Α. Χαριστέας στο makthes.gr: Η Κεντρική Μακεδονία είναι e- περιφέρεια - Προτεραιότητα στην κυβερνοασφάλεια για να θωρακιστούν οι υπηρεσίες από κυβερνοαπειλές
11/09/2022 17:44
11/09/2022 17:44
Νέες ψηφιακές υπηρεσίες που διευκολύνουν τις συναλλαγές των πολιτών, όπως για την ανανέωση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, booking για τους υποψήφιους οδηγούς, “e-ξυπνες” δράσεις για παιδιά και προγράμματα για την κυβερνοασφάλεια, σε και προσπάθεια να θωρακιστούν οι υπηρεσίες, προσφέρει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κάνοντας πράξη το ψηφιακό μετασχηματισμό.
Στις υφιστάμενες, στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που προωθεί η αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και στη χρηματοδότηση κατά 90% επιχειρήσεων που επιθυμούν το ψηφιακό μετασχηματισμό τους αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Άγγελος Χαριστέας, κατά την επίσκεψη του στο περίπτερο της εφημερίδας “Μακεδονία” και του ενημερωτικού ιστότοπου makthes.gr.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η περιφέρεια πλέον λειτουργεί εναρμονισμένη στην ψηφιακή εποχή, λέγοντας πως από την αρχή της τρέχουσας θητείας στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση έχουν ήδη κατατεθεί και διεκπεραιωθεί πάνω από 22.00 ηλεκτρονικά αιτήματα μόνο στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.
Μεγάλο βάρος, ωστόσο, όπως είπε ο κ. Χαριστέας δίνεται στην κυβερνοασφάλεια προκειμένου να μη “χτυπηθούν” οι υπηρεσίες από εισβολείς. «Δουλεύουμε για την κυβερνοασφάλεια του συνόλου των υπηρεσιών της ΠΚΜ γιατί πρέπει να τις θωρακίσουμε, ειδικά σε μια περίοδο που οι κυβερνοαπειλές αυξάνουν με εντατικούς ρυθμούς. Στόχος, είπε, είναι η διαρκής εποπτεία και προστασία των πληροφοριακών μας συστημάτων, ώστε να μπορούν να ανιχνευθούν εγκαίρως πιθανές απειλές ή ύποπτη δραστηριότητα.
Αναφερόμενος στη ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι «πλέον είναι πιο εύκολα όλα, καθώς πέρασε και στη νοοτροπία των υπαλλήλων ο εκσυγχρονισμό. Περνάμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών με επάρκεια, γιατί διαπιστώθηκε ότι με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της γραφειοκρατία. Ο κάθε υπάλληλος εξοικειώνεται πλέον με τα ψηφιακά εργαλεία, γιατί έχουμε και μεγάλο αριθμό χρηστών».
Βooking για υποψήφιους οδηγούς
Δεύτερο που προσπαθεί να πετύχει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι να ενισχυθούν ακόμη περισσότερα προγράμματα που τρέχουν. «Είμαστε οι πρώτοι στην Ελλάδα που τρέχουμε πιλοτικά στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή το booking για τους οδηγούς, που είτε θέλουν να δώσουν εξετάσεις, γραπτές ή προφορικές» τόνισε ο κ. Χαριστέας, σημειώνοντας ότι «μας το εμπιστεύτηκε το υπουργείο γιατί διαπιστώνει ότι η υπηρεσία στην ΠΚΜ τρέχει πολύ σωστά το ψηφιακό πρόγραμμα»..
Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι τα περισσότερα αιτήματα που κατατίθενται ηλεκτρονικά από τους πολίτες, αφορούν στη διεύθυνση Μεταφορών για ανανέωση αδειών και διπλωμάτων, όπως και για αδειοδότηση ιατρικών επαγγελμάτων, ένας βαρύς φάκελος που όμως και αυτός τρέχει πολύ ικανοποιητικά στην περιφέρεια.
Ένας άλλος στόχος της αντιπεριφέρειας Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να μεταβεί στις υποδομές και τις εγκαταστάσεις. «Στο πλαίσιο αυτό αλλάξαμε το λογισμικό και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, συγκεκριμένα πάνω από 1.200 P/C για να εκσυγχρονιστούν οι υπηρεσίες. Το τρίτο είναι η εξωστρέφεια και στο πλαίσιο αυτό με πρωτοβουλία μου αναπτύσσουμε δράσεις “ψηφιακής κουλτούρας” και πηγαίνουμε σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Μια από αυτές είναι η εκπαιδευτική κοινότητα. Εκεί ενημερώνουμε τα παιδιά για πολλά θέματα, κυρίως για τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο, (π.χ cyber bulling), κάνουμε δηλαδή προπόνηση σε παιδιά και γονείς για το τι πρέπει να προσέξουν στο internet.
Μάλιστα, εξήγησε ότι η υπηρεσία Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισκέφθηκε τους δημόσιους υπαλλήλους και στοχεύει να επισκεφθεί το χώρο του αθλητισμού και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, όπου θα ενημερώσει για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και τα οφέλη που μπορεί να έχουν μέσα από την αξιοποίηση διαφόρων προγραμμάτων. Για παράδειγμα μπορεί μια εταιρεία να λάβει γενναία χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ψηφιακό της μετασχηματισμό.
«Αυτή είναι μια δουλειά που γίνεται κυρίως από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, αλλά βοηθάει και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Υπάρχει ήδη ένα πρόγραμμα που αφορά εταιρείες που έχουν από έναν έως 200 υπαλλήλους και τις χρηματοδοτεί έως 90%, μέσω voucher που λαμβάνει, για να αναβαθμίσει το λoγισμικό και το service της» υπογράμμισε ο κ. Χαριστέας.
Ψηφιακό Δωμάτιο
Στο πλαίσιο των δράσεων που αναπτύσσει η ΠΚΜ είαι η λειτουργία “ψηφιακού δωματίου ” 200 τ.μ που θα λειτουργεί στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», και το οποίο θα μπορούν να το επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά.
Όπως εξήγησε ο αντιπεροιφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης «θα εκπαιδευτεί προσωπικό δικό μας από ειδικούς που θα έρθουν από τη Νορβηγία και έχει συγκεκριμένη θεματολογία. Αυτή τη φορά η δράση στο “ψηφιακό δωμάτιο” θα αφορά προσομοιωτές πτήσης σε κανονικές συνθήκες. Το παιδί θα γυρίζει σε ένα δωμάτιο 200 τ.μ και θα ξεκινά από τη θεωρία καταλήγοντας στην πράξη και θα κάνει ότι ένας πιλότος».
Η δράση, η οποία θα είναι εντελώς δωρεάν για τα παιδιά, θα ξεκινήσει στις 20 Οκτωβρίου και θα είναι στη διάθεση των παιδιών για δυο μήνες στο ΝΟΗΣΙΣ.
Νέες ψηφιακές υπηρεσίες που διευκολύνουν τις συναλλαγές των πολιτών, όπως για την ανανέωση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, booking για τους υποψήφιους οδηγούς, “e-ξυπνες” δράσεις για παιδιά και προγράμματα για την κυβερνοασφάλεια, σε και προσπάθεια να θωρακιστούν οι υπηρεσίες, προσφέρει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κάνοντας πράξη το ψηφιακό μετασχηματισμό.
Στις υφιστάμενες, στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που προωθεί η αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και στη χρηματοδότηση κατά 90% επιχειρήσεων που επιθυμούν το ψηφιακό μετασχηματισμό τους αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Άγγελος Χαριστέας, κατά την επίσκεψη του στο περίπτερο της εφημερίδας “Μακεδονία” και του ενημερωτικού ιστότοπου makthes.gr.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η περιφέρεια πλέον λειτουργεί εναρμονισμένη στην ψηφιακή εποχή, λέγοντας πως από την αρχή της τρέχουσας θητείας στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση έχουν ήδη κατατεθεί και διεκπεραιωθεί πάνω από 22.00 ηλεκτρονικά αιτήματα μόνο στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.
Μεγάλο βάρος, ωστόσο, όπως είπε ο κ. Χαριστέας δίνεται στην κυβερνοασφάλεια προκειμένου να μη “χτυπηθούν” οι υπηρεσίες από εισβολείς. «Δουλεύουμε για την κυβερνοασφάλεια του συνόλου των υπηρεσιών της ΠΚΜ γιατί πρέπει να τις θωρακίσουμε, ειδικά σε μια περίοδο που οι κυβερνοαπειλές αυξάνουν με εντατικούς ρυθμούς. Στόχος, είπε, είναι η διαρκής εποπτεία και προστασία των πληροφοριακών μας συστημάτων, ώστε να μπορούν να ανιχνευθούν εγκαίρως πιθανές απειλές ή ύποπτη δραστηριότητα.
Αναφερόμενος στη ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι «πλέον είναι πιο εύκολα όλα, καθώς πέρασε και στη νοοτροπία των υπαλλήλων ο εκσυγχρονισμό. Περνάμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών με επάρκεια, γιατί διαπιστώθηκε ότι με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της γραφειοκρατία. Ο κάθε υπάλληλος εξοικειώνεται πλέον με τα ψηφιακά εργαλεία, γιατί έχουμε και μεγάλο αριθμό χρηστών».
Βooking για υποψήφιους οδηγούς
Δεύτερο που προσπαθεί να πετύχει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι να ενισχυθούν ακόμη περισσότερα προγράμματα που τρέχουν. «Είμαστε οι πρώτοι στην Ελλάδα που τρέχουμε πιλοτικά στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή το booking για τους οδηγούς, που είτε θέλουν να δώσουν εξετάσεις, γραπτές ή προφορικές» τόνισε ο κ. Χαριστέας, σημειώνοντας ότι «μας το εμπιστεύτηκε το υπουργείο γιατί διαπιστώνει ότι η υπηρεσία στην ΠΚΜ τρέχει πολύ σωστά το ψηφιακό πρόγραμμα»..
Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι τα περισσότερα αιτήματα που κατατίθενται ηλεκτρονικά από τους πολίτες, αφορούν στη διεύθυνση Μεταφορών για ανανέωση αδειών και διπλωμάτων, όπως και για αδειοδότηση ιατρικών επαγγελμάτων, ένας βαρύς φάκελος που όμως και αυτός τρέχει πολύ ικανοποιητικά στην περιφέρεια.
Ένας άλλος στόχος της αντιπεριφέρειας Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να μεταβεί στις υποδομές και τις εγκαταστάσεις. «Στο πλαίσιο αυτό αλλάξαμε το λογισμικό και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, συγκεκριμένα πάνω από 1.200 P/C για να εκσυγχρονιστούν οι υπηρεσίες. Το τρίτο είναι η εξωστρέφεια και στο πλαίσιο αυτό με πρωτοβουλία μου αναπτύσσουμε δράσεις “ψηφιακής κουλτούρας” και πηγαίνουμε σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Μια από αυτές είναι η εκπαιδευτική κοινότητα. Εκεί ενημερώνουμε τα παιδιά για πολλά θέματα, κυρίως για τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο, (π.χ cyber bulling), κάνουμε δηλαδή προπόνηση σε παιδιά και γονείς για το τι πρέπει να προσέξουν στο internet.
Μάλιστα, εξήγησε ότι η υπηρεσία Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισκέφθηκε τους δημόσιους υπαλλήλους και στοχεύει να επισκεφθεί το χώρο του αθλητισμού και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, όπου θα ενημερώσει για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και τα οφέλη που μπορεί να έχουν μέσα από την αξιοποίηση διαφόρων προγραμμάτων. Για παράδειγμα μπορεί μια εταιρεία να λάβει γενναία χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ψηφιακό της μετασχηματισμό.
«Αυτή είναι μια δουλειά που γίνεται κυρίως από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, αλλά βοηθάει και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Υπάρχει ήδη ένα πρόγραμμα που αφορά εταιρείες που έχουν από έναν έως 200 υπαλλήλους και τις χρηματοδοτεί έως 90%, μέσω voucher που λαμβάνει, για να αναβαθμίσει το λoγισμικό και το service της» υπογράμμισε ο κ. Χαριστέας.
Ψηφιακό Δωμάτιο
Στο πλαίσιο των δράσεων που αναπτύσσει η ΠΚΜ είαι η λειτουργία “ψηφιακού δωματίου ” 200 τ.μ που θα λειτουργεί στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», και το οποίο θα μπορούν να το επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά.
Όπως εξήγησε ο αντιπεροιφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης «θα εκπαιδευτεί προσωπικό δικό μας από ειδικούς που θα έρθουν από τη Νορβηγία και έχει συγκεκριμένη θεματολογία. Αυτή τη φορά η δράση στο “ψηφιακό δωμάτιο” θα αφορά προσομοιωτές πτήσης σε κανονικές συνθήκες. Το παιδί θα γυρίζει σε ένα δωμάτιο 200 τ.μ και θα ξεκινά από τη θεωρία καταλήγοντας στην πράξη και θα κάνει ότι ένας πιλότος».
Η δράση, η οποία θα είναι εντελώς δωρεάν για τα παιδιά, θα ξεκινήσει στις 20 Οκτωβρίου και θα είναι στη διάθεση των παιδιών για δυο μήνες στο ΝΟΗΣΙΣ.
ΣΧΟΛΙΑ