι απαραίτητες για τη διαχείριση ενεργειακών πόρων, μέσα στην αγορά ευελιξίας.

Smart cities, το μέλλον και για τις ελληνικές πόλεις

Την Εταιρεία ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ενεργειακά έξυπνη πόλη. Η smart city είναι μία πόλη που καταναλώνει ενέργεια από ΑΠΕ, έχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα ,καταναλωτές με έξυπνους μετρητές ρεύματος στους χώρους τους, μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας. Πρόκειται για ένα πολύπλοκο οικοσύστημα και επιδίωξη της «Avocado» είναι να έχει ο καταναλωτής , ενέργεια, στο σωστό χρόνο και στην καλύτερη τιμή.

Ωστόσο, στην Ελλάδα, έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε για να προσεγγίσουμε στο μοντέλο της έξυπνης πόλης. Στη χώρα μας έχουμε ηλεκτροκίνηση, αποκεντρωμένη παραγωγή με τα φωτοβολταϊκά, έχουμε ενεργή εξοικονόμηση, αλλά, όπως επισήμανε ο κ. Νικολόπουλος, ακόμη δεν φτάσαμε στα smart homes, στα home services, στη διασύνδεση κτιρίων και υποδομών στην αγορά ευελιξίας, στο home automation και μετά, στο demand side management και στα αμφίδρομα δίκτυα ( π.χ. vehicle to grid και αντίστροφα).

Σε αυτή την πορεία προς τις smart cities, θα απαιτηθούν γενναίες αποφάσεις, σημαντικές παρεμβάσεις και μεγάλα κεφάλαια.

Ο prosumer, o νέος τύπος καταναλωτή- παραγωγού

Να σημειωθεί ότι η «Avokado», με όπλο τα μαθηματικά, έχει αναπτύξει ένα μοντέλο καταναλωτή, o oποίος δεν καταναλώνει μόνο ενέργεια, αλλά και παράγει, δηλαδή είναι ένας prosumer. Αυτός ο νέος τύπος καταναλωτή, έχει πέντε assets, πέντε στοιχεία που πρέπει να μετρώνται, να αναλύονται μαθηματικά. Τα στοιχεία αυτά αφορούν κατανάλωση ενέργειας, παραγωγή ενέργειας, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες, mobile energy στα ηλεκτρικά οχήματα και , ανταλλαγή ενέργειας βασισμένη στο blockchain. Αυτά τα στοιχεία είναι η τροφή και για τους αλγόριθμους της «Αvokado», ώστε να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες της.

Τα τρία ψηφιακά προϊόντα της «Avokado»

Mε τα τρία ψηφιακά προϊόντα που έχει αναπτύξει η «Avokado», οι πελάτες της μπορούν να διαχειριστούν τα παραπάνω ενεργειακά στοιχεία. Τα προϊόντα αυτά είναι το AVOX, τo AVOS και το ΑVOKADO A.I.

To AVOX είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία απεικονίζονται, όλα τα ενεργειακά assets του πελάτη, οπότε στη συνέχεια μπορεί να τα διαχειριστεί με δυναμικό τρόπο. Το AVOX , συνδυάζει το λογισμικό AVOS με large language models και digital business models, προσφέροντας έτσι πολύ σημαντικές υπηρεσίες για την πράσινη ενεργειακή μετάβαση στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στις πόλεις, που στόχος είναι να γίνουν πιο έξυπνες και πιο πράσινες.

Tο AVOS , λογισμικό στο οποίο στηρίζεται και το AVOX, είναι «ένα windows της ενέργειας», το οποίο εντάσσει την τεχνητή νοημοσύνη στις μπαταρίες ( ΒΕSS) , μα και σε άλλες συσκευές. Με το edge computing, το edge A.I., οι αλγόριθμοι «τρέχουν» στην τελική συσκευή.

Το AVOKADO AI είναι η εργαλειοθήκη αλγορίθμων από τους οποίους ο πελάτης μπορεί, ως υπηρεσία, να πάρει αυτόν που θέλει και να τον εντάξει στη δική του πλατφόρμα, στο δικό του ERP. H υπηρεσία αυτή μπορεί να είναι πρόβλεψη ενέργειας, πρόβλεψη ζήτησης, πρόβλεψη παραγωγής φωτοβολταϊκού, βελτιστοποίηση μπαταρίας, υπηρεσίες που όλες στηρίζονται σε αλγοριθμικά μοντέλα.

«Μας ζητήθηκε αλγόριθμος βελτιστοποίησης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μας ζητήθηκε να προβλέψουμε σε ένα δίκτυο φορτιστών από 8.000 σημεία στην Ευρώπη, πότε ο φορτιστής θα είναι κενός, ποια θα είναι η ζήτηση για αυτόν τον φορτιστή και ποια θα είναι τα slots φόρτισης αυτοκινήτου.

«Όλα είναι μαθηματικά. Δουλεύουμε πάνω σε τέτοιου τύπου αλγόριθμους και μπορούμε να τους πουλήσουμε στην αγορά, αυτοτελώς ή μέσω της πλατφόρμας AVOX», είπε ο κ. Νικολόπουλος.

Οι αλγόριθμοι «ζωντανεύουν» συσκευές και ενεργειακή πληροφορία

Η «Avokado», ήδη τρέχει δοκιμές αλγορίθμων σε συσκευές (βλέπε AVOS), σε inverters, μπαταρίες αλλά και φορτιστές όλων των κατασκευαστικών οίκων και στους επόμενους μήνες, εντός του 2024, ετοιμάζεται να κάνει σημαντικές ανακοινώσεις.

«Πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό, που αφορά το generative AI, καθώς ο χρήστης δε θα χρειάζεται να διαβάζει απανωτούς πίνακες και γραφήματα, αλλά θα ρωτάει την έξυπνη συσκευή τι θέλει να μάθει και θα παίρνει την ανάλογη απάντηση. Θα είναι κάτι σαν το ChatGPT », εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος. «Όλη η τεχνολογία τείνει να γίνει διαλογική, το conversational technology κερδίζει έδαφος, το δουλεύουμε γιατί θέλουμε να κάνουμε ευκολότερη την κατανόηση της πληροφορίας μεταξύ πλατφόρμας και τελικού πελάτη. Η ενέργεια είναι ένα σύνθετο προϊόν οπότε προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνολογία αιχμής, όπως το generative AI, για να απλοποιήσουμε αυτή τη σχέση. Σε αυτόν τον τομέα, η «Avokado», είναι από τις πρώτες εταιρείες στην Ευρώπη».

Αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη

«Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αλγόριθμους, άρα όλη η έμφαση δίνεται στο πως θα φτιάξεις ένα μαθηματικό μοντέλο, ένα αλγόριθμο, που θα μπορεί να πουληθεί. Αυτό ονομάζεται Α.Ι Product Management και προβλέπεται να ενταχθεί ως μάθημα στα Πανεπιστήμια, στα Πολυτεχνεία γιατί οι Πληροφορικοί , οι Μηχανικοί Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, θα πρέπει να μπορούν να ανιχνεύουν προβλήματα και να τα λύνουν δημιουργώντας αλγορίθμους, κάτι δύσκολο, γιατί πρέπει να ξέρεις μαθηματικά, γλώσσα προγραμματισμού (Python), ενέργεια, επιχειρηματικά μοντέλα.

«Επιστήμονες με αυτές τις γνώσεις είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν στην αγορά, αλλά θα εκδηλωθεί εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση για τέτοια στελέχη, στην αγορά», τόνισε ο κ. Νικολόπουλος επισημαίνοντας ότι η διαχείριση ψηφιακών ενεργειακών υπηρεσιών από επιχειρήσεις και φορείς, απαιτεί να εντάξουν στο δυναμικό τους ενεργειακούς διαχειριστές.

Καταλήγοντας ο CTO της «Αvokado» επισήμανε ότι οι μεγάλοι πελάτες της αγοράς ενέργειας, έχουν πολλά να ωφεληθούν από ψηφιακές ενεργειακές υπηρεσίες, είτε στοχεύουν στο net zero, είτε στην επίτευξη κέρδους.

Όσο στοχεύουν στο net zero θα έχουν αυξημένο κόστος, αλλά η μείωση και τελικά ο μηδενισμός εκπομπών άνθρακα, παίζει σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο των κριτηρίων ESG που «κυνηγούν», για πολλούς λόγους οι επιχειρήσεις.

Όσοι έχουν ως στόχο τη μεγιστοποίηση οικονομικού οφέλους, θα το πετύχουν διαχειριζόμενοι τα ενεργειακά assets τους, στην αγορά της ευελιξίας.

Και σε αυτό το νέο ενεργειακό, πράσινο και smart περιβάλλον, οι επόμενες billion dollars εταιρείες, θα είναι από την αγορά του ClimaTech, όπως πρόβλεψε ο CEO της ΒlackRock, Larry Fink. Σε αυτή την αγορά, έρχεται και η «Avokado» να προσφέρει υπηρεσίες, σαν technology provider.

Μέσα στους επόμενους μήνες, η «Avokado», η spin off του ομίλου Mytilineos, ετοιμάζεται να εντυπωσιάσει παρουσιάζοντας μία πρωτοπόρο, «έξυπνη» ενεργειακή συσκευή, η οποία μέσα από μία υπηρεσία τύπου ChatGPT και κάνοντας χρήση της τεχνητής νοημοσύνης/Α.Ι, θα συνομιλεί με τους χρήστες πράσινων ενεργειακών συστημάτων, κάνοντας πολύ απλούστερη τη διαχείρισή τους , μέσα από τον υπολογιστή ή και το κινητό μας τηλέφωνο.

Η «Avokado», που έκανε την εμφάνισή της μόλις πριν ένα χρόνο, είναι και εντός και εκτός της Mytilineos, αφού σε αυτή έχουν, από τον γνωστό Όμιλο, επενδυθεί πάνω από 2 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει εφαρμογές Πληροφορικής στο χώρο της ενέργειας. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, λειτουργεί τελείως ανεξάρτητα προκειμένου να έχει την ευελιξία και την ταχύτητα που χρειάζεται μία καινοτόμος νεοφυής επιχείρηση τεχνολογίας, για να δώσει γρήγορα αποτελέσματα σε λύσεις που χρειάζεται η αγορά ενέργειας.

Βig data, αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη

«Όλα είναι Μαθηματικά και, «όλα τα λεφτά» είναι στους αλγόριθμους και στην τεχνητή νοημοσύνη. Εμείς στην «Αvokado», μία ομάδα 12 ατόμων στο Α.Ι Factory, δουλεύουμε πάνω στην ανάπτυξη αλγοριθμικών μοντέλων, αξιοποιώντας τους «τόνους» των big data που προέρχονται από πελάτες της Protergia, προκειμένου να βοηθήσουμε μεγάλες επιχειρήσεις και φορείς διαχείρισης μεγάλων υποδομών, να προσεγγίσουν την πολύπλοκη ενεργειακή αγορά, να την κατανοήσουν καλύτερα και να κάνουν τις σωστές επιλογές, με βάση τους στόχους που θέτουν, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς».

Τα παραπάνω τόνισε ο δρ. Βασίλειος Νικολόπουλος, CTO και συνιδρυτής της «Avokado», όπως και επικεφαλής του Αpplied R&D , Technology and Digital Innovation του Τομέα Ενέργειας της Mytilineos, παρουσιάζοντας στο πλαίσιο των Forward Green και Renewable EnergyTech, τα «εξωτικά ενεργειακά ….φρούτα» της Εταιρείας, που σπινάρει τεχνολογικά στο χώρο της πράσινης ενέργειας.

Η «Αvokado» έχει εγκαταστήσει εφαρμογές της σε περισσότερους από 4.000 πελάτες της Protergia, της μεγάλης εταιρείας ενέργειας του Ομίλου Mytilineos, καθώς με τα προϊόντα της απευθύνεται κυρίως στη Β2Β αγορά και στην αγορά των smart cities, δίχως να αποκλείεται, μελλοντικά η επέκτασή της και στο B2C , δηλαδή στους οικιακούς καταναλωτές.

Ενεργειακά assets στο flexibility market

«Η ενέργεια είναι χρηματιστηριακό προϊόν και η ενεργειακή αγορά είναι πολυσύνθετη, γι’ αυτό και δύσκολα γίνεται κατανοητή από τους καταναλωτές. Στόχος της «Avokado» είναι να προσφέρει απλοποιημένες υπηρεσίες στον καταναλωτή, στο πλαίσιο του flexibility market, δηλαδή της αγοράς ευελιξίας, στην οποία ο καταναλωτής μπορεί να διαχειριστεί δυναμικά τα ενεργειακά assets του, με σκοπό το κέρδος. Αυτά τα assets μπορεί να είναι π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας, φωτοβολταϊκά ή άλλα συστήματα παραγωγής ΑΠΕ», εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος και πρόσθεσε:

«Στην Ενέργεια, χρειαζόμαστε το Α.Ι. (artificial intelligence) για να παίρνουμε γρήγορα αποφάσεις, ειδικά όταν έχουμε διαχείριση ζήτησης. Είναι αδύνατο, για ένα άτομο, σε πραγματικό χρόνο, να αναλύσει πολλές ετερογενείς πηγές δεδομένων- τιμές , καταναλώσεις, καιρικά φαινόμενα, ζήτηση- και να λαμβάνει αποφάσεις σε πολύ μικρό χρονικά διάστημα. Αυτό μπορούν να το κάνουν μόνο οι αλγόριθμοι, οι οποίοι προτείνουν και, δεν αποφασίζουν. Ο ενεργειακός διαχειριστής, ο άνθρωπος, είναι αυτός που εγκρίνει και παίρνει τις αποφάσεις».

Στην «Avokado» δουλεύουν εντατικά πάνω στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Οι αυτοματοποιήσεις είναι απαραίτητες για τη διαχείριση ενεργειακών πόρων, μέσα στην αγορά ευελιξίας.

Smart cities, το μέλλον και για τις ελληνικές πόλεις

Την Εταιρεία ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ενεργειακά έξυπνη πόλη. Η smart city είναι μία πόλη που καταναλώνει ενέργεια από ΑΠΕ, έχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα ,καταναλωτές με έξυπνους μετρητές ρεύματος στους χώρους τους, μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας. Πρόκειται για ένα πολύπλοκο οικοσύστημα και επιδίωξη της «Avocado» είναι να έχει ο καταναλωτής , ενέργεια, στο σωστό χρόνο και στην καλύτερη τιμή.

Ωστόσο, στην Ελλάδα, έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε για να προσεγγίσουμε στο μοντέλο της έξυπνης πόλης. Στη χώρα μας έχουμε ηλεκτροκίνηση, αποκεντρωμένη παραγωγή με τα φωτοβολταϊκά, έχουμε ενεργή εξοικονόμηση, αλλά, όπως επισήμανε ο κ. Νικολόπουλος, ακόμη δεν φτάσαμε στα smart homes, στα home services, στη διασύνδεση κτιρίων και υποδομών στην αγορά ευελιξίας, στο home automation και μετά, στο demand side management και στα αμφίδρομα δίκτυα ( π.χ. vehicle to grid και αντίστροφα).

Σε αυτή την πορεία προς τις smart cities, θα απαιτηθούν γενναίες αποφάσεις, σημαντικές παρεμβάσεις και μεγάλα κεφάλαια.

Ο prosumer, o νέος τύπος καταναλωτή- παραγωγού

Να σημειωθεί ότι η «Avokado», με όπλο τα μαθηματικά, έχει αναπτύξει ένα μοντέλο καταναλωτή, o oποίος δεν καταναλώνει μόνο ενέργεια, αλλά και παράγει, δηλαδή είναι ένας prosumer. Αυτός ο νέος τύπος καταναλωτή, έχει πέντε assets, πέντε στοιχεία που πρέπει να μετρώνται, να αναλύονται μαθηματικά. Τα στοιχεία αυτά αφορούν κατανάλωση ενέργειας, παραγωγή ενέργειας, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες, mobile energy στα ηλεκτρικά οχήματα και , ανταλλαγή ενέργειας βασισμένη στο blockchain. Αυτά τα στοιχεία είναι η τροφή και για τους αλγόριθμους της «Αvokado», ώστε να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες της.

Τα τρία ψηφιακά προϊόντα της «Avokado»

Mε τα τρία ψηφιακά προϊόντα που έχει αναπτύξει η «Avokado», οι πελάτες της μπορούν να διαχειριστούν τα παραπάνω ενεργειακά στοιχεία. Τα προϊόντα αυτά είναι το AVOX, τo AVOS και το ΑVOKADO A.I.

To AVOX είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία απεικονίζονται, όλα τα ενεργειακά assets του πελάτη, οπότε στη συνέχεια μπορεί να τα διαχειριστεί με δυναμικό τρόπο. Το AVOX , συνδυάζει το λογισμικό AVOS με large language models και digital business models, προσφέροντας έτσι πολύ σημαντικές υπηρεσίες για την πράσινη ενεργειακή μετάβαση στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στις πόλεις, που στόχος είναι να γίνουν πιο έξυπνες και πιο πράσινες.

Tο AVOS , λογισμικό στο οποίο στηρίζεται και το AVOX, είναι «ένα windows της ενέργειας», το οποίο εντάσσει την τεχνητή νοημοσύνη στις μπαταρίες ( ΒΕSS) , μα και σε άλλες συσκευές. Με το edge computing, το edge A.I., οι αλγόριθμοι «τρέχουν» στην τελική συσκευή.

Το AVOKADO AI είναι η εργαλειοθήκη αλγορίθμων από τους οποίους ο πελάτης μπορεί, ως υπηρεσία, να πάρει αυτόν που θέλει και να τον εντάξει στη δική του πλατφόρμα, στο δικό του ERP. H υπηρεσία αυτή μπορεί να είναι πρόβλεψη ενέργειας, πρόβλεψη ζήτησης, πρόβλεψη παραγωγής φωτοβολταϊκού, βελτιστοποίηση μπαταρίας, υπηρεσίες που όλες στηρίζονται σε αλγοριθμικά μοντέλα.

«Μας ζητήθηκε αλγόριθμος βελτιστοποίησης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μας ζητήθηκε να προβλέψουμε σε ένα δίκτυο φορτιστών από 8.000 σημεία στην Ευρώπη, πότε ο φορτιστής θα είναι κενός, ποια θα είναι η ζήτηση για αυτόν τον φορτιστή και ποια θα είναι τα slots φόρτισης αυτοκινήτου.

«Όλα είναι μαθηματικά. Δουλεύουμε πάνω σε τέτοιου τύπου αλγόριθμους και μπορούμε να τους πουλήσουμε στην αγορά, αυτοτελώς ή μέσω της πλατφόρμας AVOX», είπε ο κ. Νικολόπουλος.

Οι αλγόριθμοι «ζωντανεύουν» συσκευές και ενεργειακή πληροφορία

Η «Avokado», ήδη τρέχει δοκιμές αλγορίθμων σε συσκευές (βλέπε AVOS), σε inverters, μπαταρίες αλλά και φορτιστές όλων των κατασκευαστικών οίκων και στους επόμενους μήνες, εντός του 2024, ετοιμάζεται να κάνει σημαντικές ανακοινώσεις.

«Πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό, που αφορά το generative AI, καθώς ο χρήστης δε θα χρειάζεται να διαβάζει απανωτούς πίνακες και γραφήματα, αλλά θα ρωτάει την έξυπνη συσκευή τι θέλει να μάθει και θα παίρνει την ανάλογη απάντηση. Θα είναι κάτι σαν το ChatGPT », εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος. «Όλη η τεχνολογία τείνει να γίνει διαλογική, το conversational technology κερδίζει έδαφος, το δουλεύουμε γιατί θέλουμε να κάνουμε ευκολότερη την κατανόηση της πληροφορίας μεταξύ πλατφόρμας και τελικού πελάτη. Η ενέργεια είναι ένα σύνθετο προϊόν οπότε προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνολογία αιχμής, όπως το generative AI, για να απλοποιήσουμε αυτή τη σχέση. Σε αυτόν τον τομέα, η «Avokado», είναι από τις πρώτες εταιρείες στην Ευρώπη».

Αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη

«Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αλγόριθμους, άρα όλη η έμφαση δίνεται στο πως θα φτιάξεις ένα μαθηματικό μοντέλο, ένα αλγόριθμο, που θα μπορεί να πουληθεί. Αυτό ονομάζεται Α.Ι Product Management και προβλέπεται να ενταχθεί ως μάθημα στα Πανεπιστήμια, στα Πολυτεχνεία γιατί οι Πληροφορικοί , οι Μηχανικοί Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, θα πρέπει να μπορούν να ανιχνεύουν προβλήματα και να τα λύνουν δημιουργώντας αλγορίθμους, κάτι δύσκολο, γιατί πρέπει να ξέρεις μαθηματικά, γλώσσα προγραμματισμού (Python), ενέργεια, επιχειρηματικά μοντέλα.

«Επιστήμονες με αυτές τις γνώσεις είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν στην αγορά, αλλά θα εκδηλωθεί εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση για τέτοια στελέχη, στην αγορά», τόνισε ο κ. Νικολόπουλος επισημαίνοντας ότι η διαχείριση ψηφιακών ενεργειακών υπηρεσιών από επιχειρήσεις και φορείς, απαιτεί να εντάξουν στο δυναμικό τους ενεργειακούς διαχειριστές.

Καταλήγοντας ο CTO της «Αvokado» επισήμανε ότι οι μεγάλοι πελάτες της αγοράς ενέργειας, έχουν πολλά να ωφεληθούν από ψηφιακές ενεργειακές υπηρεσίες, είτε στοχεύουν στο net zero, είτε στην επίτευξη κέρδους.

Όσο στοχεύουν στο net zero θα έχουν αυξημένο κόστος, αλλά η μείωση και τελικά ο μηδενισμός εκπομπών άνθρακα, παίζει σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο των κριτηρίων ESG που «κυνηγούν», για πολλούς λόγους οι επιχειρήσεις.

Όσοι έχουν ως στόχο τη μεγιστοποίηση οικονομικού οφέλους, θα το πετύχουν διαχειριζόμενοι τα ενεργειακά assets τους, στην αγορά της ευελιξίας.

Και σε αυτό το νέο ενεργειακό, πράσινο και smart περιβάλλον, οι επόμενες billion dollars εταιρείες, θα είναι από την αγορά του ClimaTech, όπως πρόβλεψε ο CEO της ΒlackRock, Larry Fink. Σε αυτή την αγορά, έρχεται και η «Avokado» να προσφέρει υπηρεσίες, σαν technology provider.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία