Δ. Χαραλαμπίδου: Ζητά να ανοίξει συζήτηση για τον ΟΑΣΘ στο περιφερειακό συμβούλιο
22/10/2019 15:31
22/10/2019 15:31
Για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο μείζον ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ζητά να ενημερωθεί η επικεφαλής της παράταξης «Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία» Δέσποινα Χαραλαμπίδου, με επερώτηση που κατέθεσε στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου.
Η κ. Χαραλαμπίδου κατέθεσε σχετικό έγγραφο, με το οποίο ζητά να πληροφορηθεί ποιες πρωτοβουλίες έχει πάρει η διοίκηση της ΠΚΜ για την κατάσταση του ΟΑΣΘ, με στόχο το θέμα να ανοίξεις προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Στην επιστολή της καταθέτει συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τις θέσεις που μέχρι σήμερα ο εκπρόσωπος της ΠΚΜ έχει καταθέσει στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, τι προτίθεται να πράξει η διοίκηση, ώστε οι πολίτες της Θεσσαλονίκης να μετακινούνται με ασφάλεια, αλλά και αν σκοπεύει να ασκήσει τη μεγαλύτερη δυνατή πίεση στην κυβέρνηση για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού, αλλά και για τη αγορά νέων λεωφορείων. Ειδικότερα, στο έγγραφο που κατέθεσε η επικεφαλής της «Ανυπότακτης Δημοκρατικής Μακεδονίας», τονίζεται, μεταξύ άλλων, «όλοι οι κάτοικοι της Π.Ε. Θεσσαλονίκης γνωρίζουν ότι η κατάσταση με τα παμπάλαια και επικίνδυνα λεωφορεία του ΟΑΣΘ δεν πάει άλλο. Οι επιβάτες είναι στριμωγμένοι σε όλη τη διαδρομή, δεν κυκλοφορούν ούτε 300 λεωφορεία κι αυτά παθαίνουν συχνότατα βλάβες, οι σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια έχουν γίνει καθεστώς. Η πόλη μας έχει μόνον ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, κι αυτό υπό κατάρρευση. Το μετρό, σαν άλλο γεφύρι της Άρτας, τελικά (αν ισχύσουν όσα λέγονται από τους αρμόδιους) θα τελειώσει μετά το 2023! Όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά κοροϊδεύουν ξεδιάντροπα τους Θεσσαλονικείς, αφού ούτε τα οικονομικά του ΟΑΣΘ εξορθολόγησαν, ούτε πολύ περισσότερο ανανέωσαν τα λεωφορεία του, παρά τις διαρκείς υποσχέσεις τους». Και επειδή, όπως αναφέρει η κ. Χαραλαμπίδου η ΠΚΜ συμμετέχει με εκπρόσωπό της στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ ζητά ενημέρωση από τη διοίκηση της σχετικά με: *Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει έως τώρα στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς στις μετακινήσεις τους;
*Ποιες είναι οι θέσεις που μέχρι σήμερα ο εκπρόσωπος της Π.Κ.Μ. έχει καταθέσει στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς; *Τι προτίθεται να πράξει ώστε οι πολίτες της Π.Ε. Θεσσαλονίκης να μετακινούνται με ασφάλεια και
*Τι προτίθεται να πράξει ώστε η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, να μην διατηρήσει το θλιβερό προνόμιο να είναι η μόνη Ευρωπαϊκή πόλη με ένα μόνον Μέσο Μαζικής Μεταφοράς; !
Η κατάσταση με τα παμπάλαια λεωφορεία θα συνεχίζεται, μιας και χρήματα δε διαθέτουν για την αγορά καινούριων (οι μνημονιακές πολιτικές ας είναι καλά, που επιβάλουν πρωτογενή πλεονάσματα…), ενώ φρόντισαν να νομοθετήσουν την κυκλοφορία των λεωφορείων μέχρι 22 (!!) χρόνια από την κατασκευή τους, όταν, μέχρι το 2008, οι συμβάσεις ΟΑΣΘ-Δημοσίου, πρόβλεπαν απόσυρση των αυτοκινήτων μετά τα 12 χρόνια από την κατασκευή τους! Στα σχέδιά τους είναι η θέσπιση αναλογικού εισιτηρίου, που στην πράξη σημαίνει αύξηση της τιμής του, δηλαδή, επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των επιβατών, και ειδικότερα των εργαζομένων, που χρειάζονται μέχρι και τέσσερα αστικά την ημέρα, αφού θα χρεώνονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν.
Ήδη επανιδιωτικοποίησαν άλλες 25 περιφερειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, τις οποίες δε μπορούσε να εκτελέσει, λόγω του παροπλισμένου στόλου του, υπογράφοντας σύμβαση με ευθείας ανάθεσης με το ΚΤΕΛ Α.Ε. και συνολικά πλέον 31 γραμμές έχουν εκχωρηθεί στο ΚΤΕΛ Α.Ε. Δυστυχώς, ο ΟΑΣΘ, μετά τη μεταφορά του στο δημόσιο, αντί να λειτουργήσει με όρους διαφάνειας και ορθολογικότητας, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, έχει μετατραπεί σε κομματικό παραμάγαζο των εκάστοτε κυβερνήσεων, με ολοφάνερες τις αρνητικές συνέπειες από τη δυσλειτουργία που αυτό προκαλεί.
Για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο μείζον ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ζητά να ενημερωθεί η επικεφαλής της παράταξης «Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία» Δέσποινα Χαραλαμπίδου, με επερώτηση που κατέθεσε στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου.
Η κ. Χαραλαμπίδου κατέθεσε σχετικό έγγραφο, με το οποίο ζητά να πληροφορηθεί ποιες πρωτοβουλίες έχει πάρει η διοίκηση της ΠΚΜ για την κατάσταση του ΟΑΣΘ, με στόχο το θέμα να ανοίξεις προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Στην επιστολή της καταθέτει συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τις θέσεις που μέχρι σήμερα ο εκπρόσωπος της ΠΚΜ έχει καταθέσει στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, τι προτίθεται να πράξει η διοίκηση, ώστε οι πολίτες της Θεσσαλονίκης να μετακινούνται με ασφάλεια, αλλά και αν σκοπεύει να ασκήσει τη μεγαλύτερη δυνατή πίεση στην κυβέρνηση για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού, αλλά και για τη αγορά νέων λεωφορείων. Ειδικότερα, στο έγγραφο που κατέθεσε η επικεφαλής της «Ανυπότακτης Δημοκρατικής Μακεδονίας», τονίζεται, μεταξύ άλλων, «όλοι οι κάτοικοι της Π.Ε. Θεσσαλονίκης γνωρίζουν ότι η κατάσταση με τα παμπάλαια και επικίνδυνα λεωφορεία του ΟΑΣΘ δεν πάει άλλο. Οι επιβάτες είναι στριμωγμένοι σε όλη τη διαδρομή, δεν κυκλοφορούν ούτε 300 λεωφορεία κι αυτά παθαίνουν συχνότατα βλάβες, οι σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια έχουν γίνει καθεστώς. Η πόλη μας έχει μόνον ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, κι αυτό υπό κατάρρευση. Το μετρό, σαν άλλο γεφύρι της Άρτας, τελικά (αν ισχύσουν όσα λέγονται από τους αρμόδιους) θα τελειώσει μετά το 2023! Όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά κοροϊδεύουν ξεδιάντροπα τους Θεσσαλονικείς, αφού ούτε τα οικονομικά του ΟΑΣΘ εξορθολόγησαν, ούτε πολύ περισσότερο ανανέωσαν τα λεωφορεία του, παρά τις διαρκείς υποσχέσεις τους». Και επειδή, όπως αναφέρει η κ. Χαραλαμπίδου η ΠΚΜ συμμετέχει με εκπρόσωπό της στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ ζητά ενημέρωση από τη διοίκηση της σχετικά με: *Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει έως τώρα στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς στις μετακινήσεις τους;
*Ποιες είναι οι θέσεις που μέχρι σήμερα ο εκπρόσωπος της Π.Κ.Μ. έχει καταθέσει στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς; *Τι προτίθεται να πράξει ώστε οι πολίτες της Π.Ε. Θεσσαλονίκης να μετακινούνται με ασφάλεια και
*Τι προτίθεται να πράξει ώστε η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, να μην διατηρήσει το θλιβερό προνόμιο να είναι η μόνη Ευρωπαϊκή πόλη με ένα μόνον Μέσο Μαζικής Μεταφοράς; !
Η κατάσταση με τα παμπάλαια λεωφορεία θα συνεχίζεται, μιας και χρήματα δε διαθέτουν για την αγορά καινούριων (οι μνημονιακές πολιτικές ας είναι καλά, που επιβάλουν πρωτογενή πλεονάσματα…), ενώ φρόντισαν να νομοθετήσουν την κυκλοφορία των λεωφορείων μέχρι 22 (!!) χρόνια από την κατασκευή τους, όταν, μέχρι το 2008, οι συμβάσεις ΟΑΣΘ-Δημοσίου, πρόβλεπαν απόσυρση των αυτοκινήτων μετά τα 12 χρόνια από την κατασκευή τους! Στα σχέδιά τους είναι η θέσπιση αναλογικού εισιτηρίου, που στην πράξη σημαίνει αύξηση της τιμής του, δηλαδή, επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των επιβατών, και ειδικότερα των εργαζομένων, που χρειάζονται μέχρι και τέσσερα αστικά την ημέρα, αφού θα χρεώνονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν.
Ήδη επανιδιωτικοποίησαν άλλες 25 περιφερειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, τις οποίες δε μπορούσε να εκτελέσει, λόγω του παροπλισμένου στόλου του, υπογράφοντας σύμβαση με ευθείας ανάθεσης με το ΚΤΕΛ Α.Ε. και συνολικά πλέον 31 γραμμές έχουν εκχωρηθεί στο ΚΤΕΛ Α.Ε. Δυστυχώς, ο ΟΑΣΘ, μετά τη μεταφορά του στο δημόσιο, αντί να λειτουργήσει με όρους διαφάνειας και ορθολογικότητας, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, έχει μετατραπεί σε κομματικό παραμάγαζο των εκάστοτε κυβερνήσεων, με ολοφάνερες τις αρνητικές συνέπειες από τη δυσλειτουργία που αυτό προκαλεί.
ΣΧΟΛΙΑ