Χωρίς λεωφορεία για έξι ώρες σήμερα η Θεσσαλονίκη - Νέα στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ
15/07/2022 07:05
15/07/2022 07:05
Σε νέα στάση εργασίας θα προχωρήσουν σήμερα, Παρασκευή (15/7), από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Έτσι η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για έξι ώρες.
Σε ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Εργαζόμενων ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι η Διοίκηση του Οργανισμού και τα συναρμόδια Υπουργεία ακολουθούν τακτική κωλυσιεργίας και δημιουργία προσχημάτων, “με στόχο το πέρασμα του χρόνου και την αθέτηση των όποιων συμφωνιών έχουν γίνει κατά καιρούς”.
Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο κ. Δήμκας το πρόβλημα με την ΕΣΣΕ είναι ότι ενώ είχε συμφωνηθεί το περιεχόμενό της με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και αφορούσε το διάστημα 2021-2022, το υπουργείο, το οποίο καθυστέρησε να την εγκρίνει, ισχυρίζεται τώρα ότι όσα προβλέπονταν για το 2021 ουσιαστικά έχουν χαθεί και δεν μπορούν να πληρωθούν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται περίπου πέντε με έξι ημέρες επιπλέον εργασία τις οποίες δούλεψαν όσοι εργάζονται σε κύκλωμα εργασίας (οδηγοί και τεχνικοί), οι οποίες δεν μπορούν να αποζημιωθούν, περιλαμβάνονται χρήματα για βρεφονηπιακούς σταθμούς τα οποία πλήρωσαν οι εργαζόμενοι και θα έπρεπε να τους καταβληθούν κ.ο.κ.
Υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, όπως έχουν προγραμματιστεί τις τελευταίες εβδομάδες τάχθηκε και ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ. Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο Νικήτας Τσαρίδης «η κυβέρνηση εδώ και μήνες μας κοροϊδεύει. Επιπλέον, πέρα από τα δίκαια αιτήματά μας, υπάρχουν και πολλά άλλα, όπως η έλλειψη οδηγών, η έλλειψη λεωφορείων κ.λπ., εξ αιτίας των οποίων ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό».
"Άδικη ταλαιπωρία"
Η διοίκηση του Οργανισμού από την πλευρά της κάνει λόγο για "άδικη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού "από τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ. Όπως αναφέρει: "Το ζήτημα για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι και αυτό δρομολογημένο. Εξάλλου, η ΣΣΕ δεν αφορά ζητήματα μισθοδοσίας, που είναι πλήρως ρυθμισμένα, επομένως, δεν υπάρχει λόγος για απεργία. Επιτέλους, πρέπει να επικρατήσει η λογική και να πάψει η αναίτια ταλαιπωρία και ο εκβιασμός των πολιτών"
Αναλυτικά η ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΑΣΘ
"Tον δρόμο της άδικης ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού επιλέγει για μία ακόμα φορά το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ, που προχωρά σε στάση εργασίας αύριο Παρασκευή, 15 Ιουλίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το μεσημέρι και το πράττει παρ’ ότι:
1) ρυθμίστηκε νομοθετικά το ζήτημα των επιδομάτων και
2) με σημερινή του απόφαση το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, έκρινε παράνομη και αυτήν την κινητοποίηση.
"Μολονότι το ζήτημα για την χορήγηση των επιδομάτων Ανθυγιεινής Εργασίας και Θέσης Ευθύνης ρυθμίστηκε νομοθετικά, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από το 2017, το Συνδικάτο επιμένει να ταλαιπωρεί άδικα το επιβατικό κοινό», τονίζει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, καθηγητής Γιώργος Σκόδρας και προσθέτει: «Το ζήτημα για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι και αυτό δρομολογημένο. Εξάλλου, η ΣΣΕ δεν αφορά ζητήματα μισθοδοσίας, που είναι πλήρως ρυθμισμένα, επομένως, δεν υπάρχει λόγος για απεργία. Επιτέλους, πρέπει να επικρατήσει η λογική και να πάψει η αναίτια ταλαιπωρία και ο εκβιασμός των πολιτών".
Σε νέα στάση εργασίας θα προχωρήσουν σήμερα, Παρασκευή (15/7), από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Έτσι η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για έξι ώρες.
Σε ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Εργαζόμενων ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι η Διοίκηση του Οργανισμού και τα συναρμόδια Υπουργεία ακολουθούν τακτική κωλυσιεργίας και δημιουργία προσχημάτων, “με στόχο το πέρασμα του χρόνου και την αθέτηση των όποιων συμφωνιών έχουν γίνει κατά καιρούς”.
Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο κ. Δήμκας το πρόβλημα με την ΕΣΣΕ είναι ότι ενώ είχε συμφωνηθεί το περιεχόμενό της με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και αφορούσε το διάστημα 2021-2022, το υπουργείο, το οποίο καθυστέρησε να την εγκρίνει, ισχυρίζεται τώρα ότι όσα προβλέπονταν για το 2021 ουσιαστικά έχουν χαθεί και δεν μπορούν να πληρωθούν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται περίπου πέντε με έξι ημέρες επιπλέον εργασία τις οποίες δούλεψαν όσοι εργάζονται σε κύκλωμα εργασίας (οδηγοί και τεχνικοί), οι οποίες δεν μπορούν να αποζημιωθούν, περιλαμβάνονται χρήματα για βρεφονηπιακούς σταθμούς τα οποία πλήρωσαν οι εργαζόμενοι και θα έπρεπε να τους καταβληθούν κ.ο.κ.
Υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, όπως έχουν προγραμματιστεί τις τελευταίες εβδομάδες τάχθηκε και ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ. Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο Νικήτας Τσαρίδης «η κυβέρνηση εδώ και μήνες μας κοροϊδεύει. Επιπλέον, πέρα από τα δίκαια αιτήματά μας, υπάρχουν και πολλά άλλα, όπως η έλλειψη οδηγών, η έλλειψη λεωφορείων κ.λπ., εξ αιτίας των οποίων ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό».
"Άδικη ταλαιπωρία"
Η διοίκηση του Οργανισμού από την πλευρά της κάνει λόγο για "άδικη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού "από τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ. Όπως αναφέρει: "Το ζήτημα για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι και αυτό δρομολογημένο. Εξάλλου, η ΣΣΕ δεν αφορά ζητήματα μισθοδοσίας, που είναι πλήρως ρυθμισμένα, επομένως, δεν υπάρχει λόγος για απεργία. Επιτέλους, πρέπει να επικρατήσει η λογική και να πάψει η αναίτια ταλαιπωρία και ο εκβιασμός των πολιτών"
Αναλυτικά η ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΑΣΘ
"Tον δρόμο της άδικης ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού επιλέγει για μία ακόμα φορά το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ, που προχωρά σε στάση εργασίας αύριο Παρασκευή, 15 Ιουλίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το μεσημέρι και το πράττει παρ’ ότι:
1) ρυθμίστηκε νομοθετικά το ζήτημα των επιδομάτων και
2) με σημερινή του απόφαση το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, έκρινε παράνομη και αυτήν την κινητοποίηση.
"Μολονότι το ζήτημα για την χορήγηση των επιδομάτων Ανθυγιεινής Εργασίας και Θέσης Ευθύνης ρυθμίστηκε νομοθετικά, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από το 2017, το Συνδικάτο επιμένει να ταλαιπωρεί άδικα το επιβατικό κοινό», τονίζει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, καθηγητής Γιώργος Σκόδρας και προσθέτει: «Το ζήτημα για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι και αυτό δρομολογημένο. Εξάλλου, η ΣΣΕ δεν αφορά ζητήματα μισθοδοσίας, που είναι πλήρως ρυθμισμένα, επομένως, δεν υπάρχει λόγος για απεργία. Επιτέλους, πρέπει να επικρατήσει η λογική και να πάψει η αναίτια ταλαιπωρία και ο εκβιασμός των πολιτών".
ΣΧΟΛΙΑ