ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Καλαμαριά: “Θηλιά” για το δήμο οι αποζημιώσεις για την οδό Πόντου

Σε νέο αγώνα δρόμου για να βρεθεί χρηματοδότηση για τις απαλλοτριώσεις της Πόντου, δρόμος που σχετίζεται με την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης – Φόβοι για διαταγές πληρωμών εκατ. ευρώ

 11/03/2021 11:44

Καλαμαριά: “Θηλιά” για το δήμο οι αποζημιώσεις για την οδό Πόντου

Φανή Σοβιτσλή

Από την πορεία των δικαστικών εκκρεμοτήτων, που είναι αρκετές, και τις οποίες πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει η διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς. εξαρτάται η διάνοιξη τμήματος της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του μετρό.

Το κόστος των απαλλοτριώσεων, που εκκρεμούν για περισσότερα από είκοσι χρόνια, υπολογίζεται στα 12 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν μπόρεσε να καταβάλει ο δήμος Καλαμαριάς όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Στην παρούσα φάση πάντως μεγάλη πίεση ασκούν στη δημοτική αρχή οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες υποχρεώνουν το δήμο να πληρώσει αποζημιώσεις για οικόπεδα που έχουν δεσμευτεί προκειμένου να προχωρήσει το έργο, ενώ σύμφωνα με το δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανέλη, υπάρχουν και ληξιπρόθεσμα, το ύψος των οποίων υπερβαίνει τα 2-3 εκατ. ευρώ και τα οποία μπορούν να γίνουν απαιτητά.

«Είναι φορείς, κυρίως όμως δεκάδες ιδιώτες που απαιτούν να αποζημιωθούν για τη δεσμευμένη περιουσία τους στην οδό Πόντου, και αφού προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και υπάρχει τελεσίδικη απόφαση, μπορούν να προβούν σε διαταγές πληρωμής» τόνισε μιλώντας στο makthes.gr o δήμαρχος Καλαμαριάς. Εξέφρασε μάλιστα φόβους ότι αν δεν βρεθεί λύση με τη χρηματοδότηση ο δήμος θα συνεχίσει να βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες δικαστικές αποφάσεις, καλούμενος να πληρώνει 2-3 εκατ. ευρώ, όσα περίπου ο ετήσιος προϋπολογισμός του.

Eίναι μια περίπλοκη υπόθεση, που ταλαιπώρησε όλες τις προηγούμενες διοικήσεις, ωστόσο σήμερα, όπως είπε, είναι αδήριτη ανάγκη να βρεθεί λύση με τη χρηματοδότηση, αναφορικά με την κάλυψη των απαλλοτριώσεων, γατί το έργο του μετρό πρέπει να προχωρήσει χωρίς προβλήματα στην Καλαμαριά” υπογράμμισε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Έκλεισε την πόρτα το Πράσινο Ταμείο

Ο δήμαρχος πάντως εκφράζει φόβους πως αν τα 12 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις δεν διασφαλιστούν από την πολιτεία, τότε θα μπλοκάρει και η επέκταση του μετρό, καθώς η οδός Πόντου είναι συνδεδεμένη με το έργο. Ο χρόνος μάλιστα θα αρχίσει κάποια στιγμή να μετρά αντίστροφα, πιέζοντας ακόμη περισσότερο το δήμο, καθώς όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει ο πρόεδρος της ΑΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε Νίκος Ταχιάος, τον Απρίλιο του 2023 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό και έξι μήνες μετά, η επέκταση της Καλαμαριάς.

Ήδη η διοίκηση του δήμου έχει κάνει τις σχετικές επαφές με τα υπουργεία, θέτοντας το πρόβλημα, ενώ πριν από λίγες μέρες ο δήμαρχος επισκέφθηκε τον υπουργό Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα, ζητώντας να εξεταστεί η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν οι απαλλοτριώσεις από το Πράσινο Ταμείο, ωστόσο αυτό αποκλείστηκε από τον υπουργό. «Το ταμείο διαχειρίζεται ετησίως περίπου 20 εκατ. ευρώ, και το ποσό που ζητάμε εμείς είναι πάνω από τη φέρουσα ικανότητα του» επισήμανε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Διεμήνυσε πάντως ότι ο δήμος δεν έχει ρίξει και το τελευταίο “ανάχωμα” που είχε για το θέμα της Πόντου, καθώς το επόμενο διάστημα θα καταθέσει αίτημα για χρηματοδότηση και στα υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών που διαχειρίζονται μεγάλα κονδύλια

Κυρίως θα απευθυνθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει την αρμοδιότητα για το μετρό, καθώς όπως είπε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, η διάνοιξη της οδού Πόντου είναι ένα κρίσιμο έργο για την ορθή λειτουργία του μετρό. «Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από το αρμόδιο υπουργείο, ακόμη και σχετική νομοθετική ρύθμιση για το επίμαχο ζήτημα των απαλλοτριώσεων» σημείωσε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Υπενθυμίζεται ότι το κόστος των απαλλοτριώσεων είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς η επέκταση της Πόντου προβλέπεται να έχει μεγαλύτερο πλάτος από ότι το κατασκευασμένο τμήμα, αφού σχεδιάζεται στα 40 μέτρα, από τα 22 του υφιστάμενου. Επίσης να σημειωθεί ότι η Πόντου, είχε χαρακτηριστεί δημοτική οδός και όχι δημόσια με αποτέλεσμα οι απαλλοτριώσεις να βαρύνουν οικονομικά το δήμο Καλαμαριάς.

Από την πορεία των δικαστικών εκκρεμοτήτων, που είναι αρκετές, και τις οποίες πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει η διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς. εξαρτάται η διάνοιξη τμήματος της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του μετρό.

Το κόστος των απαλλοτριώσεων, που εκκρεμούν για περισσότερα από είκοσι χρόνια, υπολογίζεται στα 12 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν μπόρεσε να καταβάλει ο δήμος Καλαμαριάς όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Στην παρούσα φάση πάντως μεγάλη πίεση ασκούν στη δημοτική αρχή οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες υποχρεώνουν το δήμο να πληρώσει αποζημιώσεις για οικόπεδα που έχουν δεσμευτεί προκειμένου να προχωρήσει το έργο, ενώ σύμφωνα με το δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανέλη, υπάρχουν και ληξιπρόθεσμα, το ύψος των οποίων υπερβαίνει τα 2-3 εκατ. ευρώ και τα οποία μπορούν να γίνουν απαιτητά.

«Είναι φορείς, κυρίως όμως δεκάδες ιδιώτες που απαιτούν να αποζημιωθούν για τη δεσμευμένη περιουσία τους στην οδό Πόντου, και αφού προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και υπάρχει τελεσίδικη απόφαση, μπορούν να προβούν σε διαταγές πληρωμής» τόνισε μιλώντας στο makthes.gr o δήμαρχος Καλαμαριάς. Εξέφρασε μάλιστα φόβους ότι αν δεν βρεθεί λύση με τη χρηματοδότηση ο δήμος θα συνεχίσει να βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες δικαστικές αποφάσεις, καλούμενος να πληρώνει 2-3 εκατ. ευρώ, όσα περίπου ο ετήσιος προϋπολογισμός του.

Eίναι μια περίπλοκη υπόθεση, που ταλαιπώρησε όλες τις προηγούμενες διοικήσεις, ωστόσο σήμερα, όπως είπε, είναι αδήριτη ανάγκη να βρεθεί λύση με τη χρηματοδότηση, αναφορικά με την κάλυψη των απαλλοτριώσεων, γατί το έργο του μετρό πρέπει να προχωρήσει χωρίς προβλήματα στην Καλαμαριά” υπογράμμισε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Έκλεισε την πόρτα το Πράσινο Ταμείο

Ο δήμαρχος πάντως εκφράζει φόβους πως αν τα 12 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις δεν διασφαλιστούν από την πολιτεία, τότε θα μπλοκάρει και η επέκταση του μετρό, καθώς η οδός Πόντου είναι συνδεδεμένη με το έργο. Ο χρόνος μάλιστα θα αρχίσει κάποια στιγμή να μετρά αντίστροφα, πιέζοντας ακόμη περισσότερο το δήμο, καθώς όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει ο πρόεδρος της ΑΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε Νίκος Ταχιάος, τον Απρίλιο του 2023 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό και έξι μήνες μετά, η επέκταση της Καλαμαριάς.

Ήδη η διοίκηση του δήμου έχει κάνει τις σχετικές επαφές με τα υπουργεία, θέτοντας το πρόβλημα, ενώ πριν από λίγες μέρες ο δήμαρχος επισκέφθηκε τον υπουργό Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα, ζητώντας να εξεταστεί η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν οι απαλλοτριώσεις από το Πράσινο Ταμείο, ωστόσο αυτό αποκλείστηκε από τον υπουργό. «Το ταμείο διαχειρίζεται ετησίως περίπου 20 εκατ. ευρώ, και το ποσό που ζητάμε εμείς είναι πάνω από τη φέρουσα ικανότητα του» επισήμανε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Διεμήνυσε πάντως ότι ο δήμος δεν έχει ρίξει και το τελευταίο “ανάχωμα” που είχε για το θέμα της Πόντου, καθώς το επόμενο διάστημα θα καταθέσει αίτημα για χρηματοδότηση και στα υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών που διαχειρίζονται μεγάλα κονδύλια

Κυρίως θα απευθυνθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει την αρμοδιότητα για το μετρό, καθώς όπως είπε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, η διάνοιξη της οδού Πόντου είναι ένα κρίσιμο έργο για την ορθή λειτουργία του μετρό. «Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από το αρμόδιο υπουργείο, ακόμη και σχετική νομοθετική ρύθμιση για το επίμαχο ζήτημα των απαλλοτριώσεων» σημείωσε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Υπενθυμίζεται ότι το κόστος των απαλλοτριώσεων είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς η επέκταση της Πόντου προβλέπεται να έχει μεγαλύτερο πλάτος από ότι το κατασκευασμένο τμήμα, αφού σχεδιάζεται στα 40 μέτρα, από τα 22 του υφιστάμενου. Επίσης να σημειωθεί ότι η Πόντου, είχε χαρακτηριστεί δημοτική οδός και όχι δημόσια με αποτέλεσμα οι απαλλοτριώσεις να βαρύνουν οικονομικά το δήμο Καλαμαριάς.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία