ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Διασχίσαμε το "ορφανό χιλιόμετρο" - Στη Χαλκιδική χωρίς το μποτιλιάρισμα της Ποτίδαιας (βίντεο & φωτ.)

Κανονικές ταχύτητες δίχως μποτιλιάρισμα στο άλλοτε μαρτυρικό σημείο για τους οδηγούς

 11/06/2022 12:47

Διασχίσαμε το "ορφανό χιλιόμετρο" - Στη Χαλκιδική χωρίς το μποτιλιάρισμα της Ποτίδαιας (βίντεο & φωτ.)

Βαγγέλης Στολάκης

Πως είναι η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική, αν μιλάμε για το πρώτο πόδι και τη διέλευση από το "ορφανό χιλιόμετρο" στο ύψος της Ποτίδαιας μετά την αποπεράτωση των έργων και την παράδοσή του δρόμου;

/edit

Χρειάστηκαν κάτι περισσότερο από 16 χρόνια για να μάθουμε την απάντηση. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η νέα διαδρομή (σε συνδυασμό και με τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις τιμές των καυσίμων, που αποθάρρυναν αρκετούς από το να εκδράμουν για το τριήμερο) δεν θύμιζε σε τίποτα όσα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν από πρώτο χέρι: Μποτιλιάρισμα, επικίδνυνοι ελιγμοί, καθυστέρηση και εκνευρισμός...

orfano-xiliometro4.jpg
orfano-xiliometro3.jpg

Διασχίσαμε το περιβόητο χιλιόμετρο σε ομολογουμένως... κανονικές συνθήκες. Χωρίς καμία καθυστέρηση, σε φυσιολογικές ταχύτητες και δίχως κίνηση...

orfano-xiliometro2.jpg
orfano-xiliometro1.jpg

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά από 16 χρόνια κι έγινε πραγματικότητα η διαπλάτυνση του δρόμου Ν. Μουδανιά-Ν. Ποτίδαια, μέχρι της γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας συνολικού μήκους 5,3 χιλιομέτρων. Η τελευταία εκκρεμότητα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και δόθηκε στην κυκλοφορία, γλυτώνοντας χιλιάδες οδηγούς από μια απίστευτη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις στο δρόμο για τη Χαλκιδική.

Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είχε διατομή πλάτους 9 μέτρων, ενώ όλο το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά από αυτό 14 μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται απίστευτο μποτιλιάρισμα στον κυριότερο οδικό άξονα που συνδέει την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικά προορισμούς της Ελλάδας. Ο δρόμος δεν πληρούσε καμία προδιαγραφή ασφάλειας για τους πεζούς που επιχειρούσαν να τον διασχίσουν για να περάσουν απέναντι, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε θύματα.

Αν αντιστοιχίσουμε τον χρόνο που χρειάστηκε από τότε που το έργο εντάχθηκε σε εργολαβία (2006) μέχρι να ολοκληρωθεί (2022) σε όλο του το μήκος η διαπλάτυνση των 5,3 χλμ., σε κάθε έτος αναλογούν 331 μέτρα δρόμου, ή λιγότερο από ένα μέτρο τη μέρα!

Ακόμα και αν υπολογίσουμε το χρόνο όχι από την αρχική ένταξη στην εργολαβία, αλλά από τότε που άρχισαν να κατασκευάζεται, χρειάστηκαν σχεδόν 5 χρόνια για τα πρώτα 4 χιλιόμετρα δρόμου (2013-2017). Πέρασαν άλλα τρία χρόνια για να δημοπρατηθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση η παρέκκλιση από το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης ήταν μόλις μερικοί μήνες, κάτι που οφείλεται και στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.


Πως είναι η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική, αν μιλάμε για το πρώτο πόδι και τη διέλευση από το "ορφανό χιλιόμετρο" στο ύψος της Ποτίδαιας μετά την αποπεράτωση των έργων και την παράδοσή του δρόμου;

/edit

Χρειάστηκαν κάτι περισσότερο από 16 χρόνια για να μάθουμε την απάντηση. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η νέα διαδρομή (σε συνδυασμό και με τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις τιμές των καυσίμων, που αποθάρρυναν αρκετούς από το να εκδράμουν για το τριήμερο) δεν θύμιζε σε τίποτα όσα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν από πρώτο χέρι: Μποτιλιάρισμα, επικίδνυνοι ελιγμοί, καθυστέρηση και εκνευρισμός...

orfano-xiliometro4.jpg
orfano-xiliometro3.jpg

Διασχίσαμε το περιβόητο χιλιόμετρο σε ομολογουμένως... κανονικές συνθήκες. Χωρίς καμία καθυστέρηση, σε φυσιολογικές ταχύτητες και δίχως κίνηση...

orfano-xiliometro2.jpg
orfano-xiliometro1.jpg

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά από 16 χρόνια κι έγινε πραγματικότητα η διαπλάτυνση του δρόμου Ν. Μουδανιά-Ν. Ποτίδαια, μέχρι της γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας συνολικού μήκους 5,3 χιλιομέτρων. Η τελευταία εκκρεμότητα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και δόθηκε στην κυκλοφορία, γλυτώνοντας χιλιάδες οδηγούς από μια απίστευτη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις στο δρόμο για τη Χαλκιδική.

Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είχε διατομή πλάτους 9 μέτρων, ενώ όλο το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά από αυτό 14 μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται απίστευτο μποτιλιάρισμα στον κυριότερο οδικό άξονα που συνδέει την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικά προορισμούς της Ελλάδας. Ο δρόμος δεν πληρούσε καμία προδιαγραφή ασφάλειας για τους πεζούς που επιχειρούσαν να τον διασχίσουν για να περάσουν απέναντι, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε θύματα.

Αν αντιστοιχίσουμε τον χρόνο που χρειάστηκε από τότε που το έργο εντάχθηκε σε εργολαβία (2006) μέχρι να ολοκληρωθεί (2022) σε όλο του το μήκος η διαπλάτυνση των 5,3 χλμ., σε κάθε έτος αναλογούν 331 μέτρα δρόμου, ή λιγότερο από ένα μέτρο τη μέρα!

Ακόμα και αν υπολογίσουμε το χρόνο όχι από την αρχική ένταξη στην εργολαβία, αλλά από τότε που άρχισαν να κατασκευάζεται, χρειάστηκαν σχεδόν 5 χρόνια για τα πρώτα 4 χιλιόμετρα δρόμου (2013-2017). Πέρασαν άλλα τρία χρόνια για να δημοπρατηθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση η παρέκκλιση από το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης ήταν μόλις μερικοί μήνες, κάτι που οφείλεται και στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία