ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτοψία Κ. Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ - «Μειώσεις τιμών σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς» (βίντεο)

«Τα μέτρα είναι μόνιμου χαρακτήρα - Οι μειώσεις σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%»

 01/03/2024 10:20

Αυτοψία Κ. Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ - «Μειώσεις τιμών σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς» (βίντεο)

Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα το νέο πλέγμα μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να πραγματοποιεί «αυτοψία» σε σούπερ μάρκετ.

«Έχουμε μειώσεις τιμών σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς. Οι κωδικοί αυτοί ξεπερνούν το 15% του τζίρου ενός σούπερ μάρκετ άρα είναι σημαντικές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.

«Μέτρα μόνιμου χαρακτήρα»

Υπογράμμισε ακόμη πως «αυτά τα μέτρα είναι μόνιμου χαρακτήρα, είναι μειώσεις μόνιμες» και «δεν είναι μέτρα περιοδικού ή προσωρινού χαρακτήρα». Όπως επισήμανε, οι μειώσεις σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%, ενώ σε άλλα προϊόντα ξεκινούν από το 10%.

«Οι κατηγορίες στις οποίες περιμένουμε να μειωθούν οι τιμές, είναι βασικές κατηγορίες για το νοικοκυριό αφορούν απορρυπαντικά κάθε είδους, καθαριστικά κάθε είδους, προϊόντα προσωπικής υγιεινής όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες, βρεφικές πάνες, προϊόντα εμμήνου ρύσεως» διευκρίνισε.

Ο κ. Σκρέκας διαβεβαίωσε πως «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού ώστε τα νοικοκυριά να δουν χαμηλότερες τιμές στα ράφια».

«Θέλουμε να επιταχύνουμε την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Θα στηρίξουμε τα νοικοκυριά απέναντι σε αυτό το πρόβλημα» τόνισε.

Ο «χάρτης» των μειώσεων

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το μέτρο έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου σε επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.

Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:

Κατηγορία προϊόντος / Μέση μείωση

  • Βρεφικές και παιδικές πάνες -18,1%
  • Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,0%
  • Απορρυπαντικά πιάτων -16,0%
  • Καθαριστικά παντός είδους -15,8%
  • Απορρυπαντικά ρούχων -15,6%
  • Οδοντόκρεμες -15,1%
  • Σαπούνια -12,7%

Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.


Πρόεδρος Ένωσης Μεσαίων Σουπερμάρκετ: Η πλειονότητα των εταιρειών έχει μπει στη λογική της μείωσης των τιμοκαταλόγων

Οι εταιρείες ανακοίνωσαν ότι μείωσαν τους τιμοκαταλόγους τους από 5% μέχρι 35% είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Σουπερμάρκετ Ελλάδας Γιάννης Πηλίδης.

Κάνουν, είπε, αυτό που ζητούσε πάντοτε και η κυβέρνηση και όλος ο κόσμος, να έχουν δηλαδή μόνιμα χαμηλές τιμές. Το μόνιμα χαμηλωμένη τιμή είναι κέρδος για τον καταναλωτή.

Υπάρχουν όμως και εταιρείες που δεν κάνανε μειώσεις τιμοκαταλόγου, σε αυτές έχουν απαγορεύσει να κάνουνε προσφορές, άρα τα προϊόντα τους παραμένουν ακριβά στο ράφι και προφανώς δεν πουλάνε, είπε.

Η πλειονότητα όμως έχει μπει στη λογική της μείωσης των τιμοκαταλόγων.

Αυτό το μέτρο, αν διαρκέσει σε μόνιμη βάση, είναι αυτό που ήθελε και η αγορά, συμπλήρωσε ο ίδιος.



    Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα το νέο πλέγμα μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να πραγματοποιεί «αυτοψία» σε σούπερ μάρκετ.

    «Έχουμε μειώσεις τιμών σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς. Οι κωδικοί αυτοί ξεπερνούν το 15% του τζίρου ενός σούπερ μάρκετ άρα είναι σημαντικές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.

    «Μέτρα μόνιμου χαρακτήρα»

    Υπογράμμισε ακόμη πως «αυτά τα μέτρα είναι μόνιμου χαρακτήρα, είναι μειώσεις μόνιμες» και «δεν είναι μέτρα περιοδικού ή προσωρινού χαρακτήρα». Όπως επισήμανε, οι μειώσεις σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%, ενώ σε άλλα προϊόντα ξεκινούν από το 10%.

    «Οι κατηγορίες στις οποίες περιμένουμε να μειωθούν οι τιμές, είναι βασικές κατηγορίες για το νοικοκυριό αφορούν απορρυπαντικά κάθε είδους, καθαριστικά κάθε είδους, προϊόντα προσωπικής υγιεινής όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες, βρεφικές πάνες, προϊόντα εμμήνου ρύσεως» διευκρίνισε.

    Ο κ. Σκρέκας διαβεβαίωσε πως «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού ώστε τα νοικοκυριά να δουν χαμηλότερες τιμές στα ράφια».

    «Θέλουμε να επιταχύνουμε την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Θα στηρίξουμε τα νοικοκυριά απέναντι σε αυτό το πρόβλημα» τόνισε.

    Ο «χάρτης» των μειώσεων

    Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.

    Σύμφωνα με το υπουργείο, το μέτρο έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου σε επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.

    Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:

    Κατηγορία προϊόντος / Μέση μείωση

    • Βρεφικές και παιδικές πάνες -18,1%
    • Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,0%
    • Απορρυπαντικά πιάτων -16,0%
    • Καθαριστικά παντός είδους -15,8%
    • Απορρυπαντικά ρούχων -15,6%
    • Οδοντόκρεμες -15,1%
    • Σαπούνια -12,7%

    Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.


    Πρόεδρος Ένωσης Μεσαίων Σουπερμάρκετ: Η πλειονότητα των εταιρειών έχει μπει στη λογική της μείωσης των τιμοκαταλόγων

    Οι εταιρείες ανακοίνωσαν ότι μείωσαν τους τιμοκαταλόγους τους από 5% μέχρι 35% είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Σουπερμάρκετ Ελλάδας Γιάννης Πηλίδης.

    Κάνουν, είπε, αυτό που ζητούσε πάντοτε και η κυβέρνηση και όλος ο κόσμος, να έχουν δηλαδή μόνιμα χαμηλές τιμές. Το μόνιμα χαμηλωμένη τιμή είναι κέρδος για τον καταναλωτή.

    Υπάρχουν όμως και εταιρείες που δεν κάνανε μειώσεις τιμοκαταλόγου, σε αυτές έχουν απαγορεύσει να κάνουνε προσφορές, άρα τα προϊόντα τους παραμένουν ακριβά στο ράφι και προφανώς δεν πουλάνε, είπε.

    Η πλειονότητα όμως έχει μπει στη λογική της μείωσης των τιμοκαταλόγων.

    Αυτό το μέτρο, αν διαρκέσει σε μόνιμη βάση, είναι αυτό που ήθελε και η αγορά, συμπλήρωσε ο ίδιος.



      ΣΧΟΛΙΑ

      Επιλέξτε Κατηγορία