ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Νέα e-ποχή υπό την πίεση του κορονοϊού

Έρχονται ψηφιακές υπηρεσίες για τους επαγγελματίες και κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας στο… σπίτι

 02/11/2020 21:00

Δήμος Θεσσαλονίκης: Νέα e-ποχή υπό την πίεση του κορονοϊού

Δημήτρης Λαζόπουλος

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες προσθέτει ο δήμος Θεσσαλονίκης στη «φαρέτρα» του, στην προσπάθεια εναρμόνισης με τη σύγχρονη εποχή και υπό την πίεση της πανδημίας.

Ο δήμος έχει αρχίσει, ήδη, να εξυπηρετεί ψηφιακά τους ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης, ξενοδοχείων και κέντρων διασκέδασης, αναφορικά με το τέλος επί του κύκλου εργασιών, το οποίο καταβάλλεται στον δήμο, δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Γιώργος Αβαρλής, αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής.

Παρότι ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε καταθέσει αίτημα στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος να εντάξει στη δική της πλατφόρμα αυτή την υπηρεσία για όλους τους δήμους της χώρας, αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα. «Η ΚΕΔΕ (…) δεν ζητάει το ουσιαστικότερο χαρτί που είναι η δήλωση στο ‘ΕΡΓΑΝΗ’ με την οποία γνωστοποιείται η διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας του φορέα», λόγω της πανδημίας, σημειώνει ο αντιδήμαρχος, παρατηρώντας πως «μπορεί κάποιος να μην εντάχθηκε» στις προβλέψεις των κυβερνητικών μέτρων για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα βήματα της αίτησης

Η δήλωση στο «ΕΡΓΑΝΗ» απαιτείται από την πλατφόρμα του δήμου, καθώς δεν έκλεισαν την ίδια ημερομηνία όλες οι κατηγορίες επιχειρήσεων, εξηγεί ο ίδιος. Με αυτό το δεδομένο «από τότε μετράει το πότε θα απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη για εκείνη την περίοδο που ήταν υποχρεωτικά κλειστά», διευκρινίζει ο κ. Αβαρλής. Για να συμπληρώσει κάποιος ηλεκτρονικά την αίτηση τελών επί του κύκλου εργασιών, εισέρχεται με τους κωδικούς που διαθέτει στο TAXIS, ενώ θα πρέπει να καταθέσει έναν λογαριασμό ΔΕΗ και τον αριθμό παροχής, για να «ξέρουμε τι γίνεται» με την πληρωμή των τελών, λέει ο ίδιος.

Η διαδικασία αφορά τα τέλη του προηγούμενου μήνα αν η επιχείρηση έχει διπλογραφικά βιβλία, ή του τελευταίου τριμήνου αν έχει απλογραφικά, προσθέτει ο αντιδήμαρχος. Την επόμενη ημέρα της κατάθεσης, ο αιτών εισέρχεται εκ νέου στην πλατφόρμα του δήμου για να λάβει τον ηλεκτρονικό κωδικό πληρωμής, το λεγόμενο RF.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επαγγελματίες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση και για το 2019 καθώς και για τους μήνες του 2020 που δεν έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα. Για τα έτη πριν το 2019 η αίτηση κατατίθεται μόνο με τη φυσική παρουσία στο δημαρχείο, προειδοποιεί ο κ. Αβαρλής.

Κατακρημνίζονται τα έσοδα

Η μέχρι στιγμής πορεία κατάθεσης των αιτήσεων υπερθεματίζει την οικονομική καταστροφή που έχει επιφέρει η πανδημία στους εν λόγω τρεις κλάδους, αν και οι επαγγελματίες δεν γνωρίζουν ακόμη ευρέως τη νέα αυτή ψηφιακή υπηρεσία, παραδέχεται ο κ. Αβαρλής.

Μέχρι τις 23 Οκτωβρίου είχαν κατατεθεί ηλεκτρονικά 310 αιτήσεις, την ώρα που τον Ιούλιο ο δήμος συγκέντρωσε 1.180. Μάλιστα τον Οκτώβριο του 2019 οι αιτήσεις ανέρχονταν σε 1.464 και τον Ιούλιο του 2019 σε 1.200. Οι διαφορές του φετινού από τον περσινό Οκτώβριο αποτυπώνονται στα έσοδα: 45.000 ευρώ φέτος, αντί 270.000 ευρώ πέρσι. Επιπλέον τον Ιούλιο του 2019 έλαβε 250.000 ευρώ, και τον φετινό Ιούλιο 140.000 ευρώ. Τούτων δοθέντων ο κ. Αβαρλής προεξοφλεί ότι «ο αριθμός των δηλώσεων θα είναι πάρα πολύ μικρός» και κάνει λόγο για τεράστια μείωση εσόδων, «η οποία δεν έχει να κάνει με φοροαποφυγή, αλλά με μία πραγματικότητα».

Παράλληλα, ο αντιδήμαρχος ενημερώνει ότι το επόμενο διάστημα οι δημοτικοί αστυνομικοί θα ζητούν από τους καταστηματάρχες το αποδεικτικό πληρωμής του σχετικού τέλους.

Να σημειωθεί ότι τον Νοέμβριο ξεκινάει η πληρωμή του τέλους τραπεζοκαθισμάτων, με τον κ. Αβαρλή να εκφράζει την πίστη πως οι αιτήσεις θα μπορούν να κατατίθενται ηλεκτρονικά με την ίδια διαδικασία.

Στο… σπίτι η κλήση για τις παραβάσεις του ΚΟΚ

Ο αντιδήμαρχος αποκαλύπτει πως η δημοτική αστυνομία ξεκίνησε πειραματικά να καταγράφει τις παραβάσεις του ΚΟΚ με τα μηχανήματα που διαθέτουν οι δημοτικοί αστυνομικοί και ταυτόχρονα «θα ενημερώνεται ένα ηλεκτρονικό υποσύστημα που έχουν φτιάξει υπάλληλοι του δήμου, το οποίο θα συνδέεται με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών, θα γίνεται έλεγχος των πινακίδων και εξεύρεση του ιδιοκτήτη και θα εκδίδεται πια RF για όσους δεν πάνε να πληρώσουν. Θα γνωρίζουμε ποιοι είναι ιδιοκτήτες κατά το TAXIS και θα στέλνουμε το RF στο σπίτι τους», περιγράφει ο κ. Αβαρλής.

Εντός 12 μηνών, η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα φιλοδοξεί να έχει πλήρη εικόνα για τις κινήσεις και τις οφειλές όλων των δημοτών, εφόσον ολοκληρωθεί το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, το οποίο θα είναι το δεύτερο λογισμικό που θα εγκατασταθεί στον δήμο και θα συνδεθεί με το ΟΠΣΟΥ, υποστηρίζει ο Γ. Αβαρλής. Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία του διαγωνισμού για το ΟΠΣΕΠ στο οποίο θα «ενταχθούν όλες οι υπηρεσίες» και στο τέλος της τετραετίας «θέλω να πιστεύω ότι θα έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος» της ψηφιοποίησης των δημοτικών υπηρεσιών, σημειώνει ο ίδιος. Στους στόχους της διοίκησης είναι και η ψηφιακή κατάθεση πιστοποιητικών στο Ληξιαρχείο και στο Δημοτολόγιο, καθώς σήμερα είναι δυνατή μόνο η ψηφιακή έκδοση εγγράφων.

Πωλήσεις χωρίς ταμειακές μηχανές εν έτει 2020

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως δημοτικές υπηρεσίες οι οποίες υπόκεινται σε ΦΠΑ, δεν διαθέτουν μέχρι και σήμερα ταμειακή μηχανή και οι αποδείξεις κόβονται από… μπλοκάκι. «Ξεκινάμε τη διαδικασία να πάρουμε ταμειακές μηχανές για τις υπηρεσίες που υπόκεινται σε ΦΠΑ, γιατί πρέπει να τις εντάξουμε στα My Data» του TAXIS, υπογραμμίζει ο κ. Αβαρλής. Η διαδικασία αφορά τα γυμναστήρια, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, τα κολυμβητήρια και τα γήπεδα τένις και οι ταμειακές θα λειτουργήσουν από 1/1/2021, διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος.

Ραντεβού με λίγα κλικ

Από αύριο, Δευτέρα, θα παρέχεται η δυνατότητα ορισμού ραντεβού ηλεκτρονικά για τις υπηρεσίες του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου και το επόμενο διάστημα το e-ραντεβού θα επεκταθεί και σε άλλες υπηρεσίες, ενημερώνει ο Γ. Αβαρλής και συνεχίζει λέγοντας πως έχει αιτηθεί στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης γραφειοκρατικών διαδικασιών, όπως η έκδοση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου, γάμου και άλλων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στη 1 Νοεμβρίου 2020

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες προσθέτει ο δήμος Θεσσαλονίκης στη «φαρέτρα» του, στην προσπάθεια εναρμόνισης με τη σύγχρονη εποχή και υπό την πίεση της πανδημίας.

Ο δήμος έχει αρχίσει, ήδη, να εξυπηρετεί ψηφιακά τους ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης, ξενοδοχείων και κέντρων διασκέδασης, αναφορικά με το τέλος επί του κύκλου εργασιών, το οποίο καταβάλλεται στον δήμο, δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Γιώργος Αβαρλής, αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής.

Παρότι ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε καταθέσει αίτημα στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος να εντάξει στη δική της πλατφόρμα αυτή την υπηρεσία για όλους τους δήμους της χώρας, αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα. «Η ΚΕΔΕ (…) δεν ζητάει το ουσιαστικότερο χαρτί που είναι η δήλωση στο ‘ΕΡΓΑΝΗ’ με την οποία γνωστοποιείται η διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας του φορέα», λόγω της πανδημίας, σημειώνει ο αντιδήμαρχος, παρατηρώντας πως «μπορεί κάποιος να μην εντάχθηκε» στις προβλέψεις των κυβερνητικών μέτρων για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα βήματα της αίτησης

Η δήλωση στο «ΕΡΓΑΝΗ» απαιτείται από την πλατφόρμα του δήμου, καθώς δεν έκλεισαν την ίδια ημερομηνία όλες οι κατηγορίες επιχειρήσεων, εξηγεί ο ίδιος. Με αυτό το δεδομένο «από τότε μετράει το πότε θα απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη για εκείνη την περίοδο που ήταν υποχρεωτικά κλειστά», διευκρινίζει ο κ. Αβαρλής. Για να συμπληρώσει κάποιος ηλεκτρονικά την αίτηση τελών επί του κύκλου εργασιών, εισέρχεται με τους κωδικούς που διαθέτει στο TAXIS, ενώ θα πρέπει να καταθέσει έναν λογαριασμό ΔΕΗ και τον αριθμό παροχής, για να «ξέρουμε τι γίνεται» με την πληρωμή των τελών, λέει ο ίδιος.

Η διαδικασία αφορά τα τέλη του προηγούμενου μήνα αν η επιχείρηση έχει διπλογραφικά βιβλία, ή του τελευταίου τριμήνου αν έχει απλογραφικά, προσθέτει ο αντιδήμαρχος. Την επόμενη ημέρα της κατάθεσης, ο αιτών εισέρχεται εκ νέου στην πλατφόρμα του δήμου για να λάβει τον ηλεκτρονικό κωδικό πληρωμής, το λεγόμενο RF.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επαγγελματίες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση και για το 2019 καθώς και για τους μήνες του 2020 που δεν έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα. Για τα έτη πριν το 2019 η αίτηση κατατίθεται μόνο με τη φυσική παρουσία στο δημαρχείο, προειδοποιεί ο κ. Αβαρλής.

Κατακρημνίζονται τα έσοδα

Η μέχρι στιγμής πορεία κατάθεσης των αιτήσεων υπερθεματίζει την οικονομική καταστροφή που έχει επιφέρει η πανδημία στους εν λόγω τρεις κλάδους, αν και οι επαγγελματίες δεν γνωρίζουν ακόμη ευρέως τη νέα αυτή ψηφιακή υπηρεσία, παραδέχεται ο κ. Αβαρλής.

Μέχρι τις 23 Οκτωβρίου είχαν κατατεθεί ηλεκτρονικά 310 αιτήσεις, την ώρα που τον Ιούλιο ο δήμος συγκέντρωσε 1.180. Μάλιστα τον Οκτώβριο του 2019 οι αιτήσεις ανέρχονταν σε 1.464 και τον Ιούλιο του 2019 σε 1.200. Οι διαφορές του φετινού από τον περσινό Οκτώβριο αποτυπώνονται στα έσοδα: 45.000 ευρώ φέτος, αντί 270.000 ευρώ πέρσι. Επιπλέον τον Ιούλιο του 2019 έλαβε 250.000 ευρώ, και τον φετινό Ιούλιο 140.000 ευρώ. Τούτων δοθέντων ο κ. Αβαρλής προεξοφλεί ότι «ο αριθμός των δηλώσεων θα είναι πάρα πολύ μικρός» και κάνει λόγο για τεράστια μείωση εσόδων, «η οποία δεν έχει να κάνει με φοροαποφυγή, αλλά με μία πραγματικότητα».

Παράλληλα, ο αντιδήμαρχος ενημερώνει ότι το επόμενο διάστημα οι δημοτικοί αστυνομικοί θα ζητούν από τους καταστηματάρχες το αποδεικτικό πληρωμής του σχετικού τέλους.

Να σημειωθεί ότι τον Νοέμβριο ξεκινάει η πληρωμή του τέλους τραπεζοκαθισμάτων, με τον κ. Αβαρλή να εκφράζει την πίστη πως οι αιτήσεις θα μπορούν να κατατίθενται ηλεκτρονικά με την ίδια διαδικασία.

Στο… σπίτι η κλήση για τις παραβάσεις του ΚΟΚ

Ο αντιδήμαρχος αποκαλύπτει πως η δημοτική αστυνομία ξεκίνησε πειραματικά να καταγράφει τις παραβάσεις του ΚΟΚ με τα μηχανήματα που διαθέτουν οι δημοτικοί αστυνομικοί και ταυτόχρονα «θα ενημερώνεται ένα ηλεκτρονικό υποσύστημα που έχουν φτιάξει υπάλληλοι του δήμου, το οποίο θα συνδέεται με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών, θα γίνεται έλεγχος των πινακίδων και εξεύρεση του ιδιοκτήτη και θα εκδίδεται πια RF για όσους δεν πάνε να πληρώσουν. Θα γνωρίζουμε ποιοι είναι ιδιοκτήτες κατά το TAXIS και θα στέλνουμε το RF στο σπίτι τους», περιγράφει ο κ. Αβαρλής.

Εντός 12 μηνών, η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα φιλοδοξεί να έχει πλήρη εικόνα για τις κινήσεις και τις οφειλές όλων των δημοτών, εφόσον ολοκληρωθεί το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, το οποίο θα είναι το δεύτερο λογισμικό που θα εγκατασταθεί στον δήμο και θα συνδεθεί με το ΟΠΣΟΥ, υποστηρίζει ο Γ. Αβαρλής. Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία του διαγωνισμού για το ΟΠΣΕΠ στο οποίο θα «ενταχθούν όλες οι υπηρεσίες» και στο τέλος της τετραετίας «θέλω να πιστεύω ότι θα έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος» της ψηφιοποίησης των δημοτικών υπηρεσιών, σημειώνει ο ίδιος. Στους στόχους της διοίκησης είναι και η ψηφιακή κατάθεση πιστοποιητικών στο Ληξιαρχείο και στο Δημοτολόγιο, καθώς σήμερα είναι δυνατή μόνο η ψηφιακή έκδοση εγγράφων.

Πωλήσεις χωρίς ταμειακές μηχανές εν έτει 2020

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως δημοτικές υπηρεσίες οι οποίες υπόκεινται σε ΦΠΑ, δεν διαθέτουν μέχρι και σήμερα ταμειακή μηχανή και οι αποδείξεις κόβονται από… μπλοκάκι. «Ξεκινάμε τη διαδικασία να πάρουμε ταμειακές μηχανές για τις υπηρεσίες που υπόκεινται σε ΦΠΑ, γιατί πρέπει να τις εντάξουμε στα My Data» του TAXIS, υπογραμμίζει ο κ. Αβαρλής. Η διαδικασία αφορά τα γυμναστήρια, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, τα κολυμβητήρια και τα γήπεδα τένις και οι ταμειακές θα λειτουργήσουν από 1/1/2021, διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος.

Ραντεβού με λίγα κλικ

Από αύριο, Δευτέρα, θα παρέχεται η δυνατότητα ορισμού ραντεβού ηλεκτρονικά για τις υπηρεσίες του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου και το επόμενο διάστημα το e-ραντεβού θα επεκταθεί και σε άλλες υπηρεσίες, ενημερώνει ο Γ. Αβαρλής και συνεχίζει λέγοντας πως έχει αιτηθεί στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης γραφειοκρατικών διαδικασιών, όπως η έκδοση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου, γάμου και άλλων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στη 1 Νοεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία