ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημήτρης Μάρδας για ομηρία καθηγήτριας στο ΑΠΘ: Όχι στις πράξεις βίας

Τα θεσμικά όργανα στο πανεπιστήμιο, μπορούν να λύσουν ιδιαίτερα πολύπλοκα προβλήματα μέσα από τον διάλογο και τους κανόνες, που αρμόζουν σε ένα χώρο διακίνησης ιδεών και τήρησης δημοκρατικών διαδικασιών, επίσημανε ο πρώην υπουργός

 23/02/2023 12:39

Δημήτρης Μάρδας για ομηρία καθηγήτριας στο ΑΠΘ: Όχι στις πράξεις βίας

Καταδικάζει την ομηρία της καθηγήτριας του ΑΠΘ από μερίδα φοιτητών ο Δημήτρης Μάρδας καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών του ΑΠΘ, πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, αλλά και υφυπουργός Εξωτερικών, στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής του κόμματος. 

Ο κ. Μάρδας σε ανακοίνωσή του τονίζει πως «πράξεις βίας ή οτιδήποτε άλλο διαταράσσει τον διάλογο ανάμεσα σε φοιτητές/τριες και διδάσκοντες δεν δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα» με αφορμή τις καταγγελίες για την ομηρία καθηγήτριας στο γραφείο της.

Ο πρώην υπουργός εξηγεί πως πρέπει να λειτουργούν τα θεσμικά όργανα στο πανεπιστήμιο, τα οποία κατ’ επανάληψη έχουν δείξει ότι μπορούν να λύσουν ιδιαίτερα πολύπλοκα προβλήματα μέσα από τον διάλογο και τους κανόνες, που αρμόζουν σε ένα χώρο διακίνησης ιδεών και τήρησης δημοκρατικών διαδικασιών.

Η πλήρης δήλωση του κ. Μάρδα:

«Λόγω των όποιων διαδικασιών ακολουθήθηκαν στη βαθμολόγηση γραπτών – εδώ υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στον διδάσκοντα και τους φοιτητές- κόπηκε ένας αριθμός φοιτητών/τριών, (το 25%) στις εξετάσεις ενός μαθήματος του Τμήματος Ψυχολογίας. Μια ομάδα φοιτητών, κράτησε στο γραφείο της και παρά τη θέλησή της, την αρμόδια για το μάθημα καθηγήτρια, ζητώντας σε τελική ανάλυση αναθεώρηση της βαθμολογίας. Την απόφαση της κράτησης την έλαβε ο σχετικός φοιτητικός σύλλογος!

Εδώ έχουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις.

1ο Αποτυχία στις εξετάσεις του 25% των συμμετεχόντων/ουσών θεωρείται σε πολλές σχολές ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό. Το σύνηθες σε αρκετά Τμήματα είναι στο 45-50% και συχνά πιο πάνω.

2ο Οι φοιτητικοί σύλλογοι δεν είναι τα αρμόδια όργανα για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν όλο το Τμήμα. Λόγο έχουν και οι διδάσκοντες! Όταν υφίστανται λοιπόν προβλήματα αυτής της μορφής, τότε μετά από εισήγηση των φοιτητικών συλλόγων, το ζήτημα εξετάζεται στα θεσμικά όργανα του Τμημάτων και του Πανεπιστημίου γενικότερα. Το πρώτο αρμόδιο όργανο αυτής της μορφής είναι ο Τομέας του Τμήματος στο οποίο ανήκει το μάθημα. Ακολούθως, ο Τομέας το φέρνει στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, όπου συμμετέχουν και οι φοιτητές. Αν δεν λυθεί εκεί το προς εξέταση ζήτημα και θεωρείται ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα, τότε υπάρχει και η Κοσμητεία και άλλα θερμικά όργανα. Σε ορισμένα Τμήματα έχουν ορισθεί και Επιτροπές καθηγητών με αρμοδιότητα την επίλυση των φοιτητικών προβλημάτων πριν από όσα αναφέρθηκαν.

Τα θεσμικά όργανα στο πανεπιστήμιο τα έχουμε για να λειτουργούν, δεν είναι διακοσμητικά στοιχεία και έχουν κατ’ επανάληψη δείξει ότι μπορούν να λύσουν πολύπλοκα προβλήματα. Πράξεις βίας ή οτιδήποτε άλλο διαταράσσει τον διάλογο ανάμεσα σε φοιτητές/τριες και διδάσκοντες δεν δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ως προς τις πράξεις βίας που εκδηλώνονται από τους/τις νέους/εες μας και στα πανεπιστήμια, την πηγή της αιτίας θα τη βρούμε στο ακατάλληλο εκπαιδευτικό μας σύστημα και την "μπαλωματική" τέχνη βελτίωσής του που ακολουθείται. Αυτή, σε τελική ανάλυση οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα μέσα από την προχειρότητα που τη διακρίνει».


Καταδικάζει την ομηρία της καθηγήτριας του ΑΠΘ από μερίδα φοιτητών ο Δημήτρης Μάρδας καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών του ΑΠΘ, πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, αλλά και υφυπουργός Εξωτερικών, στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής του κόμματος. 

Ο κ. Μάρδας σε ανακοίνωσή του τονίζει πως «πράξεις βίας ή οτιδήποτε άλλο διαταράσσει τον διάλογο ανάμεσα σε φοιτητές/τριες και διδάσκοντες δεν δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα» με αφορμή τις καταγγελίες για την ομηρία καθηγήτριας στο γραφείο της.

Ο πρώην υπουργός εξηγεί πως πρέπει να λειτουργούν τα θεσμικά όργανα στο πανεπιστήμιο, τα οποία κατ’ επανάληψη έχουν δείξει ότι μπορούν να λύσουν ιδιαίτερα πολύπλοκα προβλήματα μέσα από τον διάλογο και τους κανόνες, που αρμόζουν σε ένα χώρο διακίνησης ιδεών και τήρησης δημοκρατικών διαδικασιών.

Η πλήρης δήλωση του κ. Μάρδα:

«Λόγω των όποιων διαδικασιών ακολουθήθηκαν στη βαθμολόγηση γραπτών – εδώ υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στον διδάσκοντα και τους φοιτητές- κόπηκε ένας αριθμός φοιτητών/τριών, (το 25%) στις εξετάσεις ενός μαθήματος του Τμήματος Ψυχολογίας. Μια ομάδα φοιτητών, κράτησε στο γραφείο της και παρά τη θέλησή της, την αρμόδια για το μάθημα καθηγήτρια, ζητώντας σε τελική ανάλυση αναθεώρηση της βαθμολογίας. Την απόφαση της κράτησης την έλαβε ο σχετικός φοιτητικός σύλλογος!

Εδώ έχουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις.

1ο Αποτυχία στις εξετάσεις του 25% των συμμετεχόντων/ουσών θεωρείται σε πολλές σχολές ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό. Το σύνηθες σε αρκετά Τμήματα είναι στο 45-50% και συχνά πιο πάνω.

2ο Οι φοιτητικοί σύλλογοι δεν είναι τα αρμόδια όργανα για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν όλο το Τμήμα. Λόγο έχουν και οι διδάσκοντες! Όταν υφίστανται λοιπόν προβλήματα αυτής της μορφής, τότε μετά από εισήγηση των φοιτητικών συλλόγων, το ζήτημα εξετάζεται στα θεσμικά όργανα του Τμημάτων και του Πανεπιστημίου γενικότερα. Το πρώτο αρμόδιο όργανο αυτής της μορφής είναι ο Τομέας του Τμήματος στο οποίο ανήκει το μάθημα. Ακολούθως, ο Τομέας το φέρνει στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, όπου συμμετέχουν και οι φοιτητές. Αν δεν λυθεί εκεί το προς εξέταση ζήτημα και θεωρείται ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα, τότε υπάρχει και η Κοσμητεία και άλλα θερμικά όργανα. Σε ορισμένα Τμήματα έχουν ορισθεί και Επιτροπές καθηγητών με αρμοδιότητα την επίλυση των φοιτητικών προβλημάτων πριν από όσα αναφέρθηκαν.

Τα θεσμικά όργανα στο πανεπιστήμιο τα έχουμε για να λειτουργούν, δεν είναι διακοσμητικά στοιχεία και έχουν κατ’ επανάληψη δείξει ότι μπορούν να λύσουν πολύπλοκα προβλήματα. Πράξεις βίας ή οτιδήποτε άλλο διαταράσσει τον διάλογο ανάμεσα σε φοιτητές/τριες και διδάσκοντες δεν δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ως προς τις πράξεις βίας που εκδηλώνονται από τους/τις νέους/εες μας και στα πανεπιστήμια, την πηγή της αιτίας θα τη βρούμε στο ακατάλληλο εκπαιδευτικό μας σύστημα και την "μπαλωματική" τέχνη βελτίωσής του που ακολουθείται. Αυτή, σε τελική ανάλυση οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα μέσα από την προχειρότητα που τη διακρίνει».


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία