Διαφάνεια, λογοδοσία και «επιτέλους εθνικούς κανόνες ασφαλείας» ζήτησαν βουλευτές για τον σιδηρόδρομο

Τι ειπώθηκε σε συζήτηση που έλαβε χώρα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα

 24/04/2024 19:04

Διαφάνεια, λογοδοσία και «επιτέλους εθνικούς κανόνες ασφαλείας» ζήτησαν βουλευτές για τον σιδηρόδρομο
Φωτογραφία αρχείου

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, ανάταξη, αναβάθμιση και επέκτασή του, είναι ζητήματα που τέθηκαν από ομιλητές, στο πλαίσιο της συζήτησης που έγινε νωρίτερα, σήμερα, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.

Στις προτάσεις του κόμματός του για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αναφέρθηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης. Ο κ. Μαμουλάκης ζήτησε άμεση επίλυση «των πολλών και ετερόκλητων εκκρεμοτήτων οικονομικού χαρακτήρα», ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα των δράσεων για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ενίσχυσης του ΟΣΕ με μόνιμο προσωπικό και δημιουργίας της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» αλλά και στην ανάγκη να έχει τρένο και η Κρήτη. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε και για τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ. «Μαθαίνουμε, ότι έχει οριστεί μεταβατικός πρόεδρος στον ΟΣΕ ο κ. Γραμματίδης, που κάλυπτε με νομικές υπηρεσίες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Hellenic Train. Δηλαδή, ο Οργανισμός ΟΣΕ που διεκδικεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκεκριμένα ποσά και πολύ μεγάλα, δυσθεώρητα ύψη φτάνουν τα ποσά, λοιπόν, τι κάνει; Η διοίκηση και το υπουργείο τοποθετεί τον νομικό σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρόεδρο μεταβατικό στον ΟΣΕ. Αυτό είναι η επιτομή της σύγκρουσης συμφερόντων», είπε ο Χάρης Μαμουλάκης.

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Εγνατίας αναφέρθηκε και ο εισηγητής της ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης. «Δεν ξέρουμε αν θα υπάρξει ένας επανασχεδιασμός και πώς θα σχεδιαστεί τελικά η σιδηροδρομική Εγνατία, υπό την έννοια ότι οι Σέρρες και η Δράμα έμειναν εκτός αυτής της σχεδίασης», είπε ο κ. Κυριαζίδης και επισήμανε: «Δράμα-Θεσσαλονίκη έχουμε μεταφορές κάθε μήνα 4.000 φορτηγών, διότι έχουμε την εκμετάλλευση των μαρμάρων και είναι αναγκασμένες αυτές οι μεταφορές να γίνονται οδικώς, χωρίς να υπάρχει και οδικό δίκτυο, με τεράστια, θα έλεγα, και πολλαπλά ατυχήματα και κόστος μεταφοράς».

Διαφάνεια και λογοδοσία στη δράση των κυβερνητικών οργάνων και όσων έχουν οριστεί υπεύθυνοι στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, ζήτησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Πάνας. «Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων, διαπίστωσε ότι δεν ενημερώθηκε για κάποιο σχέδιο ασφαλείας σε εθνικό επίπεδο. Κατά λέξη, στο πόρισμα αναφέρεται ότι δεν απεδείχθη κάποιο ετήσιο σχέδιο ασφαλείας και ότι αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα σχέδια αυτά είτε δεν αναγνωρίζονται ως εργαλεία κατάλληλα για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, είτε δεν υπάρχει κάποιος να τα υλοποιήσει στο σωστό επίπεδο», επισήμανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

«Δεν είναι εικόνα αυτή των μισογκρεμισμένων εγκαταστάσεων των γραμμών που για χρόνια εξυπηρετούνται από λεωφορεία αντί για τρένα. Των εγκαταλειμμένων διαβάσεων. Των χαλασμένων φαναριών, των ανύπαρκτων μέσων ασφάλειας, της έλλειψης προσωπικού ή να αναφέρουμε τα ανεκδιήγητα γεγονότα της Δοϊράνης ή της Ξάνθης. Να σταματήσει το τρένο σε ισόπεδες αφύλακτες διαβάσεις, να αποβιβάζεται κάποιος από τους εργαζόμενους για να σταματήσει την κυκλοφορία των οχημάτων και εν συνεχεία, να επιβιβάζεται και να ξεκινάει η αμαξοστοιχία και πάλι. Ούτε σε κωμική ταινία δεν συμβαίνουν αυτά», ανέφερε η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου.

«Εθνικοί κανόνες ασφαλείας ακόμα και σήμερα, μετά το αδιανόητο έγκλημα, δεν έχουν θεσπιστεί, όπως αυτό επιβάλλει η ευρωπαϊκή και η ελληνική νομοθεσία», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης.

«Χαιρετίζω την ενοποίηση της ΕΡΓΟΣΕ με τον ΟΣΕ και με τη ΓΑΙΟΣΕ. Θεωρώ πολύ σημαντικό να ενταχθούν τα σιδηροδρομικά έργα στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Οδικά και σιδηροδρομικά έργα μπορεί να καταστήσουν τη Βόρειο Ελλάδα αυτό, το οποίο είναι για τη Βορειοδυτική Ευρώπη η Ολλανδία και το Βέλγιο», είπε ο βουλευτής της ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος.

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, ανάταξη, αναβάθμιση και επέκτασή του, είναι ζητήματα που τέθηκαν από ομιλητές, στο πλαίσιο της συζήτησης που έγινε νωρίτερα, σήμερα, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.

Στις προτάσεις του κόμματός του για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αναφέρθηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης. Ο κ. Μαμουλάκης ζήτησε άμεση επίλυση «των πολλών και ετερόκλητων εκκρεμοτήτων οικονομικού χαρακτήρα», ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα των δράσεων για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ενίσχυσης του ΟΣΕ με μόνιμο προσωπικό και δημιουργίας της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» αλλά και στην ανάγκη να έχει τρένο και η Κρήτη. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε και για τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ. «Μαθαίνουμε, ότι έχει οριστεί μεταβατικός πρόεδρος στον ΟΣΕ ο κ. Γραμματίδης, που κάλυπτε με νομικές υπηρεσίες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Hellenic Train. Δηλαδή, ο Οργανισμός ΟΣΕ που διεκδικεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκεκριμένα ποσά και πολύ μεγάλα, δυσθεώρητα ύψη φτάνουν τα ποσά, λοιπόν, τι κάνει; Η διοίκηση και το υπουργείο τοποθετεί τον νομικό σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρόεδρο μεταβατικό στον ΟΣΕ. Αυτό είναι η επιτομή της σύγκρουσης συμφερόντων», είπε ο Χάρης Μαμουλάκης.

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Εγνατίας αναφέρθηκε και ο εισηγητής της ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης. «Δεν ξέρουμε αν θα υπάρξει ένας επανασχεδιασμός και πώς θα σχεδιαστεί τελικά η σιδηροδρομική Εγνατία, υπό την έννοια ότι οι Σέρρες και η Δράμα έμειναν εκτός αυτής της σχεδίασης», είπε ο κ. Κυριαζίδης και επισήμανε: «Δράμα-Θεσσαλονίκη έχουμε μεταφορές κάθε μήνα 4.000 φορτηγών, διότι έχουμε την εκμετάλλευση των μαρμάρων και είναι αναγκασμένες αυτές οι μεταφορές να γίνονται οδικώς, χωρίς να υπάρχει και οδικό δίκτυο, με τεράστια, θα έλεγα, και πολλαπλά ατυχήματα και κόστος μεταφοράς».

Διαφάνεια και λογοδοσία στη δράση των κυβερνητικών οργάνων και όσων έχουν οριστεί υπεύθυνοι στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, ζήτησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Πάνας. «Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων, διαπίστωσε ότι δεν ενημερώθηκε για κάποιο σχέδιο ασφαλείας σε εθνικό επίπεδο. Κατά λέξη, στο πόρισμα αναφέρεται ότι δεν απεδείχθη κάποιο ετήσιο σχέδιο ασφαλείας και ότι αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα σχέδια αυτά είτε δεν αναγνωρίζονται ως εργαλεία κατάλληλα για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, είτε δεν υπάρχει κάποιος να τα υλοποιήσει στο σωστό επίπεδο», επισήμανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

«Δεν είναι εικόνα αυτή των μισογκρεμισμένων εγκαταστάσεων των γραμμών που για χρόνια εξυπηρετούνται από λεωφορεία αντί για τρένα. Των εγκαταλειμμένων διαβάσεων. Των χαλασμένων φαναριών, των ανύπαρκτων μέσων ασφάλειας, της έλλειψης προσωπικού ή να αναφέρουμε τα ανεκδιήγητα γεγονότα της Δοϊράνης ή της Ξάνθης. Να σταματήσει το τρένο σε ισόπεδες αφύλακτες διαβάσεις, να αποβιβάζεται κάποιος από τους εργαζόμενους για να σταματήσει την κυκλοφορία των οχημάτων και εν συνεχεία, να επιβιβάζεται και να ξεκινάει η αμαξοστοιχία και πάλι. Ούτε σε κωμική ταινία δεν συμβαίνουν αυτά», ανέφερε η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου.

«Εθνικοί κανόνες ασφαλείας ακόμα και σήμερα, μετά το αδιανόητο έγκλημα, δεν έχουν θεσπιστεί, όπως αυτό επιβάλλει η ευρωπαϊκή και η ελληνική νομοθεσία», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης.

«Χαιρετίζω την ενοποίηση της ΕΡΓΟΣΕ με τον ΟΣΕ και με τη ΓΑΙΟΣΕ. Θεωρώ πολύ σημαντικό να ενταχθούν τα σιδηροδρομικά έργα στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Οδικά και σιδηροδρομικά έργα μπορεί να καταστήσουν τη Βόρειο Ελλάδα αυτό, το οποίο είναι για τη Βορειοδυτική Ευρώπη η Ολλανδία και το Βέλγιο», είπε ο βουλευτής της ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία