ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χωρίς τέλος η κόντρα δήμου-Πρ. Νικηφορίδη για τη νέα παραλία (φωτ.)

Καταστροφές σε πλάκες του Κήπου του Νερού με ευθύνη του δήμου καταγγέλλει ο αρχιτέκτονας-Διαψεύδει μέσω του makthes.gr ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Σ. Δημητριάδης

 17/01/2021 15:00

Χωρίς τέλος η κόντρα δήμου-Πρ. Νικηφορίδη για τη νέα παραλία (φωτ.)

Δημήτρης Λαζόπουλος

Ακόμη ένα «επεισόδιο» στην κόντρα της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης με τον αρχιτέκτονα της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης και πρόεδρο του σωματείου «Οι Φίλοι της Νέας Παραλίας», Πρόδρομο Νικηφορίδη, διαδραματίζεται τις τελευταίες ώρες, με φόντο τις ζημιές και τις εργασίες αποκατάστασής τους στον Κήπο του Νερού επί της νέας παραλίας.

Χθες, Σάββατο, ο κ. Νικηφορίδης δημοσίευσε φωτογραφίες από το εν λόγω σημείο, στις οποίες φαίνονται σπασμένες πλάκες, για τις οποίες ευθύνεται η χρήση βαρέος οχήματος, όπως έχει ισχυριστεί ο ίδιος σε προηγούμενη ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. «Θυμάστε τι έγραφα για την χρήση των μηχανημάτων στο Κήπο του Νερού; (...) Δυστυχώς μπλέξαμε με αυτάρεσκους πρωτάρηδες», γράφει χαρακτηριστικά στη χθεσινή ανάρτησή του ο αρχιτέκτων της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης.

Απαντώντας στην ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος υποστηρίζει στο makthes.gr ότι το μηχάνημα που μπήκε στον Κήπο του Νερού, τύπου JCB, δεν ανήκει στην κατηγορία των βαρέων οχημάτων και συμπληρώνει πως η απομάκρυνση του ιζήματος όπως έχει διαμορφωθεί δεν μπορούσε να γίνει με χειρωνακτική εργασία. «Σε ένα μήκος περίπου 70 μέτρων, έχει δύο και κάτι μέτρα στα οποία έχουν σπάσει κάτι πλάκες, οι οποίες δεν ξεκολλούσαν, γιατί όλες οι πλάκες έχουν ξεκολλήσει. Οι πλάκες και ένα απλό φορτηγάκι να ανέβαινε πάλι θα έσπαζαν», υποστηρίζει ο ίδιος και προσθέτει πως «δεν μπορεί να έχουμε βγάλει 200 πλάκες και να μου μιλάει για τις τέσσερις».

Ειδικότερα στον Κήπο του Νερού «δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο μηχάνημα. Υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα. Μόνο με JCB μπορούμε να πάρουμε τη λάσπη που έχει δημιουργηθεί, διότι η μελέτη προέβλεπε ότι θα μπει μέσα χώμα, μέσα στο χώμα το φυτικό υλικό το οποίο οι ρίζες που έχει βγάλει έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο, ας το πούμε, «χαλί» και δεν μπορεί να βγει με ανθρώπινη δύναμη», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.

Μας ενδιαφέρει η παραλία να δουλεύει σωστά

Εξάλλου, ο κ. Δημητριάδης παραδέχεται ότι τα περισσότερα χρόνια από την ημέρα παράδοσης της νέας παραλίας η συντήρηση δεν λειτούργησε σωστά, ωστόσο σημειώνει ότι η μελέτη ήταν προβληματική σε κάποια σημεία της. «Εμάς μας ενδιαφέρει η παραλία να δουλεύει σωστά. Τόσα χρόνια, από την πρώτη στιγμή, δεν δούλευε σωστά η παραλία στο σύνολό της. Πάντα υπήρχαν προβλήματα. Ως μηχανικός το δικαιολογώ γιατί σε ένα μεγάλο έργο πάντα υπάρχουν αστοχίες. Το θέμα είναι να μπορείς να λύνεις τα προβλήματα και να αναγνωρίζεις τα λάθη σου», συμπληρώνει χαρακτηριστικά και ζητά από τον κ. Νικηφορίδη να συνεργαστεί.

Το μοναδικό πράγμα που κάνει ο κ. Νικηφορίδης είναι να κατακρίνει, αντί να συνεργάζεται, συνεχίζει ο κ. Δημητριάδης. Μάλιστα ο αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον κ. Νικηφορίδη ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν ενήμερος για τα προβλήματα της νέας παραλίας, καθώς είχε διατελέσει τεχνικός σύμβουλος του δήμου, όπως αποκαλύπτει επικαλούμενος έγγραφα του δήμου.

Επίσης πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο δήμος είχε καλέσει τον κ. Νικηφορίδη σε σύσκεψη για τη νέα παραλία προκειμένου να τον ενημερώσει για τα προβλήματα, προσθέτει ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος.

Επιμένει ο Πρ. Νικηφορίδης μέσω του makthes.gr

Ο κ. Νικηφορίδης μιλώντας στο makthes.gr επιμένει ότι «σωστά η δουλειά δεν γίνεται με αυτού του είδους τα μηχανήματα σε έναν διαμορφωμένο χώρο. Πολύ πιθανό να μη γνώριζαν τι υπάρχει κάτω από αυτή την επιφάνεια νερού. Όμως προσπαθούν να δείξουν κάτι το οποίο δεν το κατέχουνε και ο τρόπος αυτός είναι επιπόλαιος. Για το θεαθήναι».

«Αυτές οι δουλειές γίνονται με ανθρώπινα χέρια. Είναι πολύ ευαίσθητα σημεία. Φέρανε ένα φορτηγό το οποίο περπάτησε επάνω. Αυτό είναι κατασκευή για να κυκλοφορούν άνθρωποι. Όλα αυτά δημιουργούν ζημιές», εξηγεί ο κ. Νικηφορίδης και καταθέτει την εκτίμησή του ότι ακόμη και ο καταθλιπτικός αγωγός εμφάνισε προβλήματα καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης διαχρονικά χρησιμοποιεί βαριά οχήματα, άνω των τριών τόνων όπως ορίζει η μελέτη, ταλαιπωρώντας την υποδομή.

«Απομακρύνθηκαν τα ψάρια, τα φυτά, οι χελώνες. Αν θα κρατήσει δύο μέρες, τρεις μέρες η αφαίρεση του ιζήματος, δεν παίζει κανέναν ρόλο. Δεν υπάρχει κάτι το οποίο να μας πιέζει να κάνουμε τη δουλειά σε μία ώρα. Το βασικό είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά», συνεχίζει ο κ. Νικηφορίδης και επισημαίνει ότι για να γίνονται σοβαρά τα πράγματα πρέπει να υπάρχει συνεργασία.

«Δεν ζητούν συνεργασία. Μου κάνει εντύπωση που ξεκινάν πράγματα, ενώ δεν ξέρουνε», λέει ο ίδιος και επισημαίνει πως ενώ η συντήρηση της νέας παραλίας είναι αρμοδιότητας του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδη, εντούτοις η συντήρηση εκτελείται από τον κ. Δημητριάδη χωρίς όμως να υπάρχει συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών των δύο αντιδημάρχων, όπως εκτιμά ο κ. Νικηφορίδης.

Πληρώνονταν και δεν τους έστελναν τα έγγραφα που χρειάζονταν

Ερωτηθείς εάν ήταν τεχνικός σύμβουλος του δήμου, όπως αποκάλυψε ο κ. Δημητριάδης, ο αρχιτέκτων της νέας παραλίας επιβεβαιώνει ότι ήταν επιβλέποντες της εργολαβίας που αφορούσε τη συντήρηση του τμήματος από το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, μέχρι τον Ναυτικό Όμιλο. «Σε αυτό το τμήμα της εργολαβίας δεν μας θέλανε και τότε ο αντιδήμαρχος δεν έκανε τίποτα για να εμπλακούμε. Βέβαια εμείς ήμασταν σχεδόν κάθε ημέρα εκεί, αλλά ως ανεπιθύμητοι. Στο τμήμα το παλιό δεν είχαμε καμία σύμβαση. Όταν ήρθε ο Ανδρέας Κουράκης (σ.σ. αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού) το 2011 χρειάστηκαν εννέα μήνες για να μας εμπλέξουν σε κάτι που εμείς γνωρίζαμε πολύ καλά και αυτοί δεν γνώριζαν καθόλου», παρά την άρνηση των υπηρεσιών του δήμου, ισχυρίζεται ο κ. Νικηφορίδης.

Ειδικότερα, «μία από τις αρμοδιότητες που είχαμε ήταν να ελέγχουμε τις προδιαγραφές των υλικών», αλλά επιβλέπων της συντήρησης της νέας παραλίας ήταν ο «σημερινός διευθυντής της υπηρεσίας κατασκευών, ο οποίος είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος και... πολύ κακός επιβλέπων», θεωρεί ο κ. Νικηφορίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο ο εν λόγω εργαζόμενος δεν είχε «ούτε ένα τετράδιο να σημειώνει τα θέματα που μας απασχολούσανε» για μία εργολαβία άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Νικηφορίδης καταγγέλλει την τότε διοίκηση και τις υπηρεσίες του δήμου ότι «δεν είχαμε ενημέρωση για αυτό το οποίο έπρεπε να κάνουμε. Ζητούσαμε εγγράφως τις προδιαγραφές των υλικών που δεν μας έδιναν και για το οποίο μας πλήρωναν, γιατί εννοείται ότι δεχόντουσαν ό,τι να 'ναι».

Αναφορικά με την αμοιβή του, ως τεχνικού συμβούλου επί αντιδημαρχίας Α. Κουράκη, αυτή ανερχόταν σε 450 ευρώ μεικτά τον μήνα, και «άμα πήγαινε σύμφωνα με το ΤΕΕ, θα ήταν δεκαπλάσιο», σημειώνει ο κ. Νικηφορίδης.

Τέλος, υπενθυμίζει ότι έχει κάνει αμέτρητες επισημάνσεις στις υπηρεσίες του δήμου για πλείστες κακοτεχνίες και κακής ποιότητας υλικά, όπως σκουριασμένες βίδες, κακής ποιότητας ξύλα 

Η ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη:

Ακόμη ένα «επεισόδιο» στην κόντρα της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης με τον αρχιτέκτονα της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης και πρόεδρο του σωματείου «Οι Φίλοι της Νέας Παραλίας», Πρόδρομο Νικηφορίδη, διαδραματίζεται τις τελευταίες ώρες, με φόντο τις ζημιές και τις εργασίες αποκατάστασής τους στον Κήπο του Νερού επί της νέας παραλίας.

Χθες, Σάββατο, ο κ. Νικηφορίδης δημοσίευσε φωτογραφίες από το εν λόγω σημείο, στις οποίες φαίνονται σπασμένες πλάκες, για τις οποίες ευθύνεται η χρήση βαρέος οχήματος, όπως έχει ισχυριστεί ο ίδιος σε προηγούμενη ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. «Θυμάστε τι έγραφα για την χρήση των μηχανημάτων στο Κήπο του Νερού; (...) Δυστυχώς μπλέξαμε με αυτάρεσκους πρωτάρηδες», γράφει χαρακτηριστικά στη χθεσινή ανάρτησή του ο αρχιτέκτων της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης.

Απαντώντας στην ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος υποστηρίζει στο makthes.gr ότι το μηχάνημα που μπήκε στον Κήπο του Νερού, τύπου JCB, δεν ανήκει στην κατηγορία των βαρέων οχημάτων και συμπληρώνει πως η απομάκρυνση του ιζήματος όπως έχει διαμορφωθεί δεν μπορούσε να γίνει με χειρωνακτική εργασία. «Σε ένα μήκος περίπου 70 μέτρων, έχει δύο και κάτι μέτρα στα οποία έχουν σπάσει κάτι πλάκες, οι οποίες δεν ξεκολλούσαν, γιατί όλες οι πλάκες έχουν ξεκολλήσει. Οι πλάκες και ένα απλό φορτηγάκι να ανέβαινε πάλι θα έσπαζαν», υποστηρίζει ο ίδιος και προσθέτει πως «δεν μπορεί να έχουμε βγάλει 200 πλάκες και να μου μιλάει για τις τέσσερις».

Ειδικότερα στον Κήπο του Νερού «δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο μηχάνημα. Υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα. Μόνο με JCB μπορούμε να πάρουμε τη λάσπη που έχει δημιουργηθεί, διότι η μελέτη προέβλεπε ότι θα μπει μέσα χώμα, μέσα στο χώμα το φυτικό υλικό το οποίο οι ρίζες που έχει βγάλει έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο, ας το πούμε, «χαλί» και δεν μπορεί να βγει με ανθρώπινη δύναμη», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.

Μας ενδιαφέρει η παραλία να δουλεύει σωστά

Εξάλλου, ο κ. Δημητριάδης παραδέχεται ότι τα περισσότερα χρόνια από την ημέρα παράδοσης της νέας παραλίας η συντήρηση δεν λειτούργησε σωστά, ωστόσο σημειώνει ότι η μελέτη ήταν προβληματική σε κάποια σημεία της. «Εμάς μας ενδιαφέρει η παραλία να δουλεύει σωστά. Τόσα χρόνια, από την πρώτη στιγμή, δεν δούλευε σωστά η παραλία στο σύνολό της. Πάντα υπήρχαν προβλήματα. Ως μηχανικός το δικαιολογώ γιατί σε ένα μεγάλο έργο πάντα υπάρχουν αστοχίες. Το θέμα είναι να μπορείς να λύνεις τα προβλήματα και να αναγνωρίζεις τα λάθη σου», συμπληρώνει χαρακτηριστικά και ζητά από τον κ. Νικηφορίδη να συνεργαστεί.

Το μοναδικό πράγμα που κάνει ο κ. Νικηφορίδης είναι να κατακρίνει, αντί να συνεργάζεται, συνεχίζει ο κ. Δημητριάδης. Μάλιστα ο αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον κ. Νικηφορίδη ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν ενήμερος για τα προβλήματα της νέας παραλίας, καθώς είχε διατελέσει τεχνικός σύμβουλος του δήμου, όπως αποκαλύπτει επικαλούμενος έγγραφα του δήμου.

Επίσης πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο δήμος είχε καλέσει τον κ. Νικηφορίδη σε σύσκεψη για τη νέα παραλία προκειμένου να τον ενημερώσει για τα προβλήματα, προσθέτει ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος.

Επιμένει ο Πρ. Νικηφορίδης μέσω του makthes.gr

Ο κ. Νικηφορίδης μιλώντας στο makthes.gr επιμένει ότι «σωστά η δουλειά δεν γίνεται με αυτού του είδους τα μηχανήματα σε έναν διαμορφωμένο χώρο. Πολύ πιθανό να μη γνώριζαν τι υπάρχει κάτω από αυτή την επιφάνεια νερού. Όμως προσπαθούν να δείξουν κάτι το οποίο δεν το κατέχουνε και ο τρόπος αυτός είναι επιπόλαιος. Για το θεαθήναι».

«Αυτές οι δουλειές γίνονται με ανθρώπινα χέρια. Είναι πολύ ευαίσθητα σημεία. Φέρανε ένα φορτηγό το οποίο περπάτησε επάνω. Αυτό είναι κατασκευή για να κυκλοφορούν άνθρωποι. Όλα αυτά δημιουργούν ζημιές», εξηγεί ο κ. Νικηφορίδης και καταθέτει την εκτίμησή του ότι ακόμη και ο καταθλιπτικός αγωγός εμφάνισε προβλήματα καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης διαχρονικά χρησιμοποιεί βαριά οχήματα, άνω των τριών τόνων όπως ορίζει η μελέτη, ταλαιπωρώντας την υποδομή.

«Απομακρύνθηκαν τα ψάρια, τα φυτά, οι χελώνες. Αν θα κρατήσει δύο μέρες, τρεις μέρες η αφαίρεση του ιζήματος, δεν παίζει κανέναν ρόλο. Δεν υπάρχει κάτι το οποίο να μας πιέζει να κάνουμε τη δουλειά σε μία ώρα. Το βασικό είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά», συνεχίζει ο κ. Νικηφορίδης και επισημαίνει ότι για να γίνονται σοβαρά τα πράγματα πρέπει να υπάρχει συνεργασία.

«Δεν ζητούν συνεργασία. Μου κάνει εντύπωση που ξεκινάν πράγματα, ενώ δεν ξέρουνε», λέει ο ίδιος και επισημαίνει πως ενώ η συντήρηση της νέας παραλίας είναι αρμοδιότητας του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδη, εντούτοις η συντήρηση εκτελείται από τον κ. Δημητριάδη χωρίς όμως να υπάρχει συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών των δύο αντιδημάρχων, όπως εκτιμά ο κ. Νικηφορίδης.

Πληρώνονταν και δεν τους έστελναν τα έγγραφα που χρειάζονταν

Ερωτηθείς εάν ήταν τεχνικός σύμβουλος του δήμου, όπως αποκάλυψε ο κ. Δημητριάδης, ο αρχιτέκτων της νέας παραλίας επιβεβαιώνει ότι ήταν επιβλέποντες της εργολαβίας που αφορούσε τη συντήρηση του τμήματος από το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, μέχρι τον Ναυτικό Όμιλο. «Σε αυτό το τμήμα της εργολαβίας δεν μας θέλανε και τότε ο αντιδήμαρχος δεν έκανε τίποτα για να εμπλακούμε. Βέβαια εμείς ήμασταν σχεδόν κάθε ημέρα εκεί, αλλά ως ανεπιθύμητοι. Στο τμήμα το παλιό δεν είχαμε καμία σύμβαση. Όταν ήρθε ο Ανδρέας Κουράκης (σ.σ. αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού) το 2011 χρειάστηκαν εννέα μήνες για να μας εμπλέξουν σε κάτι που εμείς γνωρίζαμε πολύ καλά και αυτοί δεν γνώριζαν καθόλου», παρά την άρνηση των υπηρεσιών του δήμου, ισχυρίζεται ο κ. Νικηφορίδης.

Ειδικότερα, «μία από τις αρμοδιότητες που είχαμε ήταν να ελέγχουμε τις προδιαγραφές των υλικών», αλλά επιβλέπων της συντήρησης της νέας παραλίας ήταν ο «σημερινός διευθυντής της υπηρεσίας κατασκευών, ο οποίος είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος και... πολύ κακός επιβλέπων», θεωρεί ο κ. Νικηφορίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο ο εν λόγω εργαζόμενος δεν είχε «ούτε ένα τετράδιο να σημειώνει τα θέματα που μας απασχολούσανε» για μία εργολαβία άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Νικηφορίδης καταγγέλλει την τότε διοίκηση και τις υπηρεσίες του δήμου ότι «δεν είχαμε ενημέρωση για αυτό το οποίο έπρεπε να κάνουμε. Ζητούσαμε εγγράφως τις προδιαγραφές των υλικών που δεν μας έδιναν και για το οποίο μας πλήρωναν, γιατί εννοείται ότι δεχόντουσαν ό,τι να 'ναι».

Αναφορικά με την αμοιβή του, ως τεχνικού συμβούλου επί αντιδημαρχίας Α. Κουράκη, αυτή ανερχόταν σε 450 ευρώ μεικτά τον μήνα, και «άμα πήγαινε σύμφωνα με το ΤΕΕ, θα ήταν δεκαπλάσιο», σημειώνει ο κ. Νικηφορίδης.

Τέλος, υπενθυμίζει ότι έχει κάνει αμέτρητες επισημάνσεις στις υπηρεσίες του δήμου για πλείστες κακοτεχνίες και κακής ποιότητας υλικά, όπως σκουριασμένες βίδες, κακής ποιότητας ξύλα 

Η ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη:

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία