ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χ. Σταϊκούρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στις 30 Νοεμβρίου

Την επόμενη εβδομάδα η τιμολογιακή πολιτική - Τέλος του 2025 η επέκταση της Καλαμαριάς

 22/10/2024 16:27

Χ. Σταϊκούρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στις 30 Νοεμβρίου

Σοφία Χριστοφορίδου

Δεν έχει αλλάξει κάτι στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum II. 

«Δεν έχει αλλάξει κάτι, ο προγραμματισμός είναι ακριβής, στις 30/11 το περιουσιακό αυτό στοιχείο θα είναι στους πολίτες της Μακεδονίας. Ταυτόχρονα σχεδιάζουμε και οργανώνουμε με μεθοδικότητα με ακόμα καλύτερα βήματα για νέο συγκοινωνιακό χάρτη στη Θεσσαλονίκη, ώστε να υπάρχει συμπληρωματικότητα των μέσων μεταφοράς» είπε προσθέτοντας ότι τις επόμενες 7-10 ημέρες θα ανακοινωθεί η τιμολογιακή πολιτική ώστε όλοι να προετοιμαστούν. «Έχουμε ήδη προχωρήσει στην προμήθεια των σχετικών εισιτηρίων τα οποία θα αξιοποιηθούν από τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς» είπε. Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμάρια έθεσε το χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2025. Όπως είπε στον τομέα των συγκοινωνιών η Θεσσαλονίκη είχε μείνει αρκετά πίσω, «ήθελε ενίσχυση και αυτό κάναμε». 

secf-1.jpg

Έκανε έναν απολογισμό των όσων έκανε η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναφερόμενος στην ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ κατά 1/3 μετρό και τις προσλήψεις οδηγών, στο μετρό, αλλά και στην πορεία υλοποίησης του flyover, και τόνισε ότι όσα χρονοδιαγράμματα τέθηκαν τηρήθηκαν στο ακέραιο. Για το τελευταίο είπε ότι είναι εμβληματικό και εξαιρετικά χρήσιμο, ότι μπορεί να υπάρχουν πρόσκαιρες δυσμενείς συνέπειες αλλά ότι η κοινωνία βλέπει ότι υπάρχουν 300 εργαζόμενοι και 70 βαρέα οχήματα και ότι παρά τα συνεχόμενα εμπόδια ο ιδιωτικός έχει ενσκήψει ώστε «να ξεπεράσουμε από κοινού όσο μπορούμε περισσότερα από τα προβλήματα που κάθε φορά αναδεικνύονται και είμαστε σε πολύ καλύτερο δρόμο από εκεί που ήμασταν πριν από μήνες» τοποθετώντας την οκλήρωση του έργου εντός του 2027. 

«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρέξουμε όλοι με ακόμα καλύτερους ρυθμούς για το flyover, την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, με καινούρια λεωφορεία με leasing ή με άλλες πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει για ανανέωση, εμπλουτισμο και ενίσχυση των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη». Επίσης ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, λέγοντας «εγώ δεν το προσπερνάω, το θεωρώ σημαντικό έργο και θα βοηθήσει τη δυτική Θεσσαλονίκη όπου υπάρχει σημαντική αύξηση του ενεργού πληθυσμού».

Σε τέσσερις μήνες η παράδοση της Εγνατία οδού στον ιδιώτη

Στην αρχή της τοποθέτησης του ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη στη Β. Ελλάδα. Είπε ότι προτεραιότητα είναι η γέφυρα που θα συνδέει την Ελλάδα με την Τουρκία, λέγοντας ότι η ελληνική πλευρά προχώρησε αρκετά στην δρομολόγηση των αναγκαίων μελετών και «το 2025 θα είμαστε έτοιμοι για να προχωρήσουμε από κοινού στην υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου». Αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, είπε ότι το επόμενο τετράμηνο θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μεταβίβασης του περιουσιακού στοιχείου στον ιδιώτη ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων βαριάς συντήρησης.

Αναφερόμενος σε επιμέρους οδικούς άξονες, είπε ότι το μισό κομμάτι του περιφερειακού στην Αλεξανδρούπολη θα αποδοθεί μέχρι το τέλος 2024 και το σύνολο το 2025- ένα έργο που συνδέει τον λιμένα με την Εγνατία. 

Για τα δύο έργα ΣΔΙΤ, Δράμα - Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη- Έδεσσα είπε ότι είναι στη β' φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και εκτίμησε ότι μέσα 2025 θα αρχίσει η υλοποίηση τους, που θα χρειαστεί 3,5-4 χρόνια. Επίσης αναφέρθηκε στο τμήμα Γιάννενα- Κακαβιά που θα εκτελεστεί με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ,

1,2 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα

Αναφερόμενος στα σιδηροδρομικά έργα, είπε ότι διαμορφώνονται δύο σημαντικοί διδηροδρομικοί διάδρομοι. Ο πρώτος συνδέει την Ελλάδα με τα δυτικά Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη, μέχρι την Ουκρανία. Είπε ότι επίκειται στα τέλη Νοεμβρίου συνάντηση με τον ομόλογο του από τη Βόρεια Μακεδονία στο Βελιγράδι ώστε μαζί με Ουγγαρία «να ενισχύσουμε την αναγκαία χρηματοδότηση αυτού του πολύ σημαντικού σιδηροδρομικού άξονα για τη Θεσσαλονίκη». Στα 75 χλμ του τμήματος Θεσσαλονίκη είπε ότι το 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί οι υποδομές ηλεκτροκίνησης σηματοδότης, τηλεδιοίκησης και αναβάθμισης της υποδομής. Στο μεταξύ η Σερβία θα εγκαινιάσει νέα σύνδεση με την Ουγγαρία και από ευρωπαϊκά χρήματα θα κατασκευάσει τη σύνδεση προς τη Βόρεια Μακεδονία.

Ο δεύτερος διάδρομος, που συνδέει τρεις θάλασσες, έχει απώτατους άξονες τον Προμαχώνα και το Ορμένιο. Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι η χώρα μας εξασφάλισε πόρους για αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας και για το τμήμα Πύθιο- Ορμένιο, έργα τα οποία θα δρομολογηθούν την επόμενη χρόνια για να υλοποιηθούν την επόμενη τετραετία. Όπως είπε, πρώτη προτεραιότητα στη νέα πρόταση που θα υποβάλλει η Ελλάδα στην ΕΕ τον Ιανουάριο του 2025 θα είναι το τμήμα Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο.

Επίσης αναφέρθηκε στο έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης Καρβάλη- Τοξότες, προυπολογισμού 212 εκατ. ευρώ, για το οποίο θα υπογραφεί σύμβαση το 2025 και θα υλοποιηθεί μέσα σε μια τριετία. Συνυπολογίζοντας τα 463 εκατ. Ευρώ που εξασφαλίστηκαν για τη συντήρηση και αναβάθμιση της κυρίας γραμμής Αθήξμα Θεσσαλονίκης, είπε ότι το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για τον σιδηρόδρομο φτάνει τα 1,1-1,2 δισ. ευρω.

Ανέφερε ακόμη ότι υπάρχουν σκέψεις από τον ιδιωτικό τομέα σωστή για σύνδεση της Βοιωτίας με κέντρα logistics στην Αττική για την αποσυμφόρηση του δικτύου και πρόσθεσε ότι ένα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία που εξετάζονται είναι και οι παραχωρήσεις.

Μέχρι το τέλος του 2024 ο νέος ΟΣΕ

Ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι μέχρι τα τέλη του 2024 θα παρουσιαστεί το σχέδιο αναβάθμισης του ΟΣΕ, στον οποίο θα υπαχθεί η ΕΡΓΟΣΕ και τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ που έχει το τροχαίο υλικό. Και στη συνέχεια θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για τον μάνατζερ του νέου φορέα. Το συνολικό πρότζεκτ «νέος ΟΣΕ» θα υλοποιηθεί εντός χρονικών ορίων του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή μέχρι τα τέλη του 2025.


Δεν έχει αλλάξει κάτι στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum II. 

«Δεν έχει αλλάξει κάτι, ο προγραμματισμός είναι ακριβής, στις 30/11 το περιουσιακό αυτό στοιχείο θα είναι στους πολίτες της Μακεδονίας. Ταυτόχρονα σχεδιάζουμε και οργανώνουμε με μεθοδικότητα με ακόμα καλύτερα βήματα για νέο συγκοινωνιακό χάρτη στη Θεσσαλονίκη, ώστε να υπάρχει συμπληρωματικότητα των μέσων μεταφοράς» είπε προσθέτοντας ότι τις επόμενες 7-10 ημέρες θα ανακοινωθεί η τιμολογιακή πολιτική ώστε όλοι να προετοιμαστούν. «Έχουμε ήδη προχωρήσει στην προμήθεια των σχετικών εισιτηρίων τα οποία θα αξιοποιηθούν από τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς» είπε. Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμάρια έθεσε το χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2025. Όπως είπε στον τομέα των συγκοινωνιών η Θεσσαλονίκη είχε μείνει αρκετά πίσω, «ήθελε ενίσχυση και αυτό κάναμε». 

secf-1.jpg

Έκανε έναν απολογισμό των όσων έκανε η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναφερόμενος στην ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ κατά 1/3 μετρό και τις προσλήψεις οδηγών, στο μετρό, αλλά και στην πορεία υλοποίησης του flyover, και τόνισε ότι όσα χρονοδιαγράμματα τέθηκαν τηρήθηκαν στο ακέραιο. Για το τελευταίο είπε ότι είναι εμβληματικό και εξαιρετικά χρήσιμο, ότι μπορεί να υπάρχουν πρόσκαιρες δυσμενείς συνέπειες αλλά ότι η κοινωνία βλέπει ότι υπάρχουν 300 εργαζόμενοι και 70 βαρέα οχήματα και ότι παρά τα συνεχόμενα εμπόδια ο ιδιωτικός έχει ενσκήψει ώστε «να ξεπεράσουμε από κοινού όσο μπορούμε περισσότερα από τα προβλήματα που κάθε φορά αναδεικνύονται και είμαστε σε πολύ καλύτερο δρόμο από εκεί που ήμασταν πριν από μήνες» τοποθετώντας την οκλήρωση του έργου εντός του 2027. 

«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρέξουμε όλοι με ακόμα καλύτερους ρυθμούς για το flyover, την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, με καινούρια λεωφορεία με leasing ή με άλλες πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει για ανανέωση, εμπλουτισμο και ενίσχυση των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη». Επίσης ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, λέγοντας «εγώ δεν το προσπερνάω, το θεωρώ σημαντικό έργο και θα βοηθήσει τη δυτική Θεσσαλονίκη όπου υπάρχει σημαντική αύξηση του ενεργού πληθυσμού».

Σε τέσσερις μήνες η παράδοση της Εγνατία οδού στον ιδιώτη

Στην αρχή της τοποθέτησης του ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη στη Β. Ελλάδα. Είπε ότι προτεραιότητα είναι η γέφυρα που θα συνδέει την Ελλάδα με την Τουρκία, λέγοντας ότι η ελληνική πλευρά προχώρησε αρκετά στην δρομολόγηση των αναγκαίων μελετών και «το 2025 θα είμαστε έτοιμοι για να προχωρήσουμε από κοινού στην υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου». Αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, είπε ότι το επόμενο τετράμηνο θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μεταβίβασης του περιουσιακού στοιχείου στον ιδιώτη ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων βαριάς συντήρησης.

Αναφερόμενος σε επιμέρους οδικούς άξονες, είπε ότι το μισό κομμάτι του περιφερειακού στην Αλεξανδρούπολη θα αποδοθεί μέχρι το τέλος 2024 και το σύνολο το 2025- ένα έργο που συνδέει τον λιμένα με την Εγνατία. 

Για τα δύο έργα ΣΔΙΤ, Δράμα - Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη- Έδεσσα είπε ότι είναι στη β' φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και εκτίμησε ότι μέσα 2025 θα αρχίσει η υλοποίηση τους, που θα χρειαστεί 3,5-4 χρόνια. Επίσης αναφέρθηκε στο τμήμα Γιάννενα- Κακαβιά που θα εκτελεστεί με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ,

1,2 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα

Αναφερόμενος στα σιδηροδρομικά έργα, είπε ότι διαμορφώνονται δύο σημαντικοί διδηροδρομικοί διάδρομοι. Ο πρώτος συνδέει την Ελλάδα με τα δυτικά Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη, μέχρι την Ουκρανία. Είπε ότι επίκειται στα τέλη Νοεμβρίου συνάντηση με τον ομόλογο του από τη Βόρεια Μακεδονία στο Βελιγράδι ώστε μαζί με Ουγγαρία «να ενισχύσουμε την αναγκαία χρηματοδότηση αυτού του πολύ σημαντικού σιδηροδρομικού άξονα για τη Θεσσαλονίκη». Στα 75 χλμ του τμήματος Θεσσαλονίκη είπε ότι το 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί οι υποδομές ηλεκτροκίνησης σηματοδότης, τηλεδιοίκησης και αναβάθμισης της υποδομής. Στο μεταξύ η Σερβία θα εγκαινιάσει νέα σύνδεση με την Ουγγαρία και από ευρωπαϊκά χρήματα θα κατασκευάσει τη σύνδεση προς τη Βόρεια Μακεδονία.

Ο δεύτερος διάδρομος, που συνδέει τρεις θάλασσες, έχει απώτατους άξονες τον Προμαχώνα και το Ορμένιο. Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι η χώρα μας εξασφάλισε πόρους για αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας και για το τμήμα Πύθιο- Ορμένιο, έργα τα οποία θα δρομολογηθούν την επόμενη χρόνια για να υλοποιηθούν την επόμενη τετραετία. Όπως είπε, πρώτη προτεραιότητα στη νέα πρόταση που θα υποβάλλει η Ελλάδα στην ΕΕ τον Ιανουάριο του 2025 θα είναι το τμήμα Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο.

Επίσης αναφέρθηκε στο έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης Καρβάλη- Τοξότες, προυπολογισμού 212 εκατ. ευρώ, για το οποίο θα υπογραφεί σύμβαση το 2025 και θα υλοποιηθεί μέσα σε μια τριετία. Συνυπολογίζοντας τα 463 εκατ. Ευρώ που εξασφαλίστηκαν για τη συντήρηση και αναβάθμιση της κυρίας γραμμής Αθήξμα Θεσσαλονίκης, είπε ότι το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για τον σιδηρόδρομο φτάνει τα 1,1-1,2 δισ. ευρω.

Ανέφερε ακόμη ότι υπάρχουν σκέψεις από τον ιδιωτικό τομέα σωστή για σύνδεση της Βοιωτίας με κέντρα logistics στην Αττική για την αποσυμφόρηση του δικτύου και πρόσθεσε ότι ένα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία που εξετάζονται είναι και οι παραχωρήσεις.

Μέχρι το τέλος του 2024 ο νέος ΟΣΕ

Ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι μέχρι τα τέλη του 2024 θα παρουσιαστεί το σχέδιο αναβάθμισης του ΟΣΕ, στον οποίο θα υπαχθεί η ΕΡΓΟΣΕ και τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ που έχει το τροχαίο υλικό. Και στη συνέχεια θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για τον μάνατζερ του νέου φορέα. Το συνολικό πρότζεκτ «νέος ΟΣΕ» θα υλοποιηθεί εντός χρονικών ορίων του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή μέχρι τα τέλη του 2025.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία