Διασχίσαμε το "ορφανό χιλιόμετρο" - Στη Χαλκιδική χωρίς το μποτιλιάρισμα της Ποτίδαιας (βίντεο & φωτ.)
11/06/2022 12:47
11/06/2022 12:47
Πως είναι η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική, αν μιλάμε για το πρώτο πόδι και τη διέλευση από το "ορφανό χιλιόμετρο" στο ύψος της Ποτίδαιας μετά την αποπεράτωση των έργων και την παράδοσή του δρόμου;
Χρειάστηκαν κάτι περισσότερο από 16 χρόνια για να μάθουμε την απάντηση. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η νέα διαδρομή (σε συνδυασμό και με τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις τιμές των καυσίμων, που αποθάρρυναν αρκετούς από το να εκδράμουν για το τριήμερο) δεν θύμιζε σε τίποτα όσα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν από πρώτο χέρι: Μποτιλιάρισμα, επικίδνυνοι ελιγμοί, καθυστέρηση και εκνευρισμός...
Διασχίσαμε το περιβόητο χιλιόμετρο σε ομολογουμένως... κανονικές συνθήκες. Χωρίς καμία καθυστέρηση, σε φυσιολογικές ταχύτητες και δίχως κίνηση...
Το έργο ολοκληρώθηκε μετά από 16 χρόνια κι έγινε πραγματικότητα η διαπλάτυνση του δρόμου Ν. Μουδανιά-Ν. Ποτίδαια, μέχρι της γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας συνολικού μήκους 5,3 χιλιομέτρων. Η τελευταία εκκρεμότητα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και δόθηκε στην κυκλοφορία, γλυτώνοντας χιλιάδες οδηγούς από μια απίστευτη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις στο δρόμο για τη Χαλκιδική.
Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είχε διατομή πλάτους 9 μέτρων, ενώ όλο το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά από αυτό 14 μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται απίστευτο μποτιλιάρισμα στον κυριότερο οδικό άξονα που συνδέει την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικά προορισμούς της Ελλάδας. Ο δρόμος δεν πληρούσε καμία προδιαγραφή ασφάλειας για τους πεζούς που επιχειρούσαν να τον διασχίσουν για να περάσουν απέναντι, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε θύματα.
Αν αντιστοιχίσουμε τον χρόνο που χρειάστηκε από τότε που το έργο εντάχθηκε σε εργολαβία (2006) μέχρι να ολοκληρωθεί (2022) σε όλο του το μήκος η διαπλάτυνση των 5,3 χλμ., σε κάθε έτος αναλογούν 331 μέτρα δρόμου, ή λιγότερο από ένα μέτρο τη μέρα!
Ακόμα και αν υπολογίσουμε το χρόνο όχι από την αρχική ένταξη στην εργολαβία, αλλά από τότε που άρχισαν να κατασκευάζεται, χρειάστηκαν σχεδόν 5 χρόνια για τα πρώτα 4 χιλιόμετρα δρόμου (2013-2017). Πέρασαν άλλα τρία χρόνια για να δημοπρατηθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση η παρέκκλιση από το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης ήταν μόλις μερικοί μήνες, κάτι που οφείλεται και στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.
07/06/2022 21:58
Πως είναι η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική, αν μιλάμε για το πρώτο πόδι και τη διέλευση από το "ορφανό χιλιόμετρο" στο ύψος της Ποτίδαιας μετά την αποπεράτωση των έργων και την παράδοσή του δρόμου;
Χρειάστηκαν κάτι περισσότερο από 16 χρόνια για να μάθουμε την απάντηση. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η νέα διαδρομή (σε συνδυασμό και με τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις τιμές των καυσίμων, που αποθάρρυναν αρκετούς από το να εκδράμουν για το τριήμερο) δεν θύμιζε σε τίποτα όσα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν από πρώτο χέρι: Μποτιλιάρισμα, επικίδνυνοι ελιγμοί, καθυστέρηση και εκνευρισμός...
Διασχίσαμε το περιβόητο χιλιόμετρο σε ομολογουμένως... κανονικές συνθήκες. Χωρίς καμία καθυστέρηση, σε φυσιολογικές ταχύτητες και δίχως κίνηση...
Το έργο ολοκληρώθηκε μετά από 16 χρόνια κι έγινε πραγματικότητα η διαπλάτυνση του δρόμου Ν. Μουδανιά-Ν. Ποτίδαια, μέχρι της γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας συνολικού μήκους 5,3 χιλιομέτρων. Η τελευταία εκκρεμότητα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και δόθηκε στην κυκλοφορία, γλυτώνοντας χιλιάδες οδηγούς από μια απίστευτη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις στο δρόμο για τη Χαλκιδική.
Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είχε διατομή πλάτους 9 μέτρων, ενώ όλο το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά από αυτό 14 μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται απίστευτο μποτιλιάρισμα στον κυριότερο οδικό άξονα που συνδέει την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικά προορισμούς της Ελλάδας. Ο δρόμος δεν πληρούσε καμία προδιαγραφή ασφάλειας για τους πεζούς που επιχειρούσαν να τον διασχίσουν για να περάσουν απέναντι, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε θύματα.
Αν αντιστοιχίσουμε τον χρόνο που χρειάστηκε από τότε που το έργο εντάχθηκε σε εργολαβία (2006) μέχρι να ολοκληρωθεί (2022) σε όλο του το μήκος η διαπλάτυνση των 5,3 χλμ., σε κάθε έτος αναλογούν 331 μέτρα δρόμου, ή λιγότερο από ένα μέτρο τη μέρα!
Ακόμα και αν υπολογίσουμε το χρόνο όχι από την αρχική ένταξη στην εργολαβία, αλλά από τότε που άρχισαν να κατασκευάζεται, χρειάστηκαν σχεδόν 5 χρόνια για τα πρώτα 4 χιλιόμετρα δρόμου (2013-2017). Πέρασαν άλλα τρία χρόνια για να δημοπρατηθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση η παρέκκλιση από το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης ήταν μόλις μερικοί μήνες, κάτι που οφείλεται και στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.
ΣΧΟΛΙΑ