Χειροκίνητα και με μία μονή γραμμή η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου μετά τις πλημμύρες (βίντεο)
16/09/2023 22:10
16/09/2023 22:10
Με συστήματα περασμένων δεκαετιών –κατά τραγική ειρωνεία μετά το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς λίγους μήνες πριν–, πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη το οποίο έχει υποστεί εκτεταμένες καταστροφές λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».
Σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN, η επανεκκίνηση θα γίνει σε 1,5 με 2 μήνες, στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Τα μεγαλύτερα προβλήματα υπάρχουν στο τμήμα Δομοκός-Κραννώνας.
Τα δρομολόγια, κατά το ίδιο ρεπορτάζ, θα γίνονται χωρίς ηλεκτροκίνηση, με ντιζελοκίνητη μηχανή, και χωρίς σηματοδότηση, αφού έχουν παρασυρθεί όλα τα καλώδια. Συνεπώς τα συστήματα θα είναι χειροκίνητα, ενώ δεν είναι σαφές εάν θα λειτουργήσει το GSMR, η ασφαλής ενδοεπικοινωνία σε περίπτωση που δεν υπάρχει σήμα.
Η εκτίμηση είναι ότι θα χρειαστούν έως και δύο χρόνια για την πλήρη αποκατάσταση.
Σε αυτή τη φάση γίνεται και αγώνας δρόμου για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, καθώς συσσωρεύονται τα κοντέινερ και οι εταιρείες πιέζουν ψάχνοντας εναλλακτικές διαδρομές, όπως είναι το λιμάνι της Ριέκας στην Κροατία.
Επισήμως πάντως, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος που έκανε αυτοψία στην περιοχή είπε για το σιδηρόδρομο ότι «για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα θα είναι πλήρως διακεκομμένη η επικοινωνία της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη».
Με συστήματα περασμένων δεκαετιών –κατά τραγική ειρωνεία μετά το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς λίγους μήνες πριν–, πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη το οποίο έχει υποστεί εκτεταμένες καταστροφές λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».
Σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN, η επανεκκίνηση θα γίνει σε 1,5 με 2 μήνες, στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Τα μεγαλύτερα προβλήματα υπάρχουν στο τμήμα Δομοκός-Κραννώνας.
Τα δρομολόγια, κατά το ίδιο ρεπορτάζ, θα γίνονται χωρίς ηλεκτροκίνηση, με ντιζελοκίνητη μηχανή, και χωρίς σηματοδότηση, αφού έχουν παρασυρθεί όλα τα καλώδια. Συνεπώς τα συστήματα θα είναι χειροκίνητα, ενώ δεν είναι σαφές εάν θα λειτουργήσει το GSMR, η ασφαλής ενδοεπικοινωνία σε περίπτωση που δεν υπάρχει σήμα.
Η εκτίμηση είναι ότι θα χρειαστούν έως και δύο χρόνια για την πλήρη αποκατάσταση.
Σε αυτή τη φάση γίνεται και αγώνας δρόμου για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, καθώς συσσωρεύονται τα κοντέινερ και οι εταιρείες πιέζουν ψάχνοντας εναλλακτικές διαδρομές, όπως είναι το λιμάνι της Ριέκας στην Κροατία.
Επισήμως πάντως, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος που έκανε αυτοψία στην περιοχή είπε για το σιδηρόδρομο ότι «για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα θα είναι πλήρως διακεκομμένη η επικοινωνία της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη».
ΣΧΟΛΙΑ