ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Σπίρτζης στο makthes.gr: Προκαλεί θυμηδία η αγορά λεωφορείων από τον δήμο Θεσσαλονίκης

"Αντί να πιέσει να επαναληφθεί έστω ο διαγωνισμός για 350 νέα αντιρρυπαντικά λεωφορεία, με διασφαλισμένους πόρους, ο δήμος δαπανά τα χρήματα των δημοτών για να καλύψει κυβερνητικές υποχρεώσεις", σημειώνει ο πρώην υπουργός Μεταφορών

 04/05/2020 13:00

Χρ. Σπίρτζης στο makthes.gr: Προκαλεί θυμηδία η αγορά λεωφορείων από τον δήμο Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία αρχείου

Ιάσων Μπάντιος

Την έντονη διαφωνία του στον σχεδιασμό κυβέρνησης και δήμου Θεσσαλονίκης για αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δεύτερο εκφράζει μέσω του makthes.gr ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Καταλογίζει στην διοίκηση Ζέρβα απραξία για τα πραγματικά προβλήματα της πόλης, ενώ εγείρει και ζητήματα νομιμότητας αναφορικά με την χρήση των ταμειακών διαθέσιμων από τα ανταποδοτικά τέλη των δήμων.

«Προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία η εξαγγελθείσα αγορά από τον Δήμο Θεσσαλονίκης μεταχειρισμένων λεωφορείων για δωρεά προς τον ΟΑΣΘ και μάλιστα από τα ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου Θεσσαλονίκης» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης και σημειώνει:

«Εγώ θυμάμαι μόνιμα αιτήματα οικονομικής και τεχνικής στήριξης από όλους τους Δήμους και κυρίως από το Δήμο Θεσσαλονίκης, για μια σειρά από έργα και ανάγκες του Δήμου, που αφορούσαν οδικά έργα, ελεύθερους χώρους, μουσεία, ανάπλαση περιοχών, σιδηροδρομικά έργα, σχολεία και την αναβάθμιση της πόλης σε βαλκανικό κέντρο. Αυτή όμως ήταν μια άλλη ατζέντα για τη Θεσσαλονίκη των πολιτών, του πολιτισμού και των Βαλκανίων. Με την επιστροφή της ΝΔ, στην κυβέρνηση, δυστυχώς επέστρεψε και η μίζερη ατζέντα της συμπρωτεύουσας του χθες».

Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί παράλληλα να καταγράψει «όσα έγιναν τους δέκα μήνες διακυβέρνησης από τη ΝΔ και τη νέα δημοτική αρχή. Όχι το ιστορικό σκάνδαλο της Δεξιάς με τον ΟΑΣΘ αλλά όσα έγιναν τους τελευταίους δέκα μήνες:

-Οι προεκλογικές εξαγγελίες για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ακυρώθηκαν, απογοητεύοντας τους διαχρονικά κολλητούς της ΝΔ, πρώην μετόχους τους.

-Καμία ενημέρωση για την εκκαθάριση του οργανισμού δεν έχει γίνει, ενώ άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο δήθεν για επιτάχυνση της..

-Οι δεσμεύσεις για δήθεν λειτουργία εκατοντάδων λεωφορείων, από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ μέχρι τον Νοέμβριο ακόμη δεν έχουν εκπληρωθεί, παρά την σπέκουλα που τις συνόδευε ότι κυκλοφορούσαν λιγότερα λεωφορεία από όσα πραγματικά κυκλοφορούσαν, απογοητεύοντας και τους πιο ακραιφνείς οπαδούς της ΝΔ.

-Το υπουργείο Μεταφορών ακύρωσε, αντί να εναρμονιστεί με τις δευτερεύουσας σημασίας παρατηρήσεις της αρμόδιας επιτροπής και να συνεχίσει, τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων ηλεκτρικών και φυσικού αερίου λεωφορείων, για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τα 350 από αυτά προορίζονταν για τον ΟΑΣΘ, ενώ στον διαγωνισμό περιλαμβάνονταν η συντήρηση τους, με κατανοητές τις άμεσες θετικές συνέπειες για την ασφαλή λειτουργία τους.

-Το υπουργείο Μεταφορών δεν επανέλαβε τόσους μήνες τον εν λόγω διαγωνισμό, ενώ τα χρήματα ήταν διασφαλισμένα.

-Το υπουργείο Μεταφορών κατήργησε το θεσμικό πλαίσιο, για την ίδρυση του ΑΣΥΘ, διαδόχου φορέα του ΟΑΣΘ, που οι Δήμοι και κυρίως ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε πολύ σημαντικό ρόλο στη διοίκηση του και θα μπορούσε να είχε και σημαντικό μετοχικό ποσοστό.

-Το Υπουργείο Εσωτερικών επέτρεψε την διάθεση από τους Δήμους ανταποδοτικών εσόδων για αγορά λεωφορείων και δωρεά στον ΟΑΣΘ.

-Ο Υπουργός κ. Καράογλου ανακάλεσε τις δηλώσεις του για κακοδιαχείριση, μετά από μήνυση που κατέθεσε ο πρώην Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.

-Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, εν μέσω πανδημίας, παύθηκε, χωρίς να δοθεί μία εξήγηση γι αυτό».

«Για όλα αυτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, δεν έβγαλε τσιμουδιά» τονίζει ο κ. Σπίρτζης, συμπληρώνοντας ότι «ανταποκρίθηκε όμως με χαρά στην παράνομη κυβερνητική πρόβλεψη να αγοραστούν από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δήμων, λεωφορεία για δημόσιο επιδοτούμενο οργανισμό, που δεν έχει καν ποσοστό ο Δήμος …».

«Αντί λοιπόν ο Δήμος Θεσσαλονίκης να πιέσει για να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση στο Δήμο, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», των δημοτών που χρειάζονται στήριξη από την υγειονομική και οικονομική κρίση, των εργαζομένων και των αναγκών της πόλης, χρησιμοποιεί τα ανταποδοτικά έσοδα του για δωρεά προς τον ΟΑΣΘ.

Αντί να πιέσει να επαναληφθεί έστω ο διαγωνισμός για 350 νέα αντιρρυπαντικά λεωφορεία, με διασφαλισμένους πόρους, δαπανά τα χρήματα των δημοτών για να καλύψει κυβερνητικές υποχρεώσεις.

Θα ήταν πραγματικά χρήσιμο να ενημερώσει ο κ. Ζέρβας γιατί είναι ο μόνος Δήμος της χώρας, που τα δραματικά μειωμένα ανταποδοτικά χρήματα των δημοτών του τα μοιράζει στις υποχρεώσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ και όχι στην κάλυψη των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Υποθέτουμε ότι το επόμενο που θα κάνει είναι να συνδράμει οικονομικά στις επιχειρούμενες κυβερνητικές αποζημιώσεις στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, πάντα από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δημοτών» τονίζει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός και καταλήγει:

«Άντε και σε ανώτερα….».

Σ. Παναγιωτίδης: Θέλουν ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών

Το ερώτημα αν χρειάζεται ο ΟΑΣΘ σήμερα λεωφορεία 15ετίας όταν η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα αγοράσει νέα λεωφορεία για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θέτει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, μιλώντας στο makthes.gr.

Σχολιάζοντας την πρόθεση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράσει και να παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ μεταχειρισμένα λεωφορεία από την γερμανική πόλη της Λειψίας ο κ. Παναγιωτίδης σημειώνει πως πρόκειται για «αμφίβολης αποτελεσματικότητας και απόδοσης λεωφορεία για τις συνθήκες της Ελλάδας».

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος τονίζει επίσης πως σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα κανένας τεχνικός/ μηχανικός του ΟΑΣΘ δεν έχει κάνει τεχνικό έλεγχο στα εν λόγω μεταχειρισμένα λεωφορεία. «Αυτές οι διαδικασίες δεν γίνονται έτσι, πρέπει να γίνονται με διαφάνεια», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτίδης.

Σε σχέση με την προθυμία της διοίκησης Ζέρβα να αγοράσει λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ ο κ. Παναγιωτίδης σημειώνει πως «όταν επί των ημερών μας καλούσαμε τους δημάρχους να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό και στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων απεναντίας πολλές φορές μας έβαζαν εμπόδια για μικροκομματικό και πολιτικό όφελος».

Εκτιμά δε ότι με την συγκεκριμένη κίνηση «ακυρώνουν συνειδητά την αγορά λεωφορείων από την κυβέρνηση». «Η κυβέρνηση είπε ψέματα ότι θα κάνει διαγωνισμό, αφού πρώτα ακύρωσε τον διαγωνισμό της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για αγορά 350 λεωφορείων, ακύρωσε τον διαγωνισμό 250 οδηγώ, ακύρωσε το πρόγραμμα ψηφιοποίησης του Οργανισμού, ενώ ετοιμάζονται για ενοικίαση λεωφορείων και οδηγών με leasing, δημιουργώντας ερωτηματικά και ανασφάλεια για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ». «Θέλουν να παραδώσουν το συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες και προφανώς δεν βρίσκουν νόημα να αγοράσουν λεωφορεία», συμπληρώνει ο κ. Παναγιωτίδης.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη, αυτή τη στιγμή 50 λεωφορεία βρίσκονται παροπλισμένα γιατί χρειάζονται ανταλλακτικά αξίας 50-100 ευρώ και η διοίκηση δεν εγκρίνει την αγορά τους.

«Χωρίς παράθυρα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ»

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, καταγγέλλει μέσω του makthes.gr το γεγονός ότι τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την πραγματοποίηση 25 δρομολογίων που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε ο ΟΑΣΘ δεν έχουν τον απαραίτητο αριθμό παραθύρων. «Δεν έχουν παράθυρα παρά μόνο κάποια φινιστρίνια, πως πέρασαν ΚΤΕΟ χωρίς παράθυρα» διερωτάται, και θέτει σοβαρό ζήτημα υγειονομικής φύσης για τους θερινούς μήνες, ειδικά για την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού.

Την έντονη διαφωνία του στον σχεδιασμό κυβέρνησης και δήμου Θεσσαλονίκης για αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δεύτερο εκφράζει μέσω του makthes.gr ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Καταλογίζει στην διοίκηση Ζέρβα απραξία για τα πραγματικά προβλήματα της πόλης, ενώ εγείρει και ζητήματα νομιμότητας αναφορικά με την χρήση των ταμειακών διαθέσιμων από τα ανταποδοτικά τέλη των δήμων.

«Προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία η εξαγγελθείσα αγορά από τον Δήμο Θεσσαλονίκης μεταχειρισμένων λεωφορείων για δωρεά προς τον ΟΑΣΘ και μάλιστα από τα ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου Θεσσαλονίκης» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης και σημειώνει:

«Εγώ θυμάμαι μόνιμα αιτήματα οικονομικής και τεχνικής στήριξης από όλους τους Δήμους και κυρίως από το Δήμο Θεσσαλονίκης, για μια σειρά από έργα και ανάγκες του Δήμου, που αφορούσαν οδικά έργα, ελεύθερους χώρους, μουσεία, ανάπλαση περιοχών, σιδηροδρομικά έργα, σχολεία και την αναβάθμιση της πόλης σε βαλκανικό κέντρο. Αυτή όμως ήταν μια άλλη ατζέντα για τη Θεσσαλονίκη των πολιτών, του πολιτισμού και των Βαλκανίων. Με την επιστροφή της ΝΔ, στην κυβέρνηση, δυστυχώς επέστρεψε και η μίζερη ατζέντα της συμπρωτεύουσας του χθες».

Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί παράλληλα να καταγράψει «όσα έγιναν τους δέκα μήνες διακυβέρνησης από τη ΝΔ και τη νέα δημοτική αρχή. Όχι το ιστορικό σκάνδαλο της Δεξιάς με τον ΟΑΣΘ αλλά όσα έγιναν τους τελευταίους δέκα μήνες:

-Οι προεκλογικές εξαγγελίες για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ακυρώθηκαν, απογοητεύοντας τους διαχρονικά κολλητούς της ΝΔ, πρώην μετόχους τους.

-Καμία ενημέρωση για την εκκαθάριση του οργανισμού δεν έχει γίνει, ενώ άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο δήθεν για επιτάχυνση της..

-Οι δεσμεύσεις για δήθεν λειτουργία εκατοντάδων λεωφορείων, από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ μέχρι τον Νοέμβριο ακόμη δεν έχουν εκπληρωθεί, παρά την σπέκουλα που τις συνόδευε ότι κυκλοφορούσαν λιγότερα λεωφορεία από όσα πραγματικά κυκλοφορούσαν, απογοητεύοντας και τους πιο ακραιφνείς οπαδούς της ΝΔ.

-Το υπουργείο Μεταφορών ακύρωσε, αντί να εναρμονιστεί με τις δευτερεύουσας σημασίας παρατηρήσεις της αρμόδιας επιτροπής και να συνεχίσει, τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων ηλεκτρικών και φυσικού αερίου λεωφορείων, για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τα 350 από αυτά προορίζονταν για τον ΟΑΣΘ, ενώ στον διαγωνισμό περιλαμβάνονταν η συντήρηση τους, με κατανοητές τις άμεσες θετικές συνέπειες για την ασφαλή λειτουργία τους.

-Το υπουργείο Μεταφορών δεν επανέλαβε τόσους μήνες τον εν λόγω διαγωνισμό, ενώ τα χρήματα ήταν διασφαλισμένα.

-Το υπουργείο Μεταφορών κατήργησε το θεσμικό πλαίσιο, για την ίδρυση του ΑΣΥΘ, διαδόχου φορέα του ΟΑΣΘ, που οι Δήμοι και κυρίως ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε πολύ σημαντικό ρόλο στη διοίκηση του και θα μπορούσε να είχε και σημαντικό μετοχικό ποσοστό.

-Το Υπουργείο Εσωτερικών επέτρεψε την διάθεση από τους Δήμους ανταποδοτικών εσόδων για αγορά λεωφορείων και δωρεά στον ΟΑΣΘ.

-Ο Υπουργός κ. Καράογλου ανακάλεσε τις δηλώσεις του για κακοδιαχείριση, μετά από μήνυση που κατέθεσε ο πρώην Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.

-Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, εν μέσω πανδημίας, παύθηκε, χωρίς να δοθεί μία εξήγηση γι αυτό».

«Για όλα αυτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, δεν έβγαλε τσιμουδιά» τονίζει ο κ. Σπίρτζης, συμπληρώνοντας ότι «ανταποκρίθηκε όμως με χαρά στην παράνομη κυβερνητική πρόβλεψη να αγοραστούν από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δήμων, λεωφορεία για δημόσιο επιδοτούμενο οργανισμό, που δεν έχει καν ποσοστό ο Δήμος …».

«Αντί λοιπόν ο Δήμος Θεσσαλονίκης να πιέσει για να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση στο Δήμο, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», των δημοτών που χρειάζονται στήριξη από την υγειονομική και οικονομική κρίση, των εργαζομένων και των αναγκών της πόλης, χρησιμοποιεί τα ανταποδοτικά έσοδα του για δωρεά προς τον ΟΑΣΘ.

Αντί να πιέσει να επαναληφθεί έστω ο διαγωνισμός για 350 νέα αντιρρυπαντικά λεωφορεία, με διασφαλισμένους πόρους, δαπανά τα χρήματα των δημοτών για να καλύψει κυβερνητικές υποχρεώσεις.

Θα ήταν πραγματικά χρήσιμο να ενημερώσει ο κ. Ζέρβας γιατί είναι ο μόνος Δήμος της χώρας, που τα δραματικά μειωμένα ανταποδοτικά χρήματα των δημοτών του τα μοιράζει στις υποχρεώσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ και όχι στην κάλυψη των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Υποθέτουμε ότι το επόμενο που θα κάνει είναι να συνδράμει οικονομικά στις επιχειρούμενες κυβερνητικές αποζημιώσεις στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, πάντα από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δημοτών» τονίζει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός και καταλήγει:

«Άντε και σε ανώτερα….».

Σ. Παναγιωτίδης: Θέλουν ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών

Το ερώτημα αν χρειάζεται ο ΟΑΣΘ σήμερα λεωφορεία 15ετίας όταν η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα αγοράσει νέα λεωφορεία για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θέτει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, μιλώντας στο makthes.gr.

Σχολιάζοντας την πρόθεση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράσει και να παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ μεταχειρισμένα λεωφορεία από την γερμανική πόλη της Λειψίας ο κ. Παναγιωτίδης σημειώνει πως πρόκειται για «αμφίβολης αποτελεσματικότητας και απόδοσης λεωφορεία για τις συνθήκες της Ελλάδας».

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος τονίζει επίσης πως σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα κανένας τεχνικός/ μηχανικός του ΟΑΣΘ δεν έχει κάνει τεχνικό έλεγχο στα εν λόγω μεταχειρισμένα λεωφορεία. «Αυτές οι διαδικασίες δεν γίνονται έτσι, πρέπει να γίνονται με διαφάνεια», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτίδης.

Σε σχέση με την προθυμία της διοίκησης Ζέρβα να αγοράσει λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ ο κ. Παναγιωτίδης σημειώνει πως «όταν επί των ημερών μας καλούσαμε τους δημάρχους να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό και στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων απεναντίας πολλές φορές μας έβαζαν εμπόδια για μικροκομματικό και πολιτικό όφελος».

Εκτιμά δε ότι με την συγκεκριμένη κίνηση «ακυρώνουν συνειδητά την αγορά λεωφορείων από την κυβέρνηση». «Η κυβέρνηση είπε ψέματα ότι θα κάνει διαγωνισμό, αφού πρώτα ακύρωσε τον διαγωνισμό της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για αγορά 350 λεωφορείων, ακύρωσε τον διαγωνισμό 250 οδηγώ, ακύρωσε το πρόγραμμα ψηφιοποίησης του Οργανισμού, ενώ ετοιμάζονται για ενοικίαση λεωφορείων και οδηγών με leasing, δημιουργώντας ερωτηματικά και ανασφάλεια για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ». «Θέλουν να παραδώσουν το συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες και προφανώς δεν βρίσκουν νόημα να αγοράσουν λεωφορεία», συμπληρώνει ο κ. Παναγιωτίδης.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη, αυτή τη στιγμή 50 λεωφορεία βρίσκονται παροπλισμένα γιατί χρειάζονται ανταλλακτικά αξίας 50-100 ευρώ και η διοίκηση δεν εγκρίνει την αγορά τους.

«Χωρίς παράθυρα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ»

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, καταγγέλλει μέσω του makthes.gr το γεγονός ότι τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την πραγματοποίηση 25 δρομολογίων που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε ο ΟΑΣΘ δεν έχουν τον απαραίτητο αριθμό παραθύρων. «Δεν έχουν παράθυρα παρά μόνο κάποια φινιστρίνια, πως πέρασαν ΚΤΕΟ χωρίς παράθυρα» διερωτάται, και θέτει σοβαρό ζήτημα υγειονομικής φύσης για τους θερινούς μήνες, ειδικά για την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία