ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρήστος Γιαννούλης: Την τοξικότητα την παράγουν οι πράξεις και οι παραλείψεις της κυβέρνησης

«Σε αντίθεση με την Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι βελγικές αρχές δείχνουν το δρόμο για το πώς και με τι ταχύτητα πρέπει να προχωρά η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς και απάτης» αναφέρει μεταξύ άλλων για το Qatargate ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 18/12/2022 21:00

Χρήστος Γιαννούλης: Την τοξικότητα την παράγουν οι πράξεις και οι παραλείψεις της κυβέρνησης

Βαγγέλης Στολάκης

«Σε αντίθεση με την Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι βελγικές αρχές δείχνουν το δρόμο για το πώς και με τι ταχύτητα πρέπει να προχωρά η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς και απάτης» αναφέρει μεταξύ άλλων για το Qatargate ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρήστος Γιαννούλης μιλώντας στη «ΜτΚ». Ο κ. Γιαννούλης σχολιάζει την υπόθεση των παρακολουθήσεων, κατηγορεί τη ΝΔ πως εκείνη είναι υπεύθυνη για τον τοξικό λόγο τονίζοντας πως «την τοξικότητα την παράγει ο θύτης και όχι το θύμα», καλεί τους πολίτες στις επόμενες εκλογές να εμπιστευτούν το κόμμα του και τέλος, μιλά για το Μετρό και την πορεία εργασιών του έργου κάνοντας λόγο για «παλινωδίες» και αλλαγή σχεδίων που προκάλεσαν καθυστερήσεις.

H Ευρώπη και η Ελλάδα φυσικά, ταρακουνιέται από τον πολιτικό σεισμό που προκάλεσε το Qatargate που οδήγησε στη φυλακή μεταξύ άλλων και την ελληνίδα ευρωβουλευτή, Εύα Καϊλή. Η υπόθεση θεωρείτε πως δημιουργεί προβλήματα στην αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος; Πώς αντιδράσατε όταν το πληροφορηθήκατε;

Με οργή. Το Qatargate είναι ένα σκάνδαλο που αγγίζει τον πυρήνα του διευθυντηρίου των Βρυξελλών. Είναι απότοκο της απληστίας πολιτικών στα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια της ΕΕ και πολύ φοβάμαι πως η λίστα των εμπλεκομένων στην υπόθεση θα είναι μεγάλη. Για την κυρία Καϊλη, όσο και εάν πρέπει να δεχθούμε το τεκμήριο της αθωότητας, τα στοιχεία που έχουν δει μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας, είναι συντριπτικά και ενοχοποιητικά για το πρόσωπο της. Πάντως σε αντίθεση με την Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι βελγικές αρχές δείχνουν το δρόμο για το πώς και με τι ταχύτητα πρέπει να προχωρά η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς και απάτης.

Πώς σχολιάζετε την κόντρα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ με αφορμή την υπόθεση Καϊλή; Το ΠΑΣΟΚ τη διέγραψε, έκανε λόγο για «Δούρειο Ίππο της ΝΔ» και μεταγραφή «αεροδρομίου», ενώ η ΝΔ μίλησε για ένα πρόβλημα που απασχολεί αποκλειστικά τη Χαριλάου Τρικούπη. Παρακολουθείτε αυτή τη διαμάχη και τι νέα δεδομένα μπορεί να δημιουργηθούν για τις σχέσεις των κομμάτων εντός συνόρων;

Η αίσθηση μου είναι πως η κυρία Καϊλη με τις θέσεις που εξέφραζε το τελευταίο διάστημα και με τη στάση της σε μία σειρά ζητημάτων είχε θέσει η ίδια τον εαυτό της εκτός του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Αντίθετα ήταν πλέον φανερό και έντονο το φλερτ με τη Νέα Δημοκρατία. Βέβαια μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου τα «γαλάζια» στελέχη συναγωνίζονται ποιος θα φωνάξει πιο δυνατά «απεταξάμην».

Οι τόνοι εντός συνόρων έχουν ανέβει και μάλιστα έντονα για προεκλογική περίοδο με φόντο την υπόθεση των παρακολουθήσεων και τις εκατέρωθεν καταγγελίες. Επιμένετε σε παραίτηση Μητσοτάκη; Τι κατά την άποψή σας έχει αφήσει αναπάντητο η κυβέρνηση;

Το ερώτημα πρέπει να αντιστραφεί. Σε ποιο από τα ερωτήματα απάντησε η κυβέρνηση; Σε ποιο από τα ερωτήματα που έθεσε ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε ο πρωθυπουργός; Για ποιο λόγο παρακολουθούνταν ο Ανδρουλάκης; Ο Κουκάκης; Για ποιο λόγο τέθηκαν υπό παρακολούθηση υπουργοί, η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες; Γίνονταν εν αγνοία του πρωθυπουργού οι παρακολουθήσεις; Σε ποιο από τα παραπάνω ερωτήματα δόθηκε μία ξεκάθαρη απάντηση; Γιατί χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις μήνες, για να αρχίσει η έρευνα της υπόθεσης από τις δικαστικές αρχές; Οι ευθύνες του πρωθυπουργού είναι βαρύτατες και σε καμία σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να κυβερνά. Όλες οι αποκαλύψεις, όλα τα στοιχεία, τα οποία μάλιστα δεν διαψεύστηκαν, φωτογραφίζουν τον κύριο Μητσοτάκη ως τον ενορχηστρωτή τόσο των παρακολουθήσεων όσο και της επιχείρησης συγκάλυψης της υπόθεσης.

Η ΝΔ σας κατηγορεί για τοξικότητα ενόψει των εκλογών. Τι απαντάτε;

Την τοξικότητα την παράγει ο θύτης και όχι το θύμα. Την τοξικότητα δεν την παράγει η κριτική της αντιπολίτευσης αλλά οι πράξεις και οι παραλείψεις της κυβέρνησης. Μίας κυβέρνησης που έχει διαπρέψει σε αυτόν τον τομέα. Μην ξεχνάτε πως το 2019 επέλεξε τη διχαστική, τοξική ρητορεία, την πατριδοκαπηλία για να παραπλανήσει το λαό και να κερδίσει τις εκλογές. Επέλεξε το ψέμα και την πολιτική εξαπάτηση για να επανέλθει στην εξουσία.

Στα κόμματα υπάρχει εκλογικός συναγερμός. Ωστόσο «βλέπετε» εκλογές σύντομα;

Είναι προφανές ότι στο Μαξίμου αναζητούν έναν πολιτικά ωφέλιμο χρόνο για την προσφυγή στις κάλπες. Μάταια θα έλεγα, γιατί μέρα με τη μέρα οι πολίτες τους γυρίζουν την πλάτη. Γιατί αντιλαμβάνονται ότι η χώρα δεν έχει το περιθώριο για μία δεύτερη χαμένη τετραετία. Γιατί αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των επόμενων εκλογών. 

Γιατί δεν θέλουν να υποθηκεύσουν το μέλλον της νέας γενιάς. Στις εκλογές οι πολίτες πρέπει να αποφασίσουν εάν θέλουν μία χώρα με δημοκρατία, δικαιοσύνη, αξιοκρατία, διαφάνεια, ισότητα, ισηγορία και λογοδοσία ή την «ονειροχώρα» του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου θησαυρίζουν οι λίγοι σε βάρος των πολλών, όπου τίθεται υπό αμφισβήτηση το κράτος δικαίου, όπου η αδράνεια, η ανευθυνότητα και η ανικανότητα δημιουργούν καθημερινά αδιέξοδα.

ΟΑΣΘ και Μετρό έχουν απασχολήσει και έχουν ταλαιπωρήσει πολύ και πολλά χρόνια τους Θεσσαλονικείς. Επιμένετε πως το Μετρό δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση. Γιατί;

Είμαστε οι τελευταίοι που θέλουμε να καθυστερήσει η έναρξη λειτουργίας του Μετρό. Ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε ξανά στις ράγες ένα έργο που το παρέλαβε το 2015 στο 30% και το παρέδωσε στο 75%. 

Ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που υιοθέτησε τις βέλτιστες λύσεις για να μπει σε λειτουργία το Μετρό μέσα στο 2021. Αντίθετα είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που με τις παλινωδίες της και την αλλαγή των σχεδίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκάλεσε τις καθυστερήσεις στη διαδικασία εκτέλεσης των έργων. 

Πως αλήθεια θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα παράδοσης στα τέλη του 2023, όταν η ίδια η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία με επίσημα έγγραφα προειδοποιεί για τις δεκάδες μελέτες επιμέρους έργων που είναι ακόμη σε εκκρεμότητα; Υπάρχει όμως και μία άλλη σημαντική πτυχή. Πόσο ακόμη θα ανέχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του Μετρό; Τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, την εντατικοποίηση της εργασίας και τους μισθούς πείνας; Τις αδικαιολόγητες και εκδικητικές απολύσεις εργαζομένων;

Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει προβληματική, όπως προβληματική ήταν και επί ημερών σας. Ποια είναι τα δικά σας λάθη, εάν κρίνετε πως έγιναν, και ποιες οι προτάσεις σας ως αναπληρωτή του αρμόδιου τομέα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ;

Υπάρχει μία μεγάλη και σκληρή αλήθεια για τον ΟΑΣΘ που βαραίνει πρώην υπουργούς αλλά και συνεργάτες της σημερινής κυβέρνησης. Ο ΟΑΣΘ όταν ανέλαβε η διοίκηση με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά, ήταν χρεοκοπημένος. Πλήρως και απόλυτα. Αν δεν περνούσε στο δημόσιο με απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, θα έμπαινε λουκέτο στον οργανισμό και η πόλη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες, με τους εργαζόμενους στο δρόμο. Μέσα σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες επιχειρήθηκε η εξυγίανση του οργανισμού, η διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Παράλληλα προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός για την αγορά εκατοντάδων σύγχρονων λεωφορείων. Αλήθεια όμως που βρισκόμαστε σήμερα; Που είναι ο ΟΑΣΘ των 500 λεωφορείων που έταζε πέρσι τέτοια εποχή η επικοινωνιακή καμπάνια-φούσκα της τότε διοίκησης; Οι εικόνες «σαρδελοποίησης» των επιβατών στα λεωφορεία, ο πολύ μικρός σε σχέση με τις ανάγκες της πόλης αριθμός λεωφορείων που κυκλοφορούν, η κακή λειτουργία του συστήματος τηλεματικής, είναι πλέον καθημερινότητα στον ΟΑΣΘ. Αφού χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια για να επαναπροκηρύξουν το διαγωνισμό προμήθειας σύγχρονων αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ακύρωσαν το 2019, αδυνατούν τώρα να τον ολοκληρώσουν. Για να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, έχουν στήσει μία βιομηχανία παραγωγής απευθείας αναθέσεων και προνομιακών συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ και με ιδιώτες. Παρ΄ όλα αυτά όμως το μόνο που κατάφεραν είναι να κυκλοφορούν στην πόλη κατά μέσο όρο 280-300 λεωφορεία έναντι των περίπου 500 που απαιτούνται. Ξεκάθαρη επιλογή μας είναι η διατήρηση η διατήρηση και ανάπτυξη του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Με σύγχρονα λεωφορεία που θα καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Για να έχει ο πολίτης αξιόπιστες συγκοινωνίες που θα καλυτερεύουν την ποιότητα ζωής.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18.12.2022

«Σε αντίθεση με την Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι βελγικές αρχές δείχνουν το δρόμο για το πώς και με τι ταχύτητα πρέπει να προχωρά η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς και απάτης» αναφέρει μεταξύ άλλων για το Qatargate ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρήστος Γιαννούλης μιλώντας στη «ΜτΚ». Ο κ. Γιαννούλης σχολιάζει την υπόθεση των παρακολουθήσεων, κατηγορεί τη ΝΔ πως εκείνη είναι υπεύθυνη για τον τοξικό λόγο τονίζοντας πως «την τοξικότητα την παράγει ο θύτης και όχι το θύμα», καλεί τους πολίτες στις επόμενες εκλογές να εμπιστευτούν το κόμμα του και τέλος, μιλά για το Μετρό και την πορεία εργασιών του έργου κάνοντας λόγο για «παλινωδίες» και αλλαγή σχεδίων που προκάλεσαν καθυστερήσεις.

H Ευρώπη και η Ελλάδα φυσικά, ταρακουνιέται από τον πολιτικό σεισμό που προκάλεσε το Qatargate που οδήγησε στη φυλακή μεταξύ άλλων και την ελληνίδα ευρωβουλευτή, Εύα Καϊλή. Η υπόθεση θεωρείτε πως δημιουργεί προβλήματα στην αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος; Πώς αντιδράσατε όταν το πληροφορηθήκατε;

Με οργή. Το Qatargate είναι ένα σκάνδαλο που αγγίζει τον πυρήνα του διευθυντηρίου των Βρυξελλών. Είναι απότοκο της απληστίας πολιτικών στα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια της ΕΕ και πολύ φοβάμαι πως η λίστα των εμπλεκομένων στην υπόθεση θα είναι μεγάλη. Για την κυρία Καϊλη, όσο και εάν πρέπει να δεχθούμε το τεκμήριο της αθωότητας, τα στοιχεία που έχουν δει μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας, είναι συντριπτικά και ενοχοποιητικά για το πρόσωπο της. Πάντως σε αντίθεση με την Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι βελγικές αρχές δείχνουν το δρόμο για το πώς και με τι ταχύτητα πρέπει να προχωρά η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς και απάτης.

Πώς σχολιάζετε την κόντρα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ με αφορμή την υπόθεση Καϊλή; Το ΠΑΣΟΚ τη διέγραψε, έκανε λόγο για «Δούρειο Ίππο της ΝΔ» και μεταγραφή «αεροδρομίου», ενώ η ΝΔ μίλησε για ένα πρόβλημα που απασχολεί αποκλειστικά τη Χαριλάου Τρικούπη. Παρακολουθείτε αυτή τη διαμάχη και τι νέα δεδομένα μπορεί να δημιουργηθούν για τις σχέσεις των κομμάτων εντός συνόρων;

Η αίσθηση μου είναι πως η κυρία Καϊλη με τις θέσεις που εξέφραζε το τελευταίο διάστημα και με τη στάση της σε μία σειρά ζητημάτων είχε θέσει η ίδια τον εαυτό της εκτός του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Αντίθετα ήταν πλέον φανερό και έντονο το φλερτ με τη Νέα Δημοκρατία. Βέβαια μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου τα «γαλάζια» στελέχη συναγωνίζονται ποιος θα φωνάξει πιο δυνατά «απεταξάμην».

Οι τόνοι εντός συνόρων έχουν ανέβει και μάλιστα έντονα για προεκλογική περίοδο με φόντο την υπόθεση των παρακολουθήσεων και τις εκατέρωθεν καταγγελίες. Επιμένετε σε παραίτηση Μητσοτάκη; Τι κατά την άποψή σας έχει αφήσει αναπάντητο η κυβέρνηση;

Το ερώτημα πρέπει να αντιστραφεί. Σε ποιο από τα ερωτήματα απάντησε η κυβέρνηση; Σε ποιο από τα ερωτήματα που έθεσε ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε ο πρωθυπουργός; Για ποιο λόγο παρακολουθούνταν ο Ανδρουλάκης; Ο Κουκάκης; Για ποιο λόγο τέθηκαν υπό παρακολούθηση υπουργοί, η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες; Γίνονταν εν αγνοία του πρωθυπουργού οι παρακολουθήσεις; Σε ποιο από τα παραπάνω ερωτήματα δόθηκε μία ξεκάθαρη απάντηση; Γιατί χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις μήνες, για να αρχίσει η έρευνα της υπόθεσης από τις δικαστικές αρχές; Οι ευθύνες του πρωθυπουργού είναι βαρύτατες και σε καμία σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να κυβερνά. Όλες οι αποκαλύψεις, όλα τα στοιχεία, τα οποία μάλιστα δεν διαψεύστηκαν, φωτογραφίζουν τον κύριο Μητσοτάκη ως τον ενορχηστρωτή τόσο των παρακολουθήσεων όσο και της επιχείρησης συγκάλυψης της υπόθεσης.

Η ΝΔ σας κατηγορεί για τοξικότητα ενόψει των εκλογών. Τι απαντάτε;

Την τοξικότητα την παράγει ο θύτης και όχι το θύμα. Την τοξικότητα δεν την παράγει η κριτική της αντιπολίτευσης αλλά οι πράξεις και οι παραλείψεις της κυβέρνησης. Μίας κυβέρνησης που έχει διαπρέψει σε αυτόν τον τομέα. Μην ξεχνάτε πως το 2019 επέλεξε τη διχαστική, τοξική ρητορεία, την πατριδοκαπηλία για να παραπλανήσει το λαό και να κερδίσει τις εκλογές. Επέλεξε το ψέμα και την πολιτική εξαπάτηση για να επανέλθει στην εξουσία.

Στα κόμματα υπάρχει εκλογικός συναγερμός. Ωστόσο «βλέπετε» εκλογές σύντομα;

Είναι προφανές ότι στο Μαξίμου αναζητούν έναν πολιτικά ωφέλιμο χρόνο για την προσφυγή στις κάλπες. Μάταια θα έλεγα, γιατί μέρα με τη μέρα οι πολίτες τους γυρίζουν την πλάτη. Γιατί αντιλαμβάνονται ότι η χώρα δεν έχει το περιθώριο για μία δεύτερη χαμένη τετραετία. Γιατί αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των επόμενων εκλογών. 

Γιατί δεν θέλουν να υποθηκεύσουν το μέλλον της νέας γενιάς. Στις εκλογές οι πολίτες πρέπει να αποφασίσουν εάν θέλουν μία χώρα με δημοκρατία, δικαιοσύνη, αξιοκρατία, διαφάνεια, ισότητα, ισηγορία και λογοδοσία ή την «ονειροχώρα» του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου θησαυρίζουν οι λίγοι σε βάρος των πολλών, όπου τίθεται υπό αμφισβήτηση το κράτος δικαίου, όπου η αδράνεια, η ανευθυνότητα και η ανικανότητα δημιουργούν καθημερινά αδιέξοδα.

ΟΑΣΘ και Μετρό έχουν απασχολήσει και έχουν ταλαιπωρήσει πολύ και πολλά χρόνια τους Θεσσαλονικείς. Επιμένετε πως το Μετρό δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση. Γιατί;

Είμαστε οι τελευταίοι που θέλουμε να καθυστερήσει η έναρξη λειτουργίας του Μετρό. Ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε ξανά στις ράγες ένα έργο που το παρέλαβε το 2015 στο 30% και το παρέδωσε στο 75%. 

Ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που υιοθέτησε τις βέλτιστες λύσεις για να μπει σε λειτουργία το Μετρό μέσα στο 2021. Αντίθετα είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που με τις παλινωδίες της και την αλλαγή των σχεδίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκάλεσε τις καθυστερήσεις στη διαδικασία εκτέλεσης των έργων. 

Πως αλήθεια θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα παράδοσης στα τέλη του 2023, όταν η ίδια η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία με επίσημα έγγραφα προειδοποιεί για τις δεκάδες μελέτες επιμέρους έργων που είναι ακόμη σε εκκρεμότητα; Υπάρχει όμως και μία άλλη σημαντική πτυχή. Πόσο ακόμη θα ανέχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του Μετρό; Τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, την εντατικοποίηση της εργασίας και τους μισθούς πείνας; Τις αδικαιολόγητες και εκδικητικές απολύσεις εργαζομένων;

Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει προβληματική, όπως προβληματική ήταν και επί ημερών σας. Ποια είναι τα δικά σας λάθη, εάν κρίνετε πως έγιναν, και ποιες οι προτάσεις σας ως αναπληρωτή του αρμόδιου τομέα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ;

Υπάρχει μία μεγάλη και σκληρή αλήθεια για τον ΟΑΣΘ που βαραίνει πρώην υπουργούς αλλά και συνεργάτες της σημερινής κυβέρνησης. Ο ΟΑΣΘ όταν ανέλαβε η διοίκηση με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά, ήταν χρεοκοπημένος. Πλήρως και απόλυτα. Αν δεν περνούσε στο δημόσιο με απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, θα έμπαινε λουκέτο στον οργανισμό και η πόλη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες, με τους εργαζόμενους στο δρόμο. Μέσα σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες επιχειρήθηκε η εξυγίανση του οργανισμού, η διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Παράλληλα προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός για την αγορά εκατοντάδων σύγχρονων λεωφορείων. Αλήθεια όμως που βρισκόμαστε σήμερα; Που είναι ο ΟΑΣΘ των 500 λεωφορείων που έταζε πέρσι τέτοια εποχή η επικοινωνιακή καμπάνια-φούσκα της τότε διοίκησης; Οι εικόνες «σαρδελοποίησης» των επιβατών στα λεωφορεία, ο πολύ μικρός σε σχέση με τις ανάγκες της πόλης αριθμός λεωφορείων που κυκλοφορούν, η κακή λειτουργία του συστήματος τηλεματικής, είναι πλέον καθημερινότητα στον ΟΑΣΘ. Αφού χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια για να επαναπροκηρύξουν το διαγωνισμό προμήθειας σύγχρονων αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ακύρωσαν το 2019, αδυνατούν τώρα να τον ολοκληρώσουν. Για να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, έχουν στήσει μία βιομηχανία παραγωγής απευθείας αναθέσεων και προνομιακών συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ και με ιδιώτες. Παρ΄ όλα αυτά όμως το μόνο που κατάφεραν είναι να κυκλοφορούν στην πόλη κατά μέσο όρο 280-300 λεωφορεία έναντι των περίπου 500 που απαιτούνται. Ξεκάθαρη επιλογή μας είναι η διατήρηση η διατήρηση και ανάπτυξη του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Με σύγχρονα λεωφορεία που θα καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Για να έχει ο πολίτης αξιόπιστες συγκοινωνίες που θα καλυτερεύουν την ποιότητα ζωής.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18.12.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία