Αυτοκίνητο: Μειώθηκαν οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ στην Ευρώπη το 2022
18/01/2023 14:16
18/01/2023 14:16
Τα επίσημα στοιχεία της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) που αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, δείχνουν ότι το 2022 συρρικνώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με το 2021. Το 2022, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης συρρικνώθηκε κατά 4,6%, κυρίως λόγω των επιπτώσεων από τις ελλείψεις εξαρτημάτων το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους.
Αν και η αγορά βελτιώθηκε από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο του 2022, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων ανηλθε σε 9,3 εκατ. μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο στην ΕΕ από το 1993, όταν καταγράφηκαν 9,2 εκατ. μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2022 (+1,1%), κυρίως λόγω της υψηλής της επίδοσης τον Δεκέμβριο 2022. Οι άλλες τρεις αγορές είχαν χειρότερη επίδοση από το 2021, με την Ιταλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-9,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-7,8%) και την Ισπανία (-5,4%).
Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 12,8%, σημειώνοντας τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης το 2022. Παρά το θετικό αυτό αποτέλεσμα, μόνο δύο από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν ανάπτυξη. Η γερμανική και η ιταλική αγορά αυτοκινήτου είχαν μια εξαιρετική επίδοση τον τελευταίο μήνα της χρονιάς, σημειώνοντας διψήφια αύξηση 38,1% και 21,0% αντίστοιχα. Η Ισπανία, από την άλλη, σημείωσε σημαντική πτώση (-14,1%), ενώ η Γαλλία παρέμεινε σταθερή (-0,1%).
29/12/2022 08:08
20/02/2023 17:06
Τα επίσημα στοιχεία της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) που αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, δείχνουν ότι το 2022 συρρικνώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με το 2021. Το 2022, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης συρρικνώθηκε κατά 4,6%, κυρίως λόγω των επιπτώσεων από τις ελλείψεις εξαρτημάτων το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους.
Αν και η αγορά βελτιώθηκε από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο του 2022, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων ανηλθε σε 9,3 εκατ. μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο στην ΕΕ από το 1993, όταν καταγράφηκαν 9,2 εκατ. μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2022 (+1,1%), κυρίως λόγω της υψηλής της επίδοσης τον Δεκέμβριο 2022. Οι άλλες τρεις αγορές είχαν χειρότερη επίδοση από το 2021, με την Ιταλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-9,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-7,8%) και την Ισπανία (-5,4%).
Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 12,8%, σημειώνοντας τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης το 2022. Παρά το θετικό αυτό αποτέλεσμα, μόνο δύο από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν ανάπτυξη. Η γερμανική και η ιταλική αγορά αυτοκινήτου είχαν μια εξαιρετική επίδοση τον τελευταίο μήνα της χρονιάς, σημειώνοντας διψήφια αύξηση 38,1% και 21,0% αντίστοιχα. Η Ισπανία, από την άλλη, σημείωσε σημαντική πτώση (-14,1%), ενώ η Γαλλία παρέμεινε σταθερή (-0,1%).
ΣΧΟΛΙΑ