«Big bang» στην εκπαίδευση ετοιμάζεται στη Θεσσαλονίκη

 13/03/2017 16:15

«Big bang» στην εκπαίδευση ετοιμάζεται στη Θεσσαλονίκη
Του Αλέξανδρου Φωτιάδη fotiadesa@gmail.com Φανταστείτε ένα σχολείο φτιαγμένο από ξύλα και φύκια, με εργαστήρια, χωράφι, κήπο και 300 μαθητές να σκάβουν, να παίζουν και να… ιδρώνουν στη διασκέδαση! Το "Big Bang School» για μαθητές δημοτικού δημιουργούν στο Λάκωμα δύο εραστές της δημιουργικής εκπαίδευσης, η Ελισάβετ Γεωργιάδου δημιουργός του «Σχολείου της Φύσης», πρότυπου παιδικού σταθμού στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης και ο Άγγελος Πατσιάς ιδρυτής του «Σχολείου της Φύσης και των Χρωμάτων» στο Ρέθυμνο. Το σχολείο θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο του 2018 και όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες θα παρέχει στους νεαρούς μαθητές την ευκαιρία να μάθουν μαθηματικά, γλώσσα και διάφορες επιστήμες με αρμονία, ανακαλύπτοντας παράλληλα τον εαυτό και τη φύση τους. Τα χρήματα για την κατασκευή του σχολείου θα προκύψουν από ίδιους πόρους και ιδιωτική χρηματοδότηση, ενώ η έκταση θα φτάνει τα 350 τ.μ. Η φιλοσοφία του σχολείου είναι ότι ο μαθητής θα πρέπει να ανακαλύψει μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση τον εαυτό, τις κλίσεις και τα ταλέντα του, να αναπτύξει τις δεξιότητες του και να βελτιώσει τις αδυναμίες του. Εξάλλου, οι ιδρυτές του Big Bang School επενδύουν στη φύση και τη σχέση των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των νεαρών παιδιών, μαζί της, καθώς όπως τονίζουν η φύση δεν ηθικολογεί και δεν κατακρίνει κανέναν για τις αποφάσεις του. Βέβαια, εξίσου μεγάλη σημασία δίνουν και στις αξίες με το τρίπτυχο συνεργασία - ειλικρίνεια - προσφορά να αποτελεί πυλώνα του επαγγελματικού τους έργου. Η ειδοποιός διαφορά του Big Bang School είναι, όπως και στο «Σχολείο της φύσης», ότι τα παιδιά περνάνε πολλές ώρες εκτός σχολικών αιθουσών, στην αυλή και τα χωράφια, πηγαίνουν συνεχώς εκδρομές και 10ήμερο ταξίδι το καλοκαίρι χωρίς τους γονείς τους, επισκέπτονται τα μνημεία της πόλης και μαθαίνουν τις ανάγκες που εξυπηρετεί η μόρφωση: «Αν το παιδί αντιληφθεί ποιες ανάγκες εξυπηρετεί στην καθημερινότητα του η γραφή, τότε θα αντιληφθεί και τον λόγο που πρέπει να μάθει να γράφει», σχολιάζει στην «Θ» η Ελισάβετ Γεωργιάδου και συνεχίζει: «Το παιδί είναι εξ’ ορισμού ενέργεια και γι’ αυτό πρέπει να βρίσκεται έξω στην φύση, όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος για δράση». Ο παράγων οικογένεια «Οι γονείς μεταφέρουν αξίες και δεξιότητες στα παιδιά και γι’ αυτό μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο παράγοντας οικογένεια», τονίζει η κ. Γεωργιάδου, διευκρινίζοντας ότι οι γονείς εκπαιδεύονται στο νηπιαγωγείο σε ομάδες αυτογνωσίας, θεάτρου, μουσικής (τύμπανα), αλλά και μέσα από διάφορα παιχνίδια. Εξάλλου, οι γονείς θα βοηθήσουν, στον βαθμό που μπορούν και θέλουν, στην κατασκευή του «Big Bang School», ενώ θα αναλάβουν μετά την πρώτη μέρα λειτουργίας του σχολείου, να λειτουργήσουν το κυλικείο και να καλλιεργήσουν τα χωράφια, προκειμένου να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά τους. «Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, 40 γονείς μπήκαν σε ένα λεωφορείο και χωρίς να γνωρίζουν που θα πάνε, έκαναν μία διήμερη εκδρομή. Πρώτη στάση ήταν το κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκεί όπου έκαναν διάφορα projects, ενώ δεύτερη το Σέλι: έπαιξαν, διασκέδασαν και επέστρεψαν πιο δημιουργικοί από πριν», σημειώνει η κα. Γεωργιάδου για να τονίσει την αξία της παρουσίας του γονέα στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και την ανταπόκριση τους στις απαιτήσεις των μαθητών και του σχολείου. Το όνειρο του Πολ… Στην προσπάθεια για την κατασκευή του «Big Bang School» μετέχει και ο επιχειρηματίας και ιδρυτής της Coco-mat, Πολ Ευμορφίδης, που μιλώντας στη «Θ» περιέγραψε το όνειρο του για το νέο σχολείο: «Θα φτιάξουμε ένα σχολείο μόνο από ελληνικά υλικά, δηλαδή φύκια και ξύλα, όπου τα παιδιά θα βγάζουν το δικό τους μετάξι από τις μουριές που θα φυτέψουμε», σχολιάζει στην «ΜτΚ» και προσθέτει: «Τα παιδιά θα φέρνουν τα ξύλα της μουριάς, θα ανάβουν το τζάκι τους, θα φτιάχνουν το δικό τους ποδηλατάκι και, εν ολίγοις θα κάνουν αυτό που η Ελλάδα έχει περισσότερο ανάγκη: θα κατασκευάζουν πράγματα». «Θέλω να μάθω στα παιδιά ότι υπάρχει πολλή γνώση μέσα τους και το μόνο που χρειάζεται είναι να σκάψουν λίγο για να την ανακαλύψουν», καταλήγει ο επιχειρηματίας. …και η ομιλία του Αγγελου Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του «Big Bang School» στο Ολυμπιακό Μουσείο, ο συνιδρυτής του σχολείου, Άγγελος Πατσιάς τόνισε ότι θέλει να κατασκευαστεί ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, σημειώνοντας ότι το σχολείο δεν απευθύνεται μόνο στα παιδιά που τους αρέσει να γράφουν, αλλά και σε όσα θέλουν να σκάβουν: «Δημοκρατικό είναι το σχολείο που αφήνει τα παιδιά να φτάσουν μέχρι εκεί που μπορούν, να κατασκευάζουν ρομπότ και να χτίζουν αποικίες στον Άρη», σχολίασε ο κ. Πατσιάς και συνέχισε: «Η δική μας πρόταση είναι ένα σχολείο που το παιδί θα είναι παιδί και θα δημιουργεί στον ίδιο χώρο με τους γονείς του, σε ένα αυτάρκες σχολείο που συντηρείται μόνο του». Το επόμενο βήμα Μετά την κατασκευή του σχολείου, οι ιθύνοντες σκέφτονται να δημιουργήσουν έναν χώρο για την αποκλειστική εκπαίδευση των μελλοντικών γονέων, παρέχοντας όλα τα εφόδια που κρίνουν απαραίτητα, ή όπως τονίζει η κα. Γεωργιάδου «να εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους πριν από τη γέννηση τους».    
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Θεσσαλονίκη" την Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017
Του Αλέξανδρου Φωτιάδη fotiadesa@gmail.com Φανταστείτε ένα σχολείο φτιαγμένο από ξύλα και φύκια, με εργαστήρια, χωράφι, κήπο και 300 μαθητές να σκάβουν, να παίζουν και να… ιδρώνουν στη διασκέδαση! Το "Big Bang School» για μαθητές δημοτικού δημιουργούν στο Λάκωμα δύο εραστές της δημιουργικής εκπαίδευσης, η Ελισάβετ Γεωργιάδου δημιουργός του «Σχολείου της Φύσης», πρότυπου παιδικού σταθμού στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης και ο Άγγελος Πατσιάς ιδρυτής του «Σχολείου της Φύσης και των Χρωμάτων» στο Ρέθυμνο. Το σχολείο θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο του 2018 και όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες θα παρέχει στους νεαρούς μαθητές την ευκαιρία να μάθουν μαθηματικά, γλώσσα και διάφορες επιστήμες με αρμονία, ανακαλύπτοντας παράλληλα τον εαυτό και τη φύση τους. Τα χρήματα για την κατασκευή του σχολείου θα προκύψουν από ίδιους πόρους και ιδιωτική χρηματοδότηση, ενώ η έκταση θα φτάνει τα 350 τ.μ. Η φιλοσοφία του σχολείου είναι ότι ο μαθητής θα πρέπει να ανακαλύψει μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση τον εαυτό, τις κλίσεις και τα ταλέντα του, να αναπτύξει τις δεξιότητες του και να βελτιώσει τις αδυναμίες του. Εξάλλου, οι ιδρυτές του Big Bang School επενδύουν στη φύση και τη σχέση των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των νεαρών παιδιών, μαζί της, καθώς όπως τονίζουν η φύση δεν ηθικολογεί και δεν κατακρίνει κανέναν για τις αποφάσεις του. Βέβαια, εξίσου μεγάλη σημασία δίνουν και στις αξίες με το τρίπτυχο συνεργασία - ειλικρίνεια - προσφορά να αποτελεί πυλώνα του επαγγελματικού τους έργου. Η ειδοποιός διαφορά του Big Bang School είναι, όπως και στο «Σχολείο της φύσης», ότι τα παιδιά περνάνε πολλές ώρες εκτός σχολικών αιθουσών, στην αυλή και τα χωράφια, πηγαίνουν συνεχώς εκδρομές και 10ήμερο ταξίδι το καλοκαίρι χωρίς τους γονείς τους, επισκέπτονται τα μνημεία της πόλης και μαθαίνουν τις ανάγκες που εξυπηρετεί η μόρφωση: «Αν το παιδί αντιληφθεί ποιες ανάγκες εξυπηρετεί στην καθημερινότητα του η γραφή, τότε θα αντιληφθεί και τον λόγο που πρέπει να μάθει να γράφει», σχολιάζει στην «Θ» η Ελισάβετ Γεωργιάδου και συνεχίζει: «Το παιδί είναι εξ’ ορισμού ενέργεια και γι’ αυτό πρέπει να βρίσκεται έξω στην φύση, όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος για δράση». Ο παράγων οικογένεια «Οι γονείς μεταφέρουν αξίες και δεξιότητες στα παιδιά και γι’ αυτό μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο παράγοντας οικογένεια», τονίζει η κ. Γεωργιάδου, διευκρινίζοντας ότι οι γονείς εκπαιδεύονται στο νηπιαγωγείο σε ομάδες αυτογνωσίας, θεάτρου, μουσικής (τύμπανα), αλλά και μέσα από διάφορα παιχνίδια. Εξάλλου, οι γονείς θα βοηθήσουν, στον βαθμό που μπορούν και θέλουν, στην κατασκευή του «Big Bang School», ενώ θα αναλάβουν μετά την πρώτη μέρα λειτουργίας του σχολείου, να λειτουργήσουν το κυλικείο και να καλλιεργήσουν τα χωράφια, προκειμένου να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά τους. «Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, 40 γονείς μπήκαν σε ένα λεωφορείο και χωρίς να γνωρίζουν που θα πάνε, έκαναν μία διήμερη εκδρομή. Πρώτη στάση ήταν το κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκεί όπου έκαναν διάφορα projects, ενώ δεύτερη το Σέλι: έπαιξαν, διασκέδασαν και επέστρεψαν πιο δημιουργικοί από πριν», σημειώνει η κα. Γεωργιάδου για να τονίσει την αξία της παρουσίας του γονέα στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και την ανταπόκριση τους στις απαιτήσεις των μαθητών και του σχολείου. Το όνειρο του Πολ… Στην προσπάθεια για την κατασκευή του «Big Bang School» μετέχει και ο επιχειρηματίας και ιδρυτής της Coco-mat, Πολ Ευμορφίδης, που μιλώντας στη «Θ» περιέγραψε το όνειρο του για το νέο σχολείο: «Θα φτιάξουμε ένα σχολείο μόνο από ελληνικά υλικά, δηλαδή φύκια και ξύλα, όπου τα παιδιά θα βγάζουν το δικό τους μετάξι από τις μουριές που θα φυτέψουμε», σχολιάζει στην «ΜτΚ» και προσθέτει: «Τα παιδιά θα φέρνουν τα ξύλα της μουριάς, θα ανάβουν το τζάκι τους, θα φτιάχνουν το δικό τους ποδηλατάκι και, εν ολίγοις θα κάνουν αυτό που η Ελλάδα έχει περισσότερο ανάγκη: θα κατασκευάζουν πράγματα». «Θέλω να μάθω στα παιδιά ότι υπάρχει πολλή γνώση μέσα τους και το μόνο που χρειάζεται είναι να σκάψουν λίγο για να την ανακαλύψουν», καταλήγει ο επιχειρηματίας. …και η ομιλία του Αγγελου Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του «Big Bang School» στο Ολυμπιακό Μουσείο, ο συνιδρυτής του σχολείου, Άγγελος Πατσιάς τόνισε ότι θέλει να κατασκευαστεί ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, σημειώνοντας ότι το σχολείο δεν απευθύνεται μόνο στα παιδιά που τους αρέσει να γράφουν, αλλά και σε όσα θέλουν να σκάβουν: «Δημοκρατικό είναι το σχολείο που αφήνει τα παιδιά να φτάσουν μέχρι εκεί που μπορούν, να κατασκευάζουν ρομπότ και να χτίζουν αποικίες στον Άρη», σχολίασε ο κ. Πατσιάς και συνέχισε: «Η δική μας πρόταση είναι ένα σχολείο που το παιδί θα είναι παιδί και θα δημιουργεί στον ίδιο χώρο με τους γονείς του, σε ένα αυτάρκες σχολείο που συντηρείται μόνο του». Το επόμενο βήμα Μετά την κατασκευή του σχολείου, οι ιθύνοντες σκέφτονται να δημιουργήσουν έναν χώρο για την αποκλειστική εκπαίδευση των μελλοντικών γονέων, παρέχοντας όλα τα εφόδια που κρίνουν απαραίτητα, ή όπως τονίζει η κα. Γεωργιάδου «να εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους πριν από τη γέννηση τους».    
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Θεσσαλονίκη" την Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017
Επιλέξτε Κατηγορία