ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Δέλτα: Παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του παραλιακού μετώπου -Τι ζήτησε ο δήμαρχος

Στην εισήγηση του ο δήμαρχος Γιάννης Ιωαννίδης υπογράμμισε τη σημασία της ανάπλασης του παράκτιου μετώπου προς τα Δυτικά -που όπως είπε αποτελεί "το γεγονός της δεκαετίας"

 05/01/2022 17:12

Δήμος Δέλτα: Παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του παραλιακού μετώπου -Τι ζήτησε ο δήμαρχος


Σε μια ειδική συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη και με την παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Δέλτα η μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Παραλιακού Μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Στην εκτενή συζήτηση, που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που αφορά στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χλμ., από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι συμμετείχαν ο δήμαρχος Δέλτα , Γιάννης Ιωαννίδης οι αντιδήμαρχοι και όλα τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Εκ μέρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, παραβρέθηκαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας και ο αρχιτέκτονας μηχανικός – πολεοδόμος και συντονιστής της μελετητικής ομάδας, Τάκης Δούμας.

Ο δήμος Δέλτα είναι ένας από τους επτά δήμους οι οποίοι έχουν μέτωπο στον Θερμαϊκό κόλπο και περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της ΠΚΜ.

Στη εισήγηση του ο Δήμαρχος Γιάννης Ιωαννίδης αναλύοντας τη θέση του Δήμου, υπογράμμισε την σημαντικότητα της ανάπλασης του παράκτιου μετώπου προς τα Δυτικά που όπως είπε αποτελεί « το γεγονός της δεκαετίας καθώς, στην περιοχή δεν έχουν γίνει έργα υποδομής για πολλά χρόνια. «Η περιοχή μας έχει εγκαταλειφθεί τα τελευταία 60 χρόνια οπότε και υπήρξε ένα οργανικό στοιχείο τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Δέλτα και ευρύτερα της Δυτικής Θεσσαλονίκης καθώς χρησιμοποιούταν από δημότες και επισκέπτες για αναψυχή» ανέφερε.

Ο Δήμαρχος Δέλτα ζήτησε να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η μελέτη να επεκταθεί μέχρι τα όρια των Αλυκών του Κίτρους Πιερίας, όπου εκτείνεται ο Θερμαϊκός Κόλπος και τόνισε ότι αν η μελέτη ανάπλασης καταλήξει στο Καλοχώρι«θα κόψει στη μέση τον Δήμο και δεν θα αφορά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης της περιοχής».

Ο κ Ιωαννίδης τόνισε την ανάγκη:

  1. Να συμπεριληφθεί ο Γαλλικό ο Αξιός και ο Λουδίας και οι εκβολές τους στη θάλασσα καθώς και οι υδατοκαλλιέργειες και οι εγκαταστάσεις των μυδοκαλλιεργητών στην Χαλάστρα, που όπως υπογράμμισε προσδίδουν σημαντική παρουσία στην εγχώρια παραγωγή μυδιών και αποτελούν σημαντικό οικονομικό παράγοντα με τις εξαγωγές.
  2. Να συμπεριληφθούν αναφορές για αντιπλημμυρικά έργα στο Καλοχώρι και να θωρακιστεί όλο το μήκος του Θερμαϊκού Κόλπου και τα σημεία όπου εκβάλλουν τα 4 ποτάμια της περιοχής, καθώς όπως τόνισε τα πλημμυρικά φαινόμενα που απειλούν την περιοχή είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν τεράστιες καταστροφές σε ζωικό κεφάλαιο και σε καλλιέργειες.
  3. Να προβλεφθεί η χρήση του αλιευτικού καταφυγίου, στο Καλοχώρι -η κατασκευή του οποίου περιλαμβάνεται στην μελέτη- ως σταθμός της θαλάσσιας συγκοινωνίας που θα συνδέει την περιοχή με την Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα η περιοχή του Καλοχωρίου προτείνεται ως προπονητικό κέντρο αθλημάτων ανοιχτής θαλάσσης η ακόμη και ως χώρος διεξαγωγής αγώνων καθώς υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
  4. -Σε ότι αφορά την δημιουργία δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου, (city rail train) υπογράμμισε την ανάγκη να επεκταθεί μέχρι το ΔΙΠΑΕ στη Σίνδο και τη ΒΙΠΕΘ για να εξυπηρετήσει τους χιλιάδες φοιτητές και τους εργαζόμενους στην βιομηχανική ζώνη.
  5. Να συμπεριληφθεί η κατασκευή ενός οικήματος (χώρος εστίασης και αναψυχής ) για το οποίο υπήρξε και η συγκατάθεση του Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου στην δυτική όχθη του Γαλλικού, στη θέση «Χειναρού» κατά μήκος της περιπατητικής διαδρομής που σχεδιάζεται ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να καταλύσουν, όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί με την Περιφέρεια.
  6. Να προσδιοριστούν έγκαιρα οι φορείς υλοποίησης της μελέτης.

«Φιλοδοξούμε να μετατραπεί όλη η περιοχή της παραθαλάσσιας ζώνης του Δήμου Δέλτα σε ένα σύγχρονο περιβαλλοντικό και επιχειρηματικό πάρκο που θα αποτελέσει το έναυσμα για να γυρίσει σελίδα η περιοχή και να αλλάξει όψη ο τόπος μας. Η μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου είναι η σανίδα σωτηρίας του Δήμου μας ώστε να μπει στις ράγες της αναπτυξιακής πορείας μετά από χρόνια στασιμότητας. Οι επεκτάσεις της μελέτης σε αυτά τα κρίσιμα έργα που είναι ζωτικής σημασίας για τον Δήμο Δέλτα, τους πολίτες και τους επισκέπτες, είναι απολύτως απαραίτητες για την βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής μας» τόνισε και υπογράμμισε ότι οι όποιες προσθήκες είναι εφικτές καθώς ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση πριν την οριστικοποίηση της μελέτης και την αποστολή της στην Κυβέρνηση.

Στην παρέμβαση του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Παραλιακού Μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι το σημαντικότερο έργο της Θεσσαλονίκης ενώ ανέφερε ότι ο ίδιος, επενδύει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του δήμου Δέλτα που είναι και η γενέτειρα του. «Με το έργο αυτό θα γίνει ανάπλαση όλης της περιοχής μέχρι τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου που είναι το ακατέργαστο διαμάντι της Θεσσαλονίκης και μέχρι σήμερα είναι αναξιοποίητο» τόνισε ο κ Τζιτζικώστας.

«Στο δήμο Δέλτα το σημαντικότερο έργο θα είναι η περιβαλλοντική αναβάθμιση του Καλοχωρίου και μαζί με τα έργα που γίνονται με την εποπτεία της Αντιπεριφέρειας Περιβάλλοντος θα δώσουν άλλη εικόνα στην περιοχή. Η ολοκλήρωση του παραλιακού μετώπου μήκους 40 χιλιομέτρων που αφορά όλους και ειδικά τους νέους και σηματοδοτεί την αλλαγή της όψη της πόλης. Παράλληλα θα αναδείξει τα τοπόσημα της κάθε περιοχής και θα δημιουργήσει υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα των πολιτών της πόλης μας ενώ θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας τόσο στη φάση της κατασκευής, όσο και της συντήρησης» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιούριας αναφέρθηκε στα έργα Περιβαλλοντικής Ανάπτυξης της περιοχής με την ανάπτυξη του αναχώματος στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και την απορρύπανση της περιοχής. «Ολοκληρώνεται η σύνδεση με το βιολογικό στην Σίνδο και στη συνέχει θα γίνει μια ποδηλατική διαδρομή και ένα αλιευτικό καταφύγιο ενώ σχεδιάζεται η πρόσβαση από θάλασσα στο Δήμο Δέλτα μέχρι τον Γαλλικό Ποταμό» επεσήμανε

Ο αρχιτέκτονας μηχανικός – πολεοδόμος και συντονιστής της μελετητικής ομάδας, Τάκης Δούμας παρουσίασε την μελέτη στο Δημοτικό Συμβούλιο και σημείωσε ότι τα όρια της καθορίστηκαν με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το 2018, μετά από συζητήσεις που προηγήθηκαν με τις προηγούμενες διοίκησης των επτά Δήμων.

Στην συνεδρίαση τον λόγο πήραν ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Γιώργος Κυριακίδης, ο Αντιδήμαρχος Χαλάστρας Αχιλλέας Χαντές, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΔΔ Σπύρος Σταματακης και ο πρόεδρος του ΚΠΟΔΔ Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος οι οποίοι υπερθεμάτισαν των θέσεων του Δήμου Δέλτα.


Σε μια ειδική συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη και με την παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Δέλτα η μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Παραλιακού Μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Στην εκτενή συζήτηση, που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που αφορά στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χλμ., από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι συμμετείχαν ο δήμαρχος Δέλτα , Γιάννης Ιωαννίδης οι αντιδήμαρχοι και όλα τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Εκ μέρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, παραβρέθηκαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας και ο αρχιτέκτονας μηχανικός – πολεοδόμος και συντονιστής της μελετητικής ομάδας, Τάκης Δούμας.

Ο δήμος Δέλτα είναι ένας από τους επτά δήμους οι οποίοι έχουν μέτωπο στον Θερμαϊκό κόλπο και περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της ΠΚΜ.

Στη εισήγηση του ο Δήμαρχος Γιάννης Ιωαννίδης αναλύοντας τη θέση του Δήμου, υπογράμμισε την σημαντικότητα της ανάπλασης του παράκτιου μετώπου προς τα Δυτικά που όπως είπε αποτελεί « το γεγονός της δεκαετίας καθώς, στην περιοχή δεν έχουν γίνει έργα υποδομής για πολλά χρόνια. «Η περιοχή μας έχει εγκαταλειφθεί τα τελευταία 60 χρόνια οπότε και υπήρξε ένα οργανικό στοιχείο τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Δέλτα και ευρύτερα της Δυτικής Θεσσαλονίκης καθώς χρησιμοποιούταν από δημότες και επισκέπτες για αναψυχή» ανέφερε.

Ο Δήμαρχος Δέλτα ζήτησε να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η μελέτη να επεκταθεί μέχρι τα όρια των Αλυκών του Κίτρους Πιερίας, όπου εκτείνεται ο Θερμαϊκός Κόλπος και τόνισε ότι αν η μελέτη ανάπλασης καταλήξει στο Καλοχώρι«θα κόψει στη μέση τον Δήμο και δεν θα αφορά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης της περιοχής».

Ο κ Ιωαννίδης τόνισε την ανάγκη:

  1. Να συμπεριληφθεί ο Γαλλικό ο Αξιός και ο Λουδίας και οι εκβολές τους στη θάλασσα καθώς και οι υδατοκαλλιέργειες και οι εγκαταστάσεις των μυδοκαλλιεργητών στην Χαλάστρα, που όπως υπογράμμισε προσδίδουν σημαντική παρουσία στην εγχώρια παραγωγή μυδιών και αποτελούν σημαντικό οικονομικό παράγοντα με τις εξαγωγές.
  2. Να συμπεριληφθούν αναφορές για αντιπλημμυρικά έργα στο Καλοχώρι και να θωρακιστεί όλο το μήκος του Θερμαϊκού Κόλπου και τα σημεία όπου εκβάλλουν τα 4 ποτάμια της περιοχής, καθώς όπως τόνισε τα πλημμυρικά φαινόμενα που απειλούν την περιοχή είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν τεράστιες καταστροφές σε ζωικό κεφάλαιο και σε καλλιέργειες.
  3. Να προβλεφθεί η χρήση του αλιευτικού καταφυγίου, στο Καλοχώρι -η κατασκευή του οποίου περιλαμβάνεται στην μελέτη- ως σταθμός της θαλάσσιας συγκοινωνίας που θα συνδέει την περιοχή με την Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα η περιοχή του Καλοχωρίου προτείνεται ως προπονητικό κέντρο αθλημάτων ανοιχτής θαλάσσης η ακόμη και ως χώρος διεξαγωγής αγώνων καθώς υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
  4. -Σε ότι αφορά την δημιουργία δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου, (city rail train) υπογράμμισε την ανάγκη να επεκταθεί μέχρι το ΔΙΠΑΕ στη Σίνδο και τη ΒΙΠΕΘ για να εξυπηρετήσει τους χιλιάδες φοιτητές και τους εργαζόμενους στην βιομηχανική ζώνη.
  5. Να συμπεριληφθεί η κατασκευή ενός οικήματος (χώρος εστίασης και αναψυχής ) για το οποίο υπήρξε και η συγκατάθεση του Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου στην δυτική όχθη του Γαλλικού, στη θέση «Χειναρού» κατά μήκος της περιπατητικής διαδρομής που σχεδιάζεται ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να καταλύσουν, όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί με την Περιφέρεια.
  6. Να προσδιοριστούν έγκαιρα οι φορείς υλοποίησης της μελέτης.

«Φιλοδοξούμε να μετατραπεί όλη η περιοχή της παραθαλάσσιας ζώνης του Δήμου Δέλτα σε ένα σύγχρονο περιβαλλοντικό και επιχειρηματικό πάρκο που θα αποτελέσει το έναυσμα για να γυρίσει σελίδα η περιοχή και να αλλάξει όψη ο τόπος μας. Η μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου είναι η σανίδα σωτηρίας του Δήμου μας ώστε να μπει στις ράγες της αναπτυξιακής πορείας μετά από χρόνια στασιμότητας. Οι επεκτάσεις της μελέτης σε αυτά τα κρίσιμα έργα που είναι ζωτικής σημασίας για τον Δήμο Δέλτα, τους πολίτες και τους επισκέπτες, είναι απολύτως απαραίτητες για την βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής μας» τόνισε και υπογράμμισε ότι οι όποιες προσθήκες είναι εφικτές καθώς ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση πριν την οριστικοποίηση της μελέτης και την αποστολή της στην Κυβέρνηση.

Στην παρέμβαση του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Παραλιακού Μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι το σημαντικότερο έργο της Θεσσαλονίκης ενώ ανέφερε ότι ο ίδιος, επενδύει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του δήμου Δέλτα που είναι και η γενέτειρα του. «Με το έργο αυτό θα γίνει ανάπλαση όλης της περιοχής μέχρι τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου που είναι το ακατέργαστο διαμάντι της Θεσσαλονίκης και μέχρι σήμερα είναι αναξιοποίητο» τόνισε ο κ Τζιτζικώστας.

«Στο δήμο Δέλτα το σημαντικότερο έργο θα είναι η περιβαλλοντική αναβάθμιση του Καλοχωρίου και μαζί με τα έργα που γίνονται με την εποπτεία της Αντιπεριφέρειας Περιβάλλοντος θα δώσουν άλλη εικόνα στην περιοχή. Η ολοκλήρωση του παραλιακού μετώπου μήκους 40 χιλιομέτρων που αφορά όλους και ειδικά τους νέους και σηματοδοτεί την αλλαγή της όψη της πόλης. Παράλληλα θα αναδείξει τα τοπόσημα της κάθε περιοχής και θα δημιουργήσει υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα των πολιτών της πόλης μας ενώ θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας τόσο στη φάση της κατασκευής, όσο και της συντήρησης» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιούριας αναφέρθηκε στα έργα Περιβαλλοντικής Ανάπτυξης της περιοχής με την ανάπτυξη του αναχώματος στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και την απορρύπανση της περιοχής. «Ολοκληρώνεται η σύνδεση με το βιολογικό στην Σίνδο και στη συνέχει θα γίνει μια ποδηλατική διαδρομή και ένα αλιευτικό καταφύγιο ενώ σχεδιάζεται η πρόσβαση από θάλασσα στο Δήμο Δέλτα μέχρι τον Γαλλικό Ποταμό» επεσήμανε

Ο αρχιτέκτονας μηχανικός – πολεοδόμος και συντονιστής της μελετητικής ομάδας, Τάκης Δούμας παρουσίασε την μελέτη στο Δημοτικό Συμβούλιο και σημείωσε ότι τα όρια της καθορίστηκαν με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το 2018, μετά από συζητήσεις που προηγήθηκαν με τις προηγούμενες διοίκησης των επτά Δήμων.

Στην συνεδρίαση τον λόγο πήραν ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Γιώργος Κυριακίδης, ο Αντιδήμαρχος Χαλάστρας Αχιλλέας Χαντές, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΔΔ Σπύρος Σταματακης και ο πρόεδρος του ΚΠΟΔΔ Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος οι οποίοι υπερθεμάτισαν των θέσεων του Δήμου Δέλτα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία