Διαχωριστική νησίδα μετά από 20 χρόνια στο δρόμο Θεσσαλονίκης -Πλαγιαρίου -Επανομής
16/06/2020 15:07
16/06/2020 15:07
"Φρένο" στα τροχαία ατυχήματα πρόκειται να βάλει η διαχωριστική νησίδα στον επαρχιακό δρόμο ο οποίος δέχεται καθημερινά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού. Την παρέμβαση, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και καθυστέρησε περίπου 20 χρόνια προωθεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η νησίδα, μήκους ενός χιλιομέτρου, θα ξεκινά από την είσοδο της Επανομής μέχρι το φανάρι αναστροφής, ενώ το αίτημα κατέθεσε ο δήμος Θερμαϊκού στη Μητροπολιτική Επιτροπή, η οποία στην τελευταία της συνεδρίαση το ενέκρινε, κρίνοντας σκόπιμο μπει τέλος στην ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη κατάσταση, που αφορά χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για το δρόμο εκπονήθηκε από το 2001 μελέτη ανακατασκευής, στην οποία προβλεπόταν η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της σε μήκος 4 χιλιομέτρων από την είσοδο της Επανομής μέχρι τα φανάρια για τη Νέα Μηχανιώνα. Στο τμήμα αυτό προβλεπόταν επίσης η κατασκευή δρόμου διπλής κατεύθυνσης με πλάτος 7 μέτρα ανά κατεύθυνση και έρεισμα 1,5 μ., χωρίς όμως να προβλέπεται στηθαίο ασφαλείας.
Τα επιχειρήματα που θέτουν περιφέρεια και δήμος για την κατασκευή της νησίδας, αφορούν στην οικιστική ανάπτυξη και επιχειρηματική δραστηριότητα που παρουσιάζει η περιοχή, (εκτός σχεδίου) και στις σημαντικές εμπορικές χρήσεις που υπάρχουν (συμπεριλαμβανομένων και των υπεραγορών) που αποτελούν σημεία έλξης μεγάλου αριθμού μετακινήσεων, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο.
Μάλιστα, έχουν ληφθεί και σειρά μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, χωρίς όμως να υπάρχει ηλεκτροφωτισμός.
Το ιστορικό
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη σχετική εισήγηση, η Τροχαία Θέρμης έχει υποβάλει αίτημα από το 2008 για την τοποθέτηση προστατευτικών στηθαίων από την είσοδο του οικισμού της Επανομής και για ένα χιλιόμετρο προς το Πλαγιάρι, προκειμένου να αποτρέπονται οι εκούσιες παραβιάσεις από τους πολίτες– πελάτες των παρόδιων εγκαταστάσεων, τους παρόδιους επαγγελματίες και τα φορτηγά τροφοδοσίας, της υπάρχουσας διπλής διαχωριστικής γραμμής.
Παρόλα αυτά, η κατασκευή του στηθαίου δεν προχώρησε, διότι ο τότε δήμος Επανομής έκρινε ως καλύτερη λύση να δημιουργηθούν κόμβοι όπου θα επιτρέπεται η αριστερή στροφή και αναστροφή σε κρίσιμες θέσεις της οδού των 4χλμ. Αιτία στάθηκε ο ισχυρισμός ότι η τοποθέτηση διαχωριστικών σε ένα χιλιόμετρο του δρόμου δε θα έλυνε το πρόβλημα των ατυχημάτων, αλλά θα το μετέθετε σε διαφορετικό σημείο.
Επίσης, ο σηματοδοτούμενος κόμβος αναστροφής σε απόσταση 1.000 μέτρων από τον οικισμό Επανομής ολοκληρώθηκε το 2016 και τέθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο 2017.Το 2018 ελήφθησαν και επιπλέον μέτρα ασφάλειας για να περιοριστούν οι παραβάσεις του ΚΟΚ.
"Φρένο" στα τροχαία ατυχήματα πρόκειται να βάλει η διαχωριστική νησίδα στον επαρχιακό δρόμο ο οποίος δέχεται καθημερινά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού. Την παρέμβαση, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και καθυστέρησε περίπου 20 χρόνια προωθεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η νησίδα, μήκους ενός χιλιομέτρου, θα ξεκινά από την είσοδο της Επανομής μέχρι το φανάρι αναστροφής, ενώ το αίτημα κατέθεσε ο δήμος Θερμαϊκού στη Μητροπολιτική Επιτροπή, η οποία στην τελευταία της συνεδρίαση το ενέκρινε, κρίνοντας σκόπιμο μπει τέλος στην ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη κατάσταση, που αφορά χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για το δρόμο εκπονήθηκε από το 2001 μελέτη ανακατασκευής, στην οποία προβλεπόταν η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της σε μήκος 4 χιλιομέτρων από την είσοδο της Επανομής μέχρι τα φανάρια για τη Νέα Μηχανιώνα. Στο τμήμα αυτό προβλεπόταν επίσης η κατασκευή δρόμου διπλής κατεύθυνσης με πλάτος 7 μέτρα ανά κατεύθυνση και έρεισμα 1,5 μ., χωρίς όμως να προβλέπεται στηθαίο ασφαλείας.
Τα επιχειρήματα που θέτουν περιφέρεια και δήμος για την κατασκευή της νησίδας, αφορούν στην οικιστική ανάπτυξη και επιχειρηματική δραστηριότητα που παρουσιάζει η περιοχή, (εκτός σχεδίου) και στις σημαντικές εμπορικές χρήσεις που υπάρχουν (συμπεριλαμβανομένων και των υπεραγορών) που αποτελούν σημεία έλξης μεγάλου αριθμού μετακινήσεων, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο.
Μάλιστα, έχουν ληφθεί και σειρά μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, χωρίς όμως να υπάρχει ηλεκτροφωτισμός.
Το ιστορικό
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη σχετική εισήγηση, η Τροχαία Θέρμης έχει υποβάλει αίτημα από το 2008 για την τοποθέτηση προστατευτικών στηθαίων από την είσοδο του οικισμού της Επανομής και για ένα χιλιόμετρο προς το Πλαγιάρι, προκειμένου να αποτρέπονται οι εκούσιες παραβιάσεις από τους πολίτες– πελάτες των παρόδιων εγκαταστάσεων, τους παρόδιους επαγγελματίες και τα φορτηγά τροφοδοσίας, της υπάρχουσας διπλής διαχωριστικής γραμμής.
Παρόλα αυτά, η κατασκευή του στηθαίου δεν προχώρησε, διότι ο τότε δήμος Επανομής έκρινε ως καλύτερη λύση να δημιουργηθούν κόμβοι όπου θα επιτρέπεται η αριστερή στροφή και αναστροφή σε κρίσιμες θέσεις της οδού των 4χλμ. Αιτία στάθηκε ο ισχυρισμός ότι η τοποθέτηση διαχωριστικών σε ένα χιλιόμετρο του δρόμου δε θα έλυνε το πρόβλημα των ατυχημάτων, αλλά θα το μετέθετε σε διαφορετικό σημείο.
Επίσης, ο σηματοδοτούμενος κόμβος αναστροφής σε απόσταση 1.000 μέτρων από τον οικισμό Επανομής ολοκληρώθηκε το 2016 και τέθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο 2017.Το 2018 ελήφθησαν και επιπλέον μέτρα ασφάλειας για να περιοριστούν οι παραβάσεις του ΚΟΚ.
ΣΧΟΛΙΑ