ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Χ. Τοψίδης: Η Αλεξανδρούπολη εξελίσσεται σε μεταφορικό και εμπορευματικό κόμβο της ανατολικής Μεσογείου

Ο περιφερειάρχης ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μίλησε στο Southeast Europe Connectivity Forum II στη Θεσσαλονίκη

 22/10/2024 22:30

Χ. Τοψίδης: Η Αλεξανδρούπολη εξελίσσεται σε μεταφορικό και εμπορευματικό κόμβο της ανατολικής Μεσογείου
Φωτογραφία αρχείου

Σε μεταφορικό και εμπορευματικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου εξελίσσεται η Αλεξανδρούπολη, με κύριο άξονα το λιμάνι της και με τις συνδυασμένες μεταφορές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται σιδηροδρομικά, οδικά και λιμενικά έργα, που θα αναβαθμίσουν τον ενεργειακό και γεωστρατηγικό ρόλο της πόλης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, υποστήριξε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum II, το οποίο πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω γεωπολιτικών αλλαγών έχει αποκτήσει έναν ρόλο αναγνωρισμένο», επεσήμανε ο κ. Τοψίδης και υπογράμμισε ότι τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας -Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης - όπου πραγματοποιούνται έργα αναβάθμισης αυτό το διάστημα, μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο και δημιουργώντας σημαντική υπεραξία για την περιοχή.

Ο περιφερειάρχης επεσήμανε ότι πρόσφατα μάλιστα υπεγράφη σύμβαση ύψους 4 εκατ. ευρώ για το έργο της οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης, με τη νέα Περιφερειακή Οδό, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

«Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορούν να έρχονται μεγάλα πλοία, δηλαδή, με βάθος περίπου στα 13,5 με 14 μέτρα και εκτείνεται σε 370 στρέμματα, από τα οποία περίπου τα μισά είναι του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και ένα μεγάλο μέρος ανήκει στον δήμο Αλεξανδρούπολης. Είναι ένα λιμάνι, το οποίο ευνοεί τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή, μέσα στον ίδιο άξονα 3 km, αεροδρόμιο, λιμάνι, σιδηρόδρομος Εγνατία Οδός. Είναι και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος έχει ενταχθεί με 525 εκατομμύρια στο πρόγραμμα Sea to Sea, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο ευνοεί την ηλεκτροκίνηση και δίνει τη δυνατότητα για τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία, που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Βουλγαρία. Αν λειτουργήσουν συνδυαστικά και στο κομμάτι του logistics και στο κομμάτι των μεταφορών τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης μπορούν να δώσουν μια άλλη υπεραξία στη Βόρεια Ελλάδα», εξήγησε.

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να υλοποιηθούν 17 έργα, την ώρα που πραγματοποιείται, όπως είπε ο περιφερειάρχης, η αναβάθμιση του τελωνείου των Κήπων και είναι υπό συζήτηση ένας νέος τελωνειακός σταθμός.

«Την ίδια ώρα, μια νέα σελίδα άνοιξε για την Ελλάδα από την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, καθώς αναβαθμίζει τον ενεργειακό της ρόλο, καθιστώντας την ενεργειακό κόμβο αλλά και παράγοντα ενεργειακής σταθερότητας για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη συνολικότερα», σημείωσε ο κ. Τοψίδης και πρόσθεσε: «Ήδη υπάρχει ο αγωγός ΤΑΡ. Είναι το LGB που ξεκίνησε τη λειτουργία του από την 1η Οκτωβρίου και ήδη συζητείται για να γίνει δεύτερος σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Όλα αυτά δημιουργούν υπεραξία και αναπτυξιακή δυναμική».

Ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε, παράλληλα, τις κυβερνητικές δράσεις και τα προγράμματα που δημιουργούν , όπως είπε, «ένα σταθερό περιβάλλον για επενδύσεις και ανάπτυξη» κατά τα επόμενα χρόνια.

«Για την ανασυγκρότηση του Έβρου και ουσιαστικά όλης της περιφέρειας, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει δέσμη μέτρων συνολικού ύψους 2.8 δισεκατομμυρίων ευρώ, με 19 μεγάλα έργα, μαζί με τα αναπτυξιακά έργα και τις υποδομές» είπε ο κ. Τοψίδης και συνέχισε: «Μεταξύ αυτών είναι και το πρόγραμμα "Έβρος Μετά", στο οποίο υπάρχουν προτάσεις που θα οριστικοποιηθούν έως και τα τετρακόσια, πεντακόσια εκατομμύρια. Συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το πρόγραμμα και οι 47 προτάσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ύψους 280 εκατομμύρια, για έργα αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, πολιτικής προστασίας, οδικής ασφάλειας, περιβαλλοντικά, κ.α. Η Περιφέρεια έχει ήδη βάλει τριάντα εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ και από το περιφερειακό πρόγραμμα ανάπτυξης και περιμένουμε τώρα τα υπόλοιπα έργα να ενταχθούν, είτε στα τομεακά των υπουργείων, είτε σε ευρωπαϊκά προγράμματα και θα βγουν μέσα Δεκεμβρίου οι πρώτες προσκλήσεις. Εκτιμώ και πιστεύω, ότι αν στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αρχίσουν όλα τα έργα, συν τα δεκαεννιά της κυβέρνησης, θα υπάρξει ένα διαφορετικό τοπίο και για την ψυχολογία των πολιτών, αλλά και πολύ μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή μας». Ο περιφερειάρχης επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πρώτη σε εντάξεις έργων και προγραμμάτων με 504 εκατ. ευρώ.

Το SECF διοργανώνεται από την Tsomokos Communications με στρατηγικό εταίρο την ΟΛΘ Α.Ε. Τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής - Ελληνικής Εταιρείας Logistics - Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος - Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος - Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Σε μεταφορικό και εμπορευματικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου εξελίσσεται η Αλεξανδρούπολη, με κύριο άξονα το λιμάνι της και με τις συνδυασμένες μεταφορές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται σιδηροδρομικά, οδικά και λιμενικά έργα, που θα αναβαθμίσουν τον ενεργειακό και γεωστρατηγικό ρόλο της πόλης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, υποστήριξε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum II, το οποίο πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω γεωπολιτικών αλλαγών έχει αποκτήσει έναν ρόλο αναγνωρισμένο», επεσήμανε ο κ. Τοψίδης και υπογράμμισε ότι τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας -Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης - όπου πραγματοποιούνται έργα αναβάθμισης αυτό το διάστημα, μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο και δημιουργώντας σημαντική υπεραξία για την περιοχή.

Ο περιφερειάρχης επεσήμανε ότι πρόσφατα μάλιστα υπεγράφη σύμβαση ύψους 4 εκατ. ευρώ για το έργο της οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης, με τη νέα Περιφερειακή Οδό, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

«Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορούν να έρχονται μεγάλα πλοία, δηλαδή, με βάθος περίπου στα 13,5 με 14 μέτρα και εκτείνεται σε 370 στρέμματα, από τα οποία περίπου τα μισά είναι του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και ένα μεγάλο μέρος ανήκει στον δήμο Αλεξανδρούπολης. Είναι ένα λιμάνι, το οποίο ευνοεί τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή, μέσα στον ίδιο άξονα 3 km, αεροδρόμιο, λιμάνι, σιδηρόδρομος Εγνατία Οδός. Είναι και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος έχει ενταχθεί με 525 εκατομμύρια στο πρόγραμμα Sea to Sea, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο ευνοεί την ηλεκτροκίνηση και δίνει τη δυνατότητα για τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία, που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Βουλγαρία. Αν λειτουργήσουν συνδυαστικά και στο κομμάτι του logistics και στο κομμάτι των μεταφορών τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης μπορούν να δώσουν μια άλλη υπεραξία στη Βόρεια Ελλάδα», εξήγησε.

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να υλοποιηθούν 17 έργα, την ώρα που πραγματοποιείται, όπως είπε ο περιφερειάρχης, η αναβάθμιση του τελωνείου των Κήπων και είναι υπό συζήτηση ένας νέος τελωνειακός σταθμός.

«Την ίδια ώρα, μια νέα σελίδα άνοιξε για την Ελλάδα από την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, καθώς αναβαθμίζει τον ενεργειακό της ρόλο, καθιστώντας την ενεργειακό κόμβο αλλά και παράγοντα ενεργειακής σταθερότητας για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη συνολικότερα», σημείωσε ο κ. Τοψίδης και πρόσθεσε: «Ήδη υπάρχει ο αγωγός ΤΑΡ. Είναι το LGB που ξεκίνησε τη λειτουργία του από την 1η Οκτωβρίου και ήδη συζητείται για να γίνει δεύτερος σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Όλα αυτά δημιουργούν υπεραξία και αναπτυξιακή δυναμική».

Ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε, παράλληλα, τις κυβερνητικές δράσεις και τα προγράμματα που δημιουργούν , όπως είπε, «ένα σταθερό περιβάλλον για επενδύσεις και ανάπτυξη» κατά τα επόμενα χρόνια.

«Για την ανασυγκρότηση του Έβρου και ουσιαστικά όλης της περιφέρειας, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει δέσμη μέτρων συνολικού ύψους 2.8 δισεκατομμυρίων ευρώ, με 19 μεγάλα έργα, μαζί με τα αναπτυξιακά έργα και τις υποδομές» είπε ο κ. Τοψίδης και συνέχισε: «Μεταξύ αυτών είναι και το πρόγραμμα "Έβρος Μετά", στο οποίο υπάρχουν προτάσεις που θα οριστικοποιηθούν έως και τα τετρακόσια, πεντακόσια εκατομμύρια. Συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το πρόγραμμα και οι 47 προτάσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ύψους 280 εκατομμύρια, για έργα αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, πολιτικής προστασίας, οδικής ασφάλειας, περιβαλλοντικά, κ.α. Η Περιφέρεια έχει ήδη βάλει τριάντα εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ και από το περιφερειακό πρόγραμμα ανάπτυξης και περιμένουμε τώρα τα υπόλοιπα έργα να ενταχθούν, είτε στα τομεακά των υπουργείων, είτε σε ευρωπαϊκά προγράμματα και θα βγουν μέσα Δεκεμβρίου οι πρώτες προσκλήσεις. Εκτιμώ και πιστεύω, ότι αν στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αρχίσουν όλα τα έργα, συν τα δεκαεννιά της κυβέρνησης, θα υπάρξει ένα διαφορετικό τοπίο και για την ψυχολογία των πολιτών, αλλά και πολύ μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή μας». Ο περιφερειάρχης επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πρώτη σε εντάξεις έργων και προγραμμάτων με 504 εκατ. ευρώ.

Το SECF διοργανώνεται από την Tsomokos Communications με στρατηγικό εταίρο την ΟΛΘ Α.Ε. Τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής - Ελληνικής Εταιρείας Logistics - Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος - Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος - Συνδέσμου Εξαγωγέων.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία