Δημήτρης Μάντζος: «Πένθος δεν σημαίνει σιωπή»
04/03/2023 13:36
04/03/2023 13:36
Καλεσμένος σε εκπομπή του OPEN ήταν ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος, που εξέφρασε τα ειλικρινή συλλυπητήρια εκ μέρους της παράταξης στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών και τη στήριξη στους τραυματίες που δίνουν τη μάχη στα νοσοκομεία και τις ευχαριστίες στις ομάδες διάσωσης.
Ο κ. Μάντζος τόνισε ότι «είναι καλό να τηρούμε όλοι μία στάση περισυλλογής και πένθους. Πένθος όμως δεν σημαίνει σιωπή», κάνοντας λόγο για αμείλικτα ερωτήματα που ψάχνουν απαντήσεις.
«Πότε σταμάτησε η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση εκεί; Πότε ακριβώς θα έπρεπε να έχει αποκατασταθεί η λειτουργία; Γιατί δεν ακούσαμε τόσο καιρό τους συνδικαλιστές και τους εργαζομένους που ζουν καθημερινά όλη αυτήν την προβληματική κατάσταση; Τι έκανε τόσο καιρό το Υπουργείο, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων;», διερωτήθηκε.
Ως προς τη σύσταση της υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το πλαίσιο δημιουργίας της, τονίζοντας παράλληλα ότι «ακόμη πιο ανησυχητικό και δυσοίωνο είναι το γεγονός ότι συστήθηκε, με προφορική εντολή του πρωθυπουργού και ενός υπουργού που δεν ξέρω αν πρόλαβε να αναλάβει, μέσα σε έναν καμβά προκαθορισμένου αποτελέσματος. Όταν ο πρωθυπουργός μιλά σε ένα προκάτ διάγγελμα για ανθρώπινο σφάλμα, υπάρχει ζήτημα της επιτροπής από τη γέννησή της».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «δεν μπορεί να υπάρξει πρόταση κόμματος σε επιτροπή που δεν είναι διακομματική. Το ότι η Κυβέρνηση στη διαβούλευση που κάνει απευθύνεται στα κόμματα, δεν συνιστά ορισμό εκπροσώπου. Την ευθύνη για την επιλογή των προσώπων όπως και για το αποτέλεσμα την έχει εκείνη».
«Η επιτροπή αυτή δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη Δικαιοσύνη. Και δεν θα ήταν αναγκαία αν υπήρχε ήδη στελεχωμένη και συγκροτημένη η επιτροπή διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, που έχει νομοθετηθεί και δύο και τρεις φορές. Οκτώβρη του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ περνάει νόμο για την Επιτροπή αλλά δεν τη συγκροτεί. Το Γενάρη του 2023 ήρθε νέος νόμος για Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης, αλλά και πάλι δεν συγκροτήθηκε», τόνισε ο Δημήτρης Μάντζος και πρόσθεσε:
«Τι έλεγε ο κ. Καραμανλής τότε στην αντιπολίτευση; Ότι “είναι ντροπή να μας λέτε ότι υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας στα τρένα”. Και έχουμε τώρα μια Κυβέρνηση που επαίρεται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Άραγε, οι Ιάπωνες μας ζηλεύουν και για αυτήν την εικόνα;».
Ο Δημήτρης Μάντζος επανέλαβε την ανάγκη να δοθούν απαντήσεις με ειλικρίνεια, αυτοκριτική και χωρίς προκατασκευασμένα πορίσματα, και κατέληξε: «Τον Μάρτιο του 2019, λίγους μήνες πριν τις εκλογές, η ΝΔ οργανώνει ειδική εκδήλωση για τον σιδηρόδρομο. Μιλούσε ο μετέπειτα πρωθυπουργός, ο μετέπειτα υπουργός και ο μετέπειτα γενικός γραμματέας του υπουργείου και καμώνονταν ότι τα γνωρίζουν όλα και ότι έχουν λύσεις. Τέσσερα χρόνια μετά αναρωτιέμαι, αν κάνουμε ταμείο, τι έχει γίνει;».
Καλεσμένος σε εκπομπή του OPEN ήταν ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος, που εξέφρασε τα ειλικρινή συλλυπητήρια εκ μέρους της παράταξης στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών και τη στήριξη στους τραυματίες που δίνουν τη μάχη στα νοσοκομεία και τις ευχαριστίες στις ομάδες διάσωσης.
Ο κ. Μάντζος τόνισε ότι «είναι καλό να τηρούμε όλοι μία στάση περισυλλογής και πένθους. Πένθος όμως δεν σημαίνει σιωπή», κάνοντας λόγο για αμείλικτα ερωτήματα που ψάχνουν απαντήσεις.
«Πότε σταμάτησε η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση εκεί; Πότε ακριβώς θα έπρεπε να έχει αποκατασταθεί η λειτουργία; Γιατί δεν ακούσαμε τόσο καιρό τους συνδικαλιστές και τους εργαζομένους που ζουν καθημερινά όλη αυτήν την προβληματική κατάσταση; Τι έκανε τόσο καιρό το Υπουργείο, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων;», διερωτήθηκε.
Ως προς τη σύσταση της υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το πλαίσιο δημιουργίας της, τονίζοντας παράλληλα ότι «ακόμη πιο ανησυχητικό και δυσοίωνο είναι το γεγονός ότι συστήθηκε, με προφορική εντολή του πρωθυπουργού και ενός υπουργού που δεν ξέρω αν πρόλαβε να αναλάβει, μέσα σε έναν καμβά προκαθορισμένου αποτελέσματος. Όταν ο πρωθυπουργός μιλά σε ένα προκάτ διάγγελμα για ανθρώπινο σφάλμα, υπάρχει ζήτημα της επιτροπής από τη γέννησή της».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «δεν μπορεί να υπάρξει πρόταση κόμματος σε επιτροπή που δεν είναι διακομματική. Το ότι η Κυβέρνηση στη διαβούλευση που κάνει απευθύνεται στα κόμματα, δεν συνιστά ορισμό εκπροσώπου. Την ευθύνη για την επιλογή των προσώπων όπως και για το αποτέλεσμα την έχει εκείνη».
«Η επιτροπή αυτή δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη Δικαιοσύνη. Και δεν θα ήταν αναγκαία αν υπήρχε ήδη στελεχωμένη και συγκροτημένη η επιτροπή διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, που έχει νομοθετηθεί και δύο και τρεις φορές. Οκτώβρη του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ περνάει νόμο για την Επιτροπή αλλά δεν τη συγκροτεί. Το Γενάρη του 2023 ήρθε νέος νόμος για Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης, αλλά και πάλι δεν συγκροτήθηκε», τόνισε ο Δημήτρης Μάντζος και πρόσθεσε:
«Τι έλεγε ο κ. Καραμανλής τότε στην αντιπολίτευση; Ότι “είναι ντροπή να μας λέτε ότι υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας στα τρένα”. Και έχουμε τώρα μια Κυβέρνηση που επαίρεται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Άραγε, οι Ιάπωνες μας ζηλεύουν και για αυτήν την εικόνα;».
Ο Δημήτρης Μάντζος επανέλαβε την ανάγκη να δοθούν απαντήσεις με ειλικρίνεια, αυτοκριτική και χωρίς προκατασκευασμένα πορίσματα, και κατέληξε: «Τον Μάρτιο του 2019, λίγους μήνες πριν τις εκλογές, η ΝΔ οργανώνει ειδική εκδήλωση για τον σιδηρόδρομο. Μιλούσε ο μετέπειτα πρωθυπουργός, ο μετέπειτα υπουργός και ο μετέπειτα γενικός γραμματέας του υπουργείου και καμώνονταν ότι τα γνωρίζουν όλα και ότι έχουν λύσεις. Τέσσερα χρόνια μετά αναρωτιέμαι, αν κάνουμε ταμείο, τι έχει γίνει;».
ΣΧΟΛΙΑ